Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2006, 15:59   #101
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Dit is verschrikkelijk... 140 onschuldige pendelaars die nooit meer thuiskomen voor het avondeten. Zo'n aanslagen, door wie en waarom ook, zijn een schande voor de mensheid.
Amen
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:03   #102
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Wéér wordt de schuld gelegd bij álle moslims. Wéér is de islam de grote boosdoener. En laat nu net dát de bedoeling zijn van die paar duizenden extremistische smeerlappen. De wereld keert zich massaal tegen de islam, en de extremisten kunnen aldus nog méér kannonnenvlees rekruteren...
Men kan inderdaad zeker niet de schuld leggen bij alle moslims. Waarschijnlijk zijn er trouwens ook moslims onder slachtoffers.
Anderzijds bent u wat naïef wanneer u beweert dat er slechts een paar duizend moslim-extremisten zouden zijn. Het gaat hier ongetwijfeld om een aantal miljoenen, waarvan vele tienduizenden actief geweldddadige extremisten zijn. Op het totaal van de meer dan 1 miljard moslims is dat natuurlijk een kleine minderheid. Maar het is - in absolute termen - wel een grote groep.
Jammer genoeg zal het nodig zijn hier nog gedurende tientallen jaren een harde militaire campagne tegen te voeren waarbij we er hopelijk elk jaar enkele tienduizenden kunnen uitschakelen.
Ondertussen moeten we de rest van de moslims aanmoedigen om de extremisten samen met ons actief te bestrijden.
Oud 12 juli 2006, 16:06   #103
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat begrijp ik dus compleet niet hé noledge
de affiniteit tussen die "echte, vreedzame, lieve moslims" ( 'k neem nu effe m'n buurvrouw in gedachte ) en die extremisten is 0.0 % dus wat verwacht je ?
vraag je dat op de man/vrouw af dan keuren ze dat pertinent af net als jij en ik dat zouden doen
Ik wou dat dit waar was, maar het is helaas niet het geval. Nog te vaak zoeken vele moslims een excuus voor het geweld van moslim-extremisten.
Oud 12 juli 2006, 16:07   #104
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zullen we dan voortaan ook maar de kukluxclan de extremistische vleugel van het vaticaan noemen ?
Gelet op het feit dat de KKK sterk anti-katholiek is, lijkt mij dit een bijzonder idiote vergelijking.
Oud 12 juli 2006, 17:05   #105
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

UPDATE:

Citaat:
.Dodental in Mumbai stijgt tot meer dan 200

MUMBAI - Het aantal doden als gevolg van een reeks bomaanslagen op forensentreinen in de Indiase stad Bombay is door de Indiase autoriteiten gesteld op minstens tweehonderd, met minstens zevenhonderd gewonden. India eiste bij monde van een regeringswoordvoerder van Pakistan dat het ,,de infrastructuur van terrorisme'' in Kasjmir ontmantelt, maar het onthield zich van rechtstreekse beschuldigingen aan het buurland.

Acht bommen ontploften gisteren binnen een tijdsbestek van enkele minuten tijdens de avondspits in zeven treinen. De aanslagen leidden tot verbijstering in de metropool van zestien miljoen inwoners, die de belichaming vormt van het geloof in economische groei en vooruitgang in India.

Regeringsmedewerkers legden tegenstrijdige verklaringen af over het onderzoek naar de bomaanslagen. P.S. Pasricha, directeur-generaal van politie voor de deelstaat Maharashtra, zei dat ,,enkele aanknopingspunten'' duiden op betrokkenheid van de Kashmirse rebellengroepering Lashkar-e-Tayyaba.

Andere bronnen achtten het veel te vroeg voor zo’n verklaring en waarschuwden ertegen de verantwoordelijkheid bij een bepaalde beweging te leggen.

De Indiase premier Manmohan Singh zei dat de aanslagen het werk zijn van terroristen. De Lashkar-e-Tayyaba en een andere militante groep uit Kashmir, de Hebz-ul-Mujahedeen, ontkenden woensdag iedere betrokkenheid.

Een woordvoerder van het Indiase ministerie van buitenlandse zaken herhaalde de eis dat Pakistan moet optreden tegen extremisten die volgens de regering in New Delhi opereren vanuit het gedeelte van Kashmir dat onder Pakistaans bestuur valt. De woordvoerder drong aan op ,,dringende maatregelen om de infrastructuur van terrorisme te ontmantelen in het gebied''.

Indiase regeringsmedewerkers aarzelen om Pakistan rechtstreeks verantwoordelijk te stellen, hoewel velen in India van mening zijn dat de aanslagen het werk zijn van Kashmirse extremisten die volgens New Delhi worden opgeleid, gewapend en gefinancierd door Islamabad.

De aanslagen leken bedoeld om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Volgens de politie lijkt het er op dat de bommen in de bagagerekken boven de hoofden van de passagiers zijn geplaatst. Het feit dat de meeste slachtoffers verwondingen aan hoofd of borstkas hadden wijst ook in die richting.

In verschillende wereldsteden is de bewaking na de aanslagen in Bombay verscherpt. Niet alleen in New Delhi, maar ook in New York en de Filipijnse hoofdstad Manilla. Pakistan heeft de aanslagen scherp veroordeeld, evenals Bangladesh. De Amerikaanse president George Bush zei dat aanslagen als deze alleen maar de vastbeslotenheid van de internationale gemeenschap vergroten om het terrorisme samen het hoofd te bieden.

Minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice waarschuwde dat zulke aanslagen tegen onschuldigen overal in de wereld kunnen gebeuren. De Britse premier Tony Blair zei: ,,Wij zijn één met India, de grootste democratie ter wereld, door onze gedeelde waarden en onze gedeelde vastbeslotenheid om terrorisme in al zijn vormen te bestrijden.''

Inwoners van Mumbai overwonnen vanmorgen hun angst om weer naar het werk te gaan, maar in de treinen, die anders zes miljoen reizigers per dag vervoeren, was het veel stiller dan normaal. In de eersteklasrijtuigen - die gisteren het doelwit waren - zat nog niet de helft van de gebruikelijke zestig tot zeventig passagiers.

,,Ons vertrouwen in Bombay is aan diggelen, wij hebben altijd gedacht dat onze treinen safe waren, maar wat kunnen we doen - in deze stad zijn treinen de levenslijn'', zei Brijesh Ojha (35) op het station Bandra, waar gisteren de eerste bom ontplofte.

Veel mensen waren de hele nacht ongerust op zoek naar vermiste vrienden of familieleden. Bij ziekenhuizen stonden behalve mensen die bloed kwamen doneren ook tientallen mensen met foto’s van vermisten. ,,Wij zijn bij vier ziekenhuizen geweest, hij had nu wel kunnen bellen'', zei Shakuntala Wari, die op zoek was naar haar 24-jarige zoon Vikas. Anderen tuurden op de namenlijsten van doden en gewonden die de politie had opgehangen.

Mumbai is hét financiële centrum van India. De index van Indiase aandelen herstelde van een aanvankelijke daling en steeg tot ieders verrassing met 3 procentpunt. rbo

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 juli 2006 om 17:06.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:51   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan Nordin Taouil zijn volgelingen oproepen om massaal ginder wat rein moslimbloed te gaan doneren?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 18:02   #107
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien kan Nordin Taouil zijn volgelingen oproepen om massaal ginder wat rein moslimbloed te gaan doneren?
Misschien geeft circe ons het goede voorbeeld?
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 18:09   #108
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonaar Bekijk bericht
Misschien geeft circe ons het goede voorbeeld?
dat van mij is helemaal niet zo rein als dat van Nordin &Co.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 18:24   #109
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat van mij is helemaal niet zo rein als dat van Nordin &Co.
U bent zeker een Vlaming
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 18:57   #110
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Die naam zegt me iets..
Misschien off topic, maar misschien ook niet. Deze imam deed volgende uitspraak:

----

Antwerpse imam: Vlaanderen kan moslimbloed goed gebruiken
door onze correspondent PASCALE THEWISSEN

11 JULI 2006 - BRUSSEL - De Antwerpse imam Nordin Taouil heeft de moslimgemeenschap opgeroepen om na het vrijdaggebed massaal bloed te geven. Volgens hem is het bloed van moslims ‘het beste ter wereld’.

We roken niet, drinken geen alcohol en seks hebben we pas als we getrouwd zijn. Vlaanderen zou ons bloed goed kunnen gebruiken.’ Als het aan Taouil ligt, wordt er naast de moskee een tent neergezet van het Rode Kruis waar de moslims hun bloed kunnen doneren. Volgens hem zijn ‘enorm veel allochtonen’ bereid om bloed te geven.

Het is de imam niet alleen om de gezondheid van de Vlamingen te doen. Met zijn oproep wil hij in de eerste plaats het Rode Kruis terechtwijzen. Dat doet in zijn ogen veel te weinig voor de allochtone gemeenschap in Vlaanderen. De mensen willen volgens Taouil graag helpen – in België is een tekort aan bloeddonoren – maar weten niet waar ze terecht kunnen of keren als gevolg van het taalprobleem onverrichter zaken terug naar huis.

Het Rode Kruis ontkent dat ze de moslimgemeenschap links laat liggen. De organisatie is naar eigen zeggen in gesprek met vertegenwoordigers van allochtonen.

De bedoeling is uiteindelijk niet alleen bloeddonoren te rekruteren onder migranten, maar ook vrijwilligers voor het Rode Kruis.

---

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind zo'n uitspraken achterlijk.
Wat moet ik nu denken van zijn volgelingen, dat ze hem gaan tegenspreken?
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 19:39   #111
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 12 juli 2006, 20:25   #112
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noledge Bekijk bericht
Die naam zegt me iets..
Misschien off topic, maar misschien ook niet. Deze imam deed volgende uitspraak:

----

Antwerpse imam: Vlaanderen kan moslimbloed goed gebruiken
door onze correspondent PASCALE THEWISSEN

11 JULI 2006 - BRUSSEL - De Antwerpse imam Nordin Taouil heeft de moslimgemeenschap opgeroepen om na het vrijdaggebed massaal bloed te geven. Volgens hem is het bloed van moslims ‘het beste ter wereld’.

We roken niet, drinken geen alcohol en seks hebben we pas als we getrouwd zijn. Vlaanderen zou ons bloed goed kunnen gebruiken.’ Als het aan Taouil ligt, wordt er naast de moskee een tent neergezet van het Rode Kruis waar de moslims hun bloed kunnen doneren. Volgens hem zijn ‘enorm veel allochtonen’ bereid om bloed te geven.

Het is de imam niet alleen om de gezondheid van de Vlamingen te doen. Met zijn oproep wil hij in de eerste plaats het Rode Kruis terechtwijzen. Dat doet in zijn ogen veel te weinig voor de allochtone gemeenschap in Vlaanderen. De mensen willen volgens Taouil graag helpen – in België is een tekort aan bloeddonoren – maar weten niet waar ze terecht kunnen of keren als gevolg van het taalprobleem onverrichter zaken terug naar huis.

Het Rode Kruis ontkent dat ze de moslimgemeenschap links laat liggen. De organisatie is naar eigen zeggen in gesprek met vertegenwoordigers van allochtonen.

De bedoeling is uiteindelijk niet alleen bloeddonoren te rekruteren onder migranten, maar ook vrijwilligers voor het Rode Kruis.

---

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind zo'n uitspraken achterlijk.
Wat moet ik nu denken van zijn volgelingen, dat ze hem gaan tegenspreken?
Zo'n uitspraak is niet alleen achterlijk, maar ook totaal racistisch en onwetenschappelijk.

Moslims kunnen bv best te veel cholesterol hebben, roken wél, gebruiken veel suiker en de vrouwen zijn vaak verzwakt wegens veel kinderen baren achter elkaar, verplichte seks wanneer man dat wil, én zwaarlijvigheid. En dat van "geen seks voor het huwelijk" is ook onzin. Iedereen weet dat moslims niet aarzelen het achterdeurtje van een vrouw te gebruiken, of een kleine jongen of een geit. Dat heet dan geen seks.

Ik snap trouwens niét waarom VTM dit op teletekst plaatste. Het is toch gewoon ziekelijke, racistische onzin?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 23:58   #113
sodoirt
Banneling

Standaard

Er zijn zo'n 200 doden en 600 gewonden. Om het met de woorden van Stonaar te zeggen:
Bedankt Hitler, bedankt Allah, bedankt Mohammed!
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 00:02   #114
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
@Stefanie

Ik moet afscheid nemen. Normaal gezien discussiëer zelden over het moslimterrorisme, aangezien ikzelf toch geen moslim ben. Maar wegens een misverstand etc .. ben ik toch op uw berichten over moslimterrorisme ingegaan. Ik heb geconstateerd dat u gedesinformeerd bent. Ik ga snel paar zaken schrijven

U zegt, "ik snap de Duitsers niet, de joden lijken mij intelligente mensen."

1 Wist u dat de top van Vlaams Belang (uw enige hoop), Staf Declercq als een held beschouwen? Die Staf Declercq heeft Belgische joden (gelukkig niet allemaal) aan de nazis uitgeleverd, en zijn door de Duitsers naar concentratiekampen gestuurd.

2 Weet u hoeveel moslims Europa telt? Als een kwart van die moslims extremistisch zouden zijn, dan zouden er in België dagelijks aanslagen plaatsvinden.
Tuurlijk zijn er extremistische moslims, maar geef hen de kans niet om hier aanslagen te plegen, door de niet-extremistische moslims over dezelfde kam te scheren ...

U hebt gezien hoe gevaarlijk ik kan reageren, als de moslimextemisten hier de controle zouden willen overnemen, wees gerust, dan zal ik de eerste zjn die hen zal bestrijden.

Als jij de 'normale' moslims blijft stigmatiseren, dan kan dat wel is dat zij van kant veranderen.

Als je je over islam wilt informeren, raadpleeg aub juiste bronnen. Pbe (fora over religie,vreemdelingen, ... overal) zit vol spam en leugens.

Eigenlijk intereseert het mij geen reet wat JIJ denkt, toch wilde ik even deze opmerking maken.
1 Dat is naast de kwestie. Wist gij trouwens dat die PSers corrupt zijn, wist gij dat die paarsen pedofielen vrijlaten? Wist gij dat die paarsen de wet op vervroegde vrijlating nog versoepeld hebben? Weet gij hoeveel vreemdelingen er misbruik hebben gemaakt van de wet op familiehereniging?

2 Dat is absurd. Waarom zou ik niet kritisch mogen zijn over de Islam? Het is heel erg gesteld. Het probleem is trouwens niet alleen die radicale moslims. Ik wil niet alle moslims over dezelfde kam scheren, maar het is een feit dat kritiek op de Islam heel moeilijk ligt, en dat niet alleen bij radicale moslims. Welnu, ik vind de Islam achterlijk, gevaarlijk en barbaars. Dat is mijn mening. Punt. Mag ik trouwens opmerken dat diene enen van de PS een glas champagne wou drinken toen hij hoorde toen de paus gestorven was? Hoeveel mensen hebben er al niet gespot met de kerk? Het is gewoon idioot, belachelijk, absurd dat kritiek op de kerk gewoon kan, en kritiek op de Islam niet. Sorry, maar ik walg van uw cencuur. Men moet kritisch kunnen zijn over de Islam.

Tenslotte nog dit: Dat er heel veel gelogen wordt is een feit. Ik heb gehoord wat Mohammed B. zei. Hij heeft Theo Van Gogh vermoord omdat dat moest van zijn geloof. Dat zijn zijn eigen woorden. Dat is wat hij zei. Het is mij trouwens een raadsel waarom Mohammed dat mag zeggen en die Deense cartoonist niet. Dat snap ik niet.

Zeg eens, waarom zou Mohammed B. zulke dingen gezegd hebben?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 00:05   #115
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch wel! Daar zijn voorbeelden genoeg van...
Neen. Ik weet wel zeker dat de Joden nooit zulke barbaarse aanslagen hier in Europa gepleegd hebben. Voorbeelden genoeg. Ik zou niet weten wanneer de Joden hier in Europa onschuldige burgers hebben afgeslacht, hoor. En ik benadruk: Onschuldige burgers.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 00:20   #116
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
@Stefanie

Ik moet afscheid nemen. Normaal gezien discussiëer zelden over het moslimterrorisme, aangezien ikzelf toch geen moslim ben. Maar wegens een misverstand etc .. ben ik toch op uw berichten over moslimterrorisme ingegaan. Ik heb geconstateerd dat u gedesinformeerd bent. Ik ga snel paar zaken schrijven

U zegt, "ik snap de Duitsers niet, de joden lijken mij intelligente mensen."

1 Wist u dat de top van Vlaams Belang (uw enige hoop), Staf Declercq als een held beschouwen? Die Staf Declercq heeft Belgische joden (gelukkig niet allemaal) aan de nazis uitgeleverd, en zijn door de Duitsers naar concentratiekampen gestuurd.
Blijkbaar bent u zeer goed geinformeerd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staf_de_Clercq
Staf de Clercq ofwel Jérôme Gustave Théophile de Clercq (Everbeek, 16 september 1884Gent, 22 oktober 1942)

http://www.cicb.be/nl/webpages/museum/transport.htm

Als ik dat lees dan zie ik niet goed waar en wanneer Staf Declercq Joden aan de Nazi's heeft overgeleverd. Dat was blijkbaar meer door de Antwerpse politie gebeurd. Voor iemand die op sterven lag was hij volgens jou dus nog zeer actief.

Niet dat ik zijn collaboratiedaden maar ook het minst zou goedkeuren maar als je al op dergelijke zaken begint fout te zeveren dan zal iedereen wel al kunnen denken wat de rest van je statements waard kan zijn.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 07:20   #117
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Zo'n uitspraak is niet alleen achterlijk, maar ook totaal racistisch en onwetenschappelijk.

Moslims kunnen bv best te veel cholesterol hebben, roken wél, gebruiken veel suiker en de vrouwen zijn vaak verzwakt wegens veel kinderen baren achter elkaar, verplichte seks wanneer man dat wil, én zwaarlijvigheid. En dat van "geen seks voor het huwelijk" is ook onzin. Iedereen weet dat moslims niet aarzelen het achterdeurtje van een vrouw te gebruiken, of een kleine jongen of een geit. Dat heet dan geen seks.

Ik snap trouwens niét waarom VTM dit op teletekst plaatste. Het is toch gewoon ziekelijke, racistische onzin?
Euhm ik weet niet hoe of wat er op Teletekst stond, maar ik las het op deze Nederlandse site:
http://www.destentor.nl/buitenlandstn/article490953.ece
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 07:24   #118
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Neen. Ik weet wel zeker dat de Joden nooit zulke barbaarse aanslagen hier in Europa gepleegd hebben. Voorbeelden genoeg. Ik zou niet weten wanneer de Joden hier in Europa onschuldige burgers hebben afgeslacht, hoor. En ik benadruk: Onschuldige burgers.
Ik had het over onschuldige burgers in Palestina en Libanon. Maakt het voor jou iets uit dat dat niet in Europa ligt?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 07:32   #119
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Er zijn zo'n 200 doden en 600 gewonden. Om het met de woorden van Stonaar te zeggen:
jammer maar helaas... je slaat de nagel op zijn kop hier.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 09:35   #120
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
jammer maar helaas... je slaat de nagel op zijn kop hier.
Juist.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be