Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Wat met de toekomst van de N-VA?
Geen toekomst, CD&V laat ze ooit vallen en dan zijn ze ongeloofwaardig waardoor ze niet boven de drempel raken 29 33,33%
Geen toekomst, ze worden opgegeten door de CD&V 28 32,18%
Er wacht de N-VA een mooie toekomst als onafhankelijke partij 15 17,24%
geen idee 15 17,24%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 20:30   #101
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
- Vakbond bashen. Bij mijn weten zet het vb geen leden of mandatarissen aan de deur die ook bij een vakbond zitten. Omgekeerd is dat wel het geval....
Ten tweede is het nu eenmaal zo dat de vakbonden in Belgique onvergelijkbaar zijn met die in onze buurlanden. Nergens anders ter wereld keren zij de werkloosheidsuitkeringen uit (ergst van allemaal imo, vakbonden die verdienen aan werklozen is gewoonweg crimineel), ik ken geen europese landen waar de vakbond even sterk verwoven is met het beleid op alle vlakken, ik heb zeer sterk de indruk dat de vakbonden in de meeste van onze buurlanden een stuk constructiever en realistischer zijn dan de onze.

Het wettelijk 'monopolie' van de bestaande vakbonden en hun fundamenteel ondemocratisch karakter zijn eveneens een doorn in het oog. (Laatste verkozen vakbondstop was ergens in de jaren '50 dacht ik)

Het automatisch (gratis - i.e. door de privé betaald) lidmaatschap van alle overheidspersoneel kan wat mij betreft ook best onmiddelijk worden afgeschaft. Dat ze er zelf voor betalen als ze er absoluut lid van willen zijn zou ik zeggen.

U noemt dat 'vakbond-bashen', ik noem dat uw ogen even opendoen en zien hoe we de welvaart van ons volk het best kunnen verdedigen.
Noem het hoe je wil, maar je bewijst hier weer eens dat je het niet kan laten om te bashen op de vakbond. Aan de ene kant sta je te verkondigen dat we onze economische verschillen moeten opbergen tot na de Vlaamse onafhankelijkheid, en langs de andere kant sta je weer opnieuw te kappen op de vakbonden.

Het is mij al lang duidelijk: voor 90% van het "Vlaams" Blok kan hen die Vlaamse onafhankelijkheid hen geen zier schelen. Het enige wat hen interesseert is alle verworvenheden van de Vlaamse arbeider terug te dringen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:34   #102
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeldje van dat arbeiderbashen aub
Met de problemen rond VW-Vorst koos het VB (naar aloude gewoonte) de zijde van de Duitse VW-directie, tegen Vlaamse arbeiders. "Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling" en andere liberale anti-Vlaamse kost...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 11 december 2006, 20:43   #103
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Noem het hoe je wil, maar je bewijst hier weer eens dat je het niet kan laten om te bashen op de vakbond. Aan de ene kant sta je te verkondigen dat we onze economische verschillen moeten opbergen tot na de Vlaamse onafhankelijkheid, en langs de andere kant sta je weer opnieuw te kappen op de vakbonden.

Het is mij al lang duidelijk: voor 90% van het "Vlaams" Blok kan hen die Vlaamse onafhankelijkheid hen geen zier schelen. Het enige wat hen interesseert is alle verworvenheden van de Vlaamse arbeider terug te dringen.
1. Ik pleit nergens voor het begraven van economische verschillen. Ik pleit er wel voor om samen te werken waar we het eens zijn. Dat is iets anders.

2. Ik ben - u zal mij wel niet geloven - net héél erg bezorgd over de toekomst van laaggeschoolden hier. De bedreigingen zijn enorm. Er is de veel goedkopere concurrentie, de enorme taxatie van arbeid enz.

Alleen denk ik iets verder dan u en zie ik in dat de toestand laten voortgaan zoals nu enkel tot een langzame aftakeling kan leiden zonder hoop op beterschap.

De wereld staat niet stil, weet je? 15 jaar geleden was oost-europa 'de vijand' en china een ontwikkelingsland zonder toekomst.

Aanpasssen of verzuipen is de keuze waar we voor staan. U pleit voor verzuipen alleen bent u blijkbaar niet in staat om dat te beseffen.

Het is dan ook veel makkelijker en minder denkinspanning vereisend om mensen die het echt wel goed voor hebben zonder argumentatie ten gronde te beledigen.

Spijtig voor u, maar nog veel spijtiger voor alle toekomstige werklozen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:57   #104
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een samenwerking tussen Leterme en de grote tenoren van de VLD is zeer onwaarschijnlijk.

streep het prefix ON en je hebt gelijk...

Leterme WIL alleen maar samenwerken met de VLD en SPA top.

net zoals Decdenv in mechelen ook een tripartie wil. god weet waarom?
Allicht omdat ze zich verwant voelt aan die andere bedriegers.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 21:43   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

streep het prefix ON en je hebt gelijk...

Leterme WIL alleen maar samenwerken met de VLD en SPA top.

net zoals Decdenv in mechelen ook een tripartie wil. god weet waarom?
Allicht omdat ze zich verwant voelt aan die andere bedriegers.
Maar neen, Ilfalco.
Leterme wil een tripartite omdat hij geen andere keuze heeft door de grootte van het VB.
Oud 11 december 2006, 22:56   #106
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het ontbreekt ze inderdaad niet aan zelfbewustheid, zelfvertrouwen en gemakzucht, al zult u het anders bedoelen.

Maar het VB is weldegelijk gemakzuchtig. De partij heeft nu 1 miljoen kiezers en denkt dat het altijd zo zal blijven. Het wordt nu echter tijd dat ze échte moed toont en durft risico's te nemen.
Het wordt tijd dat ze écht iets gaan betekenen voor de 1 miljoen mensen die op ze stemmen. Na de gemeenteraadsverkiezingen had het VB allang gereorganiseerd moeten zijn: Alle banden verbreken met extreem-rechts, uit het (door henzelf opgelegde) CS stappen en écht iets proberen te bereiken.
Die banden met extreem-rechts zijn al lang verbroken, voor zover ze ooit bestaan hebben.
Het CS wordt opgelegd door de regimepartijen en door niemand anders. en zeg nu eens hoe het VB èchtiets moet proberen te bereiken?
Leterme heeft zich gedurende heel de kiesstrijd ingespannen om het CS ongeschonden te houden. Het VB was bereid om in coalities te treden maar dat mocht niet, zelfs al waren er goede kandidaten met 35% van de stemmen.
Heeft JMDD nu ook zichzelf het CS opgelegd?
Wat is dit voor nonsens.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 23:09   #107
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben - u zal mij wel niet geloven - net héél erg bezorgd over de toekomst van laaggeschoolden hier. De bedreigingen zijn enorm. Er is de veel goedkopere concurrentie, de enorme taxatie van arbeid enz.

Alleen denk ik iets verder dan u en zie ik in dat de toestand laten voortgaan zoals nu enkel tot een langzame aftakeling kan leiden zonder hoop op beterschap.

De wereld staat niet stil, weet je? 15 jaar geleden was oost-europa 'de vijand' en china een ontwikkelingsland zonder toekomst.

Aanpasssen of verzuipen is de keuze waar we voor staan. U pleit voor verzuipen alleen bent u blijkbaar niet in staat om dat te beseffen.
Het feit dat we nu moeten concurreren met Chinese arbeiders, is het gevolg van het neo-liberalisme waar uw partij mee dweept.

Zwier die grenzen toe voor Chinees textiel, en het probleem is opgelost. Maar dat soort protectionisme mag weer niet van het VB...
Oud 11 december 2006, 23:25   #108
luc broes

Standaard

Citaat:
Het feit dat we nu moeten concurreren met Chinese arbeiders, is het gevolg van het neo-liberalisme waar uw partij mee dweept.

Zwier die grenzen toe voor Chinees textiel, en het probleem is opgelost. Maar dat soort protectionisme mag weer niet van het VB...
Een nieuwe economische strateeg is onder ons opgestaan!
Sluit de grenzen voor iedereen die iets goedkoper kan produceren dan wij, en alle problemen zijn opgelost!
Mogelijk mogen wij dan ook niet meer uitvoeren. Pech, je kan niet alles hebben in het leven.
Oud 11 december 2006, 23:30   #109
luc broes

Standaard

Citaat:
1. Ik pleit nergens voor het begraven van economische verschillen. Ik pleit er wel voor om samen te werken waar we het eens zijn. Dat is iets anders.

2. Ik ben - u zal mij wel niet geloven - net héél erg bezorgd over de toekomst van laaggeschoolden hier. De bedreigingen zijn enorm.
.
Juist!
en toch komen nog dagelijks vele laaggeschoolde vreemdelingen ons land binnen. Ze krijgen zelfs nod de nationaliteit zodat ze ook toegang krijgen tot alle sociale voordelen.
Gelijktijdig verlaten fabrieken met arbeid voor laaggeschoolden ons land.
Dit is een paarse tijdbom.
Oud 11 december 2006, 23:33   #110
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Mogelijk mogen wij dan ook niet meer uitvoeren. Pech, je kan niet alles hebben in het leven.
En dan?
Heel onze aardbol gaat om zeep omdat een paar bedrijven elk product zeventien keer de wereld willen rond sturen.
Een flinke portie protectionisme zou dus niet alleen goed zijn voor de arbeidsomstandigheden, maar ook voor het milieu.

Waarom moet ik Spaanse tomaten eten, terwijl de Vlaamse tomaten geëxporteerd worden naar Afrika, en de Afrikaan daar met zijn tomaten blijft zitten?? Laat ons gewoon onze Vlaamse tomaten opeten, in Spanje de Spaanse, en in Afrika de Afrikaanse.
Maar dan zal ons decadent Vlaanderen er wel moeten mee leren leven dat er enkel tomaten zullen zijn in de zomer, en dat we in de winter maar witloof zullen moeten eten. Ik denk dat we dat wel zullen overleven...
Oud 11 december 2006, 23:35   #111
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
en toch komen nog dagelijks vele laaggeschoolde vreemdelingen ons land binnen.
Dat is de schuld van de liberalen die goedkope werkkrachten willen voor de bedrijven.
Oud 12 december 2006, 00:10   #112
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan?
Waarom moet ik Spaanse tomaten eten, terwijl de Vlaamse tomaten geëxporteerd worden naar Afrika, en de Afrikaan daar met zijn tomaten blijft zitten??
U moet helemaal geen Spaanse tomaten eten, u kan dat. Dankzij onze vrije markt economie.

Citaat:
Laat ons gewoon onze Vlaamse tomaten opeten, in Spanje de Spaanse, en in Afrika de Afrikaanse.
Laat ieder persoon dat maar zelf uitmaken.

Citaat:
Maar dan zal ons decadent Vlaanderen er wel moeten mee leren leven dat er enkel tomaten zullen zijn in de zomer, en dat we in de winter maar witloof zullen moeten eten. Ik denk dat we dat wel zullen overleven...
Niets dan nadelen dus
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 00:26   #113
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
U moet helemaal geen Spaanse tomaten eten, u kan dat. Dankzij onze vrije markt economie.
Vrije markt...
Ik moet gewoon slikken wat de agro-industrie mij voorschotelt. Mooie "vrije" markt...
Oud 12 december 2006, 00:31   #114
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrije markt...
Ik moet gewoon slikken wat de agro-industrie mij voorschotelt. Mooie "vrije" markt...
En van wie of van wat moet dat dan?
Oud 12 december 2006, 00:41   #115
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En van wie of van wat moet dat dan?
Ligt er bij u in de winkel dan een tomaat uit ieder land? Neen, gij hebt gewoon te slikken wat de agro-industrie u door uw strot ramt.Dat is vrije markt. Ik moet al naar de boer zélf gaan om er zeker van te zijn dat mijn groenten niet de halve wereld rond gereisd zijn. En de aarde maar kreunen onder de gevolgen van dat transport...
En als jij kiest om Spaanse tomaten te eten, zal ik ook de CO2's van het transport mogen inademen. Daar heb ik die vrije keuze dan weer niet.
Oud 12 december 2006, 00:51   #116
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ligt er bij u in de winkel dan een tomaat uit ieder land? Neen, gij hebt gewoon te slikken wat de agro-industrie u door uw strot ramt.Dat is vrije markt.
U moet van niets of niemand slikken wat de agro-industrie u aanbiedt. Dankzij de vrije markt is er een ruim aanbod waaruit u kan kiezen.

Citaat:
Ik moet al naar de boer zélf gaan om er zeker van te zijn dat mijn groenten niet de halve wereld rond gereisd zijn.
Als u daar belang aan hecht ...

Citaat:
En de aarde maar kreunen onder de gevolgen van dat transport...
?

Citaat:
En als jij kiest om Spaanse tomaten te eten, zal ik ook de CO2's van het transport mogen inademen. Daar heb ik die vrije keuze dan weer niet.
Die CO2's van dat transport zullen wel niet zo'n grote invloed hebben.
Oud 12 december 2006, 00:58   #117
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dankzij de vrije markt is er een ruim aanbod

In welke dimensie leeft u??

Citaat:
Die CO2's van dat transport zullen wel niet zo'n grote invloed hebben.
Alle producten worden tien keer de wereld rond gestuurd, om overal alle landen met de laagste belangingen of flexiebelste arbeidsomstandigheden af te schuimen. Onze aardbol kan die manier van werken niet meer dragen. Maar de industrie moet in dit systeem nu eenmaal niet betalen voor hun vervuiling. Wij zullen maar roet uithoesten, zodat die bedrijven grotere winsten kunnen maken en meer dividenden uitbetalen aan hun aandeelhouders.
Als we hier nog een paar eeuwen willen rondlopen op deze bol, moeten we dringend overschakelen op een zekere vorm van planning. Want deze vorm van roofbouwkapitalisme is geen 20 jaar meer houdbaar.
Oud 12 december 2006, 01:19   #118
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In welke dimensie leeft u??
De assumptie dat de vrije markt het aanbod verhoogt lijkt mij vrij primair.

Citaat:
Alle producten worden tien keer de wereld rond gestuurd, om overal alle landen met de laagste belangingen of flexiebelste arbeidsomstandigheden af te schuimen. Onze aardbol kan die manier van werken niet meer dragen. Maar de industrie moet in dit systeem nu eenmaal niet betalen voor hun vervuiling. Wij zullen maar roet uithoesten, zodat die bedrijven grotere winsten kunnen maken en meer dividenden uitbetalen aan hun aandeelhouders.
Lijkt me sterk dat een tomaat vanuit Spanje 10x de wereld rond gaat voor hij België bereikt... Dito voor andere goederen.
We moeten idd rekening houden met het milieu en vervuiling e.d. maar dat vormt mijns inziens geen probleem.

Citaat:
Als we hier nog een paar eeuwen willen rondlopen op deze bol, moeten we dringend overschakelen op een zekere vorm van planning. Want deze vorm van roofbouwkapitalisme is geen 20 jaar meer houdbaar.
Kapitalisme is best houdbaar. Wat meer aandacht voor het milieu zou idd geen kwaad kunnen, maar dat is geen reden om het kapitalisme zomaar af te wijzen.
Oud 12 december 2006, 01:33   #119
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De assumptie dat de vrije markt het aanbod verhoogt lijkt mij vrij primair.
...maar is een illusie gebleken. Je moet gewoon naar de realiteit kijken.

Citaat:
Lijkt me sterk dat een tomaat vanuit Spanje 10x de wereld rond gaat voor hij België bereikt... Dito voor andere goederen.
We moeten idd rekening houden met het milieu en vervuiling e.d. maar dat vormt mijns inziens geen probleem.
[...]
Kapitalisme is best houdbaar. Wat meer aandacht voor het milieu zou idd geen kwaad kunnen, maar dat is geen reden om het kapitalisme zomaar af te wijzen.
Dus het feit dat onze aarde verziekt wordt, is nog geen reden om dat crimineel systeem van aandeelhouders-parasitisme (= kapitalisme) op te doeken?
De liberalen bestempelen iedere vorm van milieu-maatregel als een inbreuk op hun heilige vrije markt.
Oud 12 december 2006, 01:33   #120
Wr Khrp Hmw
Vreemdeling

Wr Khrp Hmw's schermafbeelding

Standaard

Ach, ze overleven die storm wel
Wr Khrp Hmw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be