![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een pareltje, te lezen p de VB-website en ze komen er allemaal bij kijken:
07.06.2007 10.21u - Yves Leterme werd gisteren in het Vlaams Parlement door Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) aan de tand gevoeld over de Armeense kwestie. De kandidaat-premier ontkent nu dat hij de Turkse massamoord op de Armeniërs ontkent. Ach, het is alleen maar een spijtig misverstand, of mogelijk zelfs een complot van de media. Aan politieke hypocrisie geen gebrek. Zo zegt Bart De Wever – historicus én kartelpartner van de kandidaat-premier – “De historische bewijslast is te verpletterend om redelijke twijfel toe te staan. Het is echt niet verstandig om enkele dagen voor de verkiezingen het debat hierover aan te zwengelen”… Jawel, lees het nog maar eens. ‘Het is niet verstandig’ en zeker niet zo vlak voor de verkiezingen… Had hij het nu nog n�* 10 juni gezegd, tot daar aan toe. De uitschuiver (?) van Leterme kan dan wel wat extra stemmen opleveren van Turkse kiezers in ons land, maar de schade is wel aangericht. Johan Vande Lanotte weigert zich uit te spreken over de kwestie. De arme man weet dat de hoofddoekenrel in Antwerpen de SP.A straks al heel wat allochtone stemmen kan kosten. Karel De Gucht noemt de uitlatingen van Leterme “een platte tsjevenstreek, die ik enkel kan verklaren door het feit dat hier meer Turken dan Armeniërs wonen”. Raak, dat wel, maar De Gucht en de VLD (excuus ‘open VLD’) zijn wel bijzonder slecht geplaatst om zich uit te spreken over de ‘tsjevenstreken’ van anderen. Zeker na het recente en tweede verbod dat de Tibetaanse Dalaï Lama kreeg om naar ons land af te reizen. De Gucht en Buitenlandse Zaken gingen plat op de buik voor de eisen van China. Over ‘tsjevenstreken’ gesproken… Maar terug naar de Armeense kwestie. Wat zegt Kareltje De Gucht nog meer? “In Turkije probeert nu een commissie van Turkse en Armeense historici een gemeenschappelijk standpunt in nemen over de onoorbare zaken die daar vanuit beide kampen in 1916 gepleegd zijn.” Ook dat moet u beslist nog een keer lezen. En laat het goed tot u doordringen. “De onoorbare zaken die daar vanuit beide kampen gepleegd zijn”… D�*t is pas tsjeventaal. Met dat verhaal stelt De Gucht zich op dezelfde lijn als een aantal Turken die begrepen hebben dat de historische feiten niet langer kunnen ontkend worden, maar die luidop roepen dat het nu eenmaal oorlog was en dat er dan aan beide kanten verschrikkelijke dingen gebeuren. Stel u maar even voor wat er zou gebeuren als De Gucht hetzelfde zou verklaren over de holocaust… En nu de uitsmijter. Citaat uit de krant: “De minister van Buitenlandse Zaken verzet zich tegen het strafbaar maken van negationistische uitspraken over de Armeense genocide, omdat die een te grote aanslag zou zijn op de vrijheid van meningsuiting”. En nu gij! We hebben in dit land toch al een negationismewet, of niet? En is die dan geen aanslag op de vrije meningsuiting? De Gucht is verdorie nog meer tsjeef dan de tsjeven zélf! Laatst gewijzigd door luc broes : 7 juni 2007 om 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
|
![]() De smaak is raak....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() Bedankt Luc. Wat KDG ervan maakt is eigenlijk nog gekker dan de flater van Leterme. Of hoe de nagationisme wetten als een boomerang in het gezicht vliegen van degenen die er voor gestemd hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mogen ze allemaal in de gevangenis eindigen de bedenkers van zulke wangedrochtwetten....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht maar , als hun anti racismewetten en nieuwe belg wetten en kieswetten in hun gezicht gaan ontploffen, dan gaan we pas lachen, ... en wees gerust, ooit krijgen ze die rekening gepresenteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() Heel die discussie is er een over semantiek - voor mijn part mag je de woorden "holocaust" en "genocide" schrappen en het gewoon bij de feiten houden : een van staatswege georganizeerde moordpartij op een pseudo etnisch geselcteerd deel van de eigen bevolking en/of de bevolking van aangrenzende buurlanden en /of de bevolking van gekolonizeerde gebieden.
Zulke feiten hadden in het verleden plaats, het verre verleden en hebben nog steeds plaats.. Het werpt een smet op de ethische beginselen die we inroepen om het mens-zijn, de menselijke soort als een boven de"beesten" verheven creatuur (naar gods beeld?) te bevestigen.. Dergelijke misdaden toeschrijven of beschuldigend een of ander volk daarvoor veroordelen is larie en getuigt eigenlijk van hetzelfde soort "nationalisme", "gesundes Volksempfinden" als diezelfde drijfveren die achter deze misdaden schuilgaan : het bloed van alle slachtoffers kleeft aan ieder van ons : wij blijven halstarrig geloven in wraak, weerwraak en vendetta. We kweken een natie van nakomelingen van moordenaars en nakomelingen van slachtoffers waarbij de laatsgenoemde de eerstgenoemde naar het leven moeten staan en de anderen zich "te verdedigen" hebben. Nogmaals : vergeet holocaust en genocide, gedenk de bloeddorstigheid van de haat die we met enthoesiasme uitdragen.
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in wraak, weerwraak en vendetta, wel intendeel. |
|
![]() |
![]() |