![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het voorgestelde pad is er geen "verlies van rechten" voor homoseksuele koppels. Er komt alleen een duidelijke scheiding van wat het huwelijk is (voorbehouden voor een man-vrouwrelatie) enerzijds en wat het partnerschap is (voor alle andere vormen van samenwonen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, voor mij is Jan's positie glashelder, en ontkent dat ook niet: - als zijn visie minoritair is, aanvaardt hij het democratische spel, dat zijn minoritaire wensen geen wet worden - als zijn visie majoritair is, vindt hij het normaal dat zij aan iedereen opgedrongen worden (zoals het hoort in een democratie). Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2019 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De democratie beschermt zichzelf door democratie te blijven. U schijnt een ander advies genegen te zijn. Dan vraag ik me trouwens af wat het concreet dan wel betekent als u hier stelt dat "de democratie zich beschermen moet tegen dit soort fanatici met politiek ambitie". Wat houdt dat in? Wat moet "de" democratie dan wel doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als dat niet in de wet was gegoten, had je niks.
![]() |
![]() |
#1206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alice houdt van drama. Om de haverklap stelt ze het voor alsof ik een soort heimelijke agenda heb die ik hier angstvallig verborgen wil houden, terwijl in draden over ethische thema's ik er nooit enig geheim van hebt gemaakt dat bestaande ethische wetgeving naar mijn oordeel veel te ver gaat en de noodzaak tot verandering zich opdringt. Wel heb ik al talloze malen onderstreept dat dit een democratisch proces hoort te zijn. Toch vindt alice het nodige om niet alleen steeds weer naar hetzelfde te vragen, maar ook voortdurend beschuldigingen te lanceren als zouden "christelijke fanatici als JvdB" allerlei zaken willen "opleggen". Hiermee wil ze natuurlijk suggereren dat christenen die hun geloof ook een politieke vertaling willen geven, ondemocratisch te werk zouden willen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 |
Europees Commissaris
|
![]() En voor de zoveelste maal weigert Jan antwoord te geven op gestelde vragen. Hij blijft zeuren over zijn visie! De anderen doen alles verkeerd. Mocht ik gelovig zijn dan zou ik knielen en bidden en vragen :"Heer verlos ons van het kwade?" Goed! Een gedeelte van de mensheid is toch debiel. We kunnen niet vermijden dat ze hier rond lopen. Leren mee leven is de enige oplossing. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, zonder wetgeving daarover, waren mensen die toch al wilden bijdragen (en ook gebruik maken) van een verzekering tegen werkloosheid of ziekte verzekering in de mogelijkheid om te doen wat ze wilden, en verandert de wet niks. Voor zij die daar enkel maar nadeel van ondervinden, omdat de condities zo zijn, dat zij meer moeten bijdragen dan eruit kunnen/willen krijgen, is de wet een verlies aan rechten. Natuurlijk is het een winst aan voordeel voor zij die nu dingen krijgen die van anderen onder dwang afgenomen werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe iemand in alle ernst kan vertellen dat het recht om te trouwen wordt afgeschaft voor holebi's en tegelijkertijd zegt" er is geen verlies van rechten" is nu net de waanzin van mensen met uw opvattingen. Uiteraard is dit verlies van rechten in vergelijking met nu. En wat met de rest van uw opvattingen? Mag een bakker weigeren om aan homoseksuelen de normale dienstverlening te verlenen, mag een werkgever iemand weigeren in dienst te nemen omdat hij homoseksueel is of mag om die reden de huur van een appartement geweigerd worden? Moeten zij zich laten behandelen voor wat u als hun afwijking ziet en wordt er opnieuw straffen ingesteld zoals voor pedofilie? Hoe consequent bent u op basis van uw opvattingen en welke houdt dit nu echt in? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer gekronkel maakt uw antwoorden niet beter, ja of nee Jan?
Beweren dat omdat je via democratie aan de macht komt je nog onmogelijk van dwang kunt spreken is volksverlakkerij, dit forum zit vol mensen die door die uitspraken echt wel door kijken. Want natuurlijk is, ook al heeft democratie u de mogelijkheid geboden, een samenleving met de strikt Christelijke leer dwang; voor ieder die God als uitvinding van mannen ziet met drang naar onbeperkte macht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet een democratie zich wapenen tegen dictaturen. Anders houdt een democratie op te bestaan. Als we alles samen nemen, dan wordt echter duidelijk dat u hiermee iets anders bedoelt: ieder gedachtegoed dat het uwe niet is. Een belijdend christen is volgens u een "fanaticus", daar hij - horresco referens! - zijn leven inricht naar de christelijke principes. Nogal merkwaardig: het is een groene jongen verwijten dat hij consequent naar zijn eigen groene principes door het leven gaat en die levenshouding dan omschrijven als "fanatiek". Consequent lijkt me eerder het passende woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik linkshandigen een afwijking van de norm, betekent dit dan dat ik linkshandigen de gevangenis wil indraaien? Is dat dan inconsequent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mocht u ooit via democratie proberen uw strikt christelijke leer als uitgangspunt om de samenleving te ordenen er door te krijgen; dan spreken we over een dictatuur. Gedachtengoed van fanatici met dromen over gebruik van democratie om hun theocratie op te leggen is inderdaad nooit mijn gedachtengoed te noemen, dat klopt. Ik hang geen fundamentalistisch, religieus dogmatisch gedachtengoed aan, u duidelijk wel. Dus ja, democratie mag zich tegen uw gedachtengoed beschermen. |
|
![]() |
![]() |