Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2010, 09:18   #1241
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Overigens, ik citeer gewoon letterlijk de kranten van de dag.
Bron: de Waalse Sudpresse-kranten, ofte Radio Mille Collines op volle toeren.
Oud 10 september 2010, 09:26   #1242
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewacht? U had gehoopt dat niemand het zou aanbrengen ja.

Overigens, ik citeer gewoon letterlijk de kranten van de dag. En deze kranten vermeldden tevens dat Faes ontkende daar iets mee te maken te hebben. Ook dat heb ik vermeld.
Dus dit
Citaat:
Alhoewel, men weet maar nooit met al die vreemde vogels die op het succes van de NVA binnengewaaid zijn in die partij.
is een citaat dat je letterlijk uit de krant hebt gehaald?

Citaat:
Wanneer er dingen over België worden verteld door uw companen, die achteraf onjuist blijken te zijn, heb ik u nog nooit horen protesteren. U bent gewoon schijnheilig bezig. Zou het zo niet zijn? Maw, u bent zoals de kater op het prentje.
Graag voorbeelden van bovenstaande insinuaties. Mét link. Als u die niet kan geven, dan zit u hier me dunkt gigantisch uit uw nek te kletsen. Nogmaals, het is verachterlijk.
Oud 10 september 2010, 09:26   #1243
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

(Het Belang van Limburg, vandaag)

...

Woensdagavond schreven de kranten van de Sud Presse over het bestaan van de webstek en dat er "verontrustendeisaties als RSF (Révisionnistes Sans Frontières) en negationistische informatie." [/i]

...
Staat dat letterlijk zo in Het Belang van Limburg?

Zo ja, wat wordt daarmee bedoeld?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 09:32   #1244
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ontbelgen heeft niets te maken met de N-VA of partijpolitiek. Het heeft ook niet rechtstreeks iets te maken met pro- of anti-België zijn.

Het gaat wel over het loskomen van de belgitude, het denken dat ons sinds 1830 opgedrongen is door de leugenmachine van de Belgisch-Brusselse staat. Dat onze taal niet Nederlands maar "Vlaams" zou zijn, bijvoorbeeld. Dat Nederland onze eeuwige vijand zou zijn (terwijl dat in realiteit altijd Frankrijk geweest is). Het heeft ook te maken met de vanzelfsprekendheid dat corruptie en flou artistique aangeboren eigenschappen zouden zijn.

Politiek gezien is ontbelging afkicken van de ideologie dat Vlaanderen een legitieme kolonie van de Belgisch-Brusselse bourgeoisie is en dat de Franstalige dominantie over Vlaanderen een soortement goddelijk gegeven zou zijn.
Ik zou er nog een paar kunnen aan toevoegen:

- het idée fixe dat Frans een superieure taal is aan het Nederlands ('Vlaams')
- dat Nederlands ('Vlaams') voor Franstaligen te moeilijk is om te leren
- de lakeienmentaliteit die Nederlandstaligen ('Vlaamstaligen') steeds doet overschakelen naar het Frans wanneer ze met een Franstalige geconfronteerd worden
- het idee dat Franstalige Vlamingen niet kunnen bestaan, waardoor Vlaamse gemeenten met een anderstalige meerderheid niet tot Vlaanderen kunnen behoren
- en uiteraard het idee dat democratie van de meerderheid iets verwerpelijks is en dat het daarom gerechtvaardigd is dat Wallonië en Brussel steeds compensaties moeten krijgen in ruil voor legitieme Vlaamse verzuchtingen

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 september 2010 om 09:59.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 09:54   #1245
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Dus dit
is een citaat dat je letterlijk uit de krant hebt gehaald?

Graag voorbeelden van bovenstaande insinuaties. Mét link. Als u die niet kan geven, dan zit u hier me dunkt gigantisch uit uw nek te kletsen. Nogmaals, het is verachterlijk.
Wat letterlijk in de krant of in een boek staat, zet ik meestal in Italic, in het 'schuin' dus. En af en toe kan er eens een copy-past fout in sluipen. Zoals toen. Een foutje dat echter niets afdoet aan de inhoud.

Een recent voorbeeld van insinuatie is de bewering dat KBC helemaal niet zou gered zijn geworden door de Federale regering (Leterme), maar door de Vlaamse regering. Dit is een pertinente onwaarheid. Maar dan houdt u uw mond stevig dicht.

En zo zijn er onwaarheden over België aan de lopende band die verspreid worden door uw geestesgenoten.

Laatst gewijzigd door system : 10 september 2010 om 09:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 10:09   #1246
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat letterlijk in de krant of in een boek staat, zet ik meestal in Italic, in het 'schuin' dus. En af en toe kan er eens een copy-past fout in sluipen. Zoals toen. Een foutje dat echter niets afdoet aan de inhoud.
Ja, leg het maar uit.

Citaat:
Een recent voorbeeld van insinuatie is de bewering dat KBC helemaal niet zou gered zijn geworden door de Federale regering (Leterme), maar door de Vlaamse regering. Dit is een pertinente onwaarheid. Maar dan houdt u uw mond stevig dicht.
euh ... wat, waar, wie?!!! Over welke discussie hebben we hier? Komt daar uw frustratie van? Maar bon, ter zake dan: De Vlaamse regering heeft toendertijd toch het kernkapitaal van KBC verhoogd met 2 miljard euro (en daarvoor zelfs staatsobligaties uitgeschreven). Of niet?

Citaat:
En zo zijn er onwaarheden over België aan de lopende band die verspreid worden door uw geestesgenoten.
Zoals?
Oud 10 september 2010, 10:30   #1247
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, leg het maar uit.

euh ... wat, waar, wie?!!! Over welke discussie hebben we hier? Komt daar uw frustratie van? Maar bon, ter zake dan: De Vlaamse regering heeft toendertijd toch het kernkapitaal van KBC verhoogd met 2 miljard euro (en daarvoor zelfs staatsobligaties uitgeschreven). Of niet?

Zoals?
Niks te frustratie. U moet nu niet beginnen te draaien.De poster beweerde initieel dat het de Vlaamse regering geweest was die de KBC had gered. Een pertinente verdraaiing van de waarheid noem ik dat. Ik hoor u daar negerens tegen protesteren. Maw, u meet met twee maten en twee gewichten.

Laatst gewijzigd door system : 10 september 2010 om 10:32.
Oud 10 september 2010, 10:36   #1248
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niks te frustratie. U moet nu niet beginnen te draaien.De poster beweerde initieel dat het de Vlaamse regering geweest was die de KBC had gered. Een pertinente verdraaiing van de waarheid noem ik dat. Ik hoor u daar negerens tegen protesteren. Maw, u meet met twee maten en twee gewichten.
Welke poster? Waar? Link? Ik weet nl écht niet waar je het over hebt, laat staan dat ik hier op elke discussie en elke post moet reageren. En ondertussen heb je handig de kwestie ontweken...
Soit, wat maakt het uit? Je gaat van ver moeten komen om dit nog goed te maken. 0/10
Oud 10 september 2010, 11:26   #1249
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke poster? Waar? Link? Ik weet nl écht niet waar je het over hebt, laat staan dat ik hier op elke discussie en elke post moet reageren. En ondertussen heb je handig de kwestie ontweken...
Soit, wat maakt het uit? Je gaat van ver moeten komen om dit nog goed te maken. 0/10
Hier rijdt u zichzelf toch dik in de vernieling. Want u hebt zelf deelgenomen aan deze discussie. U hanteerde zelfs dezelfde soort onware slogan als de poster Bartje.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Leterme heeft zijn ontslag aangeboden, maar dat werd geweigerd door de koning. Ja, dan moet de man aanblijven. Niet? En maar goed ook, want toen brak de beurscrisis uit.
Uw reactie:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire
En verkocht hij onze banken voor een habbekrats aan Parijs.
Waarop mijn repliek.
Citaat:
Ik wil u er terloops toch even op wijzen, dat terwijl Leterme bezig was onze spaargelden te redden, Olijke Bart zijn hielen lichtte , zijn kartelpartner pardoes in de steek liet, en voor de zoveelste keer de wijk nam.

Het is overigens niet helemaal uitgesloten dat Dewever in een frietkot zat met een vettige friet, op het ogenblik dat Leterme tot 2 maal toe de Kredietbank (KBC) redde.

Het is maar dat men het weet.

Dus u moet nu niet afkomen 'dat u van niets weet'. Zoals men kan zien, staat 'correct discussiëren' blijkbaar niet in uw woordenschat. En dus: een dikke 0 /10 voor uw hele uiteenzetting.

Laatst gewijzigd door system : 10 september 2010 om 11:37.
Oud 10 september 2010, 12:57   #1250
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hier rijdt u zichzelf toch dik in de vernieling. Want u hebt zelf deelgenomen aan deze discussie. U hanteerde zelfs dezelfde soort onware slogan als de poster Bartje.

Uw reactie:
Citaat:

Waarop mijn repliek.

Dus u moet nu niet afkomen 'dat u van niets weet'. Zoals men kan zien, staat 'correct discussiëren' blijkbaar niet in uw woordenschat. En dus: een dikke 0 /10 voor uw hele uiteenzetting.
Klopt, was is compleet vergeten. Bedankt om me eraan te herinneren. Als het juist is, is het juist. Je hoeft je dus niet zo druk te maken. Je opmerking over 'correct discussiëren' zal ik maar overlaten aan de waan van de dag, zeker?

Bon. Het ging niet over 'KBC', maar over 'onze banken'. Wat is er met Fortis gebeurd? Wie heeft daar nu de touwtjes in handen? En waarom negeer je mijn opmerking over de kapitaalinjectie van 2 miljard euro van de Vlaamse regering?
Oud 10 september 2010, 13:08   #1251
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, was is compleet vergeten. Bedankt om me eraan te herinneren. Als het juist is, is het juist. Je hoeft je dus niet zo druk te maken. Je opmerking over 'correct discussiëren' zal ik maar overlaten aan de waan van de dag, zeker?

Bon. Het ging niet over 'KBC', maar over 'onze banken'. Wat is er met Fortis gebeurd? Wie heeft daar nu de touwtjes in handen? En waarom negeer je mijn opmerking over de kapitaalinjectie van 2 miljard euro van de Vlaamse regering?
Natuurlijk klopt het. U betrapt bent met de hand in de koekendoos. Op heterdaad dus.

En u bent ook niet correct in uw discussies. Zo suggereerde u dat haar reis naar Thailand en de akkefietjes aldaar eigenlijk niets te maken hadden met het ontslag van Geybels. Het zal nog niet. Moest Geybels niet naar Thailand zijn gegaan, dan was ze inderdaad meer dan waarschijnlijk op het matje geroepen door het IJzig Trio, maar zeker niet ontslagen.
Oud 10 september 2010, 13:17   #1252
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk klopt het. U betrapt bent met de hand in de koekendoos. Op heterdaad dus.
Ach System, komaan man. Ik was mijn reactie vergeten, ik ontken ze niet, hé. Je reageert er overigens niet inhoudelijk op, merk ik. 'Hand in koekendoos', kom kom. Je start een discussie over een N-VA senatrice en haar website en als ik je wijs op de intellectuele oneerlijkheid van je discours, haal je aan dat ik in een discussie over de bankencrisis 'niet juist heb geantwoord'. En als ik me die reactie niet herinner, ben ik plots de boeman? Nogmaals: je hebt mijn reactie netjes aangehaald en ik blijf er bij. Reageer er dan maar eens op.

Citaat:
En u bent ook niet correct in uw discussies. Zo suggereerde u dat haar reis naar Thailand en de akkefietjes aldaar eigenlijk niets te maken hadden met het ontslag van Geybels. Het zal nog niet. Moest Geybels niet naar Thailand zijn gegaan, dan was ze inderdaad meer dan waarschijnlijk op het matje geroepen door het IJzig Trio, maar zeker niet ontslagen.
In zulke verhalen zijn 'moest' en 'meer dan waarschijnlijk' de slechtse argumenten, System. Maar ik geef je hierin gelijk: dat Thailand verhaal heeft zeker de zaken verergerd en versneld. Maar nogmaals, ze is niet ontslagen, ze heeft zelf haar ontslag aangeboden. Maar ik wil op de kop van juffrouw Geybels niet mijn grote gelijk halen. Als het je zo hoog zit, welaan: je hebt gelijk. Groot gelijk.
Oud 10 september 2010, 13:34   #1253
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach System, komaan man. Ik was mijn reactie vergeten, ik ontken ze niet, hé. Je reageert er overigens niet inhoudelijk op, merk ik. 'Hand in koekendoos', kom kom. Je start een discussie over een N-VA senatrice en haar website en als ik je wijs op de intellectuele oneerlijkheid van je discours, haal je aan dat ik in een discussie over de bankencrisis 'niet juist heb geantwoord'. En als ik me die reactie niet herinner, ben ik plots de boeman? Nogmaals: je hebt mijn reactie netjes aangehaald en ik blijf er bij. Reageer er dan maar eens op.

In zulke verhalen zijn 'moest' en 'meer dan waarschijnlijk' de slechtse argumenten, System. Maar ik geef je hierin gelijk: dat Thailand verhaal heeft zeker de zaken verergerd en versneld. Maar nogmaals, ze is niet ontslagen, ze heeft zelf haar ontslag aangeboden. Maar ik wil op de kop van juffrouw Geybels niet mijn grote gelijk halen. Als het je zo hoog zit, welaan: je hebt gelijk. Groot gelijk.
Ontslag zelf aangeboden? Hoe komt u daar nu bij. Volgens haar en haar advokaat had ze één dag bedenktijd gevraagd. En wat meer is, haar ontslagbrief was al op voorhand klaargemaakt toen ze ontvangen werd door het IJzig Trio: Homans, Pieters en Dewever. Uitgetikt, met alles eraan en erop. Ze moest alleen maar tekenen.

Laatst gewijzigd door system : 10 september 2010 om 13:35.
Oud 10 september 2010, 13:36   #1254
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ontslag zelf aangeboden? Hoe komt u daar nu bij. Volgens haar en haar advokaat had ze één dag bedenktijd gevraagd. En wat meer is, haar ontslagbrief was al op voorhand klaargemaakt toen ze ontvangen werd door het IJzig Trio: Homans, Pieters en Dewever. Uitgetikt, met alles eraan en erop. Ze moest alleen maar tekenen.
pb ...
Oud 10 september 2010, 13:42   #1255
system
Banneling

Standaard

Citaat:
pb ...
Hebt u zich verslikt? Dat komt ervan...

Laatst gewijzigd door system : 10 september 2010 om 13:42.
Oud 10 september 2010, 15:45   #1256
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

- de lakeienmentaliteit die Nederlandstaligen ('Vlaamstaligen') steeds doet overschakelen naar het Frans wanneer ze met een Franstalige geconfronteerd worden
- het idee dat Franstalige Vlamingen niet kunnen bestaan, waardoor Vlaamse gemeenten met een anderstalige meerderheid niet tot Vlaanderen kunnen behoren
- en uiteraard het idee dat democratie van de meerderheid iets verwerpelijks is en dat het daarom gerechtvaardigd is dat Wallonië en Brussel steeds compensaties moeten krijgen in ruil voor legitieme Vlaamse verzuchtingen
Ik compenseer dat allemaal.
Franstalige klanten krijgen bij mij geen kortingen. Hun onaangepast gedrag betalen ze cash.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 12:47   #1257
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

- is volgens mij een fixe van een bepaalde franstaligen en die hebben die fixe t.o.v. alle vreemde talen
- is idd een belachelijke reden, ook ooit gestuurd door nederlandssprekenden die zo dachten te kunnen doen dat zij veel intelligenter waren dan die domme fransprekenden die maar 1 taal kunnen.
- mijn hersenen vinden het fijn om eens een andere taal te spreken als die kans zich voor doet. Dit stimuleert en onderhoud het netwerk van boven.
- Vlamingen hebben zelf steeds gedaan alsof fransprekende vlamingen niet bestaan. Vraag maar aan de Vlamingen in Frankrijk, waar is de vlaamse steun voor die Vlamingen?
- dat de politieke (en hun rijkere vrienden) klasse spelletjes speelt, en enkel interesse heeft in het behouden van hun inkomen en voordelen, kunt u toch niet op de rekening schrijven van normale leden van de maatschappij?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 13:23   #1258
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
- Vlamingen hebben zelf steeds gedaan alsof fransprekende vlamingen niet bestaan. Vraag maar aan de Vlamingen in Frankrijk, waar is de vlaamse steun voor die Vlamingen?
Het is niet omdat franssprekende Vlamingen bestaan dat ze anders behandeld moeten worden dan engelssprekende Vlamingen. Dat vindt enkel een deel van die franssprekende Vlamingen zelf...

Het feit dat Vlaanderen geen steun verleent (wat bedoelt u daar eigenlijk mee, hebben ze die nodig of verdienen ze iets speciaals of zo?) aan Vlamingen in Frankrijk (tiens, zelfs niet aan die in Wallonië) is net het twistpunt tussen de gemeenschappen in België: Franstalige politici vinden het maar normaal bevoegdheden uit te oefenen over mensen die niet op hun grondgebied wonen.

Voor Vlamingen is het territorialiteitsbeginsel net het uitgangspunt van de organisatie van een staat. Dat ze zich daarom onthoudt om inwoners van andere landen (en zelfs landsgedeelten in het eigen land) van steun te voorzien, moet gezien worden als een teken van vertrouwen die de Vlaamse overheid heeft in z'n burgers om zich te schikken naar de geplogendheden van de staatsentiteit waaronder ze vallen bij hun verhuis.
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 14:00   #1259
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Voor Vlamingen is het territorialiteitsbeginsel net het uitgangspunt van de organisatie van een staat. Dat ze zich daarom onthoudt om inwoners van andere landen (en zelfs landsgedeelten in het eigen land) van steun te voorzien, moet gezien worden als een teken van vertrouwen die de Vlaamse overheid heeft in z'n burgers om zich te schikken naar de geplogendheden van de staatsentiteit waaronder ze vallen bij hun verhuis.
Het is wel degelijk een feit dat een deel van Vlaanderen in beginsel nu in Frankrijk ligt. Dus volgens uw is het territorialiteitsbeginsel het uitgangspunt???
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 14:31   #1260
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Het is wel degelijk een feit dat een deel van Vlaanderen in beginsel nu in Frankrijk ligt. Dus volgens uw is het territorialiteitsbeginsel het uitgangspunt???
Hebt U enige aanwijzing dat de Vlaamse Gemeenschap zich gaat moeien in Faciliteitengemeenten in Wallonie, of zelfs Frankrijk?
Als Vlamingen zich gaan vestigen in Moeskroen, moeten ze hun plan trekken.
Ofwel sturen ze hun kinderen naar Vlaanderen voor onderwijs, ofwel sturen ze hun kinderen naar een gewone franstalige school in het Frans in Wallonie. En wees gerust, ze moeten daar geen eisen stellen. Het is Frans, punt. geen uitzonderingen.
Zij moeten daar ook niet gaan eisen dat de Vlaamse gemeenschap scholen opricht in Moeskroen.
Ofwel moeten ze alles zelf betalen zoals in Komen.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 september 2010 om 14:35.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be