![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder Panda, je mag het hier over die fameuze Spaanse grondwet zoveel draaien en keren zoals je wilt, er is een feit dat je niet kunt negeren. Het streven naar zelfbeschikkingsrecht door een volk is iets dat je niet zomaar kunt wegcijferen. Madrid staat voortdurend te zwaaien met de grondwet. Maar die grondwet heeft nogal wat anti-democratische trekjes. Wanneer een grondwet het houden van referenda verbiedt dan is er feitelijk stront aan de knikker. Op dat punt zijn de Britten een heel stuk verstandiger. Madrid heeft nog steeds last van fascistische trekjes. Het bot afwijzen van een dialoog wijst al evenzeer in die richting. Mochten ze in Madrid hun dictatoriale neigingen wat beter onder controle houden en bereid zijn tot praten dan bgen ik er zeker van dat er heel wat zou kunnen bereikt worden. De beste oplossing voor Spanje zou zijn er een Spaans-Iberische Confederatie van te maken met voor alle deelstaten exact dezelfde graad van grote beleidsautonomie. Wat nu niet zo is. Er werd bv. aan de Basken een veel grotere autonomie toegekend dan aan de overige regio's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12763 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nieuwe peilingen wijzen dat de regeringspartijen in Catalonië er opnieuw op vooruit zouden gaan.
Ik verwacht dat de CUP flink vooruit zal gaan. Bovendien weigert de Pardido Popular in Madrid garanties te geven dat de Spaanse regering de uitslag van de verkiezingen zou erkennen. Wie heeft hier schrik vraag ik mij af, wie durft hier geen eerlijke verkiezingen of referendum houden ? Je kon bijvoorbeeld op 1 oktober ook gerust neen stemmen tegen onafhankelijkheid. Maar neen, dat referendum moest met alle middelen onmogelijk worden gemaakt omdat Rajoy schrik heeft dat een meerderheid in Catalonië effectief pro onafhankelijkheid is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12764 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals Crombez net te keer ging in Ter Zake, denk ik dat als er nog ergens een bruggetje mogelijk was tussen sossen en nva, dit nu wel gesloopt is.
Ik dacht dat Crombez een redelijke moderne sociaal democraat was. Maar hij blijkt veel dichter bij Pol Pot en co. te staan, dan ik ooit durfde te vermoeden. Tweetstelling 10 van de Sander: 10/Voorzitter EU parlement veegde Catalonië als ondemocratisch de mand uit ...maar weigerde tot nu een echt debat erover in 't EU parlement
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12766 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het was een zeer zwakke tussenkomst van John Crombez, Loones overklaste hem het ganse interview, zodanig zelfs dat Kathleen Cools de sossen-leider meedere keren ter hulp moest schieten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12767 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Srry. Ik ben niet blijven kijken. Meer door elkaar gepraat dan wat anders.
![]() |
#12768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaat hij daar liever nog tot 2019 verder incasseren en wat revolutionaire tweets in ruil rondsturen ? Eigen portemonnee eerst ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet snugger hé reus, als vraagstelling. Voor alle partijen geldt: ze mogen geen ontslag geven omdat ze hun missie daar moeten vervullen. Hun politieke missie, waarvoor ze verkozen zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12771 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tweetstelling nr 8 van de Sander:
8/Onmogelijk om onafhankelijk en lid van EU te worden ...onder de 28 lidstaten van de EU zijn er zeven die in 1990 nog niet eens bestonden
![]() |
![]() |
![]() |
#12772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12773 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is President Puigdemont terug naar Barcelona vertrokken.
Iets wat Rajoy nog altijd niet heeft gedurfd ![]() "El president cesado Carles Puigdemont ha vuelto a sorprender este martes por la noche con un nuevo giro de guión y ha cogido un vuelo desde Bruselas hacia Barcelona. ![]() Según ha informado a La Vanguardia un pasajero del vuelo de Vueling entre la capital belga y la Ciudad Condal, Puigdemont ha embarcado en el avión que está previsto que llegue al aeropuerto de El Prat a las 23.20 horas." |
![]() |
![]() |
![]() |
#12775 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zo ! Het probleem heeft op één of andere manier beslist dat het toch maar beter zichzelf kon verwijderen.
We zijn ervan af... Het is voorbij de belgische grens, en dus niet langer ons probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12776 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er vandenacht heel wat mensen rustiger gaan slapen nu.
![]()
![]() |
#12777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De haan kraaide driemaal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12778 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op veel plaatsen in ons land wordt er deze avond ook Halloween gevierd.
Mss dat dit er iets mee te maken heeft ? ![]() ![]()
![]() |
#12779 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: