Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2021, 21:37   #13541
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Tip: https://www.youtube.com/watch?v=99AxP34PEB8

Een gesprek met Jan Bonte over original antigenic sin, antibody-dependent enhancement, werking en nut van de booster, affinity-enhancement etc. Op die manier kunnen ook Schoofzak & co. tot een eigen oordeel proberen te komen.
1) Jan Bonte is mij volledig onbekend
2) elke aap met een hoed op, kan iets op yt zetten
3) ik heb "personeel" om al die studies en meningen te evalueren: 99 procent van de medisch-biologische wetenschapswereld.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 21:51   #13542
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
3) ik heb "personeel" om al die studies en meningen te evalueren: 99 procent van de medisch-biologische wetenschapswereld.
1) De Schoofzak is mij volledig onbekend afgezien van zijn uitlatingen i.v.m. covid-19 en andere zaken op dit forum;
2) Elke aap met een hoed op, kan iets op you-tube zetten;
3) Ik analyseer statistisch alles wat door bevoegde instanties gepubliceerd wordt inzake de zogenaamde covid-19 pandemie. Als daar ongerijmdheden of falsificaties bespeurd worden, dan word ik een klokkenluider. Bij deze werkzaamheid laat ik nooit na te bestuderen wat er in de medisch-biologische wetenschapswereld gepubliceerd wordt.
Oud 27 december 2021, 00:13   #13543
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
1) De Schoofzak is mij volledig onbekend afgezien van zijn uitlatingen i.v.m. covid-19 en andere zaken op dit forum;
2) Elke aap met een hoed op, kan iets op you-tube zetten;
3) Ik analyseer statistisch alles wat door bevoegde instanties gepubliceerd wordt inzake de zogenaamde covid-19 pandemie. Als daar ongerijmdheden of falsificaties bespeurd worden, dan word ik een klokkenluider. Bij deze werkzaamheid laat ik nooit na te bestuderen wat er in de medisch-biologische wetenschapswereld gepubliceerd wordt.
Dat is een total strike ....

Schoofken kan het nog persoonlijk gaan spelen ,juist zoals hij bij mij gedaan heeft.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 07:32   #13544
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, ik ben te lui/dom/zelf-onderschattend om zelfs maar te denken iets kunnen te begrijpen, maar ik geloof 3 apen op TV die zeggen dat zij 99% van de wetenschappelijke wereld voorstellen, ook al ken ik daar eigenlijk niemand van en weet niet eens wat dat is, de wetenschappelijke wereld.

Of nog anders: gelijk welke aap met een hoed op kan iets zeggen over de bijbel, maar ik heb personeel om die bijbel te bestuderen: 99% van de pastoors.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 09:13   #13545
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De door de dwingelanden aangestelde experts in de middeleeuwen die mensen die hen om 1 of andere reden niet aanstonden "bestudeerden" om dan te verklaren als heks en te laten verbranden.

De schoofzak roepende "de wetenschap heeft gezegevierd".
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 09:30   #13546
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Je moet de "discussie" van De schoofzak eens op een rijtje zetten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Zonder afbreuk te doen aan de inderdaad negatieve impact op onderwijs, op die mondmaskers voor kinderen wordt toch wel een beetje hysterisch gereageerd...

Allé, die van ons was bijna blij dat zij ook net als de grote mensen een masker moest/mocht dragen, dus ja...

Dat er nu mensen zijn die hun kinderen thuis houden omdat ze op school een masker moeten dragen, mja... Wat is dan schadelijker?

Enfin, 't is maar iets in de marge natuurlijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Al eens gemeten hoeveel co2 concentratie onder dat mondmasker blijft zitten ?
Dat is meer dan de toegestane 1200ppm in een werkruimte !
Citaat:
STROMAN
U denkt dat de huidige co2 meters in de horeca dienen om te weten hoeveel co2 er in de lucht zit???
Denk dan maar gauw iets anders.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
https://werk.belgie.be/nl/nieuws/nie...ht-werklokalen

Onder zo'n mondmasker is de luchtkwaliteit niet meer gewaarborgd doordat de co2 concentratie al binnen enkele minuten boven de 1200ppm gaat (tot boven de 10.000 zelfs).

Me dunkt geldt voor een klaslokaal op z'n minst dezelfde luchtkwaliteitsgaranties als in een "werklokaal".
Citaat:
Het is "algemeen geweten": chirurgen die langer dan een half uur opereren, en dus een mondmasker zo lang dragen, vallen bij bosjes recht pardoes in de gapende wonden die ze net zelf gesneden hebben in hun patiënt.
"REAGEREN" OP STROMAN

Herhaling: die co2 meter dient in het resto of klaslokaal niet op de co2 op zich te meten, maar wel omdat het gehalte van de co2 op die plaatsen (en niet achter je mondmasker) samen kan vallen met een ander gehalte, namelijk een gehalte dat als het aanwezig is, wij willen vermijden.
... het ging over het CO2 gehalte onder een masker, vergeleken met de regels die de nazi's in 2019 dicteerden voor werkruimtes.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 16:48   #13547
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De door de dwingelanden aangestelde experts in de middeleeuwen die mensen die hen om 1 of andere reden niet aanstonden "bestudeerden" om dan te verklaren als heks en te laten verbranden.

De schoofzak roepende "de wetenschap heeft gezegevierd".
In de middeleeuwen duurde de pest 5 jaar...
Met of zonder dwingelanden.

Laatst gewijzigd door Boduo : 27 december 2021 om 16:48.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 22:56   #13548
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me afvraag, is of een argument voor onder andere dertigers als ikzelf, om toch een booster te nemen, niet zou kunnen zijn dat er wellicht over twee maanden weer een variant langskomt, waarvan we het gevaar nog niet kennen. Men zou dan wel de booster zo laat mogelijk kunnen nemen, pas in februari, om dus alvast (een beetje) tegen variant X te beschermen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 december 2021 om 22:57.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 23:23   #13549
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik me afvraag, is of een argument voor onder andere dertigers als ikzelf, om toch een booster te nemen, niet zou kunnen zijn dat er wellicht over twee maanden weer een variant langskomt, waarvan we het gevaar nog niet kennen. Men zou dan wel de booster zo laat mogelijk kunnen nemen, pas in februari, om dus alvast (een beetje) tegen variant X te beschermen.
jonge dertiger en man? booster geeft groter risico op myocarditis dan infectie

geen medisch advies, maar gewoon op basis van wat we al weten over covid, risicoprofielen, en omikron:
kijk, als dertiger zonder risicoprofiel is covid slechts een ongemak. Als ge daarenboven nog gevaccineerd zijt, zelfs al is dat meer dan 6 maanden geleden, dan is dat kleine risico dat ge al had op een erge infectie of zelfs hospitalisatie nog eens een fractie kleiner. zonder booster.
alle preliminaire data geven aan dat omikron heel mild is. dit is misschien wel de enige mogelijkheid om uw vaccinale immuniteit op een natuurlijke manier te boosteren, en duurzamer op lange termijn
Oud 27 december 2021, 23:30   #13550
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
jonge dertiger en man? booster geeft groter risico op myocarditis dan infectie

geen medisch advies, maar gewoon op basis van wat we al weten over covid, risicoprofielen, en omikron:
kijk, als dertiger zonder risicoprofiel is covid slechts een ongemak. Als ge daarenboven nog gevaccineerd zijt, zelfs al is dat meer dan 6 maanden geleden, dan is dat kleine risico dat ge al had op een erge infectie of zelfs hospitalisatie nog eens een fractie kleiner. zonder booster.
alle preliminaire data geven aan dat omikron heel mild is. dit is misschien wel de enige mogelijkheid om uw vaccinale immuniteit op een natuurlijke manier te boosteren, en duurzamer op lange termijn
Mijn gezond verstand zegt dat ook, ik vrees dat ik halvelings zoek naar 'objectieve' argumenten om niet uit 'gemak' die booster te nemen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 december 2021 om 23:30.
Oud 27 december 2021, 23:35   #13551
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je booster zal je amper berchermen, en dan nog voor het grootste gedeelte voor de originele dominante variant waarop hij gericht is, al de mutaties die er mogelijks nog komen daarvoor is het verre van zeker of er enige bescherming te verwachten is door een booster.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 23:36   #13552
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn gezond verstand zegt dat ook, ik vrees dat ik halvelings zoek naar 'objectieve' argumenten om niet uit 'gemak' die booster te nemen.
dat kan ik begrijpen, maar uit gemak blijft wel de waanzin voeden
Oud 27 december 2021, 23:48   #13553
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast de force-vaxxeurs, de chantage-vaxxeurs.
Oud 27 december 2021, 23:55   #13554
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad ja. We plukken nu de zure vruchten van wat David Riesman de other-directedness van de moderne mens noemde - en uiteraard van de manier waarop daar manipulatief op wordt ingespeeld. Daardoor belanden we dus in de paradox dat als genoeg mensen hun inwendige compas zouden volgen (liefst vanuit een rationele basis) in plaats van de zelf conformistische buurman bij wie men 'aanvaardbaar' wil overkomen, ze wel degelijk een groep zouden kunnen vormen die het beleid zou kunnen ondermijnen maar die nu nog steeds niet tot stand komt. Ook het gros van de academici is het kuddevee dat ze eigenlijk doorheen de geschiedenis altijd geweest zijn, als 'bemiddelaars' tussen de wereld van het denken en het officiële discours.
Oud 28 december 2021, 03:05   #13555
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

ALARM: Bijzonder symptoom bij omicron ontdekt!!!

https://www.hln.be/buitenland/opvall...fel~a76b5e118/

WEES VOORZICHTIG!

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 december 2021 om 03:05.
Oud 28 december 2021, 05:47   #13556
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ALARM: Bijzonder symptoom bij omicron ontdekt!!!

https://www.hln.be/buitenland/opvall...fel~a76b5e118/

WEES VOORZICHTIG!

Meestal is het toch zo dat als ge met griep in uw bed ligt, ge niet speciaal veel eetlust hebt he....
Oud 28 december 2021, 05:51   #13557
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad ja. We plukken nu de zure vruchten van wat David Riesman de other-directedness van de moderne mens noemde - en uiteraard van de manier waarop daar manipulatief op wordt ingespeeld. Daardoor belanden we dus in de paradox dat als genoeg mensen hun inwendige compas zouden volgen (liefst vanuit een rationele basis) in plaats van de zelf conformistische buurman bij wie men 'aanvaardbaar' wil overkomen, ze wel degelijk een groep zouden kunnen vormen die het beleid zou kunnen ondermijnen maar die nu nog steeds niet tot stand komt. Ook het gros van de academici is het kuddevee dat ze eigenlijk doorheen de geschiedenis altijd geweest zijn, als 'bemiddelaars' tussen de wereld van het denken en het officiële discours.
Ik zie dat zo niet. Ik zie dat als "zoveel mogelijk meedoen met diegenen die fout bezig zijn, zodat hun falen mede dank zij uw eigen deelname zo groot mogelijk wordt".

Ik heb altijd de neiging gehad om iemand die met enige dwang een zottigheid wilde opleggen, zo veel mogelijk "te helpen" in het doen van zijn zottigheden, zodat het nadien een zo groot mogelijke ramp wordt. Mochten die vaccins bijvoorbeeld kankerverwekkend zijn, dan zou het toch ideaal zijn dat zoveel mogelijk mensen die nemen, waaronder gijzelf, zodat er nadien zoveel mogelijk kankergevallen (waaronder de uwe) zich ontpoppen, en het heel moeilijk gaat zijn om dat weg te steken. De afgang wordt dan de grootst mogelijke.

Het is altijd de meest voordelige handelingswijze geweest. Immers, mocht blijken dat die dwingeland betweter het eigenlijk toch bij het juiste einde had, dan hebt ge mee geprofiteerd van zijn gelijk. En was hij mis, dan hebt ge meegedaan met het aantonen van zijn ongelijk. Ook al kost U dat misschien uw leven, zo belangrijk is dat niet, de wetenschap dat ge meegedaan hebt met het aantonen dat een betweter een kwakzalver was, is toch belangrijker zou ik denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2021 om 05:52.
Oud 28 december 2021, 09:00   #13558
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom, over 2 maand zijt ge nog steeds een dertiger.
Iets anders is : socio - politieke druk.

Laatst gewijzigd door stab : 28 december 2021 om 09:02.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 09:43   #13559
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men zou dan wel de booster zo laat mogelijk kunnen nemen, pas in februari, om dus alvast (een beetje) tegen variant X te beschermen.
Maar in februari zult ge uw vierde spuit al kunnen / moeten pakken he. Dus moet je daarover geen zorgen maken.
Oud 28 december 2021, 09:50   #13560
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar in februari zult ge uw vierde spuit al kunnen / moeten pakken he. Dus moet je daarover geen zorgen maken.
Niet overdrijven, over een klein half jaar wellicht, en kan je dan de vierde nemen zonder de derde of hoe zit dat?

En wat als VDBossche nu TOCH gelijk heeft, en er ontstaat een gevaarlijke variant? Is er nu echt GEEN ENKEL zinnig argument voor die booster?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 december 2021 om 09:50.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be