Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2008, 13:11   #121
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Geert Wilders is een idioot. De enige verdienste die hij nog heeft is dat hij het immigratiedebat levend houd, en dat is belangrijk. Maar de manier waarop is ronduit beschamend voor iedereen die er een rechtse wereldbeschouwing op nahoudt. Het populistische anti-islamdiscours moet dringend achterwege gelaten worden en plaats geruimd worden voor een intellectueel rechts discours over het thema.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:33   #122
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
Geert Wilders is een idioot. De enige verdienste die hij nog heeft is dat hij het immigratiedebat levend houd, en dat is belangrijk. Maar de manier waarop is ronduit beschamend voor iedereen die er een rechtse wereldbeschouwing op nahoudt. Het populistische anti-islamdiscours moet dringend achterwege gelaten worden en plaats geruimd worden voor een intellectueel rechts discours over het thema.
Rechts staat tegenwoordig gelijk met een neoliberale atlantische VS-likkerij, een blinde islamhaat, zionisme, etc
Maak u geen illusies, dit zal niet veranderen
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:41   #123
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Rechts staat tegenwoordig gelijk met een neoliberale atlantische VS-likkerij, een blinde islamhaat, zionisme, etc
Inderdaad jammer, maar het irriteert mij dat mensen me meteen linken aan dat soort rechts. Hoewel 'rechts' natuurlijk een relatief begrip is. Ik distantieer me liever van zulk hokjesdenken, maar af en toe is het natuurlijk nodig om door de bomen het bos te zien.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 14:08   #124
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt van geen kanten.
Oud 10 januari 2008, 14:16   #125
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechts is soms ook antizionistisch , zelfs pro-islam: 't hangt er maar vanaf wie je tegenkomt. Bush en de paus steunen sommige ethische standpunten van de fundamentalisten. Max-gud-dieter zou bijna de sharia onderschrijven als 't over vrouwen gaat en is hevig antizionist.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 14:24   #126
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Rechts is soms ook antizionistisch , zelfs pro-islam: 't hangt er maar vanaf wie je tegenkomt. Bush en de paus steunen sommige ethische standpunten van de fundamentalisten. Max-gud-dieter zou bijna de sharia onderschrijven als 't over vrouwen gaat en is hevig antizionist.
Poco zijn is inderdaad niet alleen het voorrecht van 'de linksen'. Pocos weigeren de oorzaak van de vele problemen (en dit wereldwijd) bij de islam zelf te leggen. Pocos roepen allemaal in koor. Er is niks mis met islam zelf er is alleen iets mis met diegenen die de islam misbruiken voor slechte doeleinden. De 'radicale' islam is niet de echte islam. "Islam is a good and peaceful religion with good teachings" En dan quoten ze ingekorte verzen in de zin van 'hij die een mens dood dood de hele mensheid' (wat enkel sloeg op de islraelish en waaruit zij ook uit dat vers weglaten dat 'zij die wanorde scheppen in het land enz. moeten worden afgemaakt') en vergeten het vers dat daarna komt te quoten dat duidelijk oproept om mensen te kruisigen en meer van dat. Dat zijn de pocos. De waarheid verdoezelen.

Poco= politieke correctheid die mensen ervan weerhouden de eigenlijke oorzaak van de vele problemen in de samenleving te erkennen of bij naam te noemen en die die oorzaak dus steeds maar weer ergens anders gaan zoeken dan daar waar dat die werkelijk te vinden is.

"The only thing that makes us extreme far right racist figots is that we say that there is something about islam that is responsible for this problem"

Robert Spencer

http://www.motionbox.com/video/playe...db01c1de492?#1

Laatst gewijzigd door smiley : 10 januari 2008 om 14:29.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 16:48   #127
DeMarokkaan
Banneling

DeMarokkaan's schermafbeelding

Standaard

Wat betekent 'poco' ?
DeMarokkaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 16:59   #128
DeMarokkaan
Banneling

Standaard

Lees nog dit;

Oud 10 januari 2008, 17:01   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is een leuke Marokkaan, moet er echt om lachen!
Maar ook wel jammer en tegelijkertijd veelbetekenend; waarom denken vrouwen dat Marokkanen hun handtas willen pikken?
Omdat dit de ervaring is van te veel vrouwen of omdat die vrouwen bevooroordeeld zijn en wat tegen Marokkanen hebben?
Zelf ging ik er van uit dat een Marokkaan niet pikt, dat idee heeft me echter al wel drie fietsen, laptop, gsm en een handtas gekost, zeg eens heb ik gewoon pech gehad, of draagt dit er toe bij dat vrouwen denken; help een Marokkaan, hier met mijn tas!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 17:21   #130
DeMarokkaan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is een leuke Marokkaan, moet er echt om lachen!
Maar ook wel jammer en tegelijkertijd veelbetekenend; waarom denken vrouwen dat Marokkanen hun handtas willen pikken?
Omdat dit de ervaring is van te veel vrouwen of omdat die vrouwen bevooroordeeld zijn en wat tegen Marokkanen hebben?
Zelf ging ik er van uit dat een Marokkaan niet pikt, dat idee heeft me echter al wel drie fietsen, laptop, gsm en een handtas gekost, zeg eens heb ik gewoon pech gehad, of draagt dit er toe bij dat vrouwen denken; help een Marokkaan, hier met mijn tas!
Mss gewoon een profesioneel tijdverdrijf bij sommige marokkanen ?
Oud 10 januari 2008, 17:22   #131
DeMarokkaan
Banneling

Standaard

Smilie vergeten:
Oud 10 januari 2008, 17:26   #132
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Grappige handtekening
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 17:45   #133
Flame
Burger

Flame's schermafbeelding

Standaard

Bwei, ik word er niet goed van. Zo'n film zet aan tot geweld...ik voel het vanbinnen :"Ik wil hun de leven zuur makkeh."

De brave burger zou ook eens beschermd mogen worden..
Oud 10 januari 2008, 21:55   #134
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeMarokkaan Bekijk bericht
Wat betekent 'poco' ?
Wat informatie hier te lezen.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 22:34   #135
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht

Prachtig geformuleerd. Mee eens.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 23:01   #136
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Inderdaad Kallikles, die keeloversnijders in dat filmpje dat zijn de 'gematigden'.
Idioot! Het gaat helemaal niet over 'radicaal' versus 'gematigd', maar over 'seculier' versus 'religieus'. Die gastjes zijn seculiere radicale. Hoewel de radicaliteit uiteraard tot de gangsta-rap pose hoort...

Citaat:
Wat heb ik met keeloversnijders gemeen ?????????????
Dogmatisme, ik-heb-altijd-gelijk-mentaliteit, zwart-witdenken, vriend-vijanddenken: iedereen die het met jou niet eens is, is een "dhimmie", "vijand", "keeloversnijder".
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 12:10   #137
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Idioot! Het gaat helemaal niet over 'radicaal' versus 'gematigd', maar over 'seculier' versus 'religieus'. Die gastjes zijn seculiere radicale. Hoewel de radicaliteit uiteraard tot de gangsta-rap pose hoort...

Jij zou beter je naam niet weggeven. En ga je wat informeren over islam. Die gastjes zijn helemaal niet seculier. Die gastjes zijn moslim.

ps: Gisteren nog op de tv gehoord. Iemand van een Joods blad. Haar commentaar. "Ik ben niet racistisch. Ik heb niets tegen islam".
Dit geeft de pure poco gedachte weer.
Oud 11 januari 2008, 13:31   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marokkaan, leuk dat je gevoel voor humor hebt maar je ontwijkt wel waar het over gaat, waarom worden zoveel mensen slachtoffer van Marokkanen die gewoonweg de boel meepikken als ze de kans krijgen? Ik wil zeker niet stigmatiseren, natuurlijk steelt niet iedere Marokkaan maar te veel wel, waarom denk je zelf, is dit zo?

Kan het zijn omdat binnen opvoeding niet wordt geleerd dat stelen altijd fout is, en respect er moet zijn voor iedereen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 14:07   #139
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Lincoln das wat te makkelijk, leg eens uit!
Gij zijt dus een Antwerps beest, wel dan kun je dus best uitleggen waarom je blijkbaar toch wat minder fraaie kantjes hebt!
Iedereen heeft zowat zijn kattekwaadachtige kantjes , niet ?

De "beest" is een referentie naar de genoemde beest in de profetien van de bijbel ten tijde van de laatstetijd. De beeste met de twaalf hoorns !

Ik zou wel eens die nick-naam op dit forum graag gebruiken, maar aangezien deze forum respect verdient zal dat niet gebeuren, ik hou het enkel op de heldhaftige "Lincoln" !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 januari 2008 om 14:08.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 14:09   #140
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Marokkaan, leuk dat je gevoel voor humor hebt maar je ontwijkt wel waar het over gaat, waarom worden zoveel mensen slachtoffer van Marokkanen die gewoonweg de boel meepikken als ze de kans krijgen? Ik wil zeker niet stigmatiseren, natuurlijk steelt niet iedere Marokkaan maar te veel wel, waarom denk je zelf, is dit zo?

Kan het zijn omdat binnen opvoeding niet wordt geleerd dat stelen altijd fout is, en respect er moet zijn voor iedereen?
Ken je het verhaal van "ali baba" en de veertig rovers ? Waarom denk je dat die verhaal bestaat , zomaar denk je ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be