![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#122 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 23 januari 2008 om 05:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het jammer dat de koepel zelf niet meer reageert, ik zou wel eens willen weten waarom op de bekeerlingendag vorig jaar op Antwerpen Noord,applaus voor de bekeerlingen niet mocht omdat dit haraam was!
Dat lijkt me nogal bijzonder strikt! En weinig gericht op integratie of goede verstandhouding, uiteindelijk was de familie van bekeerlingen te gast om met dat nieuwe geloof kennis te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bekeerlingendag vorig jaar : We zijn met 2 verschillende organisaties die het organiseren. De-Koepel voor de mannen en Al-Minara voor de vrouwen. We zijn beiden onafhankelijk van elkaar.... De-Koepel is geen lid van VOEM en bij de mannen was er geen vraag naar applaus ? Waarom gescheiden geslachten ? De vrouwen hebben onderwerpen waar wij als mannen geen roeping voor hebben, ik als man ben niet echt geïntreseerd hoe je een hoofddoekje met knopen en dit ook even oefenen.. Ik heb geen nood aan kledij winkeltjes en verschillende vrouwen hoekjes die spreken over naaiën enz. Ook hadden zij verschillende onderwerpen op hun agenda staan. De vrouwen hebben zelf uitdrukkelijk gevraagd om gescheiden te zitten. Door het aantal deelnemers (+-600) moesten we ons al opdelen in verschillende verdiepen. De-Koepel op zich is niet zo streng in het opsplitsen wat je op onze foto's van activiteiten kunt zien via de website. Dus de commentaar die je aan ons geeft is eigenlijk niet correct ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jeugdwerking in de buurt waarin de jeugd leert eigen verantwoordelijkheid te dragen, hen ook s' avonds opvangen door dingen te doen die zij interrresant vinden. Hierdoor kunnen we in de buurt de jeugd van straat halen; ten gunste van het veiligheidsgevoel. Regelmaitig opendeurdagen geven en de buurt betrekken in onze activiteiten, ook samenwerken met andere verenigingen, zoals opsinjoren en een stratenkuis geven. Door met andere buurtwerkingen samen te werken en jaarlijks enkele activiteiten te doen creëerd je een band tussen de bewoners. Citaat:
We zijn toch mensen die samenwonen, mijn buren kennen me allemaal en ik doe met iedereen die wilt en tijd heeft en babbeltje. Mijn geloof beïnvloed mijn sociaal gedrag niet. Met mijn familie heb ik ook goede contacten zoals ieder ander. Citaat:
Wie op de eerste plaats is een te algemene vraag, Voorbeeldje: Ik werk in een fabriek (dit ook tijdens mijn uren van gebed), als moslim vraag ik aan de ploegbaas of ik mijn verplichte gebeden mag doen tijdens de pauze. Veronderstel dat hij "neen" zegt, dan heb ik gewoon pech maar ik blijf mijn werk verder doen. nadien moet ik dan thuis die gebeden inhalen. Politieke keuze ? Ik kies voor mijn eigen toekomst en dit hoeft geen islam partij te zijn. Maar ik ben en blijf altijd een Vlaming die ook moslim is en dit valt zeker te combineren. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Dat de taal ondergeschikt is ? We hebben allemaal één gemeenschappelijke taal het NL en omdat we nergens anders terrecht kunnen zijn we spijtig genoeg genoodzaakt om zelf een centrum te openen om uiteindelijk in onze taal verder te kunnen en de taal van iedere jonge moslim die hier geboren od studeert. Zo simpel van geest zijn we nooit geweest, anderen willen natuurlijk een interresant artikel plaatsen die mensen aanspreekt om te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
|
![]() In de bijhorende folder die er werd uitgedeeld stond uitdrukkelijk vermeld dat de bekeerlingendag mede werd ondersteund en mogelijk gemaakt door VOEM. Bovendien was er de steun van een organisatie uit Jeddah. Jullie willen blijkbaar de klok 300 jaar terug draaien. Als je absoluut je draai niet vindt in deze hoogontwikkelde samenleving anno 2007 en daardoor met jezelf in de knoop ligt, ga dan in therapie. Je drukt jezelf tevens ook heel slecht uit en je kan geen behoorlijk Nederlands schijven. Ontwikkel jezelf een beetje en ga wat bijleren en leer nadenken, in plaats van je bezig te houden met het soort onzin en waanzin die er op de bekeerlingendag (gericht op simpelen van geest) te horen en te zien was.
Laatst gewijzigd door Neptunus : 23 januari 2008 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k Hop van harte dat de Vlaamse bekeerlingen allemaal, stuk voor stuk, Muriël D als stichtend voorbeeld nemen. Het sluipend gif zit al in eigen rangen....
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk dat u antwoordt komt geven hier, maar toch enkele bedenkingen.
Als u samen met een andere organisatie organiseert, draagt u ook samen de verantwoordelijkheid voor het verloop van die dag. Bij vrouwen kwam er commentaar omdat applaus niet haraam zou zijn, u organiseert dus met verenigingen die vinden dat klappen voor iemand een vorm van aanbidding is die vanuit de koran niet toegestaan is. Dat vind ik persoonlijk een bijzonder rigide houding die niet getuigt van wil tot integratie binnen de samenleving, klappen voor iemand is ene onderdeel van de hier heersende cultuur, evenals muziek, theater en dans, allemaal verboden volgens uw mede organisatoren?? Hoe kan een religie ooit een brug zijn binnen een diverse samenleving als er zoveel afwijzing is van de bestaande cultuur in Vlaanderen? Uw opmerking over vrouwen en hun activiteiten vind ik rond de pot draaien, islam schrijft strikt gescheiden leefwerelden voor mannen en vrouwen voor, en dat wordt zo toegepast, in moskees, vaak ook bij feesten en familiebezoeken zitten mannen en vrouwen apart, hun sociale leefwereld wordt als correct gezien indien er onderling zo min mogelijk contact is? Hoe verenig je dat met de rol die vrouwen opnemen binnen de bestaande samenleving??? U mag dan vinden dat mijn commentaar niet correct is, het blijft wel een feit dat dit applaus bij de vrouwen niet mocht, ik wil graag weten of u het met hun eens bent en dat beantwoord u niet, Graag dus nogmaals hoe u hier zelf naar kijkt, mogen moslims applaudiseren of is dit in strijd met uw geloof? En hoe staat u tegenover hoofddoeken?Moet dit steeds en overal? Wat dan met vrouwen die werk weigeren omdat de werkgever die mening over 'hoofddoek moet altijd' en overal niet deelt? Vind u dat de samenleving zich moet aanpassen aan verwachtingen van moslims of andersom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb bovendien ernstige bedenkingen dat u zich begeeft op het terrein van jongerenwerk, u hoeft jongeren niet van de straat te halen, u zou beter toe leiden tot de bestaande voorzeiningen die er zijn maar door vooral allochtone jongeren als vorm van vrije tijdsbesteding niet gebruikt worden.
Ik denk aan teken en muziekacademie, sport en hobbyclubs, bestaande jongerenwerkingen, activiteiten georganiseerd door kindervreugd of mutualiteit. Als u jongeren eigen verantwoordelijkheid wilt leren dragen moet u bij de ouders beginnen! Opvoeden hoort niet tot de voordeur waardoor u jongeren van de straat kunt plukken,ouders horen in de eerste plaats zelf te investeren in hun gezin, wat nu gewoonweg maar al te vaak niet gebeurt! Waarom hangen al die vaders in het theehuis en vzw? Waarom gaan ze niet met hun kinderen naar een film of andere activiteit? Het zijn de zonen van vaders die opveoden als een primair gegeven zien die op straat rondhangen! Als u dit probleem wilt aanpakken moet u wijzen op de verwachtingen van de samenleving en hoe iedere ouder zelf verantwoordelijk is om hun kinderen hierop voor te bereiden, waarom doet u dit niet? Ik kijk wantrouwig naar organisaties die vanuit Islamitisch gedachtengoed activiteiten gaan opzetten voor jongeren. Jongeren hebben niet nog meer kennis over islam nodig maar juist over de samenleving! En als ik zie wat jongeren voor islam doet, ook een organisatie die werkt zoals u plannen heeft, kan ik echt niet zeggen dat hun activiteiten om jongeren van straat te houden gericht zijn op de samenleving, integendeel, onderwijs in fikh helpt niet je weg te vinden, leven volgens allerlei regeltjes die haaks staaks op de samenleving al evenmin,zittingen voor broeders en zusters met onderwijs over de sharia kan ik onmogelijk zien als een verrijking maar eerder als een bestuurd conflictmodel, richting samenleving. Wat gaat u dus die jongeren precies aanbieden,en waarom komen ze niet gewoon terecht bij a |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alle voorzeiningen die al bestaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo koepel??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alsof vrouwen over niets ánders kunnen praten! Dieptrieste mentaliteit. ![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 januari 2008 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, vrouwen horen zich hiermee bezig te houden, de wereld is voor mannen hoor, vrouwen horen trouwens geen publieke functies te vervullen volgens strikte islam dus zich ook maar bezig te houden met vrouwen dingen....gelukkig merkt u op dat dit bepaald kleinerend is tegenover vrouwen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enige reden om aan te nemen waarom ik dit n�*et zou opmerken?
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat mijn compliment!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
En voor degene (FDW & co) die met tand en klem verzetten om moskees te verbieden hier in Antwerpen en elders mogen van mij verder in het zand bijten... ![]()
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, dat is het vervelende aan discussieren op een internetforum. Men kan geen lichaamstaal gebruiken...
![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 januari 2008 om 18:24. |
![]() |
![]() |