![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 22 februari 2008 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dient het proces niet om uit te maken of het een terrorist betreft? Of gaan we over naar het principe: "Schuldig tot het tegendeel bewezen is".
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Hé moderator,
Geef mij ook eens een vergunning om die kerels eens goed te kunnen uitkafferen. Ik ben zo zot van zo een vergunning, maar ik krijg ze niet zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het gaat om mensen die verdacht worden van terrorisme, toch nog wel een verschil dacht ik. Of we moeten natuurlijk overgaan naar het systeem dat bepaalde partijen willen, en ons juridisch systeem terug draaien naar de tijd van het radbraken en dergelijke.
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Die met dat Deens vlageske, ge weet toch dat de Denen solidair waren met het Joodse volk om een nummer op hun arm te dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() De neoliberale geaardheid:
Een losgeslagen of doorgeschoten vrijmarkteconomie wordt gekenmerkt door de meest subtiele vorm van manipulatie en brainwash, de lange termijn gevolgen zijn schadelijk. De hedendaagse samenleving wordt geïndoctrineerd, dit door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen en opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Deze zeer subtiele manier van manipulatie veroorzaakt een monocultureel denkpatroon waar geen uitweg mogelijk is, het doel van deze manipulatie! Aan deze subtiele brainwash zijn we allen onderhevig, het maakt deel uit van onze geconditioneerdheid, dit denkpatroon bepaald onze manier van denken en is verweven in het huidige denken, het conditioneert de mens en omgaat zijn kritische denken, de vrijmening en vrijmeningsuiting. De verlichte geest en het kritische denken mag zich nooit onderwerpen, wanneer het kritisch denken zich onderwerp bevinden we ons in een dictatoriale toestand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Legalise Torture!!! Support Your Local Expert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ivm dit soort terrorisme met zulke grote groep van al qaida leden niet een normale proces procedure volgen, dat gaat gewoonweg niet. Jij zouu misschien het boekje volgen en ze allemaal weer vrijlaten, ik zou die verantwoordelijkheid nooit kunnen nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Als dan dankzij het waterboarden, de USA op een lijst gezet wordt van landen die de mensenrechten niet respecteren - zoals Canada dat deed vorige maand - dan komen daar diplomatieke problemen van... Over double standards gesproken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terroristen zijn in mijn ogen idd niet gelijk voor de wet en verliezen al hun rechten.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() Of wat met Britse of Amerikaanse militairen die beslissen mensen hun ogen uit te steken of geslachtsdelen af te snijden? En je weet vast nog dat men het nooit eens is geraakt over een definitie van terrorisme omdat de US er steeds schuldig aan bleek te zijn? Of gaat het hier enkel om terroristen die het echt uitstralen, je weet wel, baard, bruine huid, sleffers en een doek? En wat maakt iemand een terrorist en geen soldaat? Is het omdat ze de bom zelf brengen ipv af te schieten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het zo simpel was hadden ze die gevangenen in Guantanamo toch al lang dat ten laste kunnen leggen/hen als verdachte voor poging tot doodslag ofzo voor de rechter kunnen brengen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat maakt het nu uit waar iemand zich bevind, als het een terrorist is is het een terrorist.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ivm jou laatste vraag, het verschil is dat een terrorist burgers aanvalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken alle situaties niet, jij maakt voor jezelf uit dat ze allemaal onschuldig zijn in guantanamo omdat het een amerikaanse gevangenis is...ik weet het niet. Maar wat ik niet slik is dat de amerikanen zomaar wat onschuldigen willekeurig oppakt en ze daar plaatst. Ze hebben wel wat beters te doen dan dat.
Laatst gewijzigd door illwill : 24 februari 2008 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ze hen niets ten laste kunnen leggen na enkele jaren, dan zijn ze voor mij geen verdachten maar onschuldigen ja.
|
![]() |
![]() |