Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2008, 18:11   #121
corse
Banneling

Standaard

VS agressie:

http://www.stopusa.be/home/index.php
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:42   #122
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Onze spambot geeft niet op ...

Laatst gewijzigd door Savatage : 22 februari 2008 om 18:42.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:51   #123
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als men weet dat het een terrorist is vind ik het een goede zaak.
Dient het proces niet om uit te maken of het een terrorist betreft? Of gaan we over naar het principe: "Schuldig tot het tegendeel bewezen is".
Oud 22 februari 2008, 18:51   #124
corse
Banneling

Standaard

Hé moderator,
Geef mij ook eens een vergunning om die kerels eens goed te kunnen uitkafferen.
Ik ben zo zot van zo een vergunning, maar ik krijg ze niet zeker.
Oud 22 februari 2008, 18:54   #125
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het gaat hier om terroristen, daarvoor gaan die dingen niet op.
Het gaat om mensen die verdacht worden van terrorisme, toch nog wel een verschil dacht ik. Of we moeten natuurlijk overgaan naar het systeem dat bepaalde partijen willen, en ons juridisch systeem terug draaien naar de tijd van het radbraken en dergelijke.
Oud 22 februari 2008, 18:58   #126
corse
Banneling

Standaard

Die met dat Deens vlageske, ge weet toch dat de Denen solidair waren met het Joodse volk om een nummer op hun arm te dragen.
Oud 22 februari 2008, 20:24   #127
corse
Banneling

Standaard

De neoliberale geaardheid:

Een losgeslagen of doorgeschoten vrijmarkteconomie wordt gekenmerkt door de meest subtiele vorm van manipulatie en brainwash, de lange termijn gevolgen zijn schadelijk.

De hedendaagse samenleving wordt geïndoctrineerd, dit door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen en opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard.

Deze zeer subtiele manier van manipulatie veroorzaakt een monocultureel denkpatroon waar geen uitweg mogelijk is, het doel van deze manipulatie!

Aan deze subtiele brainwash zijn we allen onderhevig, het maakt deel uit van onze geconditioneerdheid, dit denkpatroon bepaald onze manier van denken en is verweven in het huidige denken, het conditioneert de mens en omgaat zijn kritische denken, de vrijmening en vrijmeningsuiting.

De verlichte geest en het kritische denken mag zich nooit onderwerpen, wanneer het kritisch denken zich onderwerp bevinden we ons in een dictatoriale toestand.
Oud 22 februari 2008, 22:21   #128
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Het gaat om mensen die verdacht worden van terrorisme, toch nog wel een verschil dacht ik. Of we moeten natuurlijk overgaan naar het systeem dat bepaalde partijen willen, en ons juridisch systeem terug draaien naar de tijd van het radbraken en dergelijke.
Mensen die verdacht worden mogen ook verhoord worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 23:55   #129
Dycore
Banneling

Standaard

Legalise Torture!!! Support Your Local Expert!
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 12:34   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dient het proces niet om uit te maken of het een terrorist betreft? Of gaan we over naar het principe: "Schuldig tot het tegendeel bewezen is".
Je luisterd niet. Ik zeg dat de omstandigheden dit zullen uitmaken. Een mislukte terrorist met de bomgordel nog rond zijn middel moet niet afkomen dat zijn proces nog niet is gestart.
Je kan ivm dit soort terrorisme met zulke grote groep van al qaida leden niet een normale proces procedure volgen, dat gaat gewoonweg niet.
Jij zouu misschien het boekje volgen en ze allemaal weer vrijlaten, ik zou die verantwoordelijkheid nooit kunnen nemen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 12:40   #131
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zou mss nog zo slecht niet zijn, en mss ook een korte verjaringstermijn waarna ..... de vergeetput. en de terroristen laten verhongeren, en dus idd nt doden, vermits ze dan martelaar zijn.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:19   #132
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan ivm dit soort terrorisme met zulke grote groep van al qaida leden niet een normale proces procedure volgen, dat gaat gewoonweg niet.
Dus iedereen is gelijk voor de wet, alleen zijn sommigen een beetje gelijker. En als de wet en internationale bepalingen niet voldoen om de speciale gevallen aan te pakken, mag je ze schenden.

Als dan dankzij het waterboarden, de USA op een lijst gezet wordt van landen die de mensenrechten niet respecteren - zoals Canada dat deed vorige maand - dan komen daar diplomatieke problemen van... Over double standards gesproken.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 19:17   #133
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Dus iedereen is gelijk voor de wet, alleen zijn sommigen een beetje gelijker. En als de wet en internationale bepalingen niet voldoen om de speciale gevallen aan te pakken, mag je ze schenden.

Als dan dankzij het waterboarden, de USA op een lijst gezet wordt van landen die de mensenrechten niet respecteren - zoals Canada dat deed vorige maand - dan komen daar diplomatieke problemen van... Over double standards gesproken.

Terroristen zijn in mijn ogen idd niet gelijk voor de wet en verliezen al hun rechten.
Oud 24 februari 2008, 03:07   #134
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terroristen zijn in mijn ogen idd niet gelijk voor de wet en verliezen al hun rechten.
en geldt dat dan ook voor 'terroristen' die zich pakweg op vs grondgebied zouden begeven ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 05:50   #135
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Of wat met Britse of Amerikaanse militairen die beslissen mensen hun ogen uit te steken of geslachtsdelen af te snijden? En je weet vast nog dat men het nooit eens is geraakt over een definitie van terrorisme omdat de US er steeds schuldig aan bleek te zijn? Of gaat het hier enkel om terroristen die het echt uitstralen, je weet wel, baard, bruine huid, sleffers en een doek? En wat maakt iemand een terrorist en geen soldaat? Is het omdat ze de bom zelf brengen ipv af te schieten?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:43   #136
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mislukte terrorist met de bomgordel nog rond zijn middel moet niet afkomen dat zijn proces nog niet is gestart.
Als het zo simpel was hadden ze die gevangenen in Guantanamo toch al lang dat ten laste kunnen leggen/hen als verdachte voor poging tot doodslag ofzo voor de rechter kunnen brengen?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 13:58   #137
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
en geldt dat dan ook voor 'terroristen' die zich pakweg op vs grondgebied zouden begeven ?
Wat maakt het nu uit waar iemand zich bevind, als het een terrorist is is het een terrorist.
Oud 24 februari 2008, 14:00   #138
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Of wat met Britse of Amerikaanse militairen die beslissen mensen hun ogen uit te steken of geslachtsdelen af te snijden? En je weet vast nog dat men het nooit eens is geraakt over een definitie van terrorisme omdat de US er steeds schuldig aan bleek te zijn? Of gaat het hier enkel om terroristen die het echt uitstralen, je weet wel, baard, bruine huid, sleffers en een doek? En wat maakt iemand een terrorist en geen soldaat? Is het omdat ze de bom zelf brengen ipv af te schieten?
Alle wandaden moeten aangepakt worden.

Maar ivm jou laatste vraag, het verschil is dat een terrorist burgers aanvalt.
Oud 24 februari 2008, 14:01   #139
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Als het zo simpel was hadden ze die gevangenen in Guantanamo toch al lang dat ten laste kunnen leggen/hen als verdachte voor poging tot doodslag ofzo voor de rechter kunnen brengen?
Als als als, het is nu eenmaal niet zo simpel, jij zou ze misschien zomaar vrijlaten...
Ik ken alle situaties niet, jij maakt voor jezelf uit dat ze allemaal onschuldig zijn in guantanamo omdat het een amerikaanse gevangenis is...ik weet het niet. Maar wat ik niet slik is dat de amerikanen zomaar wat onschuldigen willekeurig oppakt en ze daar plaatst. Ze hebben wel wat beters te doen dan dat.

Laatst gewijzigd door illwill : 24 februari 2008 om 14:02.
Oud 24 februari 2008, 14:26   #140
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Als ze hen niets ten laste kunnen leggen na enkele jaren, dan zijn ze voor mij geen verdachten maar onschuldigen ja.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be