![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Omdat het wel bewezen wordt dat we allemaal uit afrika komen. Maar ge moet deze topic niet lezen he!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarop zei ik dat er altijd onvrede bestaan heeft tussen mensen, mensapen, vissen, kwallen, of noem maar op. Overlevingsinstincten, verdediging, competitie, is puur natuur. Dat is bewezen. Dus er was al onderlinge strijd tussen Afrikanen, voor ze Afrika verlieten. En binnen Afrika hadden bepaalde groeperingen hun territoria afgebakend. Het is bewezen, aan de hand van het volume van het strottenhoofd, dat er toen gepraat kon worden, dus ongetwijfeld hadden die groeperingen zich ook namen aangenomen, die niet onder dezelfde noemer vielen. In fact, come to think of it, toen bestond de naam Afrika nog niet. Tja, hoe moeten we ons nu gaan noemen? Ofwel Yoda - dat kunnnen we ook doen - als jij terug wil gaan naar de kern van de mensheid, dan moeten we ons vanaf nu misschien wel beginnen gedragen als ééncelligen. U bent alvast goed bezig! Laatst gewijzigd door Dycore : 23 februari 2008 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Dat was een argument. U wil iedereen Afrikanen noemen, in uw dromerig puberwereldje, omdat daar onze territoriale wortels liggen. Maar u denkt niet ver genoeg. Onze roots liggen namelijk in de zee, niet in Afrika. Dus, hoe wil je ze nu noemen?
Verder is het ook onjuist om te stellen dat de eerste mens rondliep in Afrika, want Afrika is groot. Er wordt aangenomen dat ze uit Midden- dan wel Zuid-Afrika komen. Dus hoe wil je ze nu noemen? Bovendien heeft evolutie en lange afzondering in het evolutieproces voor verschillende types mensen gezorgd. Ik hoop dat u dat onderscheid kan maken. Niet alle mensen zijn gelijk Yoda. Om te beginnen is een neger zwart en ik ben blank. Da's een redelijk opvallend verschil. Heb jij dat nog niet gemerkt dan? Laatst gewijzigd door Dycore : 23 februari 2008 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Er is een zeer grote kans dat wij, mensen, oorspronkelijk uit Afrika komen. Maar sommigen beweren dat we uit Azië komen. Tenzij dat het menselijk ras op verschillende plaatsen is ontstaan. Maar deze theorie word meestal weggewuifd en kan tot nu toe niet onderbouwd worden.
Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2008 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U kent uw geschiedenis niet goed denk ik , belgen bestaan niet , net hetzelfde als dat belgie een kunstmatig land is enkel met doel frankrijk en nederland te scheiden ......... Vlaanderen is veel ouder dan het landje dat nu het zogezegde belgie is en waar men in 1830 met moeite een of andere idioot heeft gevonden om koning te worden !!!!!
![]() |
![]() |
#129 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, de Belgische staat is niet uitgevonden door de een of de ander om koning te worden. Noch Leopold von Sachsen-Coburg, noch Louis d'Orléans hebben dat spel in gang gezet; beide zijn pas later op het toneel verschenen.
Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 20:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 23 februari 2008 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zeg ik toch niet , of kan je niet goed en begrijpend lezen ??? den belziek is tot stand gekomen als buffer tussen nederland en frankrijk , dat waren toen 2 landen die voortdurend in oorlog lagen en voor dat onding vond men met moeite nen idioot om koning te worden !!!
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
plus een deel in frankrijk , nml frans Vlaanderen !!!!!
![]() |
![]() |
#133 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(EDIT: Ik zie net dat je je bericht op tijd aangepast had.) Nu is de vraag ook: mocht België niet tot stand gekomen zijn, zou een Vlaams nationaal gevoel/concept zoals dat heden ten dage bestaat wel tot stand gekomen zijn (of stand gehouden hebben, zo u wil). Mocht het VKN blijven bestaan hebben, zou men zich allicht in de eerste plaats als Nederlander beschouwen, eventueel aangevuld met een Zuid-Nederlandse of provinciale identiteit.
Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 20:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat laatste had ik inderdaad verkeerd gelezen. Mijn excuses, o grote beleefderik!
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja da's waar. Dan had ik mezelf fier Nederlander genoemd. En dan hadden de Vlaamse en de Hollandse cultuur zich waarschijnlijk al vermengd tot een nieuwe cultuur, vertegenwoordigd door een coherent volk. Cultuur is namelijk een flexibel begrip. Maar soit, dat is dus niet gebeurd. Dus ik ben Vlaming. En trots daarop. Solidair met alle andere Vlamingen. Wij Vlamingen begrijpen elkaar. La nation Belge, is trouwens ook nationalisme. Allemaal een kwestie van perceptie natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Dycore;3272673]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 21:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Als de Limburgse natie uitgangspunt is van je denken of einddoel van je streven, inderdaad wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() [quote=Burkide;3272676]Ik bedoelde niet ideologisch. Ik bedoel bv dat wanneer je in het buitenland zit, en je komt een Vlaming tegen, dat je dan elkaar begrijpt. Dan merk je al gauw dat al die andere mensen rond je, de zaken die wij gemeenschappelijk hebben, nooit kunnen of willen begrijpen.
Laatst gewijzigd door Dycore : 23 februari 2008 om 21:11. |
![]() |
![]() |