Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2008, 19:48   #121
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Tja, moet dat bewezen worden? Ligt toch voor de hand man.

Maar bon, als het niet bewezen kan worden dat heeft het al geen nut om te lang naar uw onzin te luisteren.
Omdat het wel bewezen wordt dat we allemaal uit afrika komen. Maar ge moet deze topic niet lezen he!
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:15   #122
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Omdat het wel bewezen wordt dat we allemaal uit afrika komen. Maar ge moet deze topic niet lezen he!
Nee, jij moet lezen wat je zelf schrijft blijkbaar. Volgens u komen we allen uit Afrika, zijn we dus allen Afrikanen, en moet we dus allen vriendjes zijn die elkaar als gelijken beschouwen. Zoiets zoals de troetelbeertjes.

Daarop zei ik dat er altijd onvrede bestaan heeft tussen mensen, mensapen, vissen, kwallen, of noem maar op. Overlevingsinstincten, verdediging, competitie, is puur natuur. Dat is bewezen.

Dus er was al onderlinge strijd tussen Afrikanen, voor ze Afrika verlieten. En binnen Afrika hadden bepaalde groeperingen hun territoria afgebakend. Het is bewezen, aan de hand van het volume van het strottenhoofd, dat er toen gepraat kon worden, dus ongetwijfeld hadden die groeperingen zich ook namen aangenomen, die niet onder dezelfde noemer vielen. In fact, come to think of it, toen bestond de naam Afrika nog niet. Tja, hoe moeten we ons nu gaan noemen?

Ofwel Yoda - dat kunnnen we ook doen - als jij terug wil gaan naar de kern van de mensheid, dan moeten we ons vanaf nu misschien wel beginnen gedragen als ééncelligen. U bent alvast goed bezig!

Laatst gewijzigd door Dycore : 23 februari 2008 om 20:23.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:17   #123
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 20:23.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:20   #124
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Bedoel je niet zoals de Vlamingen uit Brussel worden verdreven?
Ik woon al jaren in Brussel en niemand deed ooit een poging me te verdrijven
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:20   #125
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn de argumenten op ofzo?
Dat was een argument. U wil iedereen Afrikanen noemen, in uw dromerig puberwereldje, omdat daar onze territoriale wortels liggen. Maar u denkt niet ver genoeg. Onze roots liggen namelijk in de zee, niet in Afrika. Dus, hoe wil je ze nu noemen?
Verder is het ook onjuist om te stellen dat de eerste mens rondliep in Afrika, want Afrika is groot. Er wordt aangenomen dat ze uit Midden- dan wel Zuid-Afrika komen. Dus hoe wil je ze nu noemen?
Bovendien heeft evolutie en lange afzondering in het evolutieproces voor verschillende types mensen gezorgd. Ik hoop dat u dat onderscheid kan maken. Niet alle mensen zijn gelijk Yoda. Om te beginnen is een neger zwart en ik ben blank. Da's een redelijk opvallend verschil. Heb jij dat nog niet gemerkt dan?

Laatst gewijzigd door Dycore : 23 februari 2008 om 20:21.
Oud 23 februari 2008, 20:22   #126
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een zeer grote kans dat wij, mensen, oorspronkelijk uit Afrika komen. Maar sommigen beweren dat we uit Azië komen. Tenzij dat het menselijk ras op verschillende plaatsen is ontstaan. Maar deze theorie word meestal weggewuifd en kan tot nu toe niet onderbouwd worden.

Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2008 om 20:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:27   #127
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er is een zeer grote kans dat wij, mensen, oorspronkelijk uit Afrika komen. Maar sommigen beweren dat we uit Azië komen. Tenzij dat het menselijk ras op verschillende plaatsen is ontstaan. Maar deze theorie word meestal weggewuifd en kan tot nu toe niet onderbouwd worden.
Het is ook zo, dat als gevolg van de platentectoniek, de sedimentaire lagen in Afrika veel dichter naar de oppervlakte gestuwd worden. Dat is niet zo in de andere continenten; of toch niet in die mate. Daarom worden er zoveel kostbare grondstoffen gedolven, die soms van de grond te rapen zijn. Daarom is de kans op zeer oude fossiele vondsten veel groter.
Oud 23 februari 2008, 20:34   #128
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
U zit weer in de middeleeuwen. Dit is de 21e eeuw! Vlamingen = Nederlandstalige Belgen.

U kent uw geschiedenis niet goed denk ik , belgen bestaan niet , net hetzelfde als dat belgie een kunstmatig land is enkel met doel frankrijk en nederland te scheiden ......... Vlaanderen is veel ouder dan het landje dat nu het zogezegde belgie is en waar men in 1830 met moeite een of andere idioot heeft gevonden om koning te worden !!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:37   #129
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
U kent uw geschiedenis niet goed denk ik , belgen bestaan niet , net hetzelfde als dat belgie een kunstmatig land is enkel met doel frankrijk en nederland te scheiden ......... Vlaanderen is veel ouder dan het landje dat nu het zogezegde belgie is en waar men in 1830 met moeite een of andere idioot heeft gevonden om koning te worden !!!!!
Het Vlaanderen waar de meeste Vlaamsgezinde partijen naar verwijzen is anders slechts tot stand gekomen doorheen de "Belgische ervaring"...

Trouwens, de Belgische staat is niet uitgevonden door de een of de ander om koning te worden. Noch Leopold von Sachsen-Coburg, noch Louis d'Orléans hebben dat spel in gang gezet; beide zijn pas later op het toneel verschenen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 20:38.
Oud 23 februari 2008, 20:52   #130
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Het Vlaanderen waar de meeste Vlaamsgezinde partijen naar verwijzen is anders slechts tot stand gekomen doorheen de "Belgische ervaring"...

Trouwens, de Belgische staat is niet uitgevonden door de een of de ander om koning te worden. Noch Leopold von Sachsen-Coburg, noch Louis d'Orléans hebben dat spel in gang gezet; beide zijn pas later op het toneel verschenen.
Er kan echter wel betoogd worden dat Vlaanderen sinds lange tijd een zekere eenheid vormt. Hoewel Vlaanderen niet volledig samenvalt met de huidige grenzen en nog een deel van Zuid-Nederland zou omvatten. Cultureel gezien is dit altijd een eenheid geweest, waar het volk zich verbonden voelde. Dat bewijst de taal bv. De gastronomie ook. Dat wil zeggen dat er vooral onderlinge voortplanting was, hetgeen na verloop van tijd wel een type mens gevormd heeft met bepaalde kenmerken. Dat zou een ras genoemd kunnen worden. Maar dan wel een bastaardras. Want uiteraard zijn er altijd externe invloeden geweest. Alle Europeanen zijn hier over de vloer geweest om onze wijven te neuken. Wij zijn de grootste bastaards van gans Europa. En bastaards, zijn genetisch gezien sterk! Daar in Italië, Engeland of Frankrijk, da's pure inteelt. Jarenlange incest. Een ras evolueert. Dat is niet statisch en onveranderlijk. Met de globalisatie raakt de Vlaamse verbondenheid echter op de achtergrond, dus is het maar de vraag of we binnenkort nog van een coherent volk zullen kunnen spreken.

Laatst gewijzigd door Dycore : 23 februari 2008 om 20:57.
Oud 23 februari 2008, 20:55   #131
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zeg ik toch niet , of kan je niet goed en begrijpend lezen ???

den belziek is tot stand gekomen als buffer tussen nederland en frankrijk , dat waren toen 2 landen die voortdurend in oorlog lagen

en voor dat onding vond men met moeite nen idioot om koning te worden !!!
Oud 23 februari 2008, 20:57   #132
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er kan echter wel betoogd worden dat Vlaanderen sinds lange tijd een zekere eenheid vormt. Hoewel Vlaanderen niet volledig samenvalt met de huidige grenzen en nog een deel van Zuid-Nederland zou omvatten. Cultureel gezien is dit altijd een eenheid geweest, waar het volk zich verbonden voelde. Dat wil zeggen dat er vooral onderlinge voortplanting was, hetgeen na verloop van tijd wel een type mens gevormd heeft met bepaalde kenmerken. Dat zou een ras genoemd kunnen worden. Maar dan wel een bastaardras. Want uiteraard zijn er altijd externe invloeden geweest. Alle Europeanen zijn hier over de vloer geweest om onze wijven te neuken. Wij zijn de grootste bastaards van gans Europa. En bastaards, zijn genetisch gezien sterk! Daar in Italië, Engeland of Frankrijk, da's pure inteelt. Jarenlange incest. Een ras evolueerd. Dat is niet statisch en onveranderlijk. Met de globalisatie raakt de Vlaamse verbondenheid echter op de achtergrond, dus is het maar de vraag of we binnekort nog van een coherent volk zullen kunnen spreken.

plus een deel in frankrijk , nml frans Vlaanderen !!!!!
Oud 23 februari 2008, 20:58   #133
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er kan echter wel betoogd worden dat Vlaanderen sinds lange tijd een zekere eenheid vormt.
Hangt er toch wel vanaf. De grenzen van het huidige Vlaanderen zijn toch immers verre van dezelfde als die van de Nederlandstalige gebieden van de Oostenrijkse Nederlanden.

(EDIT: Ik zie net dat je je bericht op tijd aangepast had.)

Nu is de vraag ook: mocht België niet tot stand gekomen zijn, zou een Vlaams nationaal gevoel/concept zoals dat heden ten dage bestaat wel tot stand gekomen zijn (of stand gehouden hebben, zo u wil). Mocht het VKN blijven bestaan hebben, zou men zich allicht in de eerste plaats als Nederlander beschouwen, eventueel aangevuld met een Zuid-Nederlandse of provinciale identiteit.

Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 20:59.
Oud 23 februari 2008, 20:59   #134
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
plus een deel in frankrijk , nml frans Vlaanderen !!!!!
Ja maar da's nu geen deel meer van de culturele eenheid, me dunkt. Zuid-Nederland is dat wel nog in zekere mate. Maar dat wordt ook weggewerkt door de Hollandse cultuur op langere termijn.
Oud 23 februari 2008, 21:00   #135
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zeg ik toch niet , of kan je niet goed en begrijpend lezen ???
Dat laatste had ik inderdaad verkeerd gelezen. Mijn excuses, o grote beleefderik!
Oud 23 februari 2008, 21:04   #136
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt er toch wel vanaf. De grenzen van het huidige Vlaanderen zijn toch immers verre van dezelfde als die van de Nederlandstalige gebieden van de Oostenrijkse Nederlanden.

(EDIT: Ik zie net dat je je bericht op tijd aangepast had.)

Nu is de vraag ook: mocht België niet tot stand gekomen zijn, zou een Vlaams nationaal gevoel/concept zoals dat heden ten dage bestaat wel tot stand gekomen zijn (of stand gehouden hebben, zo u wil). Mocht het VKN blijven bestaan hebben, zou men zich allicht in de eerste plaats als Nederlander beschouwen, eventueel aangevuld met een Zuid-Nederlandse of provinciale identiteit.

Ja da's waar. Dan had ik mezelf fier Nederlander genoemd. En dan hadden de Vlaamse en de Hollandse cultuur zich waarschijnlijk al vermengd tot een nieuwe cultuur, vertegenwoordigd door een coherent volk. Cultuur is namelijk een flexibel begrip.

Maar soit, dat is dus niet gebeurd. Dus ik ben Vlaming. En trots daarop. Solidair met alle andere Vlamingen. Wij Vlamingen begrijpen elkaar.

La nation Belge, is trouwens ook nationalisme. Allemaal een kwestie van perceptie natuurlijk.
Oud 23 februari 2008, 21:06   #137
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Dycore;3272673]
Citaat:
Maar soit, dat is dus niet gebeurd. Dus ik ben Vlaming. En trots daarop. Solidair met alle andere Vlamingen. Wij Vlamingen begrijpen elkaar.
Weet ik nog zo niet. Verstaan een Ludo Martens en een Jean-Marie Dedecker elkaar dan zo goed? (Nu weet ik niets over hun persoonlijke relatie, enkel denk ik dat we gerust kunnen stellen dat zij ideologisch zeer ver van elkaar verwijderd liggen.)

Citaat:
La nation Belge, is trouwens ook nationalisme..
Dat zal ik zeker niet ontkennen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 21:06.
Oud 23 februari 2008, 21:07   #138
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja da's waar. Dan had ik mezelf fier Nederlander genoemd. En dan hadden de Vlaamse en de Hollandse cultuur zich waarschijnlijk al vermengd tot een nieuwe cultuur, vertegenwoordigd door een coherent volk. Cultuur is namelijk een flexibel begrip.

La nation Belge, is trouwens ook nationalisme. Allemaal een kwestie van perceptie natuurlijk.
En zich Limburger voelen is misschien ook nationalisme. Wie weet.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 21:08   #139
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En zich Limburger voelen is misschien ook nationalisme. Wie weet.
Als de Limburgse natie uitgangspunt is van je denken of einddoel van je streven, inderdaad wel.
Oud 23 februari 2008, 21:11   #140
Dycore
Banneling

Standaard

[quote=Burkide;3272676]
Citaat:

Weet ik nog zo niet. Verstaan een Ludo Martens en een Jean-Marie Dedecker elkaar dan zo goed? (Nu weet ik niets over hun persoonlijke relatie, enkel denk ik dat we gerust kunnen stellen dat zij ideologisch zeer ver van elkaar verwijderd liggen.)
Ik bedoelde niet ideologisch. Ik bedoel bv dat wanneer je in het buitenland zit, en je komt een Vlaming tegen, dat je dan elkaar begrijpt. Dan merk je al gauw dat al die andere mensen rond je, de zaken die wij gemeenschappelijk hebben, nooit kunnen of willen begrijpen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 23 februari 2008 om 21:11.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be