![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, Noord-Korea is een geschifte dictatuur dat maar (eventjes) kon bloeien met steun van de Sovjet-Unie, de Sovjet-Unie heeft van een achterlijk land een supermacht gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gentenaar
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn niet altijd de beste regimes die het het langst volhouden. Noord-Korea zal het veel langer volhouden, omdat het regime alle aspecten van het leven van de gemiddelde Noord-Koreaan controleert. Alleen moest China plotseling beslissen Noord-Korea niet meer te steunen stort alles in elkaar. Maar dat zal niet gebeuren, want dat is niet in het belang van China. (en ook niet wenselijk denk ik, wat wel wenselijk is is dat Kim Yong Il vlug sterft en zijn opvolger in snel tempo een Chinese koers zal voeren). Wat Cuba betreft denk ik ook niet dat het regime daar zo vlug in zal storten, hoewel ik ook mijn bedenkingen heb bij Cuba. Het is niet overdreven te stellen dat Cuba en Noord-Korea de slechtse regimes zijn die claimen communistisch te zijn. De vooruitgang van beide landen was zuiver aan Sovjet-steun te wijten, en ze hebben nooit een vooruitgang gekend zoals de Sovjet-Unie, (maar ook bvb. Bulgarije), China of Vietnam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om nu de vergelijking naar Noord-Korea door te trekken (wat niet mogelijk is, want Noord-Korea heeft kernwapens, dat is misschien nu wel een aspect van het geschifte regime waar ik wel respect voor kan opbrengen, daarnaast worden ze beschermd door China), moesten de VS unilateraal Noord-Korea binnenvallen ben ik er zeker van dat de Noord-Koreanen, hoe hard ze Kim Yong Il en heel z'n familie ook haten, de aggressors zullen aanvallen en haten. En niet alleen de Noord-Koreanen maar ook de Zuid-Koreanen, waarvan de meeste trouwens niet willen dat de VS er zich nog mee moeit. Bush en Kim Yong Il zijn eigenlijk beste maatjes, het aggressieve imperialisme van Bush past perfect in de propaganda van Kim Yong Il, en omgekeerd. Dat geldt ook voor Bush en Al-Quaida. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gentenaar en bolsjeviek tonen heel goed aan waarom de PVDA nooit meer dan een paar percenten zal krijgen. Hoe komen ze er eigenlijk bij om een geschift regime als Noord-Korea te verdedigen, enkel en alleen omdat het zich communistisch noemt? Dit soort dom dogmatisme ontbreekt bij communistische en linkse bewegingen die wel succes hebben, zoals SP in Nederland, de Vietnamese en Chinese KP (ze helpen Noord-Korea wel maar je zult geen enkele Chinees zijn bewondering voor Kim Yong Il horen uitspreken zoals gentenaar en bolsjeviek doen), de Latijnse linkse regeringen, of de communisten in Belarus of Nepal. Al die linkse en communistische bewegingen zijn pragmatisch, net zoals Lenin (en zelfs Stalin) zich ook een pragmaticus toonde, en zijn politiek aanpaste aan de noden van het moment of aan nieuwe inzichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hitler wordt ook nog door velen vereerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap je reactie niet als antwoord op mijn reactie?
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is toch nethetzelfde als wat jij zegt, enkel het probleem is anders. Het gaat enerzijds om afzien door honger en aan de andere kant afzien door een dictator. En wie ben jij om te zeggen dat je dan de ene niet hoeft te helpen en de ander wel? Wie het gaat beslissen? Euhm, dat weet ik niet. Ik weet niet wat voor een dictator je moet zijn om nog erger te worden als Saddam, maar voor Europa moet het dus blijkbaar nog veel erger zijn voor men iets gaat zeggen, laat staan ingrijpen. Ik vind het dus terecht dat amerika en enkele bondgenoten over heel de wereld hebben beslist om er een ein aan te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat zij liever een dictator willen? Zij kennen niet eens iets anders. Het enige wat hen 30 jaar lang is aangepraat is dat amerika de duivel was. Ze zijn er niet om de lakens uit te delen, zij willen niet liever dan uit irak vertrekken maar zolang het niet kan, kan het gewoonweg niet. Hopelijk houden de terroristen er ooit mee op. Euhm, wie zegt dat het opgezet spel was? Er zijn idd ooit artikels over verschenen ja, met een belachelijk uitleg. Prima acteurs die bijna verpletterd werden onder de standbeelden...nee, dat geloof ik niet. Onzin, het merendeel zijn doden door het geweld na de oorlog.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag het aan de Irakezen die naar het Westen zijn gevlucht. Vraag hen of ze voor Saddam of voor amerika zijn gevlucht.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, tijdens WOII waren er ook geen Vlamingen die andere Vlamingen opbliezen omdat de Engelsen of Amerikanen hier kwamen helpen. Deze daden verzieken het in Irak, als de terroristen ermee stopten was het opbouwen al lang begonnen en hadden de amerikanen alweer rustig kunnen vertrekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En daarhoudt het zowat bij op.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa is niet verantwoordelijk, want Europa (tenminste de landen die niet meededen) hebben geen oorlog veroorzaakt in Irak, een oorlog die vlug evolueerde naar burgeroorlog. WOII, zoals ik al zei is iets helemaal anders. Schuldigen waren de Duitsers, die de oorlog begonnen. In Irak zijn de Amerikanen de oorlog begonnen. Overigens hebben Vlamingen wel elkaar opgeblazen en vermoord tijdens WOII, lees eens iets over WOII. De VS zijn deze oorlog begonne, en je gaat toch niet verwachten dat Irakezen gewoon de bezetters moesten toejuichen? Zo werkt het niet. Trouwens wie zegt dat ze dan vertrokken zouden zijn? In tegendeel, als er geen verzet was hadden ze van Irak een permanente basis gemaakt en een soort kolonie (zoals onder "onderkoning" Bremer) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds 2003 zijn er 100 keer meer Iraakse vluchtelingen dan ervoor. Ik denk dat die cijfers voor zich spreken.
Laatst gewijzigd door tomm : 7 mei 2008 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |