![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en advocaten zorgen dat de papieren in 'orde' zijn. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 mei 2008 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 mei 2008 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een interessante vraag is waarom die advocaten in die arme landen zo duur zijn. Onderzoeksjoernalisten met reislust gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Zonder al het voorgaande gelezen te hebben en met een stuk in mijne kraag .... baby's verkoop of verhandel je niet, nog vooraf, nog achteraf en achteraf ga je ook niet op je "rechten" gaan staan en als je dat toch doet ben je meer "zakenman" dan "moeder/vader".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik heb de vorige paginas diagonaal gelezen en het nieuws gevolgd, ik vind het een smerige zaak met alleen maar verliezers, in de eerste plaats het meisje, in de tweede plaats de beide ouderparen. Aan de geldzuchtige draagmoeder wil ik geen woorden vuil maken, ik wil beleefd blijven...
een algemene beschouwing: ik vind dat in deze tijden er in het algemeen veel te nonchalant met kinderen en kinderwens wordt omgesprongen. - de planeet is al overbevolkt, 6,5 miljard... pfff - teveel mensen krijgen kinderen "omdat t zo hoort", te jong, zonder bewust na te denken "wil ik dit wel echt?", gebrek aan creativiteit, voor de verkeerde redenen ("om hun relatie te redden" ofzo) enz... - veel te veel kinderen groeien op in armoede wereldwijd - 7/10 huwelijken eindigen in scheiding, nieuw samengestelde gezinnen, adoptie, draagmoeders, spermadonatie,... en al die kinderen worden verondersteld dat allemaal zomaar te verwerken, begrijpen, - en dan zijn er nog een heleboel koppels met kinderwens bij wie het niet wil lukken die allerlei medische hocuspocus proberen (heel begrijpelijk, daar niet van) tot en met "shoppen op het internet" ben ik nu de enigste die zich daar allemaal vragen bij stelt? het probleem is volgens mij dat we nog altijd biologisch geprogrammeerd zijn om ons "zoveel mogelijk voort te planten" terwijl dat maatschappelijk helemaal niet interessant meer is... eigenlijk zou onze voortplanting biologisch beter zo geregeld zijn dat je pas kan voortplanten als er voldoende liefde is... maar da's een utopie
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, het is zn eigen fout! Hij had zich maar niet op zo'n marginale manier marginale handelingen te verrichten met een archi-marginaal wijf!! Ik heb daar vroeger eens foto's van gezien: de biologische vader en zn vrouw leken me een gewone nette mensen. Ik zag ook iets van die draagmoeder, en da was een archimarginaal pokkewijf. Je moet goed gek zijn om daarmee je genen te willen vermengen! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Trouwens, da's nog maar eens een lesje aan alle jonge vruchtbare vrouwen die te lang wachten om aan kinderen te beginnen, of die zich te vroeg laten steriliseren. Trouwens, ze was niet onvruchtbaar, maar ze hadden gewoon angst dat gezien haar hogere leeftijd de risico's op een ziekelijk kind te hoog was, wat een héél domme redenering was. Enfin, de zaken staan nu waar ze staan, en ik vind ook dat het kind het best bij zn pleegouders blijft. In het belang van het kind zelf. Het heeft een band met haar pleegouders en die mag in haar belang niet onderbroken worden.
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Hetzelfde kan ook over de biologische vader gezegd worden: ook hij ging de onwettige kant op, niet beter of slechter dan de pleegouders. Het enige verschil is dat het kind zijn genen draagt. Et alors?
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat kindje daar nu al jaren woont en daar goed opgroeit, lijkt het me niet slecht dat het daar blijft. Dat kan losstaan van de schuldvraag: een straf krijgen kan ook op andere manieren dan het kind uit huis plaatsen.
Waar het kind verblijft kan voor mij maar van één factor afhangen, nl. het welzijn van het kind. Ik hoop dat dit voor de rechter centraal stond. Voor circe staat het helaas duidelijk niét centraal.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
(er is een specifieke term voor deze onderzoekstak maar ben 'm vergeten) Zo ken ik iemand die werd opgevoed door een stiefvader waarvan hij dacht dat t z'n bio-vader was. ze kwamen totaal niet overeen, op z'n 18de komt hij erachter dat hij een andere vader heeft en komt in contact met z'n bio-vader: blijken ze niet alleen als 2 druppels op elkaar te lijken maar ze hebben ook dezelfde hobby (verzamelen dezelfde dingen) en komen supergoed overeen....
Putain putain c'est vachement bien Nous sommes quand même tous des Européens!!! ![]() Laatst gewijzigd door Mbeya : 7 mei 2008 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons stellen dat het toch bij een voorlopig welzijn blijft. Ik zou in dat kind haar plaats niet willen zijn als puber binnen een kleine tiental jaren. Je zal de heisa over verwekking en wie wat wilt opeisen maar vernemen via het archief van de media. Sorry, maar naar mijn gevoel wordt dit echt een vogel voor de kat, of ze moet zeer zelfstandig zijn en zeer recht in haar schoenen staan. Hoe dan ook heeft de rechter de meest doeltreffende voorlopige beslissing genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat ik daarvoor zou kiezen, maar het is een optie. Wat het ook zij, het gerecht mocht een beetje heel erg veel sneller gewerkt hebben in deze.
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal je moeder maar wezen!
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 mei 2008 om 10:04. |