Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2008, 14:01   #121
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ben je de raad van mieke vogels vergeten, de gedoodverfde coalitiepartner van SPa....
1° draag een wollen trui en zet de verwarming wat lager op 16° bvb Of koom een steer brandhout en verwarm u twee keer: een keer om te klieven en een tweede keer om u op te warmen.

2° Eet wat minder vlees. 50-100g per dag moet genoeg zijn. Als je nu 200g per dag eet aan 10euro/kg, vreet je 365euro vlees teveel versus het groene alternatief

3° koop verse produkten ipv voorververpakte produkten

4° leg een moestuintje aan en kweek zelf shorseneren, derest is de moeite niet want de landbouw doet dat goedkoper dan jijzelf kunt doen

5° rij meer met de fiets en laat de auto staan, of verkoop uw auto en koop een ligfiets

Met hout stoken voor een groene ? een deftige houtstoof die een beetje milieu vriendelijk is kost stukken van mensen !!!!!

Er zijn nu eenmaal mensen die leven op vlees !

Niet iedereen heeft een tuin !

Weet jij wat een ligfiets ongeveer kost , een gewone ligt rond de 2000€ , zo ne gesloten gelijk op de foto ligt snel tussen de 3500 en 6000€
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 14:12   #122
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
grappig dat dit komt van iemand die het meest dodelijke economisch systeem uit heel de geschiedenis aanhangt.

Het kapitalisme kunnen we goed samenvatten door de film Daens eens op te zetten. Dat is de monsterlijke maatschappijvisie die jij hebt.
Zouden we die film voor of na de vertoning van de film over Pol Pot draaien?
Die over de ex-Ussr, China, Noord-Korea, Zimbabwe, Albanië, Cuba... zullen we misschien het best pas volgende week draaien... Anders gaan er te veel forummers kotsmisselijk worden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 17:34   #123
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
grappig dat dit komt van iemand die het meest dodelijke economisch systeem uit heel de geschiedenis aanhangt.
Ik herhaal: geschiedenis?: nooit van gehoord...

Citaat:
Het kapitalisme kunnen we goed samenvatten door de film Daens eens op te zetten. Dat is de monsterlijke maatschappijvisie die jij hebt.
Daens is een schitterende film: niemand kan daar wegsteken hoe de Vlaamse genocide door het Wallobruxestablishment in zijn werk is gegaan.
BTW: het systeem was zuiver communistisch toen: dwz: iedereen arm, ziek, rechteloos en onderdrukt door de Belgofone apparatchitch met medeplichtigheid van hun katholieke collaborerende zuil.
Oud 18 september 2008, 18:12   #124
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;3697905]
Citaat:

Ik herhaal: geschiedenis?: nooit van gehoord...
Gij alleszins duidelijk niet nee, net als alle andere apologeten van het neoliberalisme. Wie de geschiedenis kent zou het nooit in zijn hoofd halen dat barbaarse kapitalisme te verdedigen.

Citaat:
Daens is een schitterende film: niemand kan daar wegsteken hoe de Vlaamse genocide door het Wallobruxestablishment in zijn werk is gegaan.
BTW: het systeem was zuiver communistisch toen: dwz: iedereen arm, ziek, rechteloos en onderdrukt door de Belgofone apparatchitch met medeplichtigheid van hun katholieke collaborerende zuil.
het was kapitalisme pur sang hoor. Geen sociale zekerheid, geen verworven rechten van de arbeidersklasse, alle macht in handen van de bourgeoisie, uw droomparadijs.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 18:12   #125
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De Leeuw en Cortebeeck... Putin en Ahmadinejad…
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 18:41   #126
FDM
Banneling

Standaard

L hoffa Cortebeeck
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 19:13   #127
FDM
Banneling

Standaard

vw Vorst hadden ze beter ineens genationaliseerd, desnoods met de wapens, en de directie met pek en veren de grens over gezet.

de sfeer was daar al rot genoeg ( kan er van meespreken ) voor je er ambetantenaren gaat van maken ;
ze waren allemaal ambitieus om bij het Fgtb verkozen te geraken , dan moest je ni werken
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 21:14   #128
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
L hoffa Cortebeeck
Weet U,

Ik moest even gaan liggen: Jimmy Cortebeeck. Bref, U wou expressie verlenen aan de twijfels die U koestert inzake de automatische koppeling van de lonen aan de index. Uw resolute bereidheid om op 6 oktober aktie te gaan voeren?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 22:14   #129
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
De vakbonden maken het land economisch kapot. Maar vermits zij de werkloosheidsuitkeringen betalen is het ideale scenario voor hen dat iedereen werkloos is ! GELD dat ze dan gaan krijigen ! Euh...alleen is er dan niemand meer om die fantasietjes te betalen.

Stakingsrecht drastisch inperken. Werkgevers meer armslag geven om dynamisch in te spelen op de markt en makkelijker mensen te kunnen aannemen en ontslaan.

Anders gaan we er echt niet geraken hoor. Al die "verworven rechten" mogen geen absoluut gegeven zijn. Men kan niet verwachten dat men de voorwaarden die men verkrijgt in een gunstige economische conjunctuur ook zo maar kan behouden als het economisch slecht gaat, zoals nu.
Ik denk niet dat jij weet waarover je praat.

De verworven rechten waarover jij het hebt zijn belangrijker dan je denkt.
Het feit dat de economie in het westen zo zwak is is omdat kapitalistische sprinkhanen (bedrijfsleiders, manager, speculanten, aandeel houders, politici en al dat vet betaald volk) hun producties hebben verhuisd naar china, india, oostblok om zo grotere winstmarges te kunnen boeken of anders gezegd hunne portemonnee snel en dik vullen. goedkope producten maken in die landen en duur verkopen in het westen maar ondertussen zijn er hier tal van banen gesneuveld doordat productielijnen stuk voor stuk verdwijnen naar goedkope landen.
Dan de beurzen en de krediet crisis in amerika! wie speculeert op die zaken, mensen met geld op overschot, wie regelt die zaken? mensen in dik betaalde jobs.

Dat onze economie nu slecht is is alleen maar te danken aan het verdorven kapitalisme waar enkel een kleine minderheid zo vet rijk worden dat ze hun geld niet in 10 levens kunnen opkrijgen.
De rest van de mensheid kan kapot vallen.

En als we nu een tandje moeten bijsteken om zogezegd de economie te redden en als vakbonden toegevingen doen aan werkgevers om meer uren te kloppen, rapper ontslagen te worden enzovoorts?
Denk je nu echt dat we dan de wereldeconomie gaan kunnen tegenhouden en het feit dat het westen sowieso een serieuse crisis tegenmoet gaat?
Neen, toegeven nu en je kunt net zoals in de tijd van daens 16h per dag gaan werken en als je te veel van u oren maakt vliegt ge buiten en als mannen te duur worden mogen enkel nog vrouwen werken en zo van die toeren
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 22:51   #130
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Met hout stoken voor een groene ? een deftige houtstoof die een beetje milieu vriendelijk is kost stukken van mensen !!!!!

Er zijn nu eenmaal mensen die leven op vlees !

Niet iedereen heeft een tuin !

Weet jij wat een ligfiets ongeveer kost , een gewone ligt rond de 2000€ , zo ne gesloten gelijk op de foto ligt snel tussen de 3500 en 6000€
in mijn eerste huurwoning had ik eenjotuleke staan van 100euro. Dat ding heeft uren gebrand in de winter, en toen lagen ik en mijn vrouwtje lekker langlui in de zetel te kijken naar VRT en wegtesoezen in de warmte terwijl het jotuleke stond te gloeien.

Er is niemand die gezond kan leven op vlees alleen, daar wil ik de groene nochthans nu wel eens gelijk geven dat minder vlees gezonder is. Uiteraard moeten ze niet denken omwille van deze toevallige onenightstand, dat ze mij gaan hebben in de volgende verkiezing

En die ligfiets kost weldegelijk 6000euro, maar de goedkoopste wagen kost dat ook, en pak de tweede goedkoopste wagen begint rond de 9000euro...
Dus de auto verkopen en die versatile kopen is toch wel een ecologische optie, maar je moet al keihard diehard groen zijn. Feitelijk erger ik mij al jaren aan een bende groene in de parochie die met een verouderde VW camionette rondtuffen die de straat volledig ecologisch blauw bewierookt... Van die gasten moet ik dan uitgelegd worden dat zij milieuvriendelijk gaan zijn, terwijl mijn auto's 10 keer minder het milieu vervuilen dan hun vrac.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 23:00   #131
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Ik denk niet dat jij weet waarover je praat.

De verworven rechten waarover jij het hebt zijn belangrijker dan je denkt.
Het feit dat de economie in het westen zo zwak is is omdat kapitalistische sprinkhanen (bedrijfsleiders, manager, speculanten, aandeel houders, politici en al dat vet betaald volk) hun producties hebben verhuisd naar china, india, oostblok om zo grotere winstmarges te kunnen boeken of anders gezegd hunne portemonnee snel en dik vullen. goedkope producten maken in die landen en duur verkopen in het westen maar ondertussen zijn er hier tal van banen gesneuveld doordat productielijnen stuk voor stuk verdwijnen naar goedkope landen.
Dan de beurzen en de krediet crisis in amerika! wie speculeert op die zaken, mensen met geld op overschot, wie regelt die zaken? mensen in dik betaalde jobs.

Dat onze economie nu slecht is is alleen maar te danken aan het verdorven kapitalisme waar enkel een kleine minderheid zo vet rijk worden dat ze hun geld niet in 10 levens kunnen opkrijgen.
De rest van de mensheid kan kapot vallen.

En als we nu een tandje moeten bijsteken om zogezegd de economie te redden en als vakbonden toegevingen doen aan werkgevers om meer uren te kloppen, rapper ontslagen te worden enzovoorts?
Denk je nu echt dat we dan de wereldeconomie gaan kunnen tegenhouden en het feit dat het westen sowieso een serieuse crisis tegenmoet gaat?
Neen, toegeven nu en je kunt net zoals in de tijd van daens 16h per dag gaan werken en als je te veel van u oren maakt vliegt ge buiten en als mannen te duur worden mogen enkel nog vrouwen werken en zo van die toeren
met die dialoog zul je het zeker niet redden, dat is duidelijk , er zit hier nu geneen opening hoe je de arbeid die wegbelast is uit belgie, op een relatief minder belaste manier kunt terugkrijgen...

Stel dat je bvb elk overuur Onbelast maakt... Zou iedereen zich plots kunnen doodwerken voor zijn baas, en hoe meer je werkt hoe minder je belast wordt;.. Het zou een zalige stimulans zijn voor de economie, en zou de bedrijven een volledig enieuwe dynamiek geven.. Want arbeid zou dramatisch goedkoper worden, bedrijven zouden knelpuntberoepen ingevuld krijgen, efficientie zou fanastisch omhooggaan etc

Nu de core van het probleem is wel de stijgende petroleumprijs. Dus de economie die het meest energiezuinig is en het meest doet met petroleum zal het verst springen. Onze economie heeft wel een energieONZUINIGE overheid. Dus die moet eigenlijk de riem aantrekken. Onze economie heeft ook een dramatische piste van kernuitstap... En onze economie stimuleert onrendabele zonnepanelen...

Maar daar denk ik wel dat het moet mogelijk zijn om een crisis efficienter door te komen.
De basis van een crisis is gewoon dat er minder geld over is, als je uw energiegedrag niet aanpast. Dus de essentiele reflex moet zijn alles op alles zetten om ons energie stijgend ekostprijs te neutraliseren... De bedrijven die dat doen zullen aan het langste touw trekken. De arbeid en de tewerkstelling en de opleidingen moeten allemaal 100% in die richting gaan. Ook investeren in alternatieve energiebronnen zoals kerncentrales moeten volledig de crisis kunnen bezweren !

Een tweede manier om een crisis door te komen is iedereen inderdaad meer doen verdienen. Niet meer geld geven omdat er inflatie is, maar meer geld geven omdat ze allemaal bereid zijn meer te werken. Daarmee behoud je de kostprijs van de werknemer konstant, en geef je toch de middelen aan de werknemer om zijn stijgend ekosten op te vangen. En stimuleer je nog de economie in omzet en productie. (IN het geval van inflatie stimuleer je de omzet maar doe je de productie dalen)

Een derde manier om een crisis door te komen is de overheid dubbel en dik zijn verantwoordelijkheid laten nemen en laten saneren waar het past : concreet energieintensieve projecten eventjes uitstellen tot energie wat goedkoper wordt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 september 2008 om 23:07.
Oud 19 september 2008, 04:14   #132
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in mijn eerste huurwoning had ik eenjotuleke staan van 100euro. Dat ding heeft uren gebrand in de winter, en toen lagen ik en mijn vrouwtje lekker langlui in de zetel te kijken naar VRT en wegtesoezen in de warmte terwijl het jotuleke stond te gloeien.

Er is niemand die gezond kan leven op vlees alleen, daar wil ik de groene nochthans nu wel eens gelijk geven dat minder vlees gezonder is. Uiteraard moeten ze niet denken omwille van deze toevallige onenightstand, dat ze mij gaan hebben in de volgende verkiezing

En die ligfiets kost weldegelijk 6000euro, maar de goedkoopste wagen kost dat ook, en pak de tweede goedkoopste wagen begint rond de 9000euro...
Dus de auto verkopen en die versatile kopen is toch wel een ecologische optie, maar je moet al keihard diehard groen zijn. Feitelijk erger ik mij al jaren aan een bende groene in de parochie die met een verouderde VW camionette rondtuffen die de straat volledig ecologisch blauw bewierookt... Van die gasten moet ik dan uitgelegd worden dat zij milieuvriendelijk gaan zijn, terwijl mijn auto's 10 keer minder het milieu vervuilen dan hun vrac.
mijn dinges met vlees kom ik er wel !

ik verwarm mij met vlees ende gas , hout is milieu vervuilend

ik rijd met ne fiets van 400€ en ik kom ook overal , zelfs met ne hond die gevaarlijk zou zijn ! ( ingeschreven als stafford )
Oud 19 september 2008, 04:24   #133
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat , jotuleke is voor het milieu een echte ramp ! co2 en bomen uitroeien tegen 200 per uur !!!!

ik ga ne ligfiets kopen in occasie dat begint ongeveer rond de 1000€ , ne gesloten komt op een 2000 €

ik mag wat vervuilen , heb geen wagen dus co2 van stoof en brommer is niet zo erg , zakjes bij de supermarkt zouden gratis moeten zijn als je met de fiets komt !
Oud 19 september 2008, 09:47   #134
Fieseler

Standaard

[quote][quote=Pelgrim;3697972]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Gij alleszins duidelijk niet nee, net als alle andere apologeten van het neoliberalisme. Wie de geschiedenis kent zou het nooit in zijn hoofd halen dat barbaarse kapitalisme te verdedigen.
Aha...maar ik verdedig dat nergens.
Maar de geschiedenis (niet de uwe uiteraard) vertelt mij dat in de communistische paradijzen tientallen miloenen zijn vermoord naast de honderd miljoen die door honger, gebrek aan medische zorg, kortom armoede zijn gestorven.

Citaat:
het was kapitalisme pur sang hoor. Geen sociale zekerheid, geen verworven rechten van de arbeidersklasse, alle macht in handen van de bourgeoisie, uw droomparadijs.
Zoals ik al zegde: dit was zuiver communisme: geen sociale zekerheid, geen verworver rechten, honger, ziekte en alle macht aan de apparatchitch van het regime...gelukkig was er het kapitalisme dat een economisch platform voorzag hetgeen niet alleen de werkmensen maar álle mensen toeliet hun sociale strijd te strijden...
Oud 19 september 2008, 09:56   #135
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als onze vakbonden nu eindelijk eens karakter tonen dan is het zover...
Als Leterme nu maar eens een beetje karakter toont en de Assets van het ACV aanslaat wegens sabotage en landverraad.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:05   #136
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als Leterme nu maar eens een beetje karakter toont en de Assets van het ACV aanslaat wegens sabotage en landverraad.
Hij praat nu en dan.
Maar zegt erg weinig.

De grote roerganger.
De redder van het vaderland.
De ivoren toren.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:23   #137
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Geniaal:

er zou toch een debat mogen bestaan dat het stakingsfonds als pensioenfonds geannexeerd wordt. En de bezittingen van de ziekenfondsen mogen ze ook rustig eens verkopen, nationaliseren en in het zilverfonds droppen.

Inderdaad daar zitten de grote verborgen assets van belgie
Oud 19 september 2008, 10:26   #138
Fieseler

Standaard

Citaat:
Geniaal:

er zou toch een debat mogen bestaan dat het stakingsfonds als pensioenfonds geannexeerd wordt. En de bezittingen van de ziekenfondsen mogen ze ook rustig eens verkopen, nationaliseren en in het zilverfonds droppen.

Inderdaad daar zitten de grote verborgen assets van belgie
2
Oud 19 september 2008, 15:30   #139
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Als we de politiek klasse konden naar huis sturen en zel fhet heft in handen nemen met Referendums.... bleef er 50 % over van de staatsuitgaven.
Burgers laten beslissen over de verspillingen overal
Dat zou pas helpen.... en koopkracht vrij maken.

http://www.indymedia.be/nl/node/29379
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 16:23   #140
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Als we de politiek klasse konden naar huis sturen en zel fhet heft in handen nemen met Referendums.... bleef er 50 % over van de staatsuitgaven.
Burgers laten beslissen over de verspillingen overal
Dat zou pas helpen.... en koopkracht vrij maken.

http://www.indymedia.be/nl/node/29379

dat is ook een oplossing, de onpopulaire beslissingen laten nemen door de mensen:

u kiest voor 1% minder belastingen en een equivalente sanering
u kiest voor 10% minder belastinge en een equivalente sanering
u kiest voor 20% minder belasting...

stem nu
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be