Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 22:33   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En denkt u nu werkelijk dat de uitverkoop van Fortis aan de Franse financiële wereld het gevolg is van Bos' uitspraken? Man toch...
Maar de (al dan niet bewuste) uitspraken van kabouter Wouter, zullen de hele zaak toch geen goed hebben gedaan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:21   #122
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Hollanders...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het groot-nederlands sprookje zakt wel pijnlijk in mekaar van het moment dat er geld mee gemoeid is en de hollanders hun ware aard tonen.
het is hier al meerdere malen gezegd: uiteindelijk draait ALLES uit op geld. Deze dagen is dat overduidelijk.
Het is natuurlijk gemakkelijk praten achteraf maar toen Fortis dat stuk van ABN Amro "kocht" dacht ik bij mezelf: "Jongens toch, weten jullie echt niet dat commerçie doen met Hollanders een zéér riskant zaakje is ?" Brusselaars kènnen de Hollanders niet. Mensen die dichtbij de grens wonen en veel kontakt hebben met Hollanders weten (een beetje) beter hoe die mensen redeneren en in elkaar zitten.
Ze hebben hun ABN Amro terug: een heruitgave van de Zilveren Vloot !
Die domme Belgen...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:22   #123
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Indien Bos en de rest van Nederland zich niet zo giftig en minachtend hadden uitgelaten over Fortis, dan had dat niet hoeven te gebeuren.
Echt natrappen was het van de Nederlanders nadat ze erin geslaagd waren om Fortis NL te heroveren.

Wie ooit gedroomd had van VL & NL samen weet nu hoe de verhoudingen liggen.
Nederland is de baas, de Vlamingen moeten hun mond houden.
Zo zie je maar dat die smerige achterbakse vulgaire hollanders helemaal niet te vertrouwen zijn. Men had vorige week fortis moeten verkopen aan Paribas.

Ik haat het vunzig zwijn bos! De rat!
Oud 6 oktober 2008, 23:24   #124
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Zo zie je maar dat die smerige achterbakse vulgaire hollanders helemaal niet te vertrouwen zijn. Men had vorige week fortis moeten verkopen aan Paribas.
Wat was er achterbaks aan? OK, de opmerking van minister Bos was verkeerd, maar er is gewoon eerlijk onderhandeld over de prijs.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:27   #125
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat was er achterbaks aan? OK, de opmerking van minister Bos was verkeerd, maar er is gewoon eerlijk onderhandeld over de prijs.
UIteindelijk is alles relatief eerlijk verlopen, doch de intentie's van de Hollanders waren oorspronkelijk niet zo eerlijk.

En uit rancune gedraagt Bos zich zo laag. De charlatan.
Oud 6 oktober 2008, 23:30   #126
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou het een goed idee kunnen zijn uw toon te matigen?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:34   #127
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ik denk dat het een ironische post is van Magnificat.....
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:35   #128
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
UIteindelijk is alles relatief eerlijk verlopen, doch de intentie's van de Hollanders waren oorspronkelijk niet zo eerlijk.
U hebt het over het gedoe met ABN Amro? Tja, daar ligt voor veel Nederlanders een soort van nostalgie aan vast. Ik heb er alvast geen last van, maar om mensen die daar wel last van hebben achterbaks te noemen...

Vanuit Belgisch perspectief zien lijkt het me logisch, maar probeer a.u.b. ook vanuit ons perspectief te kijken.
Citaat:
En uit rancune gedraagt Bos zich zo laag. De charlatan.
Het is gewoon stemmen ronselen. De PvdA is nu in populariteit toegenomen.
Oud 6 oktober 2008, 23:38   #129
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ik viseer hier natuurlijk niet de hele Nederlandse bevolking eh, maar gewoon diegenen die hier met de zaak te maken hebben.

Ik til gewoon erg zwaar aan die hele zaak, ook aan de Belgen die in deze zaak faalden.

En neen, ik had daar géén aandelen.
Oud 6 oktober 2008, 23:39   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Hollanders

Citaat:

Hollanders zijn SLIMME (sluwe) commerçanten. In Brussel hebben ze dat nu aan den lijve ondervonden: Lippens en Cie. Lippens dacht de hollanders bij hun p...te hebben door ABN Amro te "kopen" maar, geholpen door de omstandigheden, is het omgekeerd uitgedraaid. Lippens is vroeger door Hollanders gefopt en dacht nu poets wederom poets te spelen. Helaas...
Domme BELGEN. De Hollanders "rollen over vloer v.h. lachen"...(F. Chaffart)

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:40   #131
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

De houding van de Nederlanders bewijst nogmaals dat Vlaanderen enkel veilig kan zijn wanneer het zich herenigt met Nederland. België houdt uitverkoop voor Frankrijk, wat ook één van de redenen is geweest van de oprichting van de Belgische wanstaat.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:41   #132
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik viseer hier natuurlijk niet de hele Nederlandse bevolking eh, maar gewoon diegenen die hier met de zaak te maken hebben.

Ik til gewoon erg zwaar aan die hele zaak, ook aan de Belgen die in deze zaak faalden.

En neen, ik had daar géén aandelen.
Ik begon al te denken dat u iets tegen Nederlanders heeft.

Bedenk dat van Nederlandse politici verwacht wordt dat ze vooral aan de belangen van Nederland denken. Vanuit dat standpunt heeft de heer Bos het waarschijnlijk goed aangepakt.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 23:45   #133
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hollanders zijn SLIMME (sluwe) commerçanten. In Brussel hebben ze dat nu aan den lijve ondervonden: Lippens en Cie. Lippens dacht de hollanders bij hun p...te hebben door ABN Amro te "kopen" maar, geholpen door de omstandigheden, is het omgekeerd uitgedraaid. Lippens is vroeger door Hollanders gefopt en dacht nu poets wederom poets te spelen. Helaas...

Ik heb hier anders niemand horen lachen, de mensen zijn vooral opgelucht dat voor Nederland de zaakjes nu een beetje op orde zijn.
Oud 6 oktober 2008, 23:45   #134
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Wat een onzin. Zolang er geen Benelux of EU bancair systeem is zijn overheden verantwoordelijk voor hun eigen bancaire systeem. Daar is niets mis mee.

En verder heeft de Nederlandse burger er recht op goed geinformeerd te worden. Wat had Bos dan moeten zeggen? ""ik heb ineens 100% van een bank gekocht, in plaats van 49% van de holding, gewoon omdat ik het leuk vind. Het waarom, daar hebben jullie niets mee te maken.''? Natuurlijk moest hij zich verantwoorden.
Oud 6 oktober 2008, 23:47   #135
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat een onzin. Zolang er geen Benelux of EU bancair systeem is zijn overheden verantwoordelijk voor hun eigen bancaire systeem. Daar is niets mis mee.

En verder heeft de Nederlandse burger er recht op goed geinformeerd te worden. Wat had Bos dan moeten zeggen? ""ik heb ineens 100% van een bank gekocht, in plaats van 49% van de holding, gewoon omdat ik het leuk vind. Het waarom, daar hebben jullie niets mee te maken.''? Natuurlijk moest hij zich verantwoorden.
Alsof Fortis Nederland en ABN-Amro ''besmettingsgevaar'' liepen. Ze waren gewoon bang dat de bank voor een habbekrats aan het buitenland afgedaan zouden worden. Da's reden genoeg.
Oud 6 oktober 2008, 23:53   #136
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Alsof Fortis Nederland en ABN-Amro ''besmettingsgevaar'' liepen. Ze waren gewoon bang dat de bank voor een habbekrats aan het buitenland afgedaan zouden worden. Da's reden genoeg.
Ik denk allebei. Ik denk dat de holding inderdaad giftig was en de nederlandse onderdelen stabiel. Besmettingsgevaar was zeker niet ondenkbaar.
En verder wilde men een week geleden heel Fortis al verkopen aan BNP Paribas, inclusief de gezonde delen, voor een prikkie. De Benelux-overheden hebben daar een stokje voor gestoken. Misschien is het zelfs zo dat Leterme het nog niet eens zo slecht gedaan heeft door de buurlanden in te schakelen in plaats van alles meteen aan Paribas weg te geven. Nu kreeg hij er nog 16,8 miljard voor.
Oud 7 oktober 2008, 05:01   #137
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Interessant vandaag om lezen:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...DV&kanaalid=39

Uittreksel:

Nochtans stond Fortis Bank België relatief sterk. Het was de Nederlandse organisatie die met een groot financieringstekort kampte en gefinancierd werd door de Belgische bank. Die had een kredietlijn van zo'n 60miljard euro uitstaan op Fortis Nederland. De deposito's van Fortis zaten in België, terwijl de Nederlandse tak zich moest financieren op de markt (in de praktijk: bij België).

(...)

Bovendien bleek Dexia met problemen te kampen en was de Nationale Bank van België niet in staat om twee banken te stutten, argumenteerden sommigen. Dexia, de bank van de lokale besturen, lag de politiek veel meer na aan het hart. 'Voor Dexia willen we heel ver gaan', zei een regeringslid gisteren.

Laatst gewijzigd door azert : 7 oktober 2008 om 05:01.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 07:12   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ze hadden Fortis moeten nationaliseren, punt. tis een gezonde bank, binnen een paar jaar zal die crisis overwaaien en konden ze met winst verkopen.

domme liberalen.
Oud 7 oktober 2008, 07:43   #139
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ze hebben dat ook een paar weken geprobeerd.
Alleen BNP Paribas wilde niet zoveel geld betalen.
Dus ze moesten wel.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 07:46   #140
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze hadden Fortis moeten nationaliseren, punt. tis een gezonde bank, binnen een paar jaar zal die crisis overwaaien en konden ze met winst verkopen.

domme liberalen.
Reynders weet wat hij doet.
Hij zal de verkiezingen winnen.
De Franstaligen hebben hun bank binnengehaald.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be