![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Burgemeester
|
![]() Veel argumenten krijg je er niet uit vandaag he,... de hoofdstad van Kameroen.
![]() ![]() Je draait de zaken gewoon op zijn kop, Vlaanderen is de hoofdstad van Vlaanderen, het Vlaams parlement (hét orgaan van de Vlaamse Gemeenschap ligt in Brussel), en er is een actieve zowel werkende als wondende bevolking in Vlaanderens' hoofdstad. De wetten die jij toch zo belangrijk vindt werden nooit door de franstaligen nageleefd, als je van imperialisme wil spreken dan heb je het dus over franstalig imperialisme. De franstaligen zouden maar al te graag opnieuw een belgique van weleer hebben, gedomineerd door franstaligen en met nog meer minachting voor Vlaanderen en het Vlaamsche volk (net zoals vroeger dus). Ik spreek trouwens niet over een herovering van Brussel door Vlamingen, maar men mag het huidige anti-Vlaams karakter van Brussel wel een halt toeroepen. Om te beginnen door van Brussel een stad te maken waar het ook voor nederlandstaligen goed is om te leven en te werken. |
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de niet aanwezige Vlamingen? Citaat:
![]() |
![]() |
#123 |
Burgemeester
|
![]() Je wil toch niet beweren dat er geen Vlamingen wonen in Brussel?
Als mensen in Vlaanderen willen wonen en werken in Brussel dan is dat hun zaak. Als je daar een probleem mee hebt, dan is dat brute pech voor u, want al die mensen geven geen bal om uw mening, en ik ook niet. En indien de Vlamingen niet langer als tweederangsburgers in hun eigen hoofdstad worden behandeld, dan zullen er snel meer Vlamingen in Brussel wonen. Brussel zou het trouwens goed kunen gebruiken, dat zou de verkrotting tegenhouden en Brussel een meer leefbare stad maken. En omdat je er allergisch voor bent, Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen,... Vlaanderens' hoofdstad is Brussel. ![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is:"Zijn de Vlamingen nog met een relevante meerderheid in Brussel aanwezig om aanspraak te kunnen maken op bestuur in het Nederlands?" Volgens de wet is Brussel misschien nog tweetalig, maar misschien vraagt de nieuwe realiteit andere schikkingen? Citaat:
Citaat:
Waar mag ik mijn felicitaties laten toekomen voor je verhuis naar je prachtig gerenoveerde Brusselse pand? Citaat:
Herhaling is de moeder van het leren. Vergeet er niet bij te vertellen dat je 'geschiedenis' staat te doceren.
![]() |
![]() |
#125 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En ik doceer geen geschiedenis, jij hebt een probleem met realiteit. |
|
![]() |
![]() |
#126 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen dient de wet na te leven. Tot een meerderheid beslist dat die wet niet langer relevant is. Dit moment lijkt stilaan nabij te zijn. Citaat:
Dat hebben zelfs vele flaminganten van de N-VA al gesnopen. Citaat:
Het Nederlands dat in Brussel op het achterplan raakt als gevolg van de leegloop van Vlamingen naar 'banlieus'? Aan die realiteit wens jij onrealistische verzuchtingen te koppelen: het naleven van achterhaalde wetten.
![]() |
![]() |
#127 |
Burgemeester
|
![]() Of je het nu achterhaald vindt of niet, je kan niet om de wet. Het zal mij worst wezen wat jij achterhaald vindt, indien Brussel een aangenamere hoofdstad kan zijn mits toepassing van de taalwetten dan moet men dat maar doen.
De bestaande situatie is er gekomen doordat de franstaligen de wetten als voetveeg gebruiken, dat verdient geen beloning, dat verdient een afstraffing. Het aantrekkelijker maken van Brussel voor Vlamingen, komt ten goede. Verkrotte huizen worden weer gerestaureerd, verpauperde buurten zouden weer kunnen opleven,... Kijk maar naar andere Vlaamse steden,... ![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat jij vanuit Londerzeel, Meise, Aalst, Ternat, of Sint-Martens-Bodegem 'aangenaam' vindt, dat zal de Brusselaars worst wezen. Citaat:
Het bestuur in BelgiË zweemt enigszins naar een meer democratisch bestel, waarin (soms na lang wachten) al eens de wil van de meerderheid gerespecteerd wordt. Op termijn zie ik dus het Nederlands als bestuurs en omgangstaal in Brussel verdwijnen. Citaat:
Ik help niet mee. Ik blijf in het Vlaamse Aalst. En jij? Toekomstige nederlandstalige infiltrant te Brussel of rand?
![]() |
![]() |
#129 |
Burgemeester
|
![]() Wat jij achterhaalde wetten noemt is in realiteit een discriminatie van nederlandstaligen, maar daar heb jij geen problemen mee
Het niet naleven van de taalwetten hebben de verfransing van Brussel en de rand in de hand gewerkt, weer tot groot nadeel van de nederlandstaligen, maar daar heb jij geen problemen mee. Zolang het franstalig en leve de keuning is, is het voor u in orde, juist? Wat een debat,... ![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wetten zjin er om een minderheid te beschermen. Zo deze minderheid niet meer relevant is, en een meerderheid er anders over beschikt en de wetten aanpast, dan heet dat 'democratische gang van zaken' Citaat:
Ik heb enkel problemen met mensen die zich menen te moeten mengen in bestuurlijke aangelegenheden die buiten hun territorium en bevoegdheden vallen: flaminganten van buiten Brussel. Citaat:
Voor wanneer jouw actieve bijdrage aan de vernederlandsing van Brussel als Brusselaar? Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je Aalst blijft zal je nooit weten dat het aantal Vlamingen dat in Brussel leeft een veelvoud is van dat van je provinciestadje. Dan weet je ook niet dat het Vlaamse cultuuraanbod er zeer uitgebreid is. Kortom, stap eens over de Dender en bezoek de hoofstad van je gemeenschap eens.
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grosso modo:Aalst 90.000 inwoners 99% nederlandstaligen. We hebben hier echter de verhoudingen voor ogen. Dat lijkt in Brussel (zelfs met een Aalsters veelvoud) niet echt meer in de buurt van de 50% te komen. Citaat:
Waarom die switch naar Vlaams cultuuraanbod in Brussel? Dat zijn evenals de tewerkstellingsvoorzieningen slechts redenen voor de meeste Vlamingen om tijdelijk (i.e. voor de duur van het evenement) in Brussel te blijven. Als dat aanbod dan zo groot is, en doorgang kan en mag vinden, waar zit dan nog je probleem?
![]() |
![]() |
#133 |
Burgemeester
|
![]() Ah, meneer heeft een probleem met flaminganten die iets over Brussel willen zeggen, wel dat is dan uw probleem.
Dat uw geliefkoosde franstaligen eerst maar de wet leren toepassen en respecteren. En of ik in Brussel zou wonen, zeg nooit nooit, wie weet kies ik ooit nog wel voor de hoofdstad van Vlaanderen. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#135 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#136 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen probleem. Bedankt voor het aanbod om in Brussel wat cultuur te komen opsnuiven. Laat je kaartjes aan de ingang? Citaat:
![]() Citaat:
Ik oefen alvast in het belerend opsteken van mijn wijsvinger. Enig idee welke vinger ik van hunnentwege aan jou zal moeten 'doorgeven'? Citaat:
Jij wil dus eventjes moeial spelen in aangelegenheden op andermans territorium. Good luck. You know the(ir) finger....... Citaat:
Wedden dat de franstalige meerderheid jou op analoge wijze wandelen stuurt?
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat je op die wijze kan linken aan lagere absolute cijfers van andere steden. Je beseft echter dat bij bepaling van bestuurtaal de verhouding van belang is. Of wil je jouw redenering doortrekken en een andere minderheidstaal zoals Arabisch ook gaan opleggen? Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Xenon schreef: