Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2005, 09:25   #121
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
het is n bizar verhaal, maar die jet heeft n enorme afstand afgelegd op auto pilot om dan finaal neer te storten op n plek waar het niet veel kwaad kon
en vanaf 15 of 20 minuten na verbreken van radiocontact is die jet idd begeleid door wat f15 of f16's

verder kan je daar weinig conclusies uit trekken...
Weinig conclusies?? Op 9/11 hebben 4 vliegtuigen tegelijkertijd 30 tot 50 minuten kunnen rondvliegen zonder dat er F16's bij aan te pas kwamen. Als dat niet verdacht is...
Oud 10 februari 2005, 09:41   #122
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Inderdaad, dat is ook de kern van mijn 'ongeloof'. De theorietjes/fantasietjes die hier telkenmale worden rondgestrooid zouden honderden, als niet duizenden 'medewerkers' benodigen (de op afstand bestuurde passagiersvliegtuigen, regeringsleden, degene die de explosieven aanbrachten, etc. etc.). Al bij de 'werving' alleen zouden er toch mensen moeten zijn die naar de media zouden stappen of zouden lekken! Dan komen de believers echter aanzetten met nog grotere complottheorien als zouden alle media en alle journalisten ook deel uitmaken van het 'Plan'. Stelt men dat dat er genoeg onafhankelijke of Democraten-gelinkte media zijn die maar al te gretig op zulke verhalen zouden inspelen - mochten ze waar zijn - dan durven ze al snel ook de Democraten in het 'Plan' betrekken! Tja, op den duur zit 'iedereen' in het Complot...

Bovendien worden op tijd en stond nog andere organisaties deel van het complot: de Spaanse politiek, Mossad, ... alles wat hun past.
Ik geef toe dat er a en toe wel eens een veronderstelling gedaan wordt of een sugestie, maar dat is niet meer dan normaal. De believers weten immers ook de volledige waarheid niet. Maar zij zijn wel kritisch terwijl de disbelievers alles slikken wat van de Amerikaanse regering komt. En als ze dan bewijs voor hun neus hebben gaan ze zeggen dat de filmpjes gemanipuleerd zijn en wat dan nog... Ze bekijken elk verdacht feit appart en leggen het uit met een pseudo-verklaring of een regelrechtige negering.
Dan gaan ze naar het volgende feit en doen ze weer hetzelfde. Wat ze nooit doen is naar het geheel van die verdachte feiten kijken. Alles eens tesamen nemen en NADENKEN.

Trouwens wat je zegt dat er altijd wel iemand moet zijn die het complot zal lekken... U past dit in in uw beeld van Amerika de westerse democratie. U hebt een ongeveer een beeld van hoe dit zou werken en ergens moet er toch wel een gewetensvol mens zitten die dit lekt.
Wel dit is mis... als je een insider bent en weet hoe de zaken werken, waarom zou je dan nog de moeite doen om te praten. Welk voordeel geeft het je, je zal de blinde massa nooit kunnen overtuigen en de media zal eveneens niet naar je luisteren. Bovendien heb je kans dat je geliquideerd wordt. En de mensen die insider zijn hebben een heel ander belevingswereld dan de mens in de straat die denkt dat hij in een democratie leeft.

Alleen als als je zou kijken naar het motief, wie dat er maximaal geprofiteerd heeft van de aanslagen.... De reactie van de regering alleen al zou al moeten een aanleiding geven om hun ook als verdachte te beschouwen. In moordzaken zou het toch zo werken. O nee, maar hier is het de moeder regering die ons nooit kwaad zou doen hoor.
Oud 10 februari 2005, 09:55   #123
Bristow
Burger

Bristow's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Ze bekijken elk verdacht feit appart en leggen het uit met een pseudo-verklaring of een regelrechtige negering.
Dan gaan ze naar het volgende feit en doen ze weer hetzelfde. Wat ze nooit doen is naar het geheel van die verdachte feiten kijken. Alles eens tesamen nemen en NADENKEN.
Exodus, doe jij het dan.

Neem alles samen, en maak daar één verhaal van.

Want tenslotte is er maar één werkelijkheid.

En probeer dan uit te maken wie er allemaal bij dat verhaal betrokken moet zijn geweest.

Maw, geen ellenlange lijst van 'toevalligheden', maar één verhaal.

Want als jullie afkomen met tientallen 'feiten', moet je niet verbaasd zijn dat elk 'feit' afzonderlijk wordt bekeken en eventueel ontkracht.

Zo werkt namelijk elk onderzoek.

Ik wacht met spanning op de uiteindelijke waarheid.
Bristow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 12:14   #124
Tegendradigaard

Standaard

Bon zoals gezegd het was een complot.
en hoe weet ik dat ? Ik zat zelf in het complot.
Ik wierf de mensen aan die in het complot zaten.
Uit een vlugge berekening kan ik zeggen dat ongeveer 11.223 mensen in het complot zaten.
Alle betrokkenen in het complot kregen als beloning een leuke strandvakantie aangeboden, noem het een reunie als je wil, ergens in Zuid oost Azie zo rond de kerstdagen.

Gelooft U nu echt nog dat die tsunami toeval was ?? No way, José. Dezelfde experts die de torns neerhaalden hebben met enkele goedgerichte explosies die tsunamis veroorzaakt en alle mogelijke getuigen uit de weg geruimd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 12:15   #125
Tegendradigaard

Standaard

Gelukkig was ik zelf verhinderd, maar men heeft mij ondertussen wel een andere reis aangeboden... ik weet niet of ik er op in ga gaan...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 10 februari 2005 om 12:16.
Oud 10 februari 2005, 12:19   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is n bizar verhaal, maar die jet heeft n enorme afstand afgelegd op auto pilot om dan finaal neer te storten op n plek waar het niet veel kwaad kon
en vanaf 15 of 20 minuten na verbreken van radiocontact is die jet idd begeleid door wat f15 of f16's

verder kan je daar weinig conclusies uit trekken...
Ook een gekke opmerking vind ik. Je vind dit een bizar verhaal maar geloofd het dus wel...wat vind je van de officiele versie van 9/11?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 12:21   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What's in a word ?
Achternagevlogen.

Voor de rest distantieer ik mij van dit verhaal.
Straks ben ik fulltime bananenverhaalverificateur en dat kan niet de bedoeling zijn.

Voor wie interesse heeft : http://slick.org/deathwatch/mailarchive/msg00570.html
Follow!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 12:26   #128
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bristow
Exodus, doe jij het dan.

Neem alles samen, en maak daar één verhaal van.

Want tenslotte is er maar één werkelijkheid.

En probeer dan uit te maken wie er allemaal bij dat verhaal betrokken moet zijn geweest.

Maw, geen ellenlange lijst van 'toevalligheden', maar één verhaal.
Ik moet het niet doen het is al door talloze goeie onderzoeksjournalisten gedaan. Hieronder kan je een stuk van het excellente boek "Order out of chaos" lezen van Paul Joseph Watson lezen. Het beslaat enkel de 2 hoofdstukken die over 9/11 gaat. Elke disbeliever zou dit moeten lezen. Alles wordt gestaaft met bewijzen en bronvermedlingen in de voetnoten.

Dus, lees dit stuk eens en dan gaan we nog eens spreken:

Paul Joseph Watson - Order Out of Chaos H5.pdf

Dit zijn de eerste paragrafen:

The subject of September 11 is so broad in its scope that it cannot be detailed from just one perspective. In the following three chapters I will cover the events before, during and after the terrorist attacks on New York and W ashington. Initially we will document the overwhelming amount of evidence indicating that the US knew the attacks were about to take place. The question of why the attacks took place despite the fact that they could have been prevented runs parallel throughout this extended section of the book.

It is important to note that the official story of 9/11 can be dismantled from two or more different angles. If we are to believe that nineteen suicide hijackers carried out the attacks on behalf of Al-Qaeda then it can be proven that these men were trained, funded and allowed into the country by the U.S. establishment. They were tracked and traced and their intentions were well known by the authorities, many months and even years before that fateful day. I will present the evidence to verify these claims in this chapter. In the following chapter I will switch to the second and more cutting edge angle of research, namely that the Al-Qaeda plot was merely a smokescreen to shadow who really carried out the attacks and what methods were used.
Oud 10 februari 2005, 12:28   #129
Tegendradigaard

Standaard

Of denken jullie dat het toeval is dat er bij die tsunamis in Zuid Oost Azie geen Joden bij de doden waren he..... ahaaaaaa....
En denken jullie dat het toeval is dat de Kosher slagerij van Banda Atjeh juist 1 week voor de tsunami verhuis was van het strand naar een veel hoger gelegeven gebied ?

Neen jullie mogen gerust zijn, het zijn dezelfden van de Towers die dat gelapt hebben...

Oud 10 februari 2005, 12:30   #130
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Of denken jullie dat het toeval is dat er bij die tsunamis in Zuid Oost Azie geen Joden bij de doden waren he..... ahaaaaaa....
En denken jullie dat het toeval is dat de Kosher slagerij van Banda Atjeh juist 1 week voor de tsunami verhuis was van het strand naar een veel hoger gelegeven gebied ?

Neen jullie mogen gerust zijn, het zijn dezelfden van de Towers die dat gelapt hebben...

Hebben ze killerwales ajuin doen eten en dan tesamen een wind laten laten ? ...

of hebben ze een nuclair device op de zeebodem doen afgaan, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 12:35   #131
Tegendradigaard

Standaard

"They were tracked and traced and their intentions were well known by the authorities, many months and even years before that fateful day. I will present the evidence to verify these claims in this chapter...."

en dan ? Is dit een bewijs ? Misschien een bewijs dat de inlichtingendiensten niet goed werken, het gevaar onderschatten ?
Want stel je voor dat je als undercoveragent dit op voorhand allemaal ontdekt. Ik kan je verzekeren dat als je hier mee zou afkomen een half jaar voor 11/9 dat je op de meeting waarop je zegt : "die mannen gaan 4 vliegtuigen kapen en er twee in de WTC torens laten vliegen en nog 1 in het pentagon enzovoort en zoverder...."; je de rest van je collega's over de grond zou laten rollen van het lachen.
Zulk scenario zou misschien nog in de geest van een hollywood scenarioschrijven kunnen opkomen, maar niemand achtte zulk scenario mogelijk in de realiteit.

Tevens onderschat(te) men nog altijd de "heilige" wil van sommige islamieten.

Oud 10 februari 2005, 12:39   #132
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hebben ze killerwales ajuin doen eten en dan tesamen een wind laten laten ? ...

of hebben ze een nuclair device op de zeebodem doen afgaan, ...
as ge vliegtuigen kunt kapen, twin towers en nog andere towers kunt laten instorten dan is zo'ne tsunami maar kinderspel he Herr Flick

Trouwens ter informatie : het is geen toeval dat het vliegtuig dat in het pentagon neerstortte juist op de plaats viel waar de mensen zaten die bezig waren met het complot te ontmaskeren hoor....

Oud 10 februari 2005, 12:59   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weinig conclusies?? Op 9/11 hebben 4 vliegtuigen tegelijkertijd 30 tot 50 minuten kunnen rondvliegen zonder dat er F16's bij aan te pas kwamen. Als dat niet verdacht is...

hoeveel honderden vliegbewegingen zijn er in boven New-York per uur, ...

Hoe lang hebben die kappers kunnen volhouden dat er niets aan de hand was, ...

En eer Norad weet dat er een kaping is, een vlieger in de lucht heeft en de nodige mensen verwitigd heeft om te vragen of ze al dan niet dat ding uit de lucht mogen knallen, heeft de gemiddelde piloot zijn kist al lang tegen misschien wel meer dan 600 km per uur in een toren geboord...

Trouwens even gewetensvraagje, zou jij het bevel kunnen geven een boeiing vol mensen uit de lucht te laten schieten, ... Dit terwijl je absoluut niet weet wat die kappers zinnes zijn ?

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 10 februari 2005 om 12:59.
Oud 10 februari 2005, 13:01   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
as ge vliegtuigen kunt kapen, twin towers en nog andere towers kunt laten instorten dan is zo'ne tsunami maar kinderspel he Herr Flick

Trouwens ter informatie : het is geen toeval dat het vliegtuig dat in het pentagon neerstortte juist op de plaats viel waar de mensen zaten die bezig waren met het complot te ontmaskeren hoor....

En dan maken wij ons zorgen over den banden van Berre II met de bende van nijvel, ...
Oud 10 februari 2005, 13:08   #135
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vloog op auto-pilot.
Heb dit vlug even nagetrokken.
De 15 minuten is vaag, mijn artikel sprak van 20 minuten.

Maar de vraag is idd : is er ooit al n vliegtuig neergehaald ?
Ha da was die lear met pressure loss,

Ne learjet waarvan de kabinedruk was uitgevallen, en waarvan de piloten om de een of andere reden niet snel genoeg hebben kunnen dalen, iedereen aan boord gestikt, geen zuurstof meer.

Bovendien zijn er nog 1 of 2 van dergelijke incidenten geweest, een ophol geslagen Mig die vanin Polen alleen heeft gevlogen tot hij ergens in België in een huis is gevallen, werd begeleidt door fighters, alleen dierven ze hem niet neerschieten boven dichtbevolkt gebied. En hoopten ze dat hij in zee zou donderen.

anders : www.airdisasters.org of zoiets, ...
Oud 10 februari 2005, 13:12   #136
Bristow
Burger

Bristow's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet het niet doen het is al door talloze goeie onderzoeksjournalisten gedaan. Hieronder kan je een stuk van het excellente boek "Order out of chaos" lezen van Paul Joseph Watson lezen. Het beslaat enkel de 2 hoofdstukken die over 9/11 gaat. Elke disbeliever zou dit moeten lezen. Alles wordt gestaaft met bewijzen en bronvermedlingen in de voetnoten.

Dus, lees dit stuk eens en dan gaan we nog eens spreken:

Paul Joseph Watson - Order Out of Chaos H5.pdf
Neen, Exodus, de link die je geeft is niet wat ik bedoel. Ten eerste zie ik zelfs bij het diagonaal overlopen van de tekst een aantal fouten. (Odigo, de ontmoeting van Bin Laden en de CIA in Dubai in 2001, het verhaal van de burgemeester van San Francisco.)

Maar, wat deze tekst eigenlijk beweert is dat de Amerikaanse autoriteiten Al Qaeda hebben laten begaan.
Soit, laat ons dat even aannemen.

Waar passen dan al de 'Israëlische sporen' in dit verhaal? Er staat zowaar in de tekst dat de Mossad de VS verwittigd heeft. Wat is het nu: zaten de Israëli's nu in het complot? Of net niet?

Waar passen de indianenverhalen over Silverstein in dit verhaal?

Volgens deze tekst zat ook Clinton mee in het complot. Dus toch geen complot van neo-cons?

Als je de tekst in kwestie herleidt tot de essentie dan staat er in feite het volgende in:
"Vóór 9/11 hebben de autoriteiten niet voldoende aandacht besteed aan het gevaar Al Qaeda. De beschikbare informatie werd niet voldoende benut."

Wel, dat is ook wat de officiële onderzoekscommissie beweert.

Nu verwijt men de Bush-administratie net het tegendeel, dat ze teveel aandacht vestigt op Moslimterrorisme.

Het is heel gemakkelijk achteraf alle stukjes in een puzzel te doen passen. Wij weten wat er op 9/11 is gebeurd, en elke handeling van de daders vóór 9/11 kunnen we nu in het verhaal doen passen. Kon het vóór 9/11? Wie weet, misschien wel, waarschijnlijk niet.

Wat jij goede onderzoekers noemt zijn in feite charlatans die in alles Grote Complotten zien en wiens theorieën stuk voor stuk door ernstige onderzoekers en wetenschappers ontkracht werden.

Niet uit liefde voor Bush, maaar omdat feiten nu eenmaal feiten zijn.

Laatst gewijzigd door Bristow : 10 februari 2005 om 13:17.
Bristow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 13:14   #137
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
...

Trouwens even gewetensvraagje, zou jij het bevel kunnen geven een boeiing vol mensen uit de lucht te laten schieten, ... Dit terwijl je absoluut niet weet wat die kappers zinnes zijn ?
Nu zou men het misschien wel doen, maar voor 11/9 ? Hoeveel gekaapte vliegtuigen zijn er trouwens boven de USA al neergehaald door gevechtsvliegtuigen ? Voor 11/9 en na ?

Oud 10 februari 2005, 13:18   #138
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bristow
Maar, wat deze tekst eigenlijk beweert is dat de Amerikaanse autoriteiten Al Qaeda hebben laten begaan.

Soit, laat ons dat even aannemen.
OK, Kunnen we dit dan afspreken (sic)?

Maar wanneer de Amerikaanse autoriteiten laks zouden geweest zijn voor Al Qaeda kan dit ook voor eender welke andere organisatie die in staat is zo'n logistiek op poten te zetten!?

Laatst gewijzigd door Gun : 10 februari 2005 om 13:35.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 13:18   #139
Tegendradigaard

Standaard

Bristow, ik denk, neen ik ben er zeker van dat die goedeonderzoekers ook in het complot zaten...

eens zien heb ik hier nog ne file met "aangenomen goede onderzoekers"....

PS : ter info en om alle mogelijke complottheorien ineens teniet te doen :

Elvis leeft nog
Kennedy leeft ook nog en Marylin Monroe ook... ze hadden een appartement in een van de Twin towers trouwens... een liefdesnestje...

Oud 10 februari 2005, 13:20   #140
Tegendradigaard

Standaard

Alles kan behalve als de kan breekt natuurlijk.

Mannen toch is er nu niemand die mij serieus neemt ?

tja blijf maar verder ruzie maken dan ...

Your guess is my knowledge.... mooeehaaa

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be