![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Brussel is niet anti-Vlaams maar pro-Belgisch ... FDF bestaat vooral door de fusie met MR. Geen enkel franstalig in Brussel zou voor een pro-franstalig en anti-Vlaams partij stemmen (behalve, mischien, in de huidige context). Anders was een fusie met MR niet nodig voor de FDF. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de Brusselse Franstalige politici zijn zeker en vast anti-Vlaams. kijk maar naar hun media, le soir en la libre, hoe anti-Vlaams die niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Spijtig genoeg, kwestie politiek is het nu nodig en een franstalige krant en een nederlandstalige krant te lezen om de waarheid te leren ! Ik zie geen roze olifanten maar je ziet heksen overal Shadowke ! Laatst gewijzigd door T'serclaes : 7 augustus 2009 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Partijlid
|
![]() Iedereen die niet voor jouw idee over samensmelten van Vlaanderen & Nederland is, is bij jou "anti-Vlaams", niet alleen Brusselse Franstalige politici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als ik je document en berichten op dit forum tussen de regels lees, zie ik iemand die uitermate gefrustreerd is omdat hij in een land moet samenleven met mensen die "anders zijn dan hijzelf". Hij kan met zijn frustraties geen wegen uit en fantaseert zichzelf een wereld waarin dergelijke frustraties niet voorkomen (Vlaanderen & Nederland vormen samen een land). Vervolgens vermengt hij fantasie en realiteit. Een en ander zet hem aan tot het schrijven van een document over een (in zijn ideeën realistisch samengaan van Vlaanderen en Nederland. Helaas lukt hij er niet in een (wetenschappelijk) waardevolle tekst te produceren waardoor zijn drukwerkje door ieder zinnig mens richting papierversnipperaar verwezen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In verband met persoonlijk aanvallen: een weekje geleden heb ik onze conversatie destijds gestopt om te vermijden dat je jezelf verder publiekelijk hopeloos belachelijk ging blijven maken... Kom dus nu niet vertellen dat ik je hier persoonlijk wil aanvallen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
daar staat alles mooi in, alsook bronnen. en dat ik me publiekelijk belachelijk maak? dat is dan alleen maar in de ogen van de belgiscisten, maar daar trek ik mij TOTAAL NIETS van aan omdat ik zeker ben van mijn stuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat mag je, maar verwacht dan ook niet dat je tekst ook maar ergens serieus genomen zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
mijn tekst wordt wel degelijk serieus genomen door anderen. zowel door Nederlanders als Vlamingen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 augustus 2009 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Het gaat er ook niet om hoe serieus een tekst is. Er zijn broddelwerkjes die revoluties teweeg hebben gebracht. Als iets een zwakte is van het huidige document is het wellicht zn omvang, maar niet de diepgang. Het blijft tenslotte een opinie, een visie, een droom wellicht. En dat mag zo opgesteld zijn als de eigenaar het wil zien. Wetenschappelijke onderbouwing is niet nodig. Kan soms een verrijking zijn, maar soms zal dat ook afbreuk doen aan de gedachte.
Denkt u dat de belgische revolutie met een wetenschappelijk onderbouwd visiedocument is begonnen? De franse revolutie? de russische?
![]() |
#134 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hij (zijn "werkgroep") stelt hier zelf de mogelijkheid tot discussie. Dus moet/moeten hij/zij ook op vragen willen antwoorden - en zo nodig zijn/hun ongelijk toegeven. Citaat:
Tegenwoordig zijn we echter niet meer in 1800 en zoveel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(De belgische revolutie natuurlijk niet, maar bon, zoals we nu duidelijk kunnen vaststellen was dat een farce.)
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar dit betekend geen Vlaams en Waalse kieskring, dit betekend een uitgebreide Brusselse kieskring naar Vlaanderen en Wallonie ! Dit is de realiteit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel op voorwaarde dat de vertegenwoordiging van Brussel daarin evenredig is met de centen die het afdraagt aan de federatie.
Dat gaat lachen worden ![]() |
![]() |
![]() |