Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 22:22   #121
T'serclaes
Parlementslid

T'serclaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
mss door het anti-Vlaamse karakter van de franstalige Brusselse politici?
daar al is over nagedacht?
Voor een groot aantal dingen is Wallonie zo irriterend voor Brussel en Waals Brabant dan voor Vlaanderen. Verder, maak geen eenheid van Wallonie, de E411 as is zeer actief, problemen zitten in Henegouwen en in een deel van de provincie Luik.
Brussel is niet anti-Vlaams maar pro-Belgisch ...
FDF bestaat vooral door de fusie met MR.
Geen enkel franstalig in Brussel zou voor een pro-franstalig en anti-Vlaams partij stemmen (behalve, mischien, in de huidige context). Anders was een fusie met MR niet nodig voor de FDF.
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 22:33   #122
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Voor een groot aantal dingen is Wallonie zo irriterend voor Brussel en Waals Brabant dan voor Vlaanderen. Verder, maak geen eenheid van Wallonie, de E411 as is zeer actief, problemen zitten in Henegouwen en in een deel van de provincie Luik.
Brussel is niet anti-Vlaams maar pro-Belgisch ...
FDF bestaat vooral door de fusie met MR.
Geen enkel franstalig in Brussel zou voor een pro-franstalig en anti-Vlaams partij stemmen (behalve, mischien, in de huidige context). Anders was een fusie met MR niet nodig voor de FDF.
niet te veel gedronken T'serclaes? want je ziet precies roze olifanten.

de Brusselse Franstalige politici zijn zeker en vast anti-Vlaams.
kijk maar naar hun media, le soir en la libre, hoe anti-Vlaams die niet zijn.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 22:43   #123
T'serclaes
Parlementslid

Standaard

Citaat:

1. Ik wist niet dat Brusselse politici de grootste aandeelhouders van Le soir en La libre waren !
2. Spijtig genoeg, kwestie politiek is het nu nodig en een franstalige krant en een nederlandstalige krant te lezen om de waarheid te leren !

Ik zie geen roze olifanten maar je ziet heksen overal Shadowke !

Laatst gewijzigd door T'serclaes : 7 augustus 2009 om 22:44.
Oud 8 augustus 2009, 21:35   #124
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
mss door het anti-Vlaamse karakter van de franstalige Brusselse politici?
daar al is over nagedacht?
Omdat mensen die een 10-tal km van Brussel wonen geen binding hebben met Brussel (tenzij ze erheen pendelen om te werken)?
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 21:38   #125
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:

Iedereen die niet voor jouw idee over samensmelten van Vlaanderen & Nederland is, is bij jou "anti-Vlaams", niet alleen Brusselse Franstalige politici.
Oud 8 augustus 2009, 21:48   #126
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Iedereen die niet voor jouw idee over samensmelten van Vlaanderen & Nederland is, is bij jou "anti-Vlaams", niet alleen Brusselse Franstalige politici.
dat zeg ik toch niet?
leren begrijpend lezen is precies niet je sterkste kant.
Oud 8 augustus 2009, 22:15   #127
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
dat zeg ik toch niet?
leren begrijpend lezen is precies niet je sterkste kant.
Als ik je document en berichten op dit forum begrijpend lees, zie ik iemand die in vertrekkend vanuit zijn fantasie en persoonlijke ideeën een tekst geschreven heeft over een eventueel (in zijn ideeën realistisch) samengaan van Vlaanderen en Nederland. Helaas lukt hij er niet in een (wetenschappelijk) waardevolle tekst te produceren waardoor zijn drukwerkje door ieder zinnig mens richting papierversnipperaar verwezen wordt.

Als ik je document en berichten op dit forum tussen de regels lees, zie ik iemand die uitermate gefrustreerd is omdat hij in een land moet samenleven met mensen die "anders zijn dan hijzelf". Hij kan met zijn frustraties geen wegen uit en fantaseert zichzelf een wereld waarin dergelijke frustraties niet voorkomen (Vlaanderen & Nederland vormen samen een land). Vervolgens vermengt hij fantasie en realiteit. Een en ander zet hem aan tot het schrijven van een document over een (in zijn ideeën realistisch samengaan van Vlaanderen en Nederland. Helaas lukt hij er niet in een (wetenschappelijk) waardevolle tekst te produceren waardoor zijn drukwerkje door ieder zinnig mens richting papierversnipperaar verwezen wordt.
Oud 8 augustus 2009, 22:16   #128
Shadowke

Standaard

Citaat:
Als ik je document en berichten op dit forum begrijpend lees, zie ik iemand die in vertrekkend vanuit zijn fantasie en persoonlijke ideeën een tekst geschreven heeft over een eventueel (in zijn ideeën realistisch) samengaan van Vlaanderen en Nederland. Helaas lukt hij er niet in een (wetenschappelijk) waardevolle tekst te produceren waardoor zijn drukwerkje door ieder zinnig mens richting papierversnipperaar verwezen wordt.

Als ik je document en berichten op dit forum tussen de regels lees, zie ik iemand die uitermate gefrustreerd is omdat hij in een land moet samenleven met mensen die "anders zijn dan hijzelf". Hij kan met zijn frustraties geen wegen uit en fantaseert zichzelf een wereld waarin dergelijke frustraties niet voorkomen (Vlaanderen & Nederland vormen samen een land). Vervolgens vermengt hij fantasie en realiteit. Een en ander zet hem aan tot het schrijven van een document over een (in zijn ideeën realistisch samengaan van Vlaanderen en Nederland. Helaas lukt hij er niet in een (wetenschappelijk) waardevolle tekst te produceren waardoor zijn drukwerkje door ieder zinnig mens richting papierversnipperaar verwezen wordt.
nog iets? of heb je eindelijk gedaan met mij persoonlijk aan te vallen.
Oud 8 augustus 2009, 22:23   #129
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
nog iets? of heb je eindelijk gedaan met mij persoonlijk aan te vallen.
Ik (en anderen) heb je al meermaals gevraagd om je stellingen en ideeën op een deftige manier te verdedigen (zijnde: referenties geven). Je lukt daar maar niet in.

In verband met persoonlijk aanvallen: een weekje geleden heb ik onze conversatie destijds gestopt om te vermijden dat je jezelf verder publiekelijk hopeloos belachelijk ging blijven maken...
Kom dus nu niet vertellen dat ik je hier persoonlijk wil aanvallen...
Oud 8 augustus 2009, 22:26   #130
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik (en anderen) heb je al meermaals gevraagd om je stellingen en ideeën op een deftige manier te verdedigen (zijnde: referenties geven). Je lukt daar maar niet in.

In verband met persoonlijk aanvallen: een weekje geleden heb ik onze conversatie destijds gestopt om te vermijden dat je jezelf verder publiekelijk hopeloos belachelijk ging blijven maken...
Kom dus nu niet vertellen dat ik je hier persoonlijk wil aanvallen...
referenties? zie document.
daar staat alles mooi in, alsook bronnen.

en dat ik me publiekelijk belachelijk maak? dat is dan alleen maar in de ogen van de belgiscisten, maar daar trek ik mij TOTAAL NIETS van aan omdat ik zeker ben van mijn stuk.
Oud 8 augustus 2009, 22:39   #131
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
referenties? zie document.
daar staat alles mooi in, alsook bronnen.
Ik heb je toen proberen duidelijk maken dat die referenties in je document waardeloos zijn. Er is niets veranderd, behalve dat je paginanummers ingevoegd hebt. Da's een kleine stap vooruit, nu al de rest nog...

Citaat:
en dat ik me publiekelijk belachelijk maak? dat is dan alleen maar in de ogen van de belgiscisten, maar daar trek ik mij TOTAAL NIETS van aan omdat ik zeker ben van mijn stuk.
Dat mag je, maar verwacht dan ook niet dat je tekst ook maar ergens serieus genomen zal worden.
Oud 8 augustus 2009, 22:40   #132
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik heb je toen proberen duidelijk maken dat die referenties in je document waardeloos zijn. Er is niets veranderd, behalve dat je paginanummers ingevoegd hebt. Da's een kleine stap vooruit, nu al de rest nog...

Dat mag je, maar verwacht dan ook niet dat je tekst ook maar ergens serieus genomen zal worden.
aan de rest verander ik niets.

mijn tekst wordt wel degelijk serieus genomen door anderen.
zowel door Nederlanders als Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 augustus 2009 om 22:42.
Oud 8 augustus 2009, 22:43   #133
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Het gaat er ook niet om hoe serieus een tekst is. Er zijn broddelwerkjes die revoluties teweeg hebben gebracht. Als iets een zwakte is van het huidige document is het wellicht zn omvang, maar niet de diepgang. Het blijft tenslotte een opinie, een visie, een droom wellicht. En dat mag zo opgesteld zijn als de eigenaar het wil zien. Wetenschappelijke onderbouwing is niet nodig. Kan soms een verrijking zijn, maar soms zal dat ook afbreuk doen aan de gedachte.

Denkt u dat de belgische revolutie met een wetenschappelijk onderbouwd visiedocument is begonnen? De franse revolutie? de russische?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 22:54   #134
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het blijft tenslotte een opinie, een visie, een droom wellicht. En dat mag zo opgesteld zijn als de eigenaar het wil zien. Wetenschappelijke onderbouwing is niet nodig.
Da's zeker zo, 't is een opinie, een visie en wellicht een droom. Maar dan moet hij er ook niet meer van maken dan dat.
Hij (zijn "werkgroep") stelt hier zelf de mogelijkheid tot discussie. Dus moet/moeten hij/zij ook op vragen willen antwoorden - en zo nodig zijn/hun ongelijk toegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Denkt u dat de belgische revolutie met een wetenschappelijk onderbouwd visiedocument is begonnen? De franse revolutie? de russische?
Zeker en vast niet.
Tegenwoordig zijn we echter niet meer in 1800 en zoveel.
Oud 8 augustus 2009, 22:59   #135
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker en vast niet.
Tegenwoordig zijn we echter niet meer in 1800 en zoveel.
Nee, das een waarheid als een koe, zoals wij hier zeggen
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 12:34   #136
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de franse en de russische revolutie denk ik dat zeker. Ze hebben mij indertijd in de geschiedenisles toch zo iets geleerd... misschien niet echt (positief-)wetenschappelijk onderbouwd, maar toch gesteund op filosofische maatschappij-analyses.

(De belgische revolutie natuurlijk niet, maar bon, zoals we nu duidelijk kunnen vaststellen was dat een farce.)
Oud 11 augustus 2009, 12:58   #137
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Het is komkommertijd, en dus het uitgelezen ogenblik om eens iets voor te stellen.

Vandaar het volgende, om BHV en aanverwante problemen voorgoed op te lossen : voor de verkiezing van de federale kamers schaffen we alle kieskringen af. Heel België wordt één kieskring.

Voor iemand gaat steigeren over dit 'cadeau' aan de franstaligenin de Rand: dat betekent dan ook dat het kleine miljoen Vlamingen dat ten zuiden van de taalgrens woont ongehinderd voor Vlaamse kandidaten kan stemmen.
En het wegvallen van 'pariteiten' (als je zo'n woord ziet weet je meteen dat er iets aan de knikker hangt.)
Zou het niet beter zijn de kieskringen aan de realiteit aan te passen en één Vlaams en één Waalse kieskring in te voeren?
Oud 11 augustus 2009, 16:57   #138
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aan de rest verander ik niets.

mijn tekst wordt wel degelijk serieus genomen door anderen.
zowel door Nederlanders als Vlamingen.
8 man, of zijn het er intussen 8,5 ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 17:51   #139
T'serclaes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Zou het niet beter zijn de kieskringen aan de realiteit aan te passen en één Vlaams en één Waalse kieskring in te voeren?
Ja, het zou beter zijn de kieskringen aan de realiteit aan te passen !
Maar dit betekend geen Vlaams en Waalse kieskring, dit betekend een uitgebreide Brusselse kieskring naar Vlaanderen en Wallonie !
Dit is de realiteit !
Oud 11 augustus 2009, 18:18   #140
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wel op voorwaarde dat de vertegenwoordiging van Brussel daarin evenredig is met de centen die het afdraagt aan de federatie.

Dat gaat lachen worden
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be