Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2009, 08:50   #121
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Daar geef ik u gelijk in. Maar wie zegt dat de huidige vorm van politiek de betere is ? Zie vandaag : de wet op het roken in café's. Wat hebben we aan al die 'juristen' in het parlement als zijzelf er niet een slagen een wet te maken die 'wettelijk' is ? En dat is hier in België schering en inslag.
We zijn gewoon verkeerd bezig : de wetten zouden moeten voorschrijven wat toegelaten is, niet wat verboden is. Ten eerste zou het wetsarsenaal véél beknopter en overzichtelijker zijn. Ten tweede zijn alle achterpoortjes gebannen. Maar ja, daar heeft een advocaat te weinig werk mee.
In het algemeen ben ik ook voor positieve wetten.

Roken in een café verbieden, wil zeggen dat de toepassing van die wet afhangt van de goodwill van de cafébaas zelf... Dus die moet tegenzijn eigen commercieel belang in, politie en rechter spelen in zijn eigen zaak... Bovendien is de penalisatie of de veroordeling dan nog naar de verkeerde persoon gericht. Want, als cafébaas hang je met een proces aan uw been op het moment dat een klant in een opstandige bui weigert het rookverbod te respecteren...

Daarom vind ik dat ook een heel slechte wet. Het is feitelijk een wet die je zou moeten klasseren onder ethische leefregels... En vanuit leefregels zou men die richtlijnen moeten geven die kunnen gevolgd worden. Niet het dwingend handje van de wet die een eigenaar van een publieke privéruimte penaliseert als een van zijn klanten opstandig gedrag vertoont...

De afzuiginstallatie verplichten , een rookhoek maken, vind ik dan wel een oplossing...

Het eenvoudigste echter blijft gewoonweg het roken meer belasten. En waarom niet rookautomaten verbieden, lengte van sigaret verkleinen, en vooral nicotinegehalte in sigaretten verlagen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be