Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Staan VB en de PVV een goede samenwerking Nederland -Vlaanderen in de weg?
Ja 14 41,18%
Nee 20 58,82%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2010, 11:04   #121
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat kan overigens niet. Stemrecht bij gemeenteraden voor niet-Nederlanders is een Europees geregeld grondrecht.
Als Europees volk heb je toch gewoon de plicht "fuck off" te zeggen tegen de EU en gewoon je zin te doen, of beter je plicht te doen?

Of zijn de particuliere zakenbelangen, de centjes en percentjes weer net iets te belangrijk?
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 12:40   #122
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Als Europees volk heb je toch gewoon de plicht "fuck off" te zeggen tegen de EU en gewoon je zin te doen, of beter je plicht te doen?

Of zijn de particuliere zakenbelangen, de centjes en percentjes weer net iets te belangrijk?
Nee, betrouwbaarheid van bestuur en je aan internationale afspraken houden wél.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 13:51   #123
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Alle aangehaalde punten rieken naar racisme, deze die jij aanhaalt zijn gewoon overduidelijk.
Nou dat ben ik niet met je eens. Ik zal ze eens een voor een behandelen.

Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar.
Dit is pure discriminatie, zoals eerder gezegd.

Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio

Ik zie niet in wat hier discriminerend aan is. Nederland is een van dichtbevolktste landen ter wereld en de bevolking stijgt nog steeds. Een streng doch rechtvaardig immigratiebeleid lijkt mij wenselijk.

Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

Niet discriminerend, maar wel een vreemd standpunt. De Nederlandse cultuur is juist liberaal en seculier.

Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

Het eerste gedeelte is discriminerend, maar het tweede niet. Islamitische scholen doen het bar slecht in Nederland en als liberaal zijnde ben ik ook tegen elke vorm van confessioneel onderwijs.

Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams

Niet discriminerend, maar de vraag is welke definitie je gaat hanteren voor radicaal.

Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën

Het eerste gedeelte is onzinnig, maar het tweede niet.

Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

Dit vind ik een ronduit goed voorstel om de integratie te bevorderen.

Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders

Discriminerend, onuitvoerbaar en ondoordacht: idioot standpunt dus.

Teksten vanwege de overheid op (voorlichting- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal

Prima voorstel om de integratie te bevorderen.

Afschaffen dubbele nationaliteit

Hier pleit ik al heel lang voor. Ik vind dat als je naar een land verhuist je je aan hoort te passen aan je nieuwe land. Met twee paspoorten ben je mijns inziens niet volledig loyaal aan de staat en heb je voordelen die mensen met 1paspoort niet hebben. Bovendien werkt het de intergratie tegen.

Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp

Erg moeilijke kwestie: vergt meer uitleg.

Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd

Uiterst vreemd standpunt en haaks op het gegeven dat de PVV dubbele paspoorten wil afschaffen. Deze maatregel werkt de integratie tegen.

Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

Goed voorstel. Dit schrikt gelukzoekers af.

Geen nieuwe landen bij Europese Unie

Wat is hier discriminerend aan?

Turkije in de EU dan Nederland eruit

Op zich niet discriminerend, maar de PVV is tegen de toetreding van Turkije tot de EU omdat 99% van de Turken moslim is. De partij maakt dus onderscheid op basis van geloof.

Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen

Ik ben het hier mee oneens, maar wat is hier discriminerend aan?

Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte

Prima voorstel: Mensen die zich zo kleden, horen echt totaal niet in Nederland thuis.

Verbod hoofddoekjes in publieke functies

Dit riekt naar discriminatie. Waarom alleen hoofddoekjes en geen keppeltjes en kruisjes?

Bevorderen vrijwillige remigratie

Dom en uiterst ondoordacht voorstel: komt bijna altijd op discriminatie neer.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:04   #124
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Interessant. Dus een echte liberaal is een links-liberaal?
Ik heb me namelijk altijd laten vertellen dat Wilders en zijn PVV ook liberalen zijn, maar dan van rechtse signatuur, vandaar mijn vraag.
De VVD is zeker niet links-liberaal. Bovendien is de PVV niet liberaal. Heb je hun economische standpunten bekeken? Die zijn namelijk bijna identiek aan die van de SP! De PVV verbindt allemaal standpunten van verschillende ideologieen met elkaar met als boventoon populisme en nationalisme.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 20 maart 2010 om 14:04.
Oud 20 maart 2010, 14:38   #125
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Ik vind inderdaad dat een volk het recht moet hebben om probleemloos het EU-lidmaatschap op te zeggen.
Citaat:
Wat hebben die ermee te maken?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 15:27   #126
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De VVD is zeker niet links-liberaal. Bovendien is de PVV niet liberaal. Heb je hun economische standpunten bekeken? Die zijn namelijk bijna identiek aan die van de SP! De PVV verbindt allemaal standpunten van verschillende ideologieen met elkaar met als boventoon populisme en nationalisme.
Welke standpunten? Hebben zij economische standpunten? Dat is nieuw.

Laatst gewijzigd door system : 20 maart 2010 om 15:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 16:04   #127
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Welke standpunten? Hebben zij economische standpunten? Dat is nieuw.
Wie weet: misschien is Wilders weer van koers veranderd.
Oud 20 maart 2010, 20:00   #128
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt exact overeen met wat ik een tijdje geleden wou aantonen.
De Nederlanders zien een eenmaking wel zitten. In België/Vlaanderen krijg je op die vraag eerder een 'ben je gek?' als antwoord.
Toch merkwaardig dat jij altijd dat soort antwoord voorgeschoteld krijgt. Mijn ervaring is wel anders. Wellicht frequenteer jij vooral Belgicistische kringen. De uitdrukking "België/Vlaanderen" wijst wel in die richting.
Oud 20 maart 2010, 20:04   #129
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle aangehaalde punten rieken naar racisme, deze die jij aanhaalt zijn gewoon overduidelijk.
Je bezondigt je aan een oneigenlijk gebruik van de term racisme in je verzet tegen mensen die serieuze bedenkingen hebben bij de ontwikkeling van de islam in onze regio's. Ik verwijs je ook naar mijn reeds eerder geposte inzending (#69).

Citaat:
Daar ben ik het volstrekt niet mee eens. Niet elke vorm van discriminatie kan zomaar als racisme bestempeld worden. Ik ga wel akkoord dat discriminatie principieel te verwerpen is. Discriminatie op basis van lichamelijke kenmerken, zoals huidskleur, fysionomie enz. dat is pas racisme. De discriminatie die de Nazi's uitoefenden t.a.v. de Joden was overigens daarop gebaseerd. Joden waren "nicht Arisch" en voor hen was dat reeds voldoende.

En wat nu de islam betreft, je kunt moeilijk beweren dat die religie in West-Europa wordt gediscrimineerd. De moskeën rijzen als paddestoelen uit de grond. Het is wél zo dat een min of meer groot deel van de moslims uit hun religie, op een soms uitdagende wijze, normen en waarden distilleren die volstrekt in strijd zijn met die van een democratische westerse samenleving. En dat stoot vele Europeanen tegen de borst. En daar hebben ze inderdaad gelijk in. De islambeoefenaars willen dat wij onze principes aan passen aan hún standpunten. Dat hoeven wij niet te pikken. En dat is géén discriminatie omdat het een andere religie is, maar verdediging van de humanistische waarden waarin wij geloven. De dag dat de moslims hun agressieve benaderingswijze opgeven en meer verdraagzaamheid tentoonspreiden zullen ook de niet-moslims een andere houding aannemen.
Oud 20 maart 2010, 20:16   #130
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bezondigt je aan een oneigenlijk gebruik van de term racisme in je verzet tegen mensen die serieuze bedenkingen hebben bij de ontwikkeling van de islam in onze regio's. Ik verwijs je ook naar mijn reeds eerder geposte inzending (#69).
Ik vind het wel belangrijk een onderscheid te maken tussen moderne moslims (vnl. Turken) en het conservatieve geslacht (Marokkanen, andere Arabieren, Pakistani, enz...).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 21:47   #131
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch merkwaardig dat jij altijd dat soort antwoord voorgeschoteld krijgt. Mijn ervaring is wel anders. Wellicht frequenteer jij vooral Belgicistische kringen. De uitdrukking "België/Vlaanderen" wijst wel in die richting.
Wat is er nu mis met de uitdrukking 'België/Vlaanderen'. Leg me dat eens omstandig uit.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 00:51   #132
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Interessant. Dus een echte liberaal is een links-liberaal?
Ik heb me namelijk altijd laten vertellen dat Wilders en zijn PVV ook liberalen zijn, maar dan van rechtse signatuur, vandaar mijn vraag.
De VVD is Rechts-Liberaal en D66 is Links-Liberaal in Nederland (persoonlijk zit ik qua standpunten vaak tussen hun in), naar mijn definitie (oa standpunten over economie ) is de PVV in ieder geval niet Liberaal, maar rechts-populistisch.
Oud 21 maart 2010, 09:22   #133
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch merkwaardig dat jij altijd dat soort antwoord voorgeschoteld krijgt. Mijn ervaring is wel anders. Wellicht frequenteer jij vooral Belgicistische kringen.
Ik frequenteer diverse kringen
Misschien frequenteer jij vooral separatistische kringen.

Citaat:
De uitdrukking "België/Vlaanderen" wijst wel in die richting.
Wel, ik persoonlijk gebruik liever 'België' omdat Vlaanderen nu eenmaal geen land is. Maar omdat sommigen hier aanstoot aan nemen zet ik er soms '/vlaanderen' achter om deze de mensen hier die van België niet willen horen ten dienste te zijn.
Meer moet je er niet achter zoeken.

Mocht je dat een probleem vinden, laat het dan gerust weten, dan laat ik dat achtervoegsel terug vallen.
Oud 21 maart 2010, 09:29   #134
Alboreto

Standaard

Citaat:
Je bezondigt je aan een oneigenlijk gebruik van de term racisme
In het geheel niet.
Zoals al eerder gezegd:

Ik gebruik de definitie van van de VN (Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination).
Die is geratificeerd door Nederland en dus moet Nederland (en zeker Wilders) zich aan die definitie houden.

Citaat:
elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven
Oud 21 maart 2010, 09:34   #135
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind het wel belangrijk een onderscheid te maken tussen moderne moslims (vnl. Turken) en het conservatieve geslacht (Marokkanen, andere Arabieren, Pakistani, enz...).
Ik vind het onderscheid tussen praktiserende gelovigen en fundamentalisten relevanter is.
Merk op dat ik 'gelovigen' zeg en niet 'moslims'.

Hoewel ik zelf niet geloof hecht ik een heel grote waarde aan de vrijheid van godsdienst beleving.
Waar we echter voor moeten opletten is een vorm van fundamentalisme die zich uit in dwang en geweld.

Dus waar de vrijheid van godsdienst de individuele vrijheid belet, daar moet de grens worden gelegd.

Maar onderscheid maken enkel op basis van godsdienst (conservatief of niet) is discriminatie.
Oud 21 maart 2010, 09:35   #136
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat is er nu mis met de uitdrukking 'België/Vlaanderen'. Leg me dat eens omstandig uit.
Hij is een Belg hé, dus heeft hij lange tenen volgens de Nederlanders hier.
Oud 21 maart 2010, 09:55   #137
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Veel Nederlanders houden liever Vlaanderen op afstand ,omdat ze niet willen samenwerken met een sterk racistische beweging.
Waarschijnlijk is dat ook andersom zo
Daarom staan racistische partijen als VB en PVV een goede samenwerking in de weg.
Als het VB en PVV een 51% meerderheid zouden hebben, zou dit een valabel argument kunnen zijn. Quod non.
Oud 21 maart 2010, 09:55   #138
Alboreto

Standaard

Citaat:
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar.
Dit is pure discriminatie, zoals eerder gezegd.
Juist.

Citaat:
Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio

Ik zie niet in wat hier discriminerend aan is. Nederland is een van dichtbevolktste landen ter wereld en de bevolking stijgt nog steeds. Een streng doch rechtvaardig immigratiebeleid lijkt mij wenselijk.
Eigen regio is discriminatie op basis van afkomst

Citaat:
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

Niet discriminerend, maar wel een vreemd standpunt. De Nederlandse cultuur is juist liberaal en seculier.
Duidelijk discriminatie op basis van geloof.

Citaat:
Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

Het eerste gedeelte is discriminerend, maar het tweede niet. Islamitische scholen doen het bar slecht in Nederland en als liberaal zijnde ben ik ook tegen elke vorm van confessioneel onderwijs.
Discriminatie op basis van geloof. (Katholieke scholen mogen wel)

Citaat:
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams

Niet discriminerend, maar de vraag is welke definitie je gaat hanteren voor radicaal.
Discriminatie op basis van geloof (andere radicale kerken mogen wel nog).
En inderdaad, je ziet ook het probleem.

Citaat:
Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën

Het eerste gedeelte is onzinnig, maar het tweede niet.
Discriminatie op basis van geloof (Kerken mogen wel gefinancierd worden en bestuurlijk beïnvloed worden vanuit Rome)

Citaat:
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

Dit vind ik een ronduit goed voorstel om de integratie te bevorderen.
Discriminatie op basis van geloof (buitenlandse priesters mogen wel nog preken en spreken latijn in de gebedshuizen)

Citaat:
Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders

Discriminerend, onuitvoerbaar en ondoordacht: idioot standpunt dus.
Exactly.

Citaat:
Teksten vanwege de overheid op (voorlichting- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal

Prima voorstel om de integratie te bevorderen.
Valt over te discussiëren.
Op zich is deze maatregel niet racistisch, maar in het grote kader is het dat wel.

Citaat:
Afschaffen dubbele nationaliteit

Hier pleit ik al heel lang voor. Ik vind dat als je naar een land verhuist je je aan hoort te passen aan je nieuwe land. Met twee paspoorten ben je mijns inziens niet volledig loyaal aan de staat en heb je voordelen die mensen met 1paspoort niet hebben. Bovendien werkt het de intergratie tegen.
Hier heeft Nederland niets over te zeggen.
Nederland kan enkel de Nederlandse nationaliteit opleggen of afnemen, kan dit niet voor andere nationaliteiten.
Van het moment dat ze de Nederlandse nationaliteit weigeren op basis van afkomst vallen ze automatisch onder de term 'racisme' zoals bepaald door de door hen ondertekende definitie.

Citaat:
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp

Erg moeilijke kwestie: vergt meer uitleg.
Dit is racistisch, verwerpelijk en onuitvoerbaar gezien de eed van Hippocrates.

Citaat:
Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd

Uiterst vreemd standpunt en haaks op het gegeven dat de PVV dubbele paspoorten wil afschaffen. Deze maatregel werkt de integratie tegen.
Inderdaad, dus ook hier discriminerend.

Citaat:
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

Goed voorstel. Dit schrikt gelukzoekers af.
Schrikt inderdaad mss gelukzoekers af, maar blijft discriminerend op basis van afkomt en dus racisme.

Citaat:
Geen nieuwe landen bij Europese Unie

Wat is hier discriminerend aan?
Landen kunnen enkel geweigerd worden op basis van dezelfde regels als de landen die er nu bij zijn.
Anders is het terug discriminerend.
Trouwens, deze maatregel is enkel om Turkije buiten te houden, dat beseft iedereen wel.

Citaat:
Turkije in de EU dan Nederland eruit

Op zich niet discriminerend, maar de PVV is tegen de toetreding van Turkije tot de EU omdat 99% van de Turken moslim is. De partij maakt dus onderscheid op basis van geloof.
Wat dus opnieuw discriminatie is.

Citaat:
Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen

Ik ben het hier mee oneens, maar wat is hier discriminerend aan?
Europeanen discrimineren op basis van afkomst (sommigen wel visum, anderen niet).
Valt inderdaad wel over te discussieren.

Citaat:
Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte

Prima voorstel: Mensen die zich zo kleden, horen echt totaal niet in Nederland thuis.
Dat op zich is een racistische uitpraak.
QED.

Citaat:
Verbod hoofddoekjes in publieke functies

Dit riekt naar discriminatie. Waarom alleen hoofddoekjes en geen keppeltjes en kruisjes?
Exactly.

Citaat:
Bevorderen vrijwillige remigratie

Dom en uiterst ondoordacht voorstel: komt bijna altijd op discriminatie neer.
Exactly.

Eigenlijk zijn we het enkel over de details oneens en zie ik hierboven dat jij ook wel van mening bent dat een aantal punten van de partij van Wilders ronduit racistisch of discriminerend zijn en dat een aantal punten daarnaast ruiken naar racisme.
Oud 21 maart 2010, 10:03   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het geheel niet.
Zoals al eerder gezegd:

Ik gebruik de definitie van van de VN (Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination).
Die is geratificeerd door Nederland en dus moet Nederland (en zeker Wilders) zich aan die definitie houden.
Die definitie van de VN heeft (naar mijn mening ten onrechte) de term racisme een andere inhoud gegeven en uitgebreid tot nagenoeg elke vorm van discriminatie. Het zij zo.
Maar dan zit jij nog steeds fout door mensen die openlijk kritiek geven op bepaalde aspecten van de islam óók van racisme te beschuldigen. Dat is totaal verkeerd. De fundamentalistische versie van de islam propageert een maatschappijbeeld dat helemaal in strijd is met de humanistische normen en waarden van onze samenleving. Dit vaststellen en daaruit de conclusie trekken dat dit soort islam een gevaar is voor onze samenleving is geen racisme.
Oud 21 maart 2010, 10:22   #140
Alboreto

Standaard

Citaat:
Die definitie van de VN heeft (naar mijn mening ten onrechte) de term racisme een andere inhoud gegeven en uitgebreid tot nagenoeg elke vorm van discriminatie. Het zij zo.
Die definitie van de VN heeft (naar mijn mening ten terechte) de term racisme een betere inhoud gegeven en uitgebreid tot nagenoeg elke vorm van racisme.

Citaat:
Maar dan zit jij nog steeds fout door mensen die openlijk kritiek geven op bepaalde aspecten van de islam óók van racisme te beschuldigen.
Dat doe ik niet.
Ik stel vast dat een aantal mensen per definitie racistisch zijn.

Citaat:
De fundamentalistische versie van de islam propageert een maatschappijbeeld dat helemaal in strijd is met de humanistische normen en waarden van onze samenleving.
1) Ik ben zelf tegen elke vorm van fundamentalisme.
Van Vlaams fundamentalisme en Groot Nederlandstalig fundamentalisme, tot godsdienst fundamentalisme.
Maar van zodra je daarop begint te discrimineren ben je racistisch bezig.
De problemen kunnen en moeten mss aangepakt worden, maar niet op basis van afkomst en geloof. Wel op basis van individueel al dan niet aanvaardbaar gedrag.

2) Wie zijn wij om te oordelen welke normen en waarden de ware zijn?
Ook hier moet dit individueel bekeken worden.
Er zijn veel 'Vreemde' normen en waarden die perfect kunnen geïntegreerd worden in onze samenleving zonder afbreuk te doen aan de onze.
Onze samenleving kan er rijker door worden als we het toestaan.
Maar racisten blijven liever onder de kerktoren wonen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be