![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Staan VB en de PVV een goede samenwerking Nederland -Vlaanderen in de weg? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 41,18% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
20 | 58,82% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of zijn de particuliere zakenbelangen, de centjes en percentjes weer net iets te belangrijk? ![]()
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, betrouwbaarheid van bestuur en je aan internationale afspraken houden wél.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar. Dit is pure discriminatie, zoals eerder gezegd. Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio Ik zie niet in wat hier discriminerend aan is. Nederland is een van dichtbevolktste landen ter wereld en de bevolking stijgt nog steeds. Een streng doch rechtvaardig immigratiebeleid lijkt mij wenselijk. Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven Niet discriminerend, maar wel een vreemd standpunt. De Nederlandse cultuur is juist liberaal en seculier. Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen Het eerste gedeelte is discriminerend, maar het tweede niet. Islamitische scholen doen het bar slecht in Nederland en als liberaal zijnde ben ik ook tegen elke vorm van confessioneel onderwijs. Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams Niet discriminerend, maar de vraag is welke definitie je gaat hanteren voor radicaal. Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën Het eerste gedeelte is onzinnig, maar het tweede niet. Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen Dit vind ik een ronduit goed voorstel om de integratie te bevorderen. Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders Discriminerend, onuitvoerbaar en ondoordacht: idioot standpunt dus. Teksten vanwege de overheid op (voorlichting- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal Prima voorstel om de integratie te bevorderen. Afschaffen dubbele nationaliteit Hier pleit ik al heel lang voor. Ik vind dat als je naar een land verhuist je je aan hoort te passen aan je nieuwe land. Met twee paspoorten ben je mijns inziens niet volledig loyaal aan de staat en heb je voordelen die mensen met 1paspoort niet hebben. Bovendien werkt het de intergratie tegen. Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp Erg moeilijke kwestie: vergt meer uitleg. Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd Uiterst vreemd standpunt en haaks op het gegeven dat de PVV dubbele paspoorten wil afschaffen. Deze maatregel werkt de integratie tegen. Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering Goed voorstel. Dit schrikt gelukzoekers af. Geen nieuwe landen bij Europese Unie Wat is hier discriminerend aan? Turkije in de EU dan Nederland eruit Op zich niet discriminerend, maar de PVV is tegen de toetreding van Turkije tot de EU omdat 99% van de Turken moslim is. De partij maakt dus onderscheid op basis van geloof. Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen Ik ben het hier mee oneens, maar wat is hier discriminerend aan? Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte Prima voorstel: Mensen die zich zo kleden, horen echt totaal niet in Nederland thuis. Verbod hoofddoekjes in publieke functies Dit riekt naar discriminatie. Waarom alleen hoofddoekjes en geen keppeltjes en kruisjes? Bevorderen vrijwillige remigratie Dom en uiterst ondoordacht voorstel: komt bijna altijd op discriminatie neer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() De VVD is zeker niet links-liberaal. Bovendien is de PVV niet liberaal. Heb je hun economische standpunten bekeken? Die zijn namelijk bijna identiek aan die van de SP! De PVV verbindt allemaal standpunten van verschillende ideologieen met elkaar met als boventoon populisme en nationalisme.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 20 maart 2010 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 maart 2010 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie weet: misschien is Wilders weer van koers veranderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch merkwaardig dat jij altijd dat soort antwoord voorgeschoteld krijgt. Mijn ervaring is wel anders. Wellicht frequenteer jij vooral Belgicistische kringen. De uitdrukking "België/Vlaanderen" wijst wel in die richting.
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het wel belangrijk een onderscheid te maken tussen moderne moslims (vnl. Turken) en het conservatieve geslacht (Marokkanen, andere Arabieren, Pakistani, enz...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Wat is er nu mis met de uitdrukking 'België/Vlaanderen'. Leg me dat eens omstandig uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
![]() Citaat:
Misschien frequenteer jij vooral separatistische kringen. Citaat:
Meer moet je er niet achter zoeken. Mocht je dat een probleem vinden, laat het dan gerust weten, dan laat ik dat achtervoegsel terug vallen.
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
Zoals al eerder gezegd: Ik gebruik de definitie van van de VN (Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination). Die is geratificeerd door Nederland en dus moet Nederland (en zeker Wilders) zich aan die definitie houden. Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Merk op dat ik 'gelovigen' zeg en niet 'moslims'. Hoewel ik zelf niet geloof hecht ik een heel grote waarde aan de vrijheid van godsdienst beleving. Waar we echter voor moeten opletten is een vorm van fundamentalisme die zich uit in dwang en geweld. Dus waar de vrijheid van godsdienst de individuele vrijheid belet, daar moet de grens worden gelegd. Maar onderscheid maken enkel op basis van godsdienst (conservatief of niet) is discriminatie.
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() Als het VB en PVV een 51% meerderheid zouden hebben, zou dit een valabel argument kunnen zijn. Quod non.
![]() |
#138 | |||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En inderdaad, je ziet ook het probleem. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op zich is deze maatregel niet racistisch, maar in het grote kader is het dat wel. Citaat:
Nederland kan enkel de Nederlandse nationaliteit opleggen of afnemen, kan dit niet voor andere nationaliteiten. Van het moment dat ze de Nederlandse nationaliteit weigeren op basis van afkomst vallen ze automatisch onder de term 'racisme' zoals bepaald door de door hen ondertekende definitie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anders is het terug discriminerend. Trouwens, deze maatregel is enkel om Turkije buiten te houden, dat beseft iedereen wel. Citaat:
Citaat:
Valt inderdaad wel over te discussieren. Citaat:
QED. Citaat:
Citaat:
Eigenlijk zijn we het enkel over de details oneens en zie ik hierboven dat jij ook wel van mening bent dat een aantal punten van de partij van Wilders ronduit racistisch of discriminerend zijn en dat een aantal punten daarnaast ruiken naar racisme.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan zit jij nog steeds fout door mensen die openlijk kritiek geven op bepaalde aspecten van de islam óók van racisme te beschuldigen. Dat is totaal verkeerd. De fundamentalistische versie van de islam propageert een maatschappijbeeld dat helemaal in strijd is met de humanistische normen en waarden van onze samenleving. Dit vaststellen en daaruit de conclusie trekken dat dit soort islam een gevaar is voor onze samenleving is geen racisme.
![]() |
![]() |
#140 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stel vast dat een aantal mensen per definitie racistisch zijn. Citaat:
Van Vlaams fundamentalisme en Groot Nederlandstalig fundamentalisme, tot godsdienst fundamentalisme. Maar van zodra je daarop begint te discrimineren ben je racistisch bezig. De problemen kunnen en moeten mss aangepakt worden, maar niet op basis van afkomst en geloof. Wel op basis van individueel al dan niet aanvaardbaar gedrag. 2) Wie zijn wij om te oordelen welke normen en waarden de ware zijn? Ook hier moet dit individueel bekeken worden. Er zijn veel 'Vreemde' normen en waarden die perfect kunnen geïntegreerd worden in onze samenleving zonder afbreuk te doen aan de onze. Onze samenleving kan er rijker door worden als we het toestaan. Maar racisten blijven liever onder de kerktoren wonen.
![]() |