![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaamse parlement heeft er voor gezorgd dat ambtenaren van wegen en verkeer zomaar eigen regels kunnen opleggen die geen enkel wettelijke basis hebben. Het Vlaamse parlement heeft tekort geschoten. Vandaar mijn stelling dat Vlaanderen geen verbetering is van België. Iets wat geen verbetering is maar wel geld (belasting-)kost is een slechte investering. Als architect zal jij me toch kunnen kunnen vertellen welke waardevermindering dergelijke idiote en nutteloze regels voor de bewuste onroerende goederen met zich meebrengen. Dan spreken we over tienduizende euro's die zo maar in het niets verdwijnen. En dan maar zagen over transfers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
Mijn auto is ook minder waard omdat we enkel rechts mogen rijden. U weet bv ook maar al te goed dat ook dit weer in het niets verdwijnt ivm de successierechten die betaald dienen op eigendom. En nogmaals ik heb het beleid niet gemaakt he "als architect". Uiteraard zitten er in Vlaanderen ook incapabele ambtenaren die alles voor ons beslissen. Maar desondanks is het Structuurplan een fantastisch idee. We sprekn hier over 10 jaar opstellen na 180 jaar zonder structuurplan met veel vrijheid blijheid, waarbij veel meer waarde verloren gaat in woningen naast krotbuurten en zware industrie. Maar misschien is dat net niet waar u voorbeelden van ziet. kern van het verhaal is nog steeds: hoe gaan we om met de ruimte in Vlaanderen met het oog op huisvesting in de toekomst? Het spijt me, maar uw individuele grond in die uithoek is irrelevant in de visie dat op 6 miljoen mensen slaat. De waarde van een grond is niet absoluut en de keuze van locatie wordt des te belangrijker.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 18 mei 2010 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Kan jij me het nut uitleggen waarom op een bouwgrond, met aan weerszijde woningen, langs een grote baan, niet mag gebouwd worden omdat er de mogelijkheid bestaat aan de achterzijde langs een kleine weg te bouwen? Kan jij me zeggen wat het nut is om de inrit naar gebouwen langs gewestwegen te beperken tot een breedte van 3 meter? Kan jij me zeggen wat het nut is dat een groot project met verschillende appartementen in een goedgekeurde bouwzone geen bouwvergunning krijgt omdat de ambtenaren van wegen en verkeer weigeren dat er een op en afrit naar een gewestweg gemaakt wordt? Dienen wegen niet om op en af te rijden? Wat is de waarde voor de gemeenschap van die regels? PS over bewuste gewestweg is na acht jaar nog altijd niet beslist welk statuut die krijgt, tengevolge van discussie tussen ambtenaren en inrichtende macht. Dat noem jij goed Vlaams bestuur? Laatst gewijzigd door pajoske : 18 mei 2010 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
![]() Citaat:
Vaak gaat het over ambtenarij die zichzelf belangrijker vindt dan ze zijn weet je. Citaat:
De pijnpunten die jij hier aanhaalt zijn juist de vijand die de laatste hervormingen willen aanvechten.
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
![]() Citaat:
Daarom ligt de verantwoordelijk wel bij het Vlaams bestuur. Citaat:
Alleen heeft dat ons ondertussen al heel veel geld gekost. Ik voel me serieus bedrogen door Vlaanderen. Ttz door die politieke leiders die ons in het verleden beloofden dat het in Vlaanderen met eigen bevoegdheden beter zou worden. Laatst gewijzigd door pajoske : 18 mei 2010 om 09:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
![]() Citaat:
Het zal u misschien verbazen maar ook de wetten worden door ambtenaren gemaakt. (voor ambtenaren) Ministers zijn stromannen. En beroep kan je winnen omdat eerste beslissingen (weigeringen dan ) evenmin concreet uit de wetten vloeien. En vergeet niet dat jarenlang christen- en sociaaldemocratisch bestuur ook op Vlaams niveau zijn sporen nalaat. Citaat:
Problematiek van de homogene pakketten, zegt u dat iets?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 18 mei 2010 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aanvragen voor milieuvergunningen moeten vaak naar het gewest en je kan er vaak meerdere jaren opwachten. Buiten de woningbouw moet men vaak bouwvergunningen aanvragen bij het gewest, 9 en 10 jaar wachten op een antwoord is meer de regel dan uitzondering in Vlaanderen. Een aanvraag voor het plaatsen van een dakraam aan de straatkant is op enkel dagen geregeld, als het een gemeente weg is, is het een gewest-weg, kan je vaak meerdere jaren wachten op antwoord. En ja, de kennis van de ambtenaren laat vaak, zeer vaak te wensen over. Sommige van de ambtenaren hebben zelfs enkel een administratieve opleiding genoten en weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn. Ik zit op dit ogenblik zelfs samen met 1 van de gewestelijke ambtenaren van de dienst ruimtelijke ordening in avondopleiding. De man kan zelfs nog geen wegenkaart lezen, laat staan een bouwplan begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Flaminganten zijn niet automatisch Walenhaters, hetf eit dat je dat niet kan snappen is dan ook waarom ik vermoed dat mediocriteit voor jou een stapje opwaarts zou zijn. Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen als het immobilisme niet opgelsot kan worden, dat maakt van mij blijkbaar een Flamingant. Walen zijn voor mij ook gewoon mensen en ik maak me bedenkingen over de populariteit van de PS maar ik haat hen niet, ik zie ook niet in waarom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik kan mij voorstellen dat iemand die enkel bezorgd is om de financiële waarde van zijn eigen lapje grond, en zich geen zier aantrekt van de ruimtelijke context, niet gediend is met de Vlaamse wetgeving, en hunkert naar de federale wetteloosheid waarbij je heel Vlaanderen kon volgooien met bakstenen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Zoniet zou je weten dat hetgeen ik hier aanhaalde niet enkel zaken zijn waar ik persoonlijk mee te maken heb. Ik hunker niet naar wetteloosheid, maar juist naar correcte wetten die voor iedereen gelden en waarbij het al of niet verlenen van een bouwvergunning niet afhankelijk is van de toevallige goodwill van ambtenaren maar van duidelijke wetten die voor elke burger gelijk zijn. Het feit dat iemand zich vragen stelt bij een weigering van bouwvergunning wegens ongegronde redenen. Jouw antwoord toont enkel aan dat je weigert toe te geven dat Vlaanderen niet de modelregio is zoals ons beloofd is/werd. Daarom ga je me persoonlijk aanvallen. Jouw antwoord toont aan dat je totaal geen idee hebt van de wantoestanden die er in Vlaanderen bestaan. Je geeft zelf toe dat je er totaal niks van afweet. Maar plots weet je wel dat ik iemand ben 'die enkel bezorgd is om de financiële waarde van zijn eigen lapje grond, en zich geen zier aantrekt van de ruimtelijke context, niet gediend is met de Vlaamse wetgeving, en hunkert naar de federale wetteloosheid waarbij je heel Vlaanderen kon volgooien met bakstenen'. Waarop baseer jij dat? Heb je ook maar één argument om die mening te staven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Lach maar. Ik kan daar goed tegen. Er wordt al mijn gans leven regelmatig gelachen met mijn mening. Weet wel dat ik achteraf meestal de enige ben die nog blijft lacht.
Het lachen zal jullie vergaan als jullie spaarpot om jullie te lage pensioen (dank zij o.a. de idioterie van 6 regeringen met bijhorende administratie) te compenseren, op zekere dag met één willekeurige pennentrek van een Vlaamse ambtenaar met tientallen percenten zal inkrimpen. Dan pas zal je beseffen in welk rechteloze systeem wij terechtgekomen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Het leven is een strijd hoor. iedereen die wil bouwen stoort z'n gebuur. Die gebuur als ie van kwade wil is, zal ook aan touwtjes willen trekken. VZW's zullen petities opzetten. Wetten: they will do jack shit. En architecten zijn noch de frontsoldaten van de overheid, noch van de bouwheren. Dat gaat te ver. Het feit dat architecten "altijd te duur" zijn voor de persoon met bouwplannen heeft implicaties. En denkt u nu werkelijk dat architecten (vlaamsgezind of niet) ooit zelf tevreden gaan zijn met "een" regelgeving, zelfs de "beste"? ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 19 mei 2010 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Dat maakt het verkiezen van het Vlaamse niveau niet minder aannemelijk. Er zijn zo veel andere punten.
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Het verwijt dat ik het Vlaamse parlement maak is dat zij dat mogelijk gemaakt hebben. De architecten zijn hiervan niet de oorzaak. Wat ik niet begrijp is dat architecten, die toch als eerste moeten zien hoeveel er in Vlaanderen op vlak van ruimtelijke ordening misloopt, dan nog meer 'Vlaanderen' wensen. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 mei 2010 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 |
Gouverneur
|
![]() Gelieve, iedereen met een beetje verstand (en met nog goed werkende ogen) weet van de wantoestanden die er in Belgie en dus ook in Vlaanderen bestaan. Daarvoor hoef je dus bij lange na geen expert te zijn van ruimtelijke ordening.
|
![]() |
![]() |