Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ?
ja 24 60,00%
nee 16 40,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 07:14   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vertel dit aan Alice, hé.
Zij wil je het recht om dit te dragen afnemen.
Dat is zever en dat weet u best, ik beweer wel dat een verbod het dragen van hoofddoeken op school of op de werkvloer helemaal niet onder vrijheid van religie valt en bijgevolg geen recht is, Bovendien wijst Marie terecht erop dat de betekenis van een kruisje niet gelijk is aan het gedachtengoed van een hoofddoek, wat niet betekent dat je dit in je privéleven niet mag dragen
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 09:21   #122
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan Sunny mag je dit ook vertellen; want die wil je ook zeer graag dit recht afnemen.
Waarom lieg je artisjok?. Waarom leg je mij woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. je bent wel een echt valsspeler !
Ik had het over hoofddoeken. Die moeten inderdaad zo veel mogelijk verboden worden, zeker in scholen.
Het kruisje niet.

De hoofddoek is het symbool van islamitische vrouwenonderdrukking. Het is ook een provocatiesymbool van integratieonwillige en assimilatieonwillige moslimas. De hoofddoek is helemaal geen religieus symbool.

Het kruisje is wel een religieus symbool. Bovendien is het zo discreet klein, dat je al goeie ogen moet hebben om te zien of iemand het draagt.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 09:36   #123
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is zever en dat weet u best, ik beweer wel dat een verbod het dragen van hoofddoeken op school of op de werkvloer helemaal niet onder vrijheid van religie valt en bijgevolg geen recht is, Bovendien wijst Marie terecht erop dat de betekenis van een kruisje niet gelijk is aan het gedachtengoed van een hoofddoek, wat niet betekent dat je dit in je privéleven niet mag dragen
Zo is dat. Moslims misbruiken een Westerse vrijheid als 'vrijheid van religie' om hun identitair-nationalisme + patriarchale en vrouwonvriendelijke culturele gebruiken op te dringen. Alleen linkse en extreemlinkse naivelingen trappen natuurlijk met beide voeten in het fabeltje dat de hoofddoek een religieuse plicht zou zijn.
Dat misbruik en die linkse naieviteit zou eindelijk 's mogen stoppen.
Bekeerlingen zoals artisjok houden alleen zichzelf voor de gek. Het wordt tijd dat ze ophouden de publieke ruimte te terroriseren met hun fanatiek religieus gedoe. Dat is niet meer van deze tijd. We leven in de 21ste eeuw. Dit is Europa hier. Niet het Mekka van de 7de eeuw. Een beetje respect !
En anders heb je het recht om te vertrekken artisjok en zusters, en het recht om u te laten gaan onderdrukken in islamlanden. Feel free to leave.

Wat is het volgende dat je in mind hebt? Slavernij terug invoeren onder het mom van vrijheid van religie? Want het staat in 't boekste van de moslims.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 10:48   #124
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel wat je bedoelde.
Ik had graag geweten :
Wat indien iemand je zou gezegd hebben dat je het niet meer mocht dragen?
Dan zou ik gevraagd hebben waarom. En dan nagedacht of die persoon gelijk had of niet.
Oud 8 september 2010, 11:22   #125
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Waarom lieg je artisjok?. Waarom leg je mij woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. je bent wel een echt valsspeler !
Een artisjokkebrok?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 11:38   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je pleit dan niet voor een verbod op religieuze kentekens op school en op de werkvloer?
Kan je eenduidig vertellen waarvoor je pleit?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 11:43   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ik had het over hoofddoeken. Die moeten inderdaad zo veel mogelijk verboden worden, zeker in scholen.
Het kruisje niet.

De hoofddoek is het symbool van islamitische vrouwenonderdrukking. Het is ook een provocatiesymbool van integratieonwillige en assimilatieonwillige moslimas. De hoofddoek is helemaal geen religieus symbool.

Het kruisje is wel een religieus symbool. Bovendien is het zo discreet klein, dat je al goeie ogen moet hebben om te zien of iemand het draagt.
Jij wil dus een verbod op religieuze kentekens alleen voor Moslims.
Het spijt me voor jou maar dit is discriminatie op grond van religie; en tegen de wet.
Oud 8 september 2010, 11:45   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dan zou ik gevraagd hebben waarom. En dan nagedacht of die persoon gelijk had of niet.
En als die persoon daar geen goede reden voor had; geen gelijk had volgens jou?
Wat dan?
Oud 8 september 2010, 12:02   #129
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij wil dus een verbod op religieuze kentekens alleen voor Moslims.
Het spijt me voor jou maar dit is discriminatie op grond van religie; en tegen de wet.
Vervelend dan dat een hoofddoek er geen is.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 12:05   #130
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Vervelend dan dat een hoofddoek er geen is.
Wat is een hoofddoek dan wel volgens jou? En op basis van wat besluit je dat de hoofddoek geen religieus symbool is?
Oud 8 september 2010, 12:23   #131
Discobitch
Banneling

Standaard

Ik herhaal mijn vraag: waarom moet men hoofddeksels verbieden in scholen?

Omdat "het altijd zo was" en het "fatsoenlijk" is?

Laatst gewijzigd door Discobitch : 8 september 2010 om 12:23.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 12:29   #132
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht

Interessante vraag.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 september 2010 om 12:34.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 12:32   #133
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Draag jij een scheef petje misschien?
Oud 8 september 2010, 12:33   #134
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat is een hoofddoek dan wel volgens jou? En op basis van wat besluit je dat de hoofddoek geen religieus symbool is?
Pffff ook last van vergeetheid?
Ik ga het niet opnieuw plaatsen. De koran misschien?
Oud 8 september 2010, 12:38   #135
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Interessante vraag.
Doorgaans hebben mensen het geleerd dat het niet "hoort". "Horen", in een navelstarende cultuur als de Vlaamse, is een belangrijke leidraad voor de eigen identiteit. Het zorgt ervoor dat men eenvoudig kan orienteren in de sociale omgeving.

Je bent vast vertrouwd met de termen "marginaal" of "deftig". Dat zijn orientatietermen voor die mensen. Deftigheid nemen ze vaak over van het establishment waarin ze opgroeien. Wanneer de volwassenwording zich voltooit, gaan ze, omdat ze enkel 1 cultuur in hun leven hebben gezien, zich afzetten tegen al wat marginaal is.

Ik draag zelf bijna altijd een hoofddeksel. Mijn leeftijdsgenoten, die na hun puberteit het proces van volwassenwording snel hebben doorgemaakt, zeggen geregeld tegen mij dat ik ermee moet stoppen omdat het nogal kinderachtig is.
Ook hebben ze er geen begrip voor wanneer ik niet naar een plaats wil gaan waar er een kledingscode heerst die hoofddeksels verbiedt.
Oud 8 september 2010, 12:42   #136
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Pffff ook last van vergeetheid?
Ik ga het niet opnieuw plaatsen. De koran misschien?
Neen daar heb ik geen last van. Ik zal mn religie beter kennen dan jij en ik duld geen onzin die aan mn religie wordt toegeschreven door een kleinburger die geen kaas gegeten heeft van mij religie en zich moeftie waant. Het enige dat ik van jou verwacht is een verduidelijking. Kunt u uw bron nog 1 maal plaatsen? Ik hoop dat dat niet te veel gevraagd is.
Oud 8 september 2010, 12:48   #137
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Doorgaans hebben mensen het geleerd dat het niet "hoort". "Horen", in een navelstarende cultuur als de Vlaamse, is een belangrijke leidraad voor de eigen identiteit. Het zorgt ervoor dat men eenvoudig kan orienteren in de sociale omgeving.

Je bent vast vertrouwd met de termen "marginaal" of "deftig". Dat zijn orientatietermen voor die mensen. Deftigheid nemen ze vaak over van het establishment waarin ze opgroeien. Wanneer de volwassenwording zich voltooit, gaan ze, omdat ze enkel 1 cultuur in hun leven hebben gezien, zich afzetten tegen al wat marginaal is.

Ik draag zelf bijna altijd een hoofddeksel. Mijn leeftijdsgenoten, die na hun puberteit het proces van volwassenwording snel hebben doorgemaakt, zeggen geregeld tegen mij dat ik ermee moet stoppen omdat het nogal kinderachtig is.
Ook hebben ze er geen begrip voor wanneer ik niet naar een plaats wil gaan waar er een kledingscode heerst die hoofddeksels verbiedt.
Yep, I was right

Een A+ voor de (verzonnen) drogreden om dit te verantwoorden.
(idem voor mij omwille van de snelle analyse)
Oud 8 september 2010, 12:56   #138
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep, I was right

Een A+ voor de (verzonnen) drogreden om dit te verantwoorden.
(idem voor mij omwille van de snelle analyse)
Ah, sapjesman. Wat moet ik precies verantwoorden en waarom?
Oud 8 september 2010, 12:56   #139
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen daar heb ik geen last van. Ik zal mn religie beter kennen dan jij en ik duld geen onzin die aan mn religie wordt toegeschreven door een kleinburger die geen kaas gegeten heeft van mij religie en zich moeftie waant. Het enige dat ik van jou verwacht is een verduidelijking. Kunt u uw bron nog 1 maal plaatsen? Ik hoop dat dat niet te veel gevraagd is.
Lang geleden was er een krijgsheer die dolgraag oorlog voerde en vrouwen onderwierp. Elke vent mag enkele vrouwen hebben en slavinnen als toemaatje. Hij hallucineerde dat hij het ook met een meisje van 9 ne keer mag. Maar oei al die venten die al dat stouts met al die vrouwen mogen doen in naam van 1 god. Hoe gaan we dat oplossn dat er geen ambras van komt. Dat ze ni 1 van die vrouwen of slavinnen van elkaar pakken. Awel hallucineerde die pedofeet. We gaan ze schaamdoeken opleggen. Zo herken je onze vrouwen. Daar blijf je af. De andere daar mag je mee doen wat je wil. Zo sprak de pedofeet. Enzo gaat het eeuwen later nog steeds. Mag ik dan ook diep medelijden en minachting hebben voor mensen die deze pedofeet aanbidden. AMEN

Voor gasten die geilen op onderdrukking... Hier is de bron.

http://www.imaan.nl/artikelen/fiqh/h...GEHOORZAAMHEID

Laatst gewijzigd door grimbergen : 8 september 2010 om 12:59.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 13:09   #140
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Dat is typerend voor de vlaamse cultuur is me opgevallen. Alles wat hen niet aanstaat, is marginaal. Alles wat overeenkomt met hun leefwijze is deftig. De Vlaamse man is namelijk egoïstisch en denkt alleen aan zichzelf. Wat een ander doet en andere tradities boeit hen niet zozeer. Uiteraard zullen ze als eerste kritiek leveren op hetgeen (marginale) hen niet aanstaat.

Een pet dragen hoort niet en is onbeleefd. Het zit er namelijk van kleinsaf ingebakken. Wat mij ook opvalt is dat de vlaamse petdrager er als eerste bij is om te roepen dat een hoofddoek verboden dient te worden en een pet is dan ineens iets dat tot de 'vlaamse cultuur' behoort en niet verboden zou mogen worden.

Ik vind daar trouwens niks kinderachtig aan. Een individu bepaalt nog steeds zelf wat het draagt en waar het zich goed bijvoelt. Iemand die dat niet accepteert heeft duidelijk een probleem.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be