![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u nog steeds voor N-VA stemmen ? | |||
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 27,88% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
44 | 42,31% |
Ik heb niet voor N-VA gestemd |
![]() ![]() ![]() |
31 | 29,81% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Om één -ik geef toe een zeer absurd, maar daarom misschien net treffend- voorbeeld te geven: de kleur van de nummerplaten. Als de franstalige politici de Vlaamse (Schouppe in casu) ervan te verdenken de keuze niet te baseren op rationele studies die aantonen dat het zwart-geel contrast de beste resultaten geeft ikv trajectmeting en automatische cameradetectie (nuttig in tal van applicaties), maar zich heeft laten leiden door het feit dat het toevallig (ik geef toe dat het goed uitkomt en mij iets minder als de trajectmeting er effectief komt, gezien mijn relatief zware voet) de nationale kleuren van Vlaanderen zijn, dan zit de paranoia er bij zijn franstalige collega's toch goed in. Zo ver zelfs dat ze zijn compromis van het rode randje sneller verwierpen dan hij het kon voorstellen. De uiteindelijke uitleg van Jowelle was dat met wit-rode nummerplaten de Belgen elkaar zouden herkennen in het buitenland. Oooh, wat een moedige politieke beslissing (vooral dat de landletter bij de door Europa opgelegde verplichte vermeldingen hoort, hypocriete bitch). Noem je dat een gerechtvaardigde politieke beslissing, gebaseerd op nostalgie en gevoel? Is dat de wijze waarop de staat voor jou hoort te functioneren? En dan hebben we het nog niet over justitie en migratie gehad, hé... Laatst gewijzigd door Kawadude : 4 oktober 2010 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan dat zelfs BEWIJZEN. Ik heb ze in mijn handen gehad.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Manipulatie van de perceptie om hun gelijk te halen ... typisch belgicistisch. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Alsof de vraag daar zou zijn (zonder dat men het goed beseft): "Op wie stemt u niet?" Ja hoor, je hebt statistisch een punt gescoord, maar op welke vraagstelling? |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ging niet over asielzoekers; maar over EU-burgers uit de oost-blok-landen. Ook EU-burgers hebben een arbeidscontract nodig om een voorlopige verblijfsvergunning van 3 maanden te krijgen. Ik begrijp niet dat ambtenaren een verblijfsvergunning geven op basis van een contract voor een onbestaand bedrijf. Hebben die geen PC? Dat er nog fraude is, betekent niet dat sociale fraude niet bestreden wordt. Laatst gewijzigd door artisjok : 4 oktober 2010 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Heb per ongeluk op ja geklikt (had het verkeerde topic aangeklikt) en het moet neen zijn. Ik zou direct opnieuw NV-A stemmen, tot nu toe spelen ze het spel correct.
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Lees mijn bijgevoegde post over de kleur van de nummerplaten (http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=122) en oordeel zelf of diezelfde lui steeds maar weer moeten overeenkomen over essentiële zaken als arbeidsbeleid, migratie, justitie, verkeersbeleid, ... Mij is de laatste tijd, na het capituleren van Leterme in het staatsbelang, duidelijk geworden dat het de franstalige politici helemaal niet om een -voor Vlaanderen evenwichtig- akkoord te doen is, maar om een bestendiging van het doorschuiven van de facturen naar de federale, om via obscure regeltjes en evenwichtsmaatregelen geld toegestopt te krijgen om beleid mee te voeren. Om echt beleid te kunnen voeren, kan je moeilijk bepaalde bevolkingscategorieën bepaalde beloningen geven met bepaalde belastingsvoordelen via de inning van BTW en accijnzen. Om dit rechtstreeks te kunnen doen, moet via de personen- (en bij uitbreiding vennootschaps)belastingen kunnen gewerkt worden. De enige -Vlaamse- partij die dit volgens mij blijft verdedigen, is de NVA. En daarvoor verdienen ze mijn stem zeker opnieuw, ongeacht wat ik hier op de poll zou geantwoord hebben (als ik dat al zou gedaan hebben...). Laatst gewijzigd door Kawadude : 4 oktober 2010 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb in Oostende een app.gebouw in een buurt waar er nogal wat allochtonen woonachtig zijn waaronder ook in het aanliggende pand. Parkeerde eerst hun auto met een invalide kaart. Bleek gestolen te zijn en werd onlangs in beslag genomen. Een week geleden stond er in de straat een auto van hen met valse nummerplaat waar een wielklem op gezet was van de politie. Eind vorige week hadden ze de wielklem er met een slijpschijf af gehaald en aangezien de auto geen nummerplaat meer had, hadden ze beroep gedaan op iemand uit hun midden met een takelwagen. Toen de auto goed en wel op de takelwagen stond verscheen de politie ter plaatse. Bleek de takelwagen ook niet ingeschreven noch verzekerd te zijn. Nu staat het duo, takelwagen met auto samen met een wiel klem in de straat. Maakten ze nog deftig van hun kloten tegen de politie ook met een man of zeven sterk. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sluit deze draad. Er is een dubbeltje waarin titel en vraagstelling niet tegenovergesteld zijn.
Allen naar: http://forum.politics.be/showthread.php?t=144444 Die is eerlijker, maar naar mijn gevoel nog steeds onvoldoende gezien het anonieme karakter ervan. Elke belgicist kan daar dus nee stemmen terwijl ie nog nooit maar het idee heeft gehad om voor de N-VA te stemmen. |
![]() |
![]() |
#133 |
Burgemeester
|
![]() U spreekt namens de Franse minister van buitenlandse zaken neem ik aan?
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het wel tof dat u hier op het forum aan discussies deelneemt, en u niet laat kisten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een uitgebreid bezoek aan de fora van La Libre Belgique, Le Soir maar vooral die van La Dernière Heure is een goede eerste stap.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 oktober 2010 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil niet bestuurd worden, ik wil zélf méé besturen. Zoals Amon_Re, bijvoorbeeld: directe democratie, met referenda, zoals in Zwitserland. Met minder ben ik niet langer tevreden te stellen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 oktober 2010 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
#137 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de titel staat hebt u spijt,nee dus... Druk ik op nee,staat er verdorie bovenaan die poll zou u nog op de N-VA stemmen..... |
|
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Waalse werkvolk stemt voor partijen (PS/CDH/Ecolo) die het voortdurend hebben over 'de belangen van de Franstaligen' (ongeacht of die Franstaligen nu werken, werkloos zijn, werkonwillig of rijk genoeg om te kunnen rentenieren).
Van de belangen van de niet-Franstaligen liggen die partijen - en bij uitbreiding hun kiezers - dus blijkbaar niet wakker. Maar de Vlamingen mogen er niet net zo over denken, want dat zou te egoïstisch, racistisch, fascistisch, nazistisch, ... zijn. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() -kijkt naar de vraagstelling- Ik bedoel natuurlijk da tik ja zou stemmen, ik stem zo opnieuw NV-A. Typisch belgicistisch, vraagstelling en titel spreken elkaar tegen enkel om dan te zeggen "zie eens naar de resultaten" terwijl ze duidelijk bewust zo tegenstrijdig werken.
|
![]() |