![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen de maatschappij hoort los van God te zijn Harrie. We zijn te apart allemaal. Te eigenwijs. En maar goed ook.
Maar ik zie niet in hoe de atoomtheorie ons kan verlossen van het huidig systeem? Iemand zei eens: in dit systeem moet je altijd harder en harder en sneller gaan om op hetzelfde punt te blijven waar je staat. Amper vooruitgang. Daar vind ik waarheid in. Hoe kan de atoomtheorie daar nu verandering in brengen? Dat de doorsnee burger zich eindelijk compleet vrij kan wanen, los van alle verplichtingen opgedrongen door de maatschappij. Daar kan geen theorie verlossing in vinden. Voorlopig moeten we ons daar bij neerleggen en meegaan met de stroom. Of tis als een vis aan de kant doodspartelen.
![]() |
#122 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder gaat het om de tegenstrijdigheden die daardoor ontstaan vanuit de idee der relativiteit. Citaat:
Waarom moet de zwaartekracht hier in een kromme ruimte veranderd worden? Waar komt die kromme ruimte dan vandaan? Omgekeerd uit de zwaartekracht? Einstein heeft dus gewoon willekeurig de zwaartekracht veranderd in een kromme ruimte. Citaat:
De ene verklaring is net zo goed als de ander. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus met het begrip: schijn geef je me dus wel degelijk gelijk. Het spijt me dan voor jou dat je dat niet kan vatten. Evenals er in de politiek en de filosofie de tegenstrijdigheid bestaat der ideeën, is die nu ook al in de wetenschap binnen geslopen door de relativiteit van Einstein, zo van: het is maar hoe je het bekijkt. Citaat:
Is dus geen echt probleem. En het is dus niet werkelijk zo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoewel de fotonen toch met lichtsnelheid gaan, maar Einstein dan weer een uitvlucht weet te bedenken dat fotonen geen massa zouden hebben bij stilstand, die ze anderzijds toch weer wel blijken te hebben bij lichtsnelheid. Zeer raar allemaal als je het mij vraagt. Bovendien hebben wij zelf allemaal de lichtsnelheid ten opzichte van het licht zelf, want snelheid is immers relatief en kun je de lichtsnelheid ook als stilstand beschouwen. En dan zouden wijzelf een oneindige massa moeten hebben. Je ziet: Einstein prikkelt de fantasie tot oneindig vele mogelijkheden. Maar toch is zijn theorie zeer tegenstrijdig naar alle kanten. Citaat:
Je blijkt van alles en nog wat te lezen wat er niet staat. En je moet nog altijd precies uit leggen hoe de draaiing van de aarde het hele heelal zo vervormt dat de sterren werkelijk binnen 24 uur om de aarde draaien zonder sneller te gaan dan het licht. Hoe dichtbij moeten dan wel niet alle sterren staan? De zon staat op 8 minuten lichtsnelheid, dat is dan 8 x 2 x pi = 50 minuten om met lichtsnelheid om de hele aarde te draaien. En om daar dan 24 uur over te doen moeten de sterren dan op 24 uur gedeeld door 50 minuten = 28,8 zonne-afstanden staan = binnen 4320 miljoen kilometer. (binnen die afstand, want ze mogen niet met lichtsnelheid gaan, want dan wordt hunne massa oneindig.) Grappig, vooral omdat elke planeet en elke ster dan zijn eigen heelal om zich heen krijgt. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan soms ook wel aardig zijn. Maar ten tweede is hij gelukkig met al zijn onzin gestorven aan het kruis met de bedoeling in mij wedergeboren te worden met een beter verhaal. Citaat:
Ook Hitler bedoelde het goed, maar begreep het ook nog niet helemaal. Ook hij was een duivels genie. Maar goed: ook uit mijn atoomtheorie kan de grootste ellende voortkomen, met name als een deel van de mensheid het wel zal geloven en een ander deel niet. Maar ook ik bedoel het in principe heel erg goed met de mensen. Maar wel waarschuw ik de mensen ook dat er met mijn atoomtheorie ook een heel groot nieuw probleem bijgekomen is. Want met elke vooruitgang komen er nieuwe problemen om de hoek kijken. De mens moet ook altijd lijden, maar niet eeuwig. Elk lijden leidt tot wedergeboorte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zit in Dubio, moet ik hier nou mijn onderschrift van maken of niet?
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee ze laten zien dat zij allen lid van Skull&bones zijn....
http://zijnditeindtijdtekenswen.punt...&tbl_archief=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals iemand tegen me zei: je moet niet zeggen dat je God bent, maar de Duivel. Je zult zien dat de mensen je dan gaan geloven. Had ook Hitler niet heel veel aanhangers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Satan weet de weg... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de mens moet zeker niet eigenwijs zijn, want dat zal tot zijn ondergang leiden. Citaat:
Kortom dat de mens zelf altijd en eeuwig in de hemel leeft van zijn dromen en zijn kunst en religie. Dus dat niet de materie, maar het bewustzijn de ware substantie is. Dat is namelijk de grote denkfout van de moderne tijd. Daardoor zitten de mensen op een veel te laag niveau. Citaat:
Beter is het omhoog te stijgen tot een bewustzijn van eeuwigheid en oneindigheid en in de hemel te verkeren. En laat de tijd dan maar gewoon zijn rustige gang gaan. Citaat:
Wat de mensen vrijheid noemen is geen vrijheid, maar pure willekeur. En volgens henzelf bestaat de vrijheid ook niet, want zij zelf denken niet, maar ze laten dat aan hun hersenen over. Dus ze zijn slaven van hun hersenen = materie. Citaat:
Want onze moderne tijd leeft vanuit een verkeerde visie. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
|
![]() Citaat:
En nu? Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg er de tranen van in mijn ogen....... ![]() Citaat:
Maar geen Engels, dat is de taal van de Duivel.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 november 2010 om 14:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Echt niet de moeite waard. Wel die hele grote domme massa, waar je een deel van bent. Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 november 2010 om 15:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||
|
![]() Citaat:
"Religie is veel te eenvoudig om te manipuleren" betekend niet dat religie eenvoudig is, maar dat het eenvoudig is om religie te gebruiken voor manipulatie. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien dat het Vlaams zich wat raar uitdrukt. Het moet gewoon zijn: de religie is zo eenvoudig dat je die gemakkelijk kunt manipuleren. Citaat:
Citaat:
Maar aan mijn atoomtheorie ben je dan nog helemaal niet toe. Eerlijkheid en oprechtheid is dan een eerste vereiste. Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 november 2010 om 15:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
![]() Als ik zat te popelen had ik het wel direct gedaan, dan zat ik niet in Dubio.
Citaat:
Citaat:
Bovendien, zeg je hier nu eigenlijk dat jij niet de waarheid vertelt maar datgene roept waardoor je denkt dat mensen zullen gaan luisteren?
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En pas daar schuilt de echte bron van alle kwaad. Niet in de een of andere zuiplap. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |