Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 19:35   #121
ronny.eghers
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kreng ? Pffft...

Beledigen en kritiek geven vanuit je luie zetel is toch zo gemakkelijk en verleidelijk.

Zeg eens, mijn beste, hoe zou jij deze zaak aangepakt hebben ? Graag een concreet antwoord a.u.b.
Juist. de directie en de juf en de politie zullen toch wel geweten hebben wat ze deden.
Waarom moet iedereen tegenwoordig toch aan de zijlijn op alles negatieve commentaar staan geven? Over iets waar ze niet eens het fijne van weten...
ronny.eghers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 19:40   #122
Wisord
Banneling

Standaard

Haar gsm enz ... heeft ze gewoon kwijtgespeeld en zijn niet gestolen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 19:51   #123
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kreng ? Pffft...

Beledigen en kritiek geven vanuit je luie zetel is toch zo gemakkelijk en verleidelijk.

Zeg eens, mijn beste, hoe zou jij deze zaak aangepakt hebben ? Graag een concreet antwoord a.u.b.
Een klas 9 jarige kindjes kun je toch wel de baas zeker?
Boekentassen uitkeren, zakken leegmaken, 1 voor 1 aan de tand voelen, met de ouders spreken.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 november 2010 om 19:52.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 19:55   #124
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Boekentassen uitkeren, zakken leegmaken, 1 voor 1 aan de tand voelen, met de ouders spreken.
Met de ouders spreken zul je wel doen als je hun kindjes aan de tand voelt en hen de zakken laat leegmaken en hun boekentassen begint uit te keren...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:51   #125
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny.eghers Bekijk bericht
Juist. de directie en de juf en de politie zullen toch wel geweten hebben wat ze deden.
Waarom moet iedereen tegenwoordig toch aan de zijlijn op alles negatieve commentaar staan geven? Over iets waar ze niet eens het fijne van weten...
De politie erbij halen is verkeerd. Een school behoort een gedragscode te hebben voor vermissing van eigendommen, want hier gaat het om. Vaker wordt een kind bestolen op school en dan wordt de politie er toch niet bijgehaald? Dus ik vind het gebeuren schandalig.

Een lerares mag natuurlijk de kleintjes fouilleren om te zien of eentje het heeft gestolen. Als de kinderen niets weten en niets zeggen en als ze de spullen niet kan te voorschijn toveren dan houd de zaak daarmee voor mij op. Ik vind het verwerpelijk om alle kinderen door de politie te laten verhoren. Als er bij mij in de straat is ingebroken worden ook niet alle bewoners door de politie verdacht en verhoord. Dit moet de school intern en met de kinderen en ouders oplossen.

En de juf moet haar bankrekening maar blokkeren en de school of de verzekering kan de schade wel vergoeden. Wat een drukte om niks.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:59   #126
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Martelen door met de vingernagels over het bord te schrapen, ...

Ze hun melkje niet geven,

Ze in de klas latten zitten bij de speeltijd

Hun hun stoelen op de tafel laten zetten, ze eraf halen, ze er terug opzetten, ze eraf halen,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 11:01   #127
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Eigen aan de tijd, mensen kunnen en willen zelf niks meer doen en alles moet uitbesteed worden aan de staat.
We zijn een stervende maatschappij.
Oud 25 november 2010, 11:16   #128
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Eigen aan de tijd, mensen kunnen en willen zelf niks meer doen en alles moet uitbesteed worden aan de staat.
We zijn een stervende maatschappij.
Een dikke ²
Dat is idd waar we naartoe gaan. Verwerpelijk voor mij!
Gebruik van gezond verstand wordt zeldzaam.
Mensen spreken liever via politie/ rechter tegen elkaar dan rechtstreeks.

Wat daar gebeurt is, doet me vermoeden dat de sfeer en mentaliteit in die school niet al te best is in het algemeen.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 november 2010 om 11:18.
Oud 25 november 2010, 13:05   #129
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Een dikke ²
Dat is idd waar we naartoe gaan. Verwerpelijk voor mij!
Gebruik van gezond verstand wordt zeldzaam.
Mensen spreken liever via politie/ rechter tegen elkaar dan rechtstreeks.

Wat daar gebeurt is, doet me vermoeden dat de sfeer en mentaliteit in die school niet al te best is in het algemeen.
Jongen. Was dat een privé school misschien ? Of wordt het onderwijs personeel betaald door de staat misschien ? En zijn ze dus onderdeel van de staat misschien ? En mocht men het binnen de school gehouden hebben, zou de staat er dan niet mee bezig geweest zijn misschien ? Jongen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 13:08   #130
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Jongen. Was dat een privé school misschien ? Of wordt het onderwijs personeel betaald door de staat misschien ? En zijn ze dus onderdeel van de staat misschien ? En mocht men het binnen de school gehouden hebben, zou de staat er dan niet mee bezig geweest zijn misschien ? Jongen.
Voor de staat werken ontslaat je niet van menselijke verantwoordelijkheden.
Daarnaast, moeten ambtenaren bij elk conflict naar de politie misschien? Wat een kolder.
Oud 25 november 2010, 13:31   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De politie erbij halen is verkeerd. Een school behoort een gedragscode te hebben voor vermissing van eigendommen, want hier gaat het om. Vaker wordt een kind bestolen op school en dan wordt de politie er toch niet bijgehaald? Dus ik vind het gebeuren schandalig.

Een lerares mag natuurlijk de kleintjes fouilleren om te zien of eentje het heeft gestolen. Als de kinderen niets weten en niets zeggen en als ze de spullen niet kan te voorschijn toveren dan houd de zaak daarmee voor mij op. Ik vind het verwerpelijk om alle kinderen door de politie te laten verhoren. Als er bij mij in de straat is ingebroken worden ook niet alle bewoners door de politie verdacht en verhoord. Dit moet de school intern en met de kinderen en ouders oplossen.

En de juf moet haar bankrekening maar blokkeren en de school of de verzekering kan de schade wel vergoeden. Wat een drukte om niks.
Weet jij van iets meer misschien ?

Ik zou het niet zo raar vinden, mocht de juf pas opmerken dat ze haar gsm en bankkaart en wat centen (dus: een soort handtasje waar die zaken inzitten) als ze thuis komt, of als de kindjes al naar huis zijn.

Alleszins ikzelf weet niet waarom de school de zaken niet zelf heeft kunnen oplossen, maar feit is dat de zaken nog steeds niet terecht zijn.

En dan kom ik tot die woorden van die flik op televisie:
als een kleine van 12 jaar een paar spiegels van een auto kapot kraakt, moeten wij hem dan een reep chocolade geven ?

En als flikken niet in staat zouden zijn om op behoorlijke wijze te communiceren met jonge kinderen, moeten we dan de kinderen van die flikken zelf niet in weeshuizen plaatsen tot die kinderen dan voldoende groot zijn om papa of mama-flik te kunnen trotseren ???

Heel dat voorval doet me aan een heel vroegere persoonlijke ervaring denken, die ik al bijna vergeten was.
Het moet zo rond 1960 geweest zijn. In wintertijd.
Het huisgezin lag nog in bed, toen de gendarmen aanbelden voor een huiszoeking. Ze zochten tuinmeubelen die gestolen waren de zomer ervoor, op zo'n 10 km verder. En wij hadden 'nieuwe tuinmeubelen' en of ze die eens mochten zien.
Onze 'tuinmeubelen' waren echter simpele plooizeteltjes voor campingdoeleinden, en in de winter lagen die ... boven op de kleerkast in mijn slaapkamer.
Ik zag dus twee gendarmen met hun bottinen binnenkomen in mijn slaapkamer: ze bekeken de campingzeteltjes en concludeerden binnen de seconde: dit is iets heel anders.
En weg waren zij.
Bleek dat onhebbelijke en jaloerse buren gepoogd hadden te klikken ...

Maar ik heb daar niks aan overgehouden. We hebben daar hartelijk mee kunnen lachen aan de ontbijttafel. Ik heb toen blijkbaar zelf een bestaand rijmpje omgevormd: gendarm, langen arm, lange lat, stinkend gat.
De conclusie van mijn moeder, toen aan de ontbijttafel: iedereen zal nu wel perfect overtuigd zijn dat wij geen tuinzetels gestolen hebben; waren die gendarmen niet komen kijken, dan hadden sommige mensen misschien blijven twijfelen ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 14:06   #132
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weet jij van iets meer misschien ?

Ik zou het niet zo raar vinden, mocht de juf pas opmerken dat ze haar gsm en bankkaart en wat centen (dus: een soort handtasje waar die zaken inzitten) als ze thuis komt, of als de kindjes al naar huis zijn.

Alleszins ikzelf weet niet waarom de school de zaken niet zelf heeft kunnen oplossen, maar feit is dat de zaken nog steeds niet terecht zijn.

En dan kom ik tot die woorden van die flik op televisie:
als een kleine van 12 jaar een paar spiegels van een auto kapot kraakt, moeten wij hem dan een reep chocolade geven ?

En als flikken niet in staat zouden zijn om op behoorlijke wijze te communiceren met jonge kinderen, moeten we dan de kinderen van die flikken zelf niet in weeshuizen plaatsen tot die kinderen dan voldoende groot zijn om papa of mama-flik te kunnen trotseren ???

Heel dat voorval doet me aan een heel vroegere persoonlijke ervaring denken, die ik al bijna vergeten was.
Het moet zo rond 1960 geweest zijn. In wintertijd.
Het huisgezin lag nog in bed, toen de gendarmen aanbelden voor een huiszoeking. Ze zochten tuinmeubelen die gestolen waren de zomer ervoor, op zo'n 10 km verder. En wij hadden 'nieuwe tuinmeubelen' en of ze die eens mochten zien.
Onze 'tuinmeubelen' waren echter simpele plooizeteltjes voor campingdoeleinden, en in de winter lagen die ... boven op de kleerkast in mijn slaapkamer.
Ik zag dus twee gendarmen met hun bottinen binnenkomen in mijn slaapkamer: ze bekeken de campingzeteltjes en concludeerden binnen de seconde: dit is iets heel anders.
En weg waren zij.
Bleek dat onhebbelijke en jaloerse buren gepoogd hadden te klikken ...

Maar ik heb daar niks aan overgehouden. We hebben daar hartelijk mee kunnen lachen aan de ontbijttafel. Ik heb toen blijkbaar zelf een bestaand rijmpje omgevormd: gendarm, langen arm, lange lat, stinkend gat.
De conclusie van mijn moeder, toen aan de ontbijttafel: iedereen zal nu wel perfect overtuigd zijn dat wij geen tuinzetels gestolen hebben; waren die gendarmen niet komen kijken, dan hadden sommige mensen misschien blijven twijfelen ....
In die tijd zouden de gendarmen niet eens gekomen zijn voor zul flutincident.
In die tijd zouden ze dit opgelost hebben met gezond boerenverstand.
Oud 25 november 2010, 14:44   #133
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht

Dat klopt. Vele scholen zelfs waar wekelijks vechtpartijen zijn maar waar men de politie niet belt om het imago van de school bij de ouders niet te schaden.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 14:56   #134
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Het kan natuurlijjk dat die lerares of de school een diefstalverzekering had en naar de politie moest bellen om recht te hebben op schadevergoeding, waarna de politie wettelijk verplicht was om dit van naderbij te komen bekijken.

We leven in een ingewikkelder wereld dan een halve eeuw geleden, en dat leidt dan soms tot rare toestanden.
Oud 25 november 2010, 15:05   #135
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een onderwijzer heeft eens de schooltas van mijn zoontje doorzocht; ik weet allang niet meer waarom en het had ook geen gevolgen, behalve dat mijn (h)ex me opbelde om te eisen dat wij ouders gezamenlijk die leerkracht zouden aanklagen...

Daar doe ik niet aan mee. Een leerkracht hoeft niet perfect te zijn, en al is mijn zoontje een braaf jongetje, het kan gebeuren dat er eens ten onrechte in zijn tas gekeken wordt. Ik vind het tamelijk onbeleefd als er geen zeer ernstige reden voor is, en niet erg pedagogisch, maar het kan al eens gebeuren. Als gescheiden vader heb je dan wel vragen over hoe je kind je dan bekijkt, maar zoals we nu bezig zijn, maken we het de leerkrachten onmogelijk.

En als ik leerkracht was en één keer een klacht van ouders had gekregen, zou ik ook de politie als alternatief gaan overwegen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 25 november 2010 om 15:06.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 15:08   #136
kameleon
Minister

Standaard

Bij mij in het lager deden ze dat ook. Omdat er veel waren met slordige boekentassen. Was je boekentas niet in orde werd ze vooraan in de klas ondersteboven uitgegoten. Klasgenootjes waarmee het gebeurde verlieten toch huilend de klas. Op die leeftijd stond ik er ook niet bij stil, maar als ik daar nu zo over nadenk....dit ging veel te ver.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 15:09   #137
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Een onderwijzer heeft eens de schooltas van mijn zoontje doorzocht; ik weet allang niet meer waarom en het had ook geen gevolgen, behalve dat mijn (h)ex me opbelde om te eisen dat wij ouders gezamenlijk die leerkracht zouden aanklagen...

Daar doe ik niet aan mee. Een leerkracht hoeft niet perfect te zijn, en al is mijn zoontje een braaf jongetje, het kan gebeuren dat er eens ten onrechte in zijn tas gekeken wordt. Ik vind het tamelijk onbeleefd als er geen zeer ernstige reden voor is, en niet erg pedagogisch, maar het kan al eens gebeuren. Als gescheiden vader heb je dan wel vragen over hoe je kind je dan bekijkt, maar zoals we nu bezig zijn, maken we het de leerkrachten onmogelijk.

En als ik leerkracht was en één keer een klacht van ouders had gekregen, zou ik ook de politie als alternatief gaan overwegen.
Als je zou moeten kiezen, uw kind doen ondervraagd worden door de reptielen, of zijn boekentas eens legen door de schoolmeester om te kijken.
Wat zou je kiezen?

Laatst gewijzigd door giserke : 25 november 2010 om 15:09.
Oud 25 november 2010, 15:54   #138
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die tijd zouden de gendarmen niet eens gekomen zijn voor zul flutincident.
In die tijd zouden ze dit opgelost hebben met gezond boerenverstand.
Gezond boerenverstand en een houten regel eerder.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 16:00   #139
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Reptielen ondervragen 9 jarige schoolkinderen
Er zijn geen reptielen in België.

En sprekende reptielen zijn er al helemaal niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 16:00   #140
eno2
Banneling

Standaard

Pathetisch woordgebruik.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be