Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2010, 23:11   #121
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De staatsveiligheid e.a. hebben hun job gedaan. Er waren in het verleden ook terroristen
en er zullen er in de toekomst nog steeds zijn (inclusief gekken die in het wilde weg gaan schieten in scholen op pleinen in kinderdagverblijven)

de politie is inderdaad uw vriend.

Daarstraks nog een artikel gelezen in de krant (via internet): staatsveiligheid ligt momenteel lam door een ruzie tussen P.S. en M.R.

Ze dachten allicht dat enkel Duitsland geviseerd zou worden omwille van de uitspraken van Merkel en wij beloond zouden worden omdat we altijd bereidwillig zijn om door de knieën te gaan voor de verzuchtingen van bepaalde groeperingen en extreem vriendelijk zijn wanneer het gaat om straffen uitdelen e.d.
Helaas, we hebben misgedacht en niet beseft dat men er ook voor moest zorgen dat zij voor onze cultuur, gebruiken en gewoonten zouden openstaan en wij niet enkel voor de hunne. Ze zien ons als een bende onbeschaafde varkens die een doorn zijn in het Islamitische alziende oog van Allah.
Oud 23 november 2010, 23:19   #122
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Derde keer: als mensen schrijven dat de overheid hen niet kan beschermen tegen moslimterreur, dan is het toch logisch dat ik kijk naar geslaagde aanslagen.

Want als je kijkt naar het aantal geslaagde aanslagen (2 over de laatste 30 jaar) kun je twee verklaringen vinden:

1) De dreiging is substantieel, maar de overheid kan die allemaal voorkomen (waar ik aan zou twijfelen met onze veiligheidsdiensten)

2) De dreiging is niet zo substantieel.

In beide gevallen klopt de bewering dat de overheid de burger niet kan beschermen tegen moslimterreur dus niet.
Deze draad neemt wel een bijzonder onverwachte wending.

Ik hoop dat ik deze manier van een onderwerp bespreken niet overal in het forum tegenkom, al heb ik de indruk dat het inhoudelijk wel zeer verarmd is. (Dat is niet persoonlijk tegen u, gewoon een algemene opmerking, maar ik begrijp uw punt dus ook niet goed, noch uw bedoeling.)
Oud 23 november 2010, 23:22   #123
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wat de opgejutte zuren hier denken, is dat er blijkbaar zo'n 90% van alle moslims (de overige hebben shoarmatenten) constant rond te lopen om plannen te maken om dingen op te blazen en dat de helden van de Staatsveiligheid dit voorkomen.

Wanneer ik dan zeg dat er amper een dreiging is omdat het zo eenvoudig is om iets op te blazen dat een bende geradicaliseerde pubers al tientallen of zelfs honderden doden kan veroorzaken, en dat aangezien dit niet gebeurt er geen echte dreiging is, op nu een paar marginalen na, dan moppen ze iets en gaan ze verder elkaar opjutten.
Ah, daar ligt het: uitgaan van verkeerde, niet-getoetste veronderstellingen.
Enfin, ik kan alvast zeggen dat de veronderstelling voor mij niet opgaat. En al zou 0.0001% van de Moslims potentieel een terrorist zijn, dat is genoeg. Gepland onschuldige slachtoffers maken is waanzin! Los van de psychosociale schade die zoiets te weeg brengt op het maatschappelijk weefsel dat al zeer losmazig is in deze cultureel pluriforme samenleving.
Waarom, oh waarom toch?
Oud 23 november 2010, 23:23   #124
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Enfin, ik kan alvast zeggen dat de veronderstelling voor mij niet opgaat. En al zou 0.0001% van de Moslims potentieel een terrorist zijn, dat is genoeg. Gepland onschuldige slachtoffers maken is waanzin! Los van de psychosociale schade die zoiets te weeg brengt op het maatschappelijk weefsel dat al zeer losmazig is in deze cultureel pluriforme samenleving.
Waarom, oh waarom toch?
Wat tracht je hier te insinueren?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 23:24   #125
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Humor?
Dat zou me verwonderen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 23:26   #126
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wat tracht je hier te insinueren?
Te insinueren niets. Ik poog je iets te zeggen. Ik zal het even bondig samenvatten:

- 1) je veronderstelling is onjuist: Neen, ik denk niet dat 90% van de Moslims potentiële terroristen zijn. Het zou hier anders nogal wat geven begot.

- 2) terrorisme is onder geen beding aanvaardbaar noch bagatelliseerbaar (iets wat jij wel lijkt te vinden)
Oud 23 november 2010, 23:27   #127
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Te insinueren niets. Ik poog je iets te zeggen. Ik zal het even bondig samenvatten:

- 1) je veronderstelling is onjuist: Neen, ik denk niet dat 90% van de Moslims potentiële terroristen zijn. Het zou hier anders nogal wat geven begot.

- 2) terrorisme is onder geen beding aanvaardbaar noch bagatelliseerbaar (iets wat jij wel lijkt te vinden)
1) Ik zeg nergens dat jij dat vindt. Sommige anderen hier lijken dat te vinden.

2) Terrorisme is vooral een quasi-onbestaand fenomeen. Ik ken twee mensen goed die op hetzelfde kruispunt gestorven zijn in een autoongeluk, 1 jaar achter elkaar, en men deed amper iets om de veiligheid van dat kruispunt te verbeteren. Da's pas relevant.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 23:33   #128
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vandaag zijn bij huiszoekingen 7 mensen opgepakt van Tsjetseense en Marokkaanse oorsprong.
(Zie Teletext één blz. 111)
Het toeval wil dat één van die pipo's naar alle waarschijnlijkheid over mijn deur woont.
Rond zeven uur stond een vrouw te brullen tegen agenten die het pand wilden betreden. Vergeefs. Na een paar minuten kregen de agenten versterking van de recherche.
Na wat getrek en geduw werd de man uiteindelijk afgevoerd.
Het onderzoek liep al langer dan een jaar en er zijn in dezelfde zaak reeds mensen opgepakt in Spanje, Marokko en Saudi-Arabië.
De groep ronselden fondsen via en website en hadden plannen voor een aanslag in België.
Het gebeurt dus niet meer ver van mijn bed maar een 20-tal meter daarvandaan.
Ik hoop dat, wanneer de man schuldig wordt bevonden, hij voor heel wat jaren achter de tralies verdwijnt.
Dit soort mensen (?) kunnen we missen in onze maatschappij.
Er woont welgeteld één Marokkaans gezin in onze anders vrij rustige straat.
Toen ze er kwamen wonen waren de meningen verdeeld. Aanvankelijk was ik niet tegen. Tenslotte moet iedereen een faire kans krijgen.
Maar in plaats van een beleefde groet, kreeg ik vijandige blikken als ik de mensen tegen kwam.
Maar dit doet de deur dicht. De waanzin in Antwerpen neemt stilaan absurde proporties aan. Wanneer gaat de politiek zien dat ze niet goed bezig zijn ?
Het ergste is als je in panne valt met de auto, en er dan zo van die vreemdelingen stoppen !!! Daar sta je dan, weerloos, te voet, geen enkele Belg dat stopt om je te helpen, en je word omsingeld door allochtonen, zoals hyena's rond een rottend lijk...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 23:35   #129
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar man toch,die rituele slachting in "Park spoor noord" was toch enkel maar bedoeld om stemmen te ronselen bij de Marokkaanse allochtonen,wie slacht er nu vee in een park zeg !!!!
Ja, waarom helemaal tot in het park lopen, hé ? Slacht gewoon op de stoep, voor je deur, of desnoods in de badkamer of op het terras.
Oud 23 november 2010, 23:37   #130
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, de bende van Nijvel is nooit gepakt. Meer nog, niemand weet wie ze waren. Daarom is er onlangs een nieuwe onderzoeker op de zaak gezet voor ze verjaart. Is nochtans uitgebreid in alle journaals en alle kranten vermeld.

De aanslag in de diamantwijk was in 1981. 29 jaar geleden dus. Jaja, die moslimextremisten zijn echt wel een enorme bedreiging.
Maar elke december komt er wel een nieuwe 'dreiging' of 'alert', ons door een 'bevriende geheime dienst' toegestuurd.
Hoeveel werd er gezeverd over het bompakket in Windhoek? Twee dagen eerste pagina, en dan bleek het een proefzending van een geheime dienst te zijn...

Alarm in Deutschland. Was Terrorwarnungen wirklich wert sind

Maar ze organizeren weer eens een eindejaarspaniek in Berlijn.
Oud 23 november 2010, 23:38   #131
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Beste Hurricane,

ik weet niet waar je woont : ik kan je verzekeren dat in Antwerpen de "gekleurde medemens" zeer vriendelijk is en zijn/haar zitplaats met plezier aan anderen afstaat.
diegenen waar ik soms echt last van heb zijn doorgaans autochtonen.
Pas toch maar op in het openbaar vervoer ! Er zijn er daar al doodgestampt door allochtone kickboksers...
Oud 23 november 2010, 23:39   #132
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Sorry beste roger,ik bezie U echt als een goede vriend,maar nu ben je dik aan het zeveren !!!
Mischien heeft hij te lang op het Konincksplein gezeten vandaag...Wat te veel Carapils binnengekapt...
Oud 23 november 2010, 23:42   #133
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, de bende van Nijvel is nooit gepakt. Meer nog, niemand weet wie ze waren. Daarom is er onlangs een nieuwe onderzoeker op de zaak gezet voor ze verjaart. Is nochtans uitgebreid in alle journaals en alle kranten vermeld.

De aanslag in de diamantwijk was in 1981. 29 jaar geleden dus. Jaja, die moslimextremisten zijn echt wel een enorme bedreiging.
Wie weet waren die van de bende van Nijvel wel moslims ?
Oud 23 november 2010, 23:57   #134
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mischien heeft hij te lang op het Konincksplein gezeten vandaag...Wat te veel Carapils binnengekapt...
Beoordeel je de wereld aan jezelve?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2010 om 23:58.
Oud 23 november 2010, 23:58   #135
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wie weet waren die van de bende van Nijvel wel moslims ?
Dan waren ze wél gepakt.
Oud 24 november 2010, 00:05   #136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom, oh waarom toch?
Schreef je dat ooit over Basken, Ieren, Corsicanen, italiaanse Tirolers? Over amerikaanse militias? Amerikaanse prolifers?
Oud 24 november 2010, 00:14   #137
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan waren ze wél gepakt.
Oud 24 november 2010, 12:22   #138
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Korte samenvatting van het interview op terzake tussen Lieven Verstraete (LV) en zijn gast (G), iemand van de politie.

LV: 'Moeten we ons geen zorgen maken (over terrorismedreiging, mr. Verstraete?) ... dat er heel wat onschuldigen zijn gearresteerd gisteren?
G: Wel er ging lang en grondig onderzoek aan vooraf, dus...
LV: Is er eigenlijk wel sprake van een concrete dreiging?
G: Wij zijn niet zomaar lukraak te werk gegaan. Zoals ik al zij er zijn voldoende ernstige aanwijzingen verzameld dat....
LK: Maar van een concreet doelwit was geen sprake heb ik begrepen.
G: Er waren sterke aanwijzingen voor een aanslag in B...
LV: Jaja, maar van een concreet doelwit was dus geen sprake.
G: Van een concreet doelwit niet.
(Abu Imram kwam net te zeggen dat de democratie de pot op kan)
LV: Die mensen Shariah4Belgium zeggen dat ze alleen jihad voeren met de tongen en de pen. Dat mag toch? Zij doen toch niks onwettigs.
G: Wel dit is ook geen aanval op de Islam maar op het terro...
LV: Zij doen dan toch niks verkeerd hé?
G: Euh...
LV: Bedankt voor dit gesprek.

Bekijk het positief, Mr. Verstraete.
Mits voldoende terrorismedreiging gaan jullie probleemloos de allochtonenquota halen. Als ze dan allemaal zo'n vrouw hebben die in gebroken nederlands haar ongeloof uitschreeuwt, vangen jullie twee vliegen in een klap.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 12:49   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al dacht: je kan me precies 0 terroristische aanslagen in België opsommen. Dan maar terug naar "Het leven zoals het is: de plein".
jij bent de CCC vergeten zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:07   #140
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Op die manier komt de vRt inderdaad aan haar quota. Deze middag ook: terrorismedreiging in Brussel, proces van Kabunda,
Ontsnapping van Sekkaki....

Gelukkig kennen wij de meerwaarde van de multicul, anders was het journaal in een paar minuten gedaan.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be