![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat me nu de moslim zien die datzelfde zegt.
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Burger
|
![]() Euh, geef mij apparatuur om op te nemen en ik ga gerust bij een paar bevriende gezinnen die ik ken.
![]() |
#123 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de mensen die niet weten waar die Frankfurter Schule voor staat: Citaat:
Citaat:
Citaat:
U heeft dus helemaal niks 'genaild'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Afsluitend concludeer ik dat u, gezien uw argumentatie, minstens net zo vooringenomen bent als de mensen die u hier in het diskrediet probeert te brengen, en dat dat dan geschiedt met de intellectuele diepgang van een bord soep. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laat je een moslim zien die zijn dochter rot slaat gewoon omdat ze daar staat. Dan zeg je, FDW is ook zo. Blijkt dan dat dit helemaal niet zo is vermits De Winter zegt, "het is haar keuze." En dan moet ik plots voor materiaal zorgen zodat je bij een of andere obscure moslimfamilie uit uw vriendenkring kan gaan om je foute stelling te bewijzen? Sorry, zo werkt het niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
Intelligentsia afdoen als pseudo-intellectuelen omdat ze niet stroken met uw zin voor realiteit? Die onderzoeksschool is de basis van de kritische onderzoekstheorie die voor zover ik weet tot op vandaag wordt gebruikt, maar goed. Citaat:
Zo hard wel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar imo moeten we die mensen daarom niet terug naar hun eigen land sturen of hun tradities dwangmatig laten stopzetten. Live and let live, maar haal er idd de fundamentalistische gekken zoals die sharia4belgium vantussen.
![]() |
![]() |
#127 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zei toch dat dat filmpje betreurenswaardig is, maar dat geval is niet representatief voor een hele maatschappij, dat weet je nu toch ook wel? Net als dat van De Winter niet zo is...
![]() |
![]() |
#128 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier wat meer geschiedenislessen over Ethiopïe en de pogingen door de islam om het christelijke land te veroveren: http://en.wikipedia.org/wiki/Abyssinian-Adal_War Sta mij toe even het e.e.a. te citeren: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Burger
|
![]() Maar die post ging toch niet over de middeleeuwen, maar over de toestand in het hedendaagse Ethiopië of niet?
Ik ben nu eenmaal geen connaisseur van de Ethiopische geschiedenis, dus indien het allemaal wel zo zou zijn: I stand corrected. ![]()
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 18 december 2010 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft met De winter persoonlijk alleen maar zijdelings te maken omdat hij reageert vanuit zijn cultuur. Onze op christelijke waarden gebaseerde cultuur. Toon me nu de moslimcultuur waar ook diezelfde waarden heersen.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Burger
|
![]() Oh wow, nu niet overdrijven hé. Vijftig jaar geleden was homoseksualiteit volgens 'de cultuur' hier in Vlaanderen ook een zonde. De Katholieke kerk ervaart dit nog steeds zo, maar gelukkiglijk schenkt het gros van de mensen hier daar maar weinig aandacht aan.
Voor mij is voor vele gematigde moslims hier dit nu al het geval, ja. In de landen ginder, waar kerk en staat niet gescheiden zijn, helaas niet. Ik betreur dat, ipv blij te zijn dat mijn cultuur superieur is.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 18 december 2010 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je? Onze op christelijke waarden gebaseerde cultuur is niet hetzelfde als het gedrag vertoond door katholieken. En dan zeker niet verwarren met sexueel gefrustreerd gedrag.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Burger
|
![]() Maar vijftig jaar geleden was 'onze cultuur' anders wel overwegend gebaseerd op katholieke waarden, nee? Goed ja, intussen wel al iets langer eigelijk, we zijn uiteindelijk dra al 2011 ;o Laat ons voor de gemakkelijkheid 'eerste helft van de 20e eeuw' zeggen.
Dat het niet losstond van elkaar zeg ik niet, maar het idee leefde onder de mensen. Dat merkte ik bij mijn grootouders ook vooral, dat die in een volledig ander wereldbeeld zijn opgegroeid, waarin vooral homo's en vreemdelingen als 'zondig' werden ervaren. =) edit: volgens de sociologie werd dit overigens als positief ervaren, dat mensen vroeger nood hadden aan waarden en normen, opgelegd door het 'supernatuurlijke'. Dus ik zeg niet dat het slecht is, ik stel alleen maar vast dat het geen vreemd fenomeen is. ![]()
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 18 december 2010 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het extremisme en fundamentalisme wordt steeds groter onder de islamieten, en echt niet alleen in Hakbarristan e.o, maar vooral in het door hen zo verfoeide westen. Dus ja, daar zit ik inderdaad met mijn kwantitatieve geleuter. Grote kwanta en kleine kwanta. In het geheel niet. Waar heb ik gesteld dat gematigde moslims, of beter gezegd: gematigde opinies onder moslims, slecht zouden zijn? Mij a.u.b. geen woorden in de mond leggen. Citaat:
En dan heb ik het niet eens over de totaal misplaatste arrogantie waarmee u zei: "Laat het ons voor de gemakkelijkheid 'geschiedenis' noemen. Vies maat." Terwijl u er volkomen naast zat. Beter bronnen natrekken dus. Citaat:
Citaat:
Hordes onverlichten naar hier halen en dan maar hopen dat het wel goed zal komen, is niet alleen dom en kortzichtig, maar regelrecht crimineel te noemen. Je gaat niet zomaar met het lot van de bevolking van een heel continent experimenteren zonder dat je het eindresultaat ervan weet. Nu ja, neomarxisten dan weer wel natuurlijk, maar daar zijn het dan ook totalitair ingestelde elitaire marxisten voor. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een moslimcultuur en of katholieke cultuur treden die veranderingen zo goed als niet op omdat die daadwerkelijk soms te vuur en te zwaard bevochten worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat betreft de huidige geschiedenis van Ethiopië: http://www.deverrenaasten.nl/land/et...25-0710-X1.htm Citaat:
En zo'n agressieve veroveringsideologie wilt u hier ten lande laten gedijen. 'Live and let live' zei u zelfs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Burger
|
![]() Dat zeg ik nergens. Ik reageer morgen wel op de rest van de posts, nu moet ik even de deur uit met die vieze indringers. Hopen dat ze niemand neersteken in naam van Allah.
=)
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 18 december 2010 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diegenen die zelfs geen middelbare school afmaken omdat het hen geen bal interesseert, dat zal wel een grotere groep zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is wel dat al die "gematigde" of moet ik zeggen bange "gematigde" moslims zelden of nooit van zich laten horen! Bang van hun soortgenoten die de "echte moslims" willen en moeten uithangen die de ongelovige varkens hun lesje moeten leren! Moesten ze hun eigen rotzooi aanpakken zouden ze er een stuk beter voorstaan, zouden er minder of geen "vreemdelingen-problemen" zijn en zouden ze anders bekeken worden in onze maatschappij! |
|
![]() |
![]() |