![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Banneling
|
bendeke hier , bendeke daar bendekes overal ' dat is wat ik denk elke keer als ik Brice Deruyver op tv bezig zie ; men schakelt een gediplomeerd kenner in om ze in kaart te brengen maar wat doet men er aan : niet veel.
Ik zie het ook niet zitten om die bandieten gedurende 5 jaar te sensibilliseren : Gewoon Verplaatsen is de oplossing |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch enkele bedenkingen: Ik ken heel wat migranten die uitstekend nederlands, zelfs Gents, spreken. Ik schat tweede generatie, voor de eerste was het moeilijker denk ik. Voor een deel door onvoldoende opvang van onze kant, voor een deel omdat ouderen het er moeilijker mee hebben. Maar de jongste generaties gaan hier toch naar school, welke uitvluchten hebben zij ? Dus geen extra bewaking in het hotel ? Was je van plan daar heel uw leven te blijven wonen en werken ? |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Burger
|
Ja natuurlijk spreken zovelen nederlands ik sprak alleen over wat ik zie in mijn specifieke buurt.
Of ze eerste of tweede generatie zijn weet ik niet meestal word de zaak door het hele gezin gerund dus het kunnen heel goed tweede generatie zijn. Uw derde vraag snap ik niet zo goed hoe ze betrekking heeft op de gehighlighte zin. Ja kinderen kunnen uitstekend nederlands helemaal als ze hier geboren zijn maar jongeren boven de 18 die hier net zijn niet altijd. We zaten nooit op hotel altijd kleine hostels gerund door families. Nee, die vraag verwachtte ik. Maar geloof het of niet maar sommige migranten willen terug naar hun land van oorsprong. Zo vertelde mijn moeder die bij het jac werkt onlangs dat ze een jongen bij haar kreeg (met een vriend bij om te vertalen) die terug wou naar palestina of all places. Mijn kapper waar ik woon is turks en hij wil na verloop van tijd ook terug naar Turkije, beter weer etc. |
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De uwe niet blijkbaar.
|
|
|
|
#127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik spreek natuurlijk over nieuwe belgen die bij ons in de club komen en die spreken dus normaal wel onze taal. Behalve dan soms hun vaders. Als we er niet uitgeraken halen we er de zonen bij. Citaat:
We hebben dus al over derde en vierde generatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die slechts voor korte tijd ergens gaat wonen zoekt cultuurgenoten op dat is logisch. Maar als het de bedoeling is de nationaliteit aan te nemen en uw lot met dat van het land te verbinden leert ge toch de taal ? |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|