Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2011, 17:13   #121
mdf
Banneling

Standaard

bendeke hier , bendeke daar bendekes overal ' dat is wat ik denk elke keer als ik Brice Deruyver op tv bezig zie ; men schakelt een gediplomeerd kenner in om ze in kaart te brengen maar wat doet men er aan : niet veel.
Ik zie het ook niet zitten om die bandieten gedurende 5 jaar te sensibilliseren : Gewoon Verplaatsen is de oplossing
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 17:26   #122
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Goh, dan is die 20 miljard euro belastingfraude ineens weg zeker.

Wow, dat is echt spectaculair!
Ik geloof nooit dat belastingsfraude volledig op rekening van de vreemdelingen komt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 17:49   #123
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik geloof nooit dat belastingsfraude volledig op rekening van de vreemdelingen komt.
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 17:55   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert1002 Bekijk bericht
Ik woon persoonlijk in een buurt waar heel veel nationaliteiten samenleven en ik merk ook wel dat ik meer met criminaliteit word geconfronteerd dan toen ik nog bij mijn ouders woonde waar er zo goed als geen allochtonen wonen. Maar ik woon toch liever waar ik nu woon hoewel ik er mijn kinderen niet zou groot brengen. Ik voel me ook zelden onveilig (buiten die keer toen er geschoten werd in onze straat) en het kan me niet zoveel schelen dat ze 24/24 drugs staan te verhandelen op de hoek. Als je jong bent vind je dit misschien allemaal wel spannend en het levert soms grappige anecdotes op.
Het is gewoon een complex probleem, een vriendin van mij werkt in een interimkantoor en zij wist mij te vertellen dat sommige van diezelfde allochtonen op de hoek ingeschreven staan bij hun. Maar ze worden alleen als laatste optie aan het werk gezet omdat ze meestal geen nederlands kunnen. Als ik nooit werk krijg zal ik denk ik ook snel naar criminaliteit overgaan denk ik, daarom is het goed dat er een werkloosheidsuitkering bestaat, dit is voor illegalen dan wel niet van toepassing.
Dat ze dan nederlands leren zou je zeggen en dat denk ik soms ook. Ik zie ook dat de migranten die wel degelijk nederlands spreken zij zijn die in de nachtwinkel staan of die van het buurtwinkeltje op het plein of in de vele pittakoten en dit zijn zonder twijfel beleefde en hard werkende individuen.
Maar zo simpel is het niet altijd, ik heb als kind 2 jaar in Singapore gewoont en daar is een redelijk grote groep nederlanders, dus ik ging naar een nederlandse school en had vooral nederlandse vriendjes. Ik heb ook nooit de moeite gedaan om Singaporees te leren en ik had ook 0 Singaporese vriendjes. Dus ik denk dat het niet abnormaal is voor immigranten om elkaar op te zoeken in een vreemd land en dat het wel een tijdje kan duren voor je je echt actief gaat integreren.
Ik zal nooit of te nimmer geloven dat immigranten of allochtonen an sich meer geneigd zijn tot criminaliteit. Maar aan de andere kant is het denk ik ook niet waar dat uitsluitend een slechte sociale status tot criminaliteit leidt. Toen ik op vakantie was in Indonesië enkele jaren terug zag ik overal armoede en ik was toerist en iedereen daar had alle gelegenheid om mij te bestelen of te bedriegen en nooit heb ik me onveilig gevoeld integendeel iedereen is vriendelijk, gastvrij al wat je wilt.Wat denk ik ook meespeelt is het feit dat allochtonen en zeker jongeren zich totaal niet aanvaard voelen hier. ik kreeg enkel weken geleden een lift van een bulgaar die hier al 3 jaar woonde en werktte en hij sprak redelijk nederlands en we spraken erover hoe moeilijk het is voor allochtone jongeren om eenvoudig weg uit te gaan. Ze worden gewoon nergens binnengelaten. Als ik rondloop elke zaterdagavond op zoek naar een café of club waar ik eindelijk binnen ga kunnen dan zou ik ook pissig worden.
Naast dit alles worden ze in eigen land nog eens voorgelogen ook over hoe goed ze het hier wel niet gaan hebben.
Bon, my 2 cents dus
Goede post.
Toch enkele bedenkingen:
Ik ken heel wat migranten die uitstekend nederlands, zelfs Gents, spreken.
Ik schat tweede generatie, voor de eerste was het moeilijker denk ik.
Voor een deel door onvoldoende opvang van onze kant, voor een deel omdat ouderen het er moeilijker mee hebben.
Maar de jongste generaties gaan hier toch naar school, welke uitvluchten hebben zij ?

Dus geen extra bewaking in het hotel ?
Was je van plan daar heel uw leven te blijven wonen en werken ?
Oud 17 januari 2011, 18:25   #125
geert1002
Burger

Standaard @bobke

Ja natuurlijk spreken zovelen nederlands ik sprak alleen over wat ik zie in mijn specifieke buurt.
Of ze eerste of tweede generatie zijn weet ik niet meestal word de zaak door het hele gezin gerund dus het kunnen heel goed tweede generatie zijn.
Uw derde vraag snap ik niet zo goed hoe ze betrekking heeft op de gehighlighte zin.
Ja kinderen kunnen uitstekend nederlands helemaal als ze hier geboren zijn maar jongeren boven de 18 die hier net zijn niet altijd.
We zaten nooit op hotel altijd kleine hostels gerund door families.
Nee, die vraag verwachtte ik. Maar geloof het of niet maar sommige migranten willen terug naar hun land van oorsprong. Zo vertelde mijn moeder die bij het jac werkt onlangs dat ze een jongen bij haar kreeg (met een vriend bij om te vertalen) die terug wou naar palestina of all places. Mijn kapper waar ik woon is turks en hij wil na verloop van tijd ook terug naar Turkije, beter weer etc.
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 19:09   #126
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Mijn sarcasmedetector sloeg op rood.
De uwe niet blijkbaar.
Oud 17 januari 2011, 19:22   #127
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Mijn sarcasmedetector sloeg op rood.
De uwe niet blijkbaar.
Maar nu blijkbaar niet.
Ik stel vast dat uw sarcasmedetector ook nogal selectief werkt.
Oud 17 januari 2011, 19:39   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk spreken zovelen nederlands ik sprak alleen over wat ik zie in mijn specifieke buurt.
Ja ok.
Ik spreek natuurlijk over nieuwe belgen die bij ons in de club komen en die spreken dus normaal wel onze taal.
Behalve dan soms hun vaders. Als we er niet uitgeraken halen we er de zonen bij.
Citaat:
Of ze eerste of tweede generatie zijn weet ik niet meestal word de zaak door het hele gezin gerund dus het kunnen heel goed tweede generatie zijn.
Er is een migratiestop.
We hebben dus al over derde en vierde generatie.
Citaat:
Ja kinderen kunnen uitstekend nederlands helemaal als ze hier geboren zijn maar jongeren boven de 18 die hier net zijn niet altijd.
Valt het u niet op dat zelfs asielzoekers die hier pas enkele jaren zijn het vaak wel kunnen. Zij zijn natuurlijk helemaal niet zeker dat ze mogen blijven.
Citaat:
We zaten nooit op hotel altijd kleine hostels gerund door families.
Omdat ik vaak merk hoe camping door gewapende mannen bewaakt worden.
Citaat:
Nee, die vraag verwachtte ik. Maar geloof het of niet maar sommige migranten willen terug naar hun land van oorsprong. Zo vertelde mijn moeder die bij het jac werkt onlangs dat ze een jongen bij haar kreeg (met een vriend bij om te vertalen) die terug wou naar palestina of all places. Mijn kapper waar ik woon is turks en hij wil na verloop van tijd ook terug naar Turkije, beter weer etc.
Dat was zeker zo voor de eerste generatie, "gast"arbeiders weet je wel.
Oud 17 januari 2011, 19:45   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw derde vraag snap ik niet zo goed hoe ze betrekking heeft op de gehighlighte zin.
Toch eenvoudig.
Iemand die slechts voor korte tijd ergens gaat wonen zoekt cultuurgenoten op dat is logisch. Maar als het de bedoeling is de nationaliteit aan te nemen en uw lot met dat van het land te verbinden leert ge toch de taal ?
Oud 17 januari 2011, 20:56   #130
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd dat u vergeet te vermelden dat er ook 250K verbeurd verklaard wordt.
Elke dag zien we dat witte Vlamingen mogen stelen zonder in de gevangenis te belanden.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be