Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 14:44   #121
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Ik denk dat u geen gelijk heeft wat uw stelling over wetenschappelijk onderzoek betreft.
Misschien eens kijken wat wikipedia erover zegt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_methode

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 februari 2011 om 14:45.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 14:44   #122
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat ervan uit dat men in de pedagogie en de psychologie niets wetenschappelijk kan vaststellen omdat men nu eenmaal nooit tweemaal eenzelfde persoon in eenzelfde situatie kan brengen, en zien dat die persoon dezelfde reacties vertoont.
Echter, men kan toch op een wetenschappelijke manier vaststellen dat bepaalde factoren geen invloed hebben op zekere gedragingen. Als u dat niet aanvaardt, dan kan u eigenlijk over geen enkel menselijk gedrag iets veralgemenend zeggen.
Dat is inderdaad ook zo. Ook in deze kwestie zijn wetenschappers het onder elkaar niet eens.

http://www.weljongniethetero.be/foru...hp?f=60&t=5851

Paulus.
Oud 21 februari 2011, 14:44   #123
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vooral, u kan dan ook niet beweren dat het voor een kind beter is dat het opgevoed wordt door vader én moeder. Immers, ook in dit geval kan je niets 'recreëren' die uw stelling ondersteunt, toch ?
Natuurlijk wel. Het is immers een natuurlijk biologisch gegeven.

Paulus.
Oud 21 februari 2011, 14:44   #124
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad. Goed gezien.

Paulus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Inderdaad. Goed gezien.
Citaat:
Inderdaad. Goed gezien.
Als ik een papegaai wil, zal ik er wel een kopen.

Paulus

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 februari 2011 om 14:46.
Oud 21 februari 2011, 14:45   #125
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, ik dacht dat zulke onderzoeken allemaal waardeloos waren? Overigens vind je altijd wel wetenschappers die tegen de consensus ingaan.
Niet in geval van wetenschappelijk bewijs. Geloof me maar dat er bijvoorbeeld geen enkele discussie is over de wet van Pascal van Ohm van Archimedes enz...

En weet je waarom niet?

Omdat deze wél bewezen zijn.

...dat ik dat moet uitleggen aan iemand die betaald wordt om wetenschappelijk onderzoek te doen?....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 februari 2011 om 14:47.
Oud 21 februari 2011, 15:00   #126
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent dus tegen alle vormen van draagmoederschap en adoptie als ik het goed begrijp.
Ik ben in elk geval tegen het draagmoederschap om de simpele reden dat er over ter wereld kinderen op straat leven of in weeshuizen worden opgevoed. Voor mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen binnen hun relatie zou adoptie de enige mogelijkheid mogen zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 15:01   #127
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet in geval van wetenschappelijk bewijs. Geloof me maar dat er bijvoorbeeld geen enkele discussie is over de wet van Pascal van Ohm van Archimedes enz...

En weet je waarom niet?

Omdat deze wél bewezen zijn.

...dat ik dat moet uitleggen aan iemand die betaald wordt om wetenschappelijk onderzoek te doen?....

Paulus.
Humane wetenschappen zeggen je niets? Er wordt trouwens wel degelijk gediscussieerd binnen de exacte wetenschappen. Maar goed, je weet dat allemaal zelf ook wel. Zoals ik eerder al schreef: van mij mag je denken dat je gelijk hebt, uiteindelijk is dat irrelevant.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 15:02   #128
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben in elk geval tegen het draagmoederschap om de simpele reden dat er over ter wereld kinderen op straat leven of in weeshuizen worden opgevoed. Voor mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen binnen hun relatie zou adoptie de enige mogelijkheid mogen zijn.
Dat is op zijn minst een duidelijke mening. Ik ben zelf ook geen grote fan van draagmoederschap, maar voor mij heeft dat niets te maken met de geaardheid van de potentiële ouders.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 15:12   #129
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Humane wetenschappen zeggen je niets?
Ja waarom?

Citaat:
Er wordt trouwens wel degelijk gediscussieerd binnen de exacte wetenschappen.
Niet over bewezen zaken. In het andere geval zijn ze niet bewezen. Begint het te dagen?

Citaat:
Maar goed, je weet dat allemaal zelf ook wel. Zoals ik eerder al schreef: van mij mag je denken dat je gelijk hebt, uiteindelijk is dat irrelevant.
In een discussie is het weldegelijk relevant wie gelijk heeft. Maar ik begrijp natuurlijk wel waarom jij vindt van niet.

Paulus.
Oud 21 februari 2011, 15:36   #130
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Het is immers een natuurlijk biologisch gegeven.

Paulus.
Het is inderdaad een biologisch gegeven dat een man en een vrouw 'nodig' zijn om een kind te verwekken. D�*t, en enkel dat is een biologisch gegeven.
Het is absoluut geen biologisch gegeven dat een man en een vrouw nodig zijn om een kind groot te brengen.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 15:55   #131
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een biologisch gegeven dat een man en een vrouw 'nodig' zijn om een kind te verwekken. D�*t, en enkel dat is een biologisch gegeven.
Het is absoluut geen biologisch gegeven dat een man en een vrouw nodig zijn om een kind groot te brengen.
Natuurlijk niet. Er zijn zelfs gevallen bekend van kinderen die kinderen grootbrengen.

Maar snap nu toch eens, dat het niet gaat om wat 'nodig is' om een kind groot te brengen. Moest het daarom gaan, kun je ze net zo goed in een weeshuis laten. Daar hebben ze ook alles wat 'nodig is'.

Het gaat erom wat het beste is voor het kind. En dan ga je natuurlijk kijken naar de biologische gegevens.

Kijk. Het kan best zijn dat ijsberen evengoed bruine beren kunnen grootbrengen en omgekeerd. Maar welke onverlaat gaat nu in een zoo een jong van een ijsbeer bij bruine beren steken en een jong van bruine beren bij de ijsbeer, met als argument:

"jamaar onderzoek heeft uitgewezen dat dit eigenlijk geen kwaad kan".

De mensen gaan je zot verklaren. Zegt jou gezond verstand dan niet dat je dat best niet doet? De mijne anders wel.

Wel zo ook bij mensen.

Men moet eens leren denken vanuit het belang van het kind. Denken wat nu het beste is voor het kind, ipv schrijnende situaties met kinderen gaan misbruiken voor het zogenaamde strijden naar gelijke rechten voor homoseksuelen.

En wie denkt in het belang van het kind; wie denkt waar het kind zich het beste bij zal voelen, zal ongetwijfeld zo dicht mogelijk bij de natuurlijke biotoop blijven van dat kind.

Wie het belang van het kind voorop stelt zal steeds kiezen voor hetero-ouders voor het kind, al was het maar vanuit het natuurlijk biologisch gegeven, dat kinderen nu eenmaal uit man en vrouw voortkomen. Dat voelt iedereen met een beetje gezond verstand instinctief aan. En dat is ook de reden dat er zoveel argwaan is tegenover homoseksuele ouders voor het kind.

Niemand die zegt dat homoseksuelen betere of slechtere ouders zouden zijn, want dat is natuurlijk onzin. Dat kun je trouwens ook nooit wetenschappelijk gaan bewijzen, want een kind kan nu eenmaal maar ene keer opgevoed worden.

Maar als we het hebben over de meest ideale omstandigheden, waarin een kind wordt opgevoed...

... dan kunnen we er niet van tussen dat een kind het best gediend is met een vader en een moeder, ipv twee vaders of twee moeders. Want een vader is geen moeder en een moeder is geen vader. Ze zijn beide nodig wil men de meest ideale omstandigheden aan het kind aanbieden.

Paulus

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 februari 2011 om 15:56.
Oud 21 februari 2011, 16:01   #132
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

een langgerekte stropopredenering. Chapeau voor degene die zich er in wil smijten
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 16:10   #133
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
een langgerekte stropopredenering. Chapeau voor degene die zich er in wil smijten
Nee hoor. Een stropopredenering is heel wat anders.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Paulus.
Oud 21 februari 2011, 16:15   #134
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Een stropopredenering is heel wat anders.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Paulus.
maak er dan drogreden van, mij om het even

ge haalt er genoeg aan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 16:19   #135
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
maak er dan drogreden van, mij om het even

ge haalt er genoeg aan
Bedrog in een redenering wordt er zo vantussen gehaald door iemand van uw kaliber toch? Of kom je weer niet verder dan wat aan de kant staan roepen?

Zeer benieuwd naar de duiding van het bedrog in mijn redenering.

Voel je uitgedaagd.

Paulus.
Oud 21 februari 2011, 16:28   #136
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi.../110218_Samuel

Bon, vader is belg, dus kind is belg (zoals zo dikwijls het geval).
Ik zie totaal niet in waarom men dat kindje dan eerst twee jaar in een weeshuis heeft gestopt. Dit is toch je reinste kafka toestand?

Als je als man per ongeluk een oekrainse zwanger maakt, dan moét je betalen en onderhoudsgeld etc.. en als ge dan samen overeenkomt, dan komt het kind (dat erkend werd) toch ook naar papa?
--------------------

En dan even het gore verhaal van Baby D. Blijkbaar nog altijd niet voor de rechtbank geweest? Waarop wachten ze? tot het kind 21 is geworden? Baby D. is ook Belg want haar papa (die haar OOK al van in het begin wil) is Belg. Het kind werd verkocht maar mag geen belg worden? En nu zit het ook in een pleeggezin want dat is beter?
Een schande!
Heel dat verhaal is uiteraard wraakroepend , dat van Baby D al minstens even erg, een mens zou al voor minder naar minder naar onorthodoxe methodes grijpen.

Nu is het ook wel zo, dat die gasten misschien niet goed geinformeerd waren en ook methodes gebruikt hebben die niet al te koosjer waren, maar een afspraak is een afspraak en een kind geboren uit een Belgische vader is toch belg ? niet ? Heel het zaakje begint pas echt te stinken hoe makkelijk het is, om als niet belg binnen te geraken en aan papieren te geraken.

Nu vind ik persoonlijk ook dat er verder wel eens een halt mag geroepen worden aan al die kinderhandel , gemarchandeer enz... Die kinderen zijn daar uiteindelijk de slachtoffers van.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 16:37   #137
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet eens leren denken vanuit het belang van het kind. Denken wat nu het beste is voor het kind

En wie denkt in het belang van het kind; wie denkt waar het kind zich het beste bij zal voelen, zal ongetwijfeld zo dicht mogelijk bij de natuurlijke biotoop blijven van dat kind.
Wel Paulus, dat hebben ze in deze zaak duidelijk gedaan. Het kind mag immers eindelijk naar zijn biologische vader gaan. Als je een beetje consequent zou zijn, dan zou je dat dus in ieder geval moeten toejuichen.

(en voor de rest zijn we al lang op de hoogte van je homofobe en conservatieve gedachtegoed... maar gelukkig worden wetten - tot spijt van figuren zoals u - doorgaans niet gebaseerd op buikgevoel)

Laatst gewijzigd door Edina : 21 februari 2011 om 16:38.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 16:46   #138
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Misschien eens kijken wat wikipedia erover zegt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_methode

Paulus.
Lees die tweede alinea eens...
Oud 21 februari 2011, 16:47   #139
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Lees die tweede alinea eens...
Heb ik gedaan én?

Paulus.
Oud 21 februari 2011, 16:49   #140
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Ik heb nog altijd geen antwoord gekregen van Paulus of homosexuele mensen sowieso biologische ouders mogen worden en of hun kinderen dan moeten worden afgepakt.

Wat als een lesbische vrouw bevalt in Oekraine? Moet dat kind dan ook in een weeshuis worden ondergebracht bij gebrek aan vindbare vader?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be