![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is in deze discussie echter geen argument voor roken. In tegendeel eigenlijk.
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Het is wel degelijk een argument om de 'dodelijke 'schadelijkheid van tabak en de marginaliteit van haar gebruikers even te nuanceren..sommigen lukt dat blijkbaar niet goed..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk is er een fundamenteel verschil ........... een rokerskroeg binnen gaan is vrije keuze ........ met de fiets naar men job rijden is geen vrije keuze !
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
En is het nu net niet dat wat de afgunstVlamingen willen veranderen?
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Feit is en blijft dat jij als roker een letterlijke slaaf bent van de sigarettenindustrie, in zo een mate zelfs dat het je gezonde verstand aangetast heeft en je bijgevolg fulmineert tegen iedereen die terecht bedenkingen heeft bij een zo slechte, ongezonde, dure, onnodige en gevaarlijke hobby, zowel gevaarlijk voor jezelf als voor anderen. Maar je doet maar hoor. Enkel niet meer in een café, hah ! Ga buiten wat zielig staan roken, maar je komt er niet meer in met je stinkstokken. De democratie heeft beslist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je bent een lafbek , alleen jammer dat de rokers in jouw kring dat nooit zullen weten. A propos, ik rook niet (meer)..en jouw triestig betoog is helemaal geen normale reactie van een 'normale' niet-roker over dit onderwerp.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Als nu eens AL de café bazen onderling afspreken dat ze gewoon roken blijven toelaten op café en geen gevolg geven aan de sancties. Wat gaat men dan doen? Elke café sluiten? Laat me niet lachen. Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid is af en toe goed voor onze vrije toekomst. Spijtig genoeg heeft de gemiddelde Belg hier niet de ballen voor.
Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 27 april 2011 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() JurgenD, u heeft helemaal gelijk.
Nog niet hoger dan mijn schoen, komen de rokers die zijn gaan betogen tegen het rookverbod.
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Verwonderd me niks de 'relatief' magere opkomst..zelfstandigen die zich organiseren in groep is op zich al een hele prestatie.. ![]() Wat heeft een volledig hermetisch afgesloten ruimte met sluisdeursysteem nu nog te maken met het beschermen tegen rook..komaan zeg een beetje normaal blijven doen hé.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 27 april 2011 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() ![]() Damn krauts had it right. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Burger
|
![]() Citaat:
IK weet wel dat roken niet gezond is, het is ook één van de redenen waarom ik er mee gestopt ben, maar ik kan mijn medemens niet VERPLICHTEN om ook aan zijn gezondheid te denken, als die vindt dat dat een aanvaardbaar risico is. Ik vind zelf dat de schadelijkheid van passief roken schromelijk overdreven wordt, zeker als het gaat om blootstelling van enkele uurtjes per week. Dat is dan een aanvaardbaar risico dat ik neem. Als we mensen gaan verhinderen dit soort afwegingen te maken, omdat WIJ WETEN WAT GOED VOOR U IS, beeldt je dan maar eens in wat de toekomst in petto heeft : - Iedereen die overgewicht heeft op dieet - Alcohol consumeren in afgemeten hoeveelheden, max 2 biertjes per dag of zo - Geen snoep meer want slecht voor uw tanden - Geen frieten meer, want onze cholesterol is nu al te hoog - Veel minder internetten en dan vooral op fora, want slecht voor uw polsen en uw rug - Max 1 uur televisie per avond, en verplicht 2 uur lichaamsbeweging daarna - Enkel nog sex met condoom, tenzij ge een kindje wil maken - Nergens meer roken, zelfs thuis niet - Drugs uit den boze, in welke vorm dan ook - Als je niet kan slapen, pech dan, want ook slaapmiddelen kunnen niet meer ... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wij gaan een spannende toekomst tegemoet !
![]() |
![]() |
#139 |
Gouverneur
|
![]() Is er dan een referendum geweest? Bovendien: als de "democratie" in onze bruine kroeg nu eens beslist om te blijven roken? Flauw hoor...
Ik zal me alleszins aanpassen aan het verbod. Blijft alleen het wrange gevoel dat de "anti-rokers " eigenlijk geen echte cafégangers zijn, nooit waren en nooit zullen worden... Waarschijnlijk stevenen we af naar Ierse toestanden, waar de pubs leeg zijn, en de er in de "rooktent" buiten een geweldige ambiance heerst. Waarop de eenzame "anti" binnen in de pub, eist dat er ook buiten een "scheiding" komt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik gaan niet buiten staan , twee pintjes op en naar huis ! als er daardoor minder volk in de kroeg komt en die verdwijnen dan is da pech ! Oh ja , ik vergelijk da zo een beetje met de refter opt werk ..... daar zit bijna nooit niemand , iedereen in de rookruimte ( rokers en niet rokers ! )
![]() |