Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2011, 12:06   #121
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is niet de bedoeling.
Ik dacht dat het de bedoeling was om een discussie te voeren.

Heb je mijn antwoord op je vraag nu al gelezen?
Je mag nooit een groep beoordelen op basis van individuen.
Je kan nooit een individu verantwoordelijk stellen voor de daden van een ander.
Ouders zijn dus niet verantwoordelijk voor de daden van hun kinderen en dergelijk?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 12:23   #122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En heu, waarom krijgen nu steeds minder mensen iets tegen allochtonen?
Kan iemand daar op antwoorden.
Omdat steeds meer allochtonen mens worden?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 12:27   #123
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
eberhardt
Buiten het feit dat er veel landen zijn die ras in het bevolkingsregister vastleggen (VS bv), wordt afkomst en etniciteit in de Belgische statistieken (NIS bv) gewoon als varabele ingezet en is het politiek relevant om vast te stellen dat de witte Vlaming in aantal afneemt.
OK de VS heeft nog steeds een aantal racistische trekjes

Moeten we dat emuleren?

De witte Vlaming...

wordt steeds gekleurder

zonder of met zon
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 12:30   #124
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ouders zijn dus niet verantwoordelijk voor de daden van hun kinderen en dergelijk?
Nee.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 18:25   #125
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als men hinderlijk geblaf hoort moet men niet in een koeienwei gaan zoeken naar de dader..
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 18:29   #126
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Daar komt de stelling van sjok inderdaad op neer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 18:52   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Nochtans zei je: Je kan nooit een individu verantwoordelijk stellen voor de daden van een ander.
Dar blijf ik bij.
Ik zal even preciseren :
Ik ben verantwoordelijk voor het betalen van de schade die mijn kinderen zouden kunnen veroorzaken.
Maar als zij iemand vermoorden zal ik niet voor de rechtbank verschijnen op beschuldiging van moord.

Citaat:
En dan kom jij mij vragen stellen in verband met 'nooit'!
Ik vraag je enkel wat je er niet aan begrijpt.

Citaat:
Arti, 'up your ass' zou ik zeggen.
Is dit typisch voor je superieure Westerse cultuur?
Er is precies nog veel werk aan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 19:03   #128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dar blijf ik bij.
Ik zal even preciseren :
Ik ben verantwoordelijk voor het betalen van de schade die mijn kinderen zouden kunnen veroorzaken.
Maar als zij iemand vermoorden zal ik niet voor de rechtbank verschijnen op beschuldiging van moord.

Ik vraag je enkel wat je er niet aan begrijpt.

Is dit typisch voor je superieure Westerse cultuur?
Er is precies nog veel werk aan.
Dat klopt, u zult niet voor de rechtbank verschijnen, maar indien u niet werkelijk moeite deed uw kind op te voeden ( omdat het vanaf de leeftijd van tien eigenlijk al op straat rondhing, enkel basis zorg kreeg, pa er nooit is en ma niet kan lezen of schrijven, er teveel mensen in een te kleine ruimte wonen en u van uw weinige inkomsten nog een huis bouwt in Marokko of familie onderhoud) en er sprake is van bedreiging van het psychisch, moreel en fysiek welbevinden van uw kind,dan wordt u als onderdeel van het probleem van het kind beschouwt. Ik voel me dan als ouder nog meer verantwoordelijk dan ene gerecht me moet bijdrengen hoor. Blijkbaar oefent u al in de andere kant opkijken, dat gaat bijna vanzelf langzamerhand?

Natuurlijk is er werk aan de Westerse cultuur... maar niet zoals u dit bedoelt, want uiteindelijk moogt gij uw pollen kussen.. dat je als vrouw op internet zit, er een mening op na mag houden, met de auto mag rijden, mocht studeren en voldoende eten kreeg om je fysiek normaal te ontwikkelen.
Dat dankt u aan die cultuur waar u zich graag laatdunkend over uitlaat omdat u toch zo gecharmeert bent van een ideologie die als basis kan dienen om al die leuke dingen voor uw kleindochters af te schaffen!

Niet dat u iets in de gaten heeft hoor, dat niet...u bent vooral " politiek corract" in uw strijd tegen discriminatie en racisme.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 19:30   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt, u zult niet voor de rechtbank verschijnen, maar indien u niet werkelijk moeite deed uw kind op te voeden ( omdat het vanaf de leeftijd van tien eigenlijk al op straat rondhing, enkel basis zorg kreeg, pa er nooit is en ma niet kan lezen of schrijven, er teveel mensen in een te kleine ruimte wonen en u van uw weinige inkomsten nog een huis bouwt in Marokko of familie onderhoud) en er sprake is van bedreiging van het psychisch, moreel en fysiek welbevinden van uw kind,dan wordt u als onderdeel van het probleem van het kind beschouwt. Ik voel me dan als ouder nog meer verantwoordelijk dan ene gerecht me moet bijdrengen hoor. Blijkbaar oefent u al in de andere kant opkijken, dat gaat bijna vanzelf langzamerhand?
Heeft ma niet meer "de zelfredzaamheid van een kleuter"?
Alice, je hoeft je eeuwige vooroordelen niet blijven herhalen.
We weten al lang; als een allochtoon iets misdoet ligt dat aan zijn opvoeding, als een autochtoon iets misdoet dan weten we niet hoe dat gekomen is.

Citaat:
Natuurlijk is er werk aan de Westerse cultuur... maar niet zoals u dit bedoelt, want uiteindelijk moogt gij uw pollen kussen.. dat je als vrouw op internet zit, er een mening op na mag houden, met de auto mag rijden, mocht studeren en voldoende eten kreeg om je fysiek normaal te ontwikkelen.
Niet zoals ik bedoel? Heb je gelezen wat er stond? Vind je dat normaal dat men anderen zo aanspreekt?
Citaat:
Dat dankt u aan die cultuur waar u zich graag laatdunkend over uitlaat omdat u toch zo gecharmeert bent van een ideologie die als basis kan dienen om al die leuke dingen voor uw kleindochters af te schaffen!
Over welke cultuur laat ik mij graag laatdunkend uit? (graag citaat met link)
Van welke ideologie ben ik gecharmeerd? (graag citaat met link)

Citaat:
Niet dat u iets in de gaten heeft hoor, dat niet...u bent vooral " politiek corract" in uw strijd tegen discriminatie en racisme.
Dit niveau van discussiëren, is dit typisch voor je superieure Westerse cultuur?
Oud 8 juni 2011, 22:32   #130
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
en, was je daar geen allochtoon?
Ja, en ? Ik heb daar niemand gevraagd mijn hele familie op te vangen, en te onderhouden, noch om tempels te bouwen om mijn persoonlijk religie te kunnen beleidden. En ik heb niemand afgeranseld, bestolen of verkracht ook niet. Ik heb zelfs niet in hun gezichten gespuwd, en hun vrouwen uitgemaakt voor hoeren.
Stel je voor, ik betaalde zelfs mijn ticket als ik de bus pakte !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 22:37   #131
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

De komende 50 jaar zal het aantal mensen dat de kost verdient in Europa dalen met 100 miljoen, terwijl de totale bevolking groeit en vergrijst. Honderd miljoen minder werkenden moeten dus steeds meer monden voeden. Je hoeft geen Einstein te zijn om te snappen dat dat niet gaat. Een groep Belangrijke Mensen heeft zich (onder andere) over die vraag gebogen en heeft een simpel antwoord: er moeten veel meer buitenlanders komen. Volgens de groep van acht prominenten, onder wie oud-Navo-chef Javier Solana, oud-EU-commissaris Emma Bonino en hoogleraar en auteur Timothy Garton Ash, is er ook niks mis mee dat immigranten hun culturele bagage meenemen, zolang ze zich aan de wet houden. Sterker nog, de komst van nieuwe culturen kan bijdragen aan de creativiteit die Europa nodig heeft, nu meer dan ooit.
Misschien eerst even het stuk lezen (onder link 1) of de beschouwing van Hans Goslinga daarover in Trouw (onder link 2) en dan gaan schelden.
De samenstelling van de Group of Eminent Persons:
Voorzitter: Joschka Fischer, leden: Timothy Garton Ash (Engeland), Emma Bonino (Italie), Martin Hirsch (Frankrijk), Danuta Hubner (Polen), Ayse Kadioglu (Turkije), Sonja Licht (Servie), Vladimir Lukin (Rusland), Javier Solana Madariaga (Spanje)

Bronnen: Rapport van de Group of Eminent Persons, Trouw
Vergrijsde mensen sterven uiteindelijk, en kosten dan niets meer. Het probleem van de vergrijzing lost zichzelf op dus. Behalve...als je allerlei mensen laat komen in grote aantallen, die allemaal ook grijs en oud en hulpbehoevend gaan worden. Zonder ooit gewerkt en bijgedragen te hebben. Vermits alle werk tegenwoordig in Azië verricht word.
Oud 8 juni 2011, 22:42   #132
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wow, hoe vaak is dat CPB al de mist ingegaan denk je?

Daar vertrouwen we dus net zo min op als op het rapport van de ´Eminent Persons´.

Elke grote culturele, geopolitieke en ecomische bloei van een regio gaat samen met immigratie. Dat is de wet van de praktijk.
Ga gewoon op straat wandelen, en je beseft zonder moeite dat immigratie nefast is voor de lokale bevolking.
De deur uit , al die niet- Europese vreemdelingen. Zélfs bepaalde Europese vreemdelingen mogen de aftocht blazen, zoals bvb de Roemeense zigeuners, en andere grapjassen van die slag.
Maar negers en arabieren mogen echt allemaal weg, en zo rapper hoe beter.
Oud 8 juni 2011, 22:47   #133
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Honden hebben de gemeenschappelijke eigenschap dat ze wel eens tot dikwijls blaffen.

Je mag nooit een groep beoordelen op basis van individuen.
Je kan nooit een individu verantwoordelijk stellen voor de daden van een ander.

Waar elders vroeg je me dit?
Ik vroeg het jou nog nooit, maar ik zou ook wel eens willen weten vanaf welk percentage men mag bepalen dat een bepaalde bevolkingsgroep bepaalde kenmerken & gedrag vertoont ?
Oud 9 juni 2011, 01:00   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten al lang; als een allochtoon iets misdoet ligt dat aan zijn opvoeding, als een autochtoon iets misdoet dan weten we niet hoe dat gekomen is.

Niet zoals ik bedoel? Heb je gelezen wat er stond? Vind je dat normaal dat men anderen zo aanspreekt?

Dit niveau van discussiëren, is dit typisch voor je superieure Westerse cultuur?
Niveau? Echt; in die discussies met u? Ik denk inderdaad dat dit te wensen overlaat. Want mijn mening heeft niets, geen lor, nada te maken met vooroodelen, wel met ondervinding en ervaring.
Mensen hebben niets aan betweters van uw formaat wanneer het op meningen aankomt.

Wie gebruikte de uitdrukking" witte Vlaam " en heeft het steevast over die Westerse cultuur doe blijkbaar de uwe niet is?
Ik merk ook op dat je niet ingaat op mijn argument" dankzij dat Westen heeft u het leven wat u leidt". Liever verdedigt u een ideologie die aan uw leven zoals u nu heeft een eind kan maken.

Dat maakt een discusie met u dus niet boeiend maar irritant, u gaat nooit in op wat essentieel is maar verlegt de discussies richting oeverloos gedraai.

Wilt u nu in alle ernst beweren dat opvoeden los staat van cultuur? UIteraard niet. Denkt u echt dat kinderen in China, Pakistan, Indonesie, Egypte, Soedan, Vlaanderen of Saoudi Arabie dezelfde opvoeding krijgen?

Opvoeding is altijd gericht op toetreding tot de wereld van volwassenen, maar wat dit is; daar zijn al zeer uiteenlopende meningen over.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 05:48   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niveau? Echt; in die discussies met u? Ik denk inderdaad dat dit te wensen overlaat.
Dit zijn jouw woorden
En zo'n opmerkingen maak je ook tegen anderen.
Dat is dus jouw niveau!

Citaat:
Want mijn mening heeft niets, geen lor, nada te maken met vooroodelen, wel met ondervinding en ervaring.
Neen dat zijn geen vooroordelen!

Citaat:
Mensen hebben niets aan betweters van uw formaat wanneer het op meningen aankomt.
Voila, nog een voorbeeld van het gemiddelde niveau van jou posts.

Citaat:
Wie gebruikte de uitdrukking" witte Vlaam " en heeft het steevast over die Westerse cultuur doe blijkbaar de uwe niet is?
Ik merk ook op dat je niet ingaat op mijn argument" dankzij dat Westen heeft u het leven wat u leidt". Liever verdedigt u een ideologie die aan uw leven zoals u nu heeft een eind kan maken.
Moet dit citaat met link voorstellen?

Citaat:
Dat maakt een discusie met u dus niet boeiend maar irritant, u gaat nooit in op wat essentieel is maar verlegt de discussies richting oeverloos gedraai.
Waw, nog een hoogstaand argument.

Citaat:
Wilt u nu in alle ernst beweren dat opvoeden los staat van cultuur? UIteraard niet. Denkt u echt dat kinderen in China, Pakistan, Indonesie, Egypte, Soedan, Vlaanderen of Saoudi Arabie dezelfde opvoeding krijgen?

Opvoeding is altijd gericht op toetreding tot de wereld van volwassenen, maar wat dit is; daar zijn al zeer uiteenlopende meningen over.
Neen dat beweer ik niet.

Ik beweerde :
M.a.w. Je beoordeelt mensen anders volgens hun afkomst.
Oud 9 juni 2011, 09:28   #136
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.a.w. Je beoordeelt mensen anders volgens hun afkomst.
Als een lid van het nazisme, een nazi, iets 'fout' doet, ga je dan ook zeggen dat je die niet mag beoordelen omwille van de ideologie die hij volgt ? Zou het nu echt niet kunnen zijn dat die ideologie aanspoort tot foute dingen. Of ligt dat aan armoede, achterstelling, discriminatie, werkloosheid etc dat die nazi iets fout doet ?

Of mag je alleen witte nazis beoordelen/veroordelen en geen bruine nazis ?

Laatst gewijzigd door smiley : 9 juni 2011 om 09:32.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 09:36   #137
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niveau? Echt; in die discussies met u? Ik denk inderdaad dat dit te wensen overlaat. Want mijn mening heeft niets, geen lor, nada te maken met vooroodelen, wel met ondervinding en ervaring.

Nagel op de kop.

Laatst gewijzigd door smiley : 9 juni 2011 om 09:37.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 09:39   #138
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grappig:
eerst vraagt u:
dan schrijft u:
En dan zou er een citaat met link gezocht moeten worden? 't Is straf, u geeft het hier zelf met de paplepel
Oud 9 juni 2011, 09:41   #139
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Nagel op de kop.
Idd...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 09:49   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Als een lid van het nazisme, een nazi, iets 'fout' doet, ga je dan ook zeggen dat je die niet mag beoordelen omwille van de ideologie die hij volgt ? Zou het nu echt niet kunnen zijn dat die ideologie aanspoort tot foute dingen. Of ligt dat aan armoede, achterstelling, discriminatie, werkloosheid etc dat die nazi iets fout doet ?

Of mag je alleen witte nazis beoordelen/veroordelen en geen bruine nazis ?
Nu kom je met iets heel anders af.
Het kan natuurlijk dat een witte of bruine nazi een misdaad pleegt uit ideologie.
Maar dat moet je toch weer geval per geval bekijken.

Je kan nooit beweren dat alle misdaden gepleegd door witte of bruine nazi's uit ideologische overwegingen gebeuren.
Je kan ook niet beweren dat alle witte of bruine mensen opgevoed worden tot witte of bruine nazi's.

Maar blijkbaar zijn er hier wel mensen die denken te weten hoe alle allochtonen opgevoed worden.
En diezelfde mensen weten ook dat al hun misdaden voortspruiten uit die opvoeding.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 juni 2011 om 09:49.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be