![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt er inlichtingen in het Engels, Portugees (logisch want het in Portugal gebeurt), Frans, Duits, Spaans en Italiaans. Degene die alleen Nederlands spreekt zal totaal verloren zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() welk % denkt BUB trowens te halen? ik sta niet er afkerig tegenover, maar die 5% drempel zal toch moeilijk te halen zijn, of niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
"Zoals ik reeds zei, als Brussel onafhankelijk blijft van Vlaanderen of hoofdstad is van Wallonië, zullen alle Vlaamse bedrijven hun hoofdzetels verhuizen naar de nieuwe Vlaamse hoofdstad en zullen de 100'en Vlaamse (administratieve) jobs dus behouden blijven, zij het in een nieuwe omgeving. De Brusselaars zullen dus wel een fusie willen, want die Vlaams werknemers leveren ook geld op aan de franstaligen. bv: een Brusselse man die broodjes maakt (smoskes, martino's, hmmm ) en die als lunch aan de Vlaamsewerknemers verkoopt, is dan plots ook zijn baan kwijt, snap je?" En ook nog voor de bedrijven, enkele namen: Belgacom heeft veel Vlaamse werknemers, Dexia, verschillende media-tenoren,... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de broodjesmaker van Brussel <-> 100.000'en vlaamse jobs denk toch eens na luister, ik ben pro belgie, maar als er iemand zou winnen bij een splitsing is het brussel vlaanderen zou wellicht status-quo, wallonie zou zwaar verliezen maar zoals ik zei, liever niet - ik heb waalse, brusselse en vlaamse vrieden en eeerlijk? het zijn allemaal dezelfde mensen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Uw vergelijkingen met landen als Italië raken noch kant noch wal en getuigen enkel van een gebrek aan politiek doorzicht bij de meeste Belgicisten... 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
daar mag je best trots op zijn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is echt ongelofelijk hoor die mentaliteit van vlaams-nationalisten overal worden die transfers gezien in het licht van "samen zijn we sterker", enkel in vlaanderen kan men niet op zo'n niveau denken, blijkbaar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En voor de duizendste keer, die 100 000'en Vlaamse jobs zouden naar ed NIEUWE Vlaamse hoofdstad verhuizen! Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Nu zij sturen, net als hun franstalige vrienden en kennissen hun kinderen naar Vlaamse scholen omdat de kennis van het Nederlands zeer belangrijk is op de Brusselse arbeidsmarkt. Kijk maar (mits je ook Anderlechtsupporter bent ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar, om terug tot de kern te komen, de bedrijven die er toe doen in Brussel zijn EUROPEES. Ze gaan het prestige van een kantoor in Brussel niet opgeven voor een stekje aan de Schelde. 2. Wat voor argument is dat nu weer? Natuurlijk moeten ze niet, maar ze doen het toch, en behoorlijk succesvol ook lijkt me. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh, wij zijn niet zo met procenten bezig... door de mediaboycott die onze partij opgelegd krijgt is het toch zo goed als onmogelijk om over die 5 procent te springen... behalve in Brussel misschien, waar we toch een kans zien. Wij hopen te groeien, en het nog beter te doen als vorige keer (10.000 stemmen). 15.000 is voor mij een mooi resultaat. Zolang we blijven groeien is dat positief. Overigens is onze ledenadministratie de voorbije weken letterlijk overrompeld door nieuwe leden, dus ik denk dat we op de goeie weg zitten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat ze er perfect nederlands aan overhouden, is heel mooi meegenomen natuurlijk, voor beide partijen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nu willen franstaligen plots nederlands volgen, en dan begint men in vlaanderen te klagen dat ze de nederlandstalige scholen overbelasten ![]() het is ook nooit goed |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
komt er wel eens van binnenkort worden jullie geboycot in de media? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel ik moet zeggen dat verscheidene kranten daar de laatste tijd verandering in brengen. Maar ja, wat levert één artikeltje op? Voor ons telkens enkele nieuwe leden, maar de meeste mensen kijken eerder naar tv. En de tv-zenders (TV Brussel en TV Limburg uitgezonderd) negeren ons totaal. Eigenlijk zouden ze toch minstens één keer in een kiescampagne de bevolking op de hoogt moeten brengen van het feit dat er naast de traditionele partijen, ook alternatieven bestaan, die óók eigen ideeen hebben. Overigens hoop ik u binnenkort als lid te mogen begroeten ![]() |
||
![]() |
![]() |