![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik heb die mensen, nadat ze opzij gezet zijn door hun vrienden van de CD&V en de OVLD, nog niet horen zeggen dat hun strategie - we gaan Belgie afbreken in samenwerking met de Walen, een vergissing is/was.
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over mijn wensdroom heb ik gezegd wat ik erover zeggen wou. Jij was niet verplicht erop te antwoorden. Maar wanneer je dan toch antwoordde hoefde je volstrekt niet Egidius erbij te betrekken. Dat was zeker niet "bij het onderwerp blijven. Of jij hier nu optreedt in het pakje van "system" of in dat van "Het Oosten" voor mij ben je system. Ik ben niet bereid met jouw onnozel spelletje mee te spelen en te doen alsof ik werkelijk geloof dat je in de gedaante van "Het Oosten" werkelijk een ander persoontje bent. Zeker wanneer je, door je eigen fout, gevat wordt.
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij goed, als u persisteert, zal ik er ook maar mee beginnen. U hebt zich verraden. Menigmaal trouwens. En meer bepaald wanneer het ging over de Geuzen. Quercus fumineert altijd tegen de katholieken op de hem zo kenmerkende wijze. En wat zegt E.Gidius?Typische Quercus-taal. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2011 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2011 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uiteraard heb ik weet van de verklaringen, die in het verleden afgelegd zijn t.o.v. het destijds heel grote VB. De N-VA heeft dan voor haar bestaan moeten knokken en dat was niet altijd even mooi. Ze moesten zich ook als kartel-partner van de toen nog veel sterkere CD&V, naar alle waarschijnlijkheid gedwongen (ACW), politiek correct afzetten t.a.v. het VB. De situatie is nu reeds veranderd. De CD&V is tot een mini-partijtje verworden. Een groot aantal confederalistisch georiënteerden van zowel de CD&V als de O-VLD is reeds overgestapt naar de N-VA. Deze dynamiek moet volledig benut worden. Dit zijn niet noodzakelijk Vlaamsgezinden of separatisten maar burgers, die inzien dat België ordentelijk en dus grondig hervormd dient te worden in de zin van een echte 'confederatie'. Daarom is het zo belangrijk de principiële eis te hanteren dat alle discriminaties binnen België moeten uitgeband worden door het afvoeren van alle ondemocratische grendelwetten (iedereen gelijk voor de wet, 1 man 1 stem) en dat dit alleen kan als elke gemeenschap haar eigen gewest bestuurt en de gemeenschappelijke hoofdstad medebeheert en haar regering verantwoordelijk kan gesteld worden t.a.v. haar eigen burgers. In een dergelijke context is de tegenpartij zij die dit verhinderen en dat zijn nog altijd de franstalige partijen en niet het VB. Deze echte tegenstander is zo fel, dat hij hiervoor zelf met een splitsing dreigt. De situatie evolueert dus in de richting van 'met België als het kan, zonder België als het moet' waarbij voor de tweede optie reeds door de echte tegenstander gekozen wordt. Toch ook uw doelstelling, niet? Ik verwacht van de N-VA in de komende tijd t.a.v. het VB een neutralere houding. Ze zal wel door de Belgicistische partijen uitgedaagd worden om 'cordon'-matig te reageren. Het is in het belang van de N-VA dit niet te doen maar juist deze neutrale houding als democratisch in een meerpartijen rechtstaat normaal te vinden. Anderzijds verplicht men aldus de Belgicistische partijen die twee partijen op politiek staatshervormingsvlak als één nog grotere tegenstander te moeten beschouwen. Laatst gewijzigd door fcal : 13 december 2011 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2011 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zegt en u doet maar E.Gidius. Maar u krijgt dus dan telkens weer dezelfde repliek op uw niveau.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 december 2011 om 09:56. |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=584
Maar het was eigenlijk al langer duidelijk dat het om dezelfde persoon ging: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=82 http://forum.politics.be/showpost.ph...22&postcount=3
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals telkens weer mensen wijzen op tikfouten omdat men het niet kan halen in een gezonde discussie. Maar goed, als iemand de pretentie heeft mij te wijzen op een taalfout omdat men het in een gewone discussie niet kan halen, dan spelen we maar het spelletje terug en krijgt de betrokkene in een mum van tijd een taalfout van zijn hand voorgeschoteld. En die fouten zijn toch zóó gemakkelijk te vinden. Vooral bij de Vlaams-nationalisten en vooral bij Quercus. 'Ken uw taal!', is nu niet precies het geliefde motto van deze pierewaaiers. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 december 2011 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|