![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja gelukkig maar , is het nu stukken beter dan 50 jaar geleden en nog steeds aan het verbeteren ... niettemin liegen enquêtes en onderzoeken er niet om Het is zeker niet zo dat Vaanderen of de Vlaamse jongeren (gemiddeld gesproken) dat nu als evident of zelfs maar gelijkwaardig zouden beschouwen... verre van Vegeet ook niet dat : - het slechts een 20-tal jaar geleden is dat homoseksualiteit niet meer opgenomen in de lijst van geestesziekten - slechts een 10-tal jaar geleden is dat homo's bv kunnen huwen.... en het stuit nog op heftig verzet - adoptie door homo's is nog steeds een groot probleem en stuit op nog meer verzet Citaat:
Citaat:
Nog vrij recent hier ergens gelezen dat imams dat maar op zich zouden moeten nemen. Volgens mij : larie ... daar komt men nergens mee.... da's gelijk vragen aan de paus of hij de gelovigen aub even wilt vertellen of ze homoseksuelen als hun gelijke zouden beschouwen om dan 2 minuten later weer een hoop homofobe uitspraken te uiten. De bewustwording zal van buitenaf moeten komen, vrees ik... samen met een relativisme van of halve breuk met de islam. Citaat:
We hebben onze eigen historie van geweld tegen homo's. Nog niet zolang geleden was het extreem-rechts en Vlaams gespuis dat de krantenkoppen nog haalden. (Extreem)rechts teert nog steeds welig (alhoewel minder expliciet) op homofobie, homohaat tot ronduit oproep tot _ of geweldpleging. Mits het slachtoffer hier een minderheidgroeps betreft met een uitgesproken kenmerkende eigenschap is het gewoon een makkelijk doelwit voor extremisten. Alles hangt af van de gemiddelde graad van afkeuring bij de gehele maatschappij (en vooral de jeugd) wat de meest extreme vorm zal zijn men zal benutten. In die zin zie ik dat dus helemaal niet anders... hoe kan je anders de situatie van de jaren 50 waar je mee begon ooit inkaderen ? Het tij kan, volgens mij, dus ook weer even snel keren. In die optiek kunnen we nieuwe 'zotten' van buitenaf (met meer extreme opvattingen) en import van 'zottigeheden' dus best missen. Daar zijn we het alvast beide mee eens Laatst gewijzigd door praha : 4 maart 2012 om 21:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @alice
btw ... ik ben van '66 dus da's 16 jaar na die jaren vijftig van je. Zo vanaf m'n 20ste en verderop _ dus dan zitten we ergens middenin jaren '80 naar jaren '90, 2000 _ als ik vrij intensief uitging ( Antwerpen ed ) ben ik zelf nogal wat geconfronteerd geweest met geweld van die schoone Vlaamse jeugd van jou. Ik vrees dus dat je je vergist, alice ... met die jaren 50 Het is er inderdaad stukken beter op geworden maar het probleem hier is net dat het slechts een paar rotte appels zijn die het uiteindelijk maken. Overigens wil ik je ook even kwijt dat met allochtonen (in dat verband) nog nooit geen last heb gehad .... buiten 1001 vragen omdat ze het blijkbaar maar niet konden vatten. Laatst gewijzigd door praha : 4 maart 2012 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in dit geval, waar het hier toch om draait, komt het geweld weer uit dezelfde hoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat homo's niet meer als geesteszieke worden gebrandmerkt en kunnen huwen toont de vooruitgang aan, maar liever geen gayparade door je buurt of vertegenwoordiger op TV is nog niet gelijk aan geweld en discriminatie die maaar al te vaak uit de hoek van moslims komt. In die optiek vindt ik de aangroei van mensen die niet omkunnen met een andere seksuele geaardheid alvast geen aanwinst voor een tolerante samenleving, je zult met ouders moeten gaan praten maar daar stoot je dan weer op beperkte scholing om iets te doen begrijpen. Toch zou er meer moeten gebeuren dan wegkijken en relativeren omdat het " ooit" hier ook niet van een leien dakje liep, ouders zouden hun kinderen minstens verdraagzaamheid horen bij te brengen, ongeacht wat de koran of imam zegt. Ik heb twee holebikinderen, ze werden opgevoed met verdraagzaamheid, dat moeten moslimgezinnen ook maar eens leren. Maar te veel " nieuwkomers" of kinderen van migranten willen wel alle voordelen van deze samenleving, dan moet je ook kunnen leven met wat je minder bevalt, daar moeten we veel duidelijker over zijn! Laatst gewijzigd door alice : 4 maart 2012 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fijn dat je nu gen last hebt gehad, maar daartegenover staan heel wat homo's die vandaag de dag wel last hebben, in Antwerpen kun je die getuigenissen genoeg horen en niet omdat Vlaamse jeugd dit doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het me eerder omging was de bewering van alice dat geweld tegen holebi's gepleegd door Vlaamse jeugd wel in een zeer ver verleden ( jaren 50 ) zou liggen... dat is dus niet zo Dat de hoofdmoot wel zal gepleegd worden door allochtonen ( en meer specifiek diegenen die dan nog vanuit hun religie een alibi vinden ) is zeker waar. Wat ook maakt dat eventueel een autochtoons voorval _die er zeker nog zullen zijn_ in het niets zal vallen tov die overgrote massa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() no problem.... graag gedaan
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
je doet het overkomen alsof ik het probleem ivm moslim-jongeren zou willen afzwakken ... dat was niet mijn bedoeling Ik wou enkel erop wijzen dat jouw visie (inzake Vlaamse jeugd en autochtoonse bevolking) ook lange niet klopt. En zólang er nádruk blijft liggen dat niet ten volle gelijkwaardig zijn is het gevaarlijk snel omkeerbaar. -> in dat verband liefst dus geen herbronning door nieuwe zotten aan te trekken [quote] In die optiek vindt ik de aangroei van mensen die niet omkunnen met een andere seksuele geaardheid alvast geen aanwinst voor een tolerante samenleving, je zult met ouders moeten gaan praten maar daar stoot je dan weer op beperkte scholing om iets te doen begrijpen. Toch zou er meer moeten gebeuren dan wegkijken en relativeren omdat het " ooit" hier ook niet van een leien dakje liep, ouders zouden hun kinderen minstens verdraagzaamheid horen bij te brengen, ongeacht wat de koran of imam zegt. [quote] ² Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 4 maart 2012 om 23:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij wel
![]() Ik gaf mezelf nu even als voorbeeld maar er zijn er genoeg ... tel dat op met de nog heersende discriminatie ivm gelijkheid en de extremistische stromtroepen die gewoon aan de kantlijn staan te wachten tot er zich weer een kans aanbied. ( nu kalren de allochtonen dat wel op ![]() Je merkt het gewoon al als je hier op het forum ( okay het is niet volledig representatief ) de reacties ziet ... echt niet normaal Citaat:
Ja natuurlijk... ik ben met dat geweld geconfronteerd omwille van mijn 'homoseksuele' expressie , zeg maar En net omdat ik bi ben wil het geluk/ongeluk dat ik het voor mezelf méér dan normaal vond dat als ik de ene keer met een meiske was en de andere keer met een jongen ik me net dezelfde 'vrijheden' toe-eigende... dat in contrast met 100% homo's die er veel gereserveerder mee omgingen of zich enkel ophielden in welbepaalde plaatsen. Dik mis gerekend natuurlijk... keer op keer prijs 't Geweld kwam 100% van hetero-jongens ( autochtonen dus ) of van café-uitbaters, weet ik veel Meiskes hadden daar blijkbaar geen probleem mee maar dan wel weer met 't feit dat ze bv ( in hun ogen ) 'bedrogen' uitkwamen Citaat:
't Verschil ligt er hoogstwaarschijnlijk in dat de allochtonen gewoon nu talrijker aanwezig en méér uitgesproken zijn. Zowat 10 a 20 jaar geleden heb ik hen ( en vele anderen ) waarschijnlijk ontweken louter omdat ik op meer alternatieve plekken uitging... kwam je dan een allochtonen tegen dan waren die daar ook maar aanwezig omdat ze dat er blijkbaar konden pruimen. Laatst gewijzigd door praha : 5 maart 2012 om 00:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
Burgemeester
|
![]() Door meer dan 20 jaar naar de extreemrechtse lichtbak te loeren hebben we veel tijd verloren, hopelijk kunnen we de situatie nog recht trekken.
Laten we ook niet vergeten dat het probleem breder is dan enkel homofobie. Een veel jonger neefje van mij mocht enige tijd geleden klappen ontvangen voor te vriendschappelijk om te gaan met een klasgenote (van een relatie was niet eens sprake). De klasgenote bleek een nichtje te zijn van de geweldenaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schreef ik werkelijk jaren vijftig? Ik bedoelde vijftig jaar geleden wat dus jaren 60 begin 70 is...kunt u daar wel mee leven? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Islam raadt vasten aan om je " neigingen " te onderdrukken,fijn advies aan jongeren die homo zijn! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bullshit, dat is evengoed bedriegen als er twee lieven op nahouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De huidige situatie ken ik minder goed en lijkt me beter ( mbt tot autochtoonse daders ) maar er zijn genoeg andere getuigen waaruit blijkt dat het lange niet weg is Hier heb ik ook nog een linkje uit eind 2008 waaruit zou blijken dat het meeste geweld ( we kunnen ons natuurlijk afvragen wat men daar allemaal onder verstaat ) uit autochtoonse hoek zou komen. Laatst gewijzigd door praha : 5 maart 2012 om 18:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Typisch CC-zever redenering door onder het begrip biseksueel te willen begrijpen dat je gelijkertijd van beide walletjes zou willen of moeten eten. Ik zal het misschien even verduidelijken voor je... Het stukje : "Meiskes hadden daar blijkbaar geen probleem mee maar dan wel weer met 't feit dat ze bv ( in hun ogen ) 'bedrogen' uitkwamen" slaagt gewoon _ je moet toch eens dringend contextueel leren lezen _ op het feit dat die meiskes zich 'bedrogen' voelden als na een bepaald tijdje ,tijdens zo'n avondje uit, bleek dat de concurentie ook uit een totaal andere hoek kon komen die ze niet meteen verwacht hadden. Get the picture ? VOLLEDIG TERZIJDE ben ik het ook volledig niet eens met je stelling : "twee lieven erop nahouden is evengoed bedriegen" Dat hangt immers enkel af van de onderlinge afspraken die een stel erop na zou houden. Als het dan bv ( in context van een avondje stappen ) zou gaan om een kersvers duo waar er duidelijk nog geen afspraken gemaakt zijn en er zou vervolgens een derde partij tussen komen dan is zo'n stellingname volkomen absurd. Het zegt ook meer iets van diegene die dan vindt dat je hem/haar zou 'bedriegen'.... blijkbaar had die persoon dan al een al te haastig en ruim verwachtingspatroon opgelegd aan de andere. Laatst gewijzigd door praha : 5 maart 2012 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 maart 2012 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() En Claessens is intussen gevlucht achter de frontlinie, blijkbaar.
Pathetisch. |
![]() |
![]() |