Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 18 maart 2012, 21:24   #121
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De slachtoffers zijn dus verantwoordelijk voor u. Dan moet de Marokkaanse rechtspraak u als muziek in de oren klinken.

Iedereen beseft hoe u hier juicht met het lijden van uw medemens. Ik heb een diep medelijden met u, dat u tot zo weinig menselijkheid in staat bent. Dat betekent dat u een fundamenteel gemeen mens bent, die verteerd wordt door zelfhaat. Ik beklaag u.
Bekijk dit eens. op 8:30. U lijkt wel een leerling van Marcel van Dam.
http://www.youtube.com/watch?v=tMxS_...layer_embedded
Zijn tegenspreker is Pim Fortuijn die toen niet meer lang te leven had.
Dit was in 1997 en het debat is sindsdien niet veranderd.

Citaat:
Fortuyn: “Alweer zo’n beschuldiging. Wat ik probeer met mijn boek...”
Van Dam: “U bent een buitengewoon minderwaardig mens. Weet u dat?”
Fortuyn: “Ik probeer in mijn boek het debat te verbreden mijnheer Van Dam en die politiek correcte kerk van u te bestrijden.”
Van Dam: “Debat te verbreden? U probeert mensen tegen elkaar op te hitsen.”
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_van_Dam
Mahalingam is offline  
Oud 18 maart 2012, 21:56   #122
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent zeker de leukste thuis? Je zou je moeten schamen om n.a.v. zo'n tragisch incident je ergerlijke sarcasme te uiten.

Er zijn mensen die niet begrijpen, er zijn er die niet willen begrijpen en er zijn er ook die doen alsof ze niet begrepen hebben:
- over strafrecht heb ik duidelijk gezegd dat dit in de hand van de koning zit, niet van zijn "leenheren"; alleen maken deze leenheren er helemaal geen punt van
- over "vazal" en "leenheer", dit zijn termen uit de feodaliteit die ik uiteraard metaforisch toepas op de post-koloniale situatie in Marokko; feit is dat de structuren uit de koloniale tijd nog overeind staan en dat het regime gesteund wordt door Parijs en Washington; de relaties tussen Rabat en zijn twee sponsors zijn uitermate complex en we zouden er bibliotheken mee kunnen vullen
- over "imperialisme", dat is geen ideologie maar een systeem; ik raad je aan de boeken die Schumpeter en Lenin over dit thema schreven te lezen, dan zul je weten wat onder dit begrip verstaan wordt
Laten we het op ironie houden Kallikles, geen sarcasme. Jij hebt nog al wat beweringen gedaan in verband met bovenstaande tragische gebeurtenis. Mijn reactie betreft echter niet die gebeurtenis, ze betreft jouw beschuldigingen in verband daarmee aan het adres van de koning van Marokko en 'het Amerikaanse en Franse Imperialisme'. Jouw beschuldigingen zie ik niet als een tragische gebeurtenis.

Goed, nu blijkt dat je bedoelt dat het regime van de koning van Marokko steunt op Parijs en Washington. Ik vraag je niet om hier bibliotheken over deze 'uitermate complexe relaties' te publiceren, maar het valt me tegen dat je niet eens een tipje van de sluier weet op te lichten. Je beweert nochtans dat Parijs en Washington indirect verantwoordelijk zijn voor het gedwongen huwelijk van Amina Filali en haar dood. Nu zijn de VS en Frankrijk jouw favoriete schuldige nationaliteiten voor wat er mis is in de wereld. En ik ben het tot op zekere hoogte zelfs met je eens. Toch lijkt het mij wat vergezocht en niet erg chique om de dood van Amina Filali te gebruiken om de koning van Marokko en je favoriete foute nationaliteiten zwart te maken. Dat vind jij zelf gelukkig ook, want hierboven heb zoiets al sterk veroordeeld. Je stelt daarbij nog een terechte zeer pijnlijke vraag. >>

Citaat:
Het schandalige is dat het lijden van dat meisje gebruikt wordt om haar en haar nationaliteit nog maar eens te besmeuren. Dat soort lieden laat zelfs overleden mensen niet met rust, maar graaft hun lijken op.

Men kan zich afvragen hoeveel menselijkheid zij nog in zich hebben.
Piero is nu online  
Oud 18 maart 2012, 23:33   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je mij beter had gelezen, dan had je goed begrepen dat ik heel duidelijk je morele en culturele achterlijkheid veroordeel. Nu veroordeel ik tevens je taalkundige achterlijkheid.
Misschien eens in eigen boezem kijken, ik vind het moreel verwerpelijk om over lijkenpikkerij te beginnen wanneer iemand over dit soort zaken een debat begint!
U krijgt geen woord over uw lippen over een cultuur die dit toelaat, meisjes op dergelijke manier behandelt, dat zegt genoeg over uw " morele hoogstaandheid, mensen zoals u hebben echt anderen de les niet te lezen.
U heeft niet eens voldoende inhoud om achterlijkheid te herkennen, anders zou u niet zo rond de pot draaien en duidelijk veroordelen dat in Marokko die toestanden nog steeds mogelijk zijn.

Ik hoop dat u geen dochters hebt!
alice is offline  
Oud 19 maart 2012, 00:00   #124
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor, wanneer je een discussie opent over een 15 jarige die gedwongen trouwt met haar verkrachter en zich van het leven berooft" vervuil je een bevolking en de islam"
Oke dan belgie is ook een vuile en achterlijke land en atheïsme in het algemeen ook! want de maatschappij die een moordenaar van pas geboren kind vrijlaat en probeert voor haar dan excuses voor haar brutale executie te zoeken is volgens u een mentaal zieke maatschappij??? toch wel want volgens uw logica is dat zo!!!

Citaat:
Kent u dan veel voorbeelden van meisjes wiens baby's niet door de familie werden geaccepteerd omdat wij daar een " traditie" van hebben waarin rechtbanken hier ons steunen?
Alsjeblieft zeg, u kraamt de grootste zever uit.
voorbeelden zijn heel veel zijn ouders die levenslang met hun kinderen niet spreken voor kleinere schulden! een goede vriendin van mij is met een turk getrouwd sindsdien mocht ze niet meer bij haar ouders thuis binnen, ze is zelfs niet tot de islam bekeert en draag geen hoofddoek want die jonge is in belgie opgegroeid en niet zo erg religieus is, maar puur doordat ze met een turk getrouw is mag haar ouders niet meer zien... een mooie voorbeeld van achterlijk typisch Vlaamse traditie of niet? wij hebben hier dan ook genoeg verkrachters en veel achterlijke mensen, een belg die onlangs haar vrouw met een mes neergestoken heeft, noem jij dit ook een mooie Belgische traditie?
En alstublieft begin niet over dat in marokko gebeurt het even meer als in belgie, want dit is geen slimme vergelijking, voorbeeld een christelijke land Rusland staat op top-10 van landen waar minderjarige en vrouwen worden verkracht en de daders worden dan meestal snel vrijgelaten, het is in rusland zo erg geworden dat ze nu een wet aan het voorbereiden zijn voor castratie. in belgie zijn er veel nazi's en racisten moeten wij dan belgie ook als nazische land beschamen?

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 19 maart 2012 om 00:09.
alain_bergmann is offline  
Oud 19 maart 2012, 00:16   #125
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
oops bijna 1.500.000.000 joden op de wereld? dit wist ik niet.
de link in mijn vorige post ging over chinezen, maar jij natuurlijk niets beter gewonden als onnozel vragen te stellen.

vergeet dan niet dat het einde van argumentatie is het begin van idiocratie.

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 19 maart 2012 om 00:17.
Oud 19 maart 2012, 00:19   #126
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Misschien eens in eigen boezem kijken, ik vind het moreel verwerpelijk om over lijkenpikkerij te beginnen wanneer iemand over dit soort zaken een debat begint!
U krijgt geen woord over uw lippen over een cultuur die dit toelaat, meisjes op dergelijke manier behandelt, dat zegt genoeg over uw " morele hoogstaandheid, mensen zoals u hebben echt anderen de les niet te lezen.
U heeft niet eens voldoende inhoud om achterlijkheid te herkennen, anders zou u niet zo rond de pot draaien en duidelijk veroordelen dat in Marokko die toestanden nog steeds mogelijk zijn.

Ik hoop dat u geen dochters hebt!
veel emoties maar weinig waarheid, uw argumentatie en iets op iemand te steken wat niet gezegd werd ook niet goedgekeurd is zo belachelijk dat ik dit zelfs geen trolling durf noemen!

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 19 maart 2012 om 00:25.
Oud 19 maart 2012, 00:32   #127
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, maar aan die genade lijkt het u wel te ontbreken en blijkbaar sta ik niet alleen met dit standpunt:

https://docs.google.com/viewer?a=v&q...dvBrdGEbdCWulQ
Diego Raga is offline  
Oud 19 maart 2012, 02:33   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Gek genoeg bevat de zogenaamde wet van Mozes is een vergelijkbare wet volgens Deuteronomium: 28 "Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft." Van bestraffen van de man wordt niet eens gesproken.
Alleen worden die bepalingen algemeen en zonder enige uitzondering door christenen als joden niet meer als geldend beschouwd. Voor jodendom en christendom is het slechts een historische tekst die nu niet meer bindend.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 maart 2012, 07:00   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien eens in eigen boezem kijken,
Doe jij dat ook eens.

Citaat:
ik vind het moreel verwerpelijk om over lijkenpikkerij te beginnen wanneer iemand over dit soort zaken een debat begint
Mag lijkenpikkerij nu geen lijkenpikkerij meer genoemd worden.

Citaat:
U krijgt geen woord over uw lippen over een cultuur die dit toelaat, meisjes op dergelijke manier behandelt,
Gaat dit topic over "een 15 jarige die verkracht wordt, gedwongen uitgehuwelijkt aan haar verkrachter en zich van het leven berooft" of over "een totaal achterlijke cultuur"?
artisjok is offline  
Oud 19 maart 2012, 07:25   #130
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Gaat dit topic over "een 15 jarige die verkracht wordt, gedwongen uitgehuwelijkt aan haar verkrachter en zich van het leven berooft" of over "een totaal achterlijke cultuur"?

Dit topic gaat over een totaal achterlijke cultuur die wetten uitvaardigt en tolereert waardoor een 16 jarige die verkracht werd verplicht wordt om te huwen met haar verkrachter.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 maart 2012 om 07:25.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 19 maart 2012, 07:27   #131
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
de link in mijn vorige post ging over chinezen, maar jij natuurlijk niets beter gewonden als onnozel vragen te stellen.

hoezo?

Citaat:
als jij schokkende beelden niet graag ziet beter niet kijken dan http://www.theseoultimes.com/ST/?url...d.php?idx=7333

joden eten liever de hersenen van een kosher aap met gedroogde pruimen
Oud 19 maart 2012, 07:31   #132
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Dit topuc gaat niet over een totaal achterlijke cultuur die wetten uitvaardigt en tolereert waardoor een pas geboren baby die door haar moeder vermoord werd en de rechtbank beslist om een babymoordenaar vrij te laten.
Oud 19 maart 2012, 07:41   #133
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, maar aan die genade lijkt het u wel te ontbreken en blijkbaar sta ik niet alleen met dit standpunt:

https://docs.google.com/viewer?a=v&q...dvBrdGEbdCWulQ
mijn vorige post die u heeft geciteerd ging totaal over iets anders, concreet ging het over dat als men een land en zijn cultuur achterlijk verklaart puur voor een misdaad van bepaalde mensen moet men dat ook erkennen dat zijn eigen land en cultuur niet beter is.
hier gaat het dus puur over de haat dat men ontwikkeld heeft tegen een bepaalde kultuur en een land.
Oud 19 maart 2012, 07:49   #134
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
-

voorbeelden zijn heel veel zijn ouders die levenslang met hun kinderen niet spreken voor kleinere schulden! een goede vriendin van mij is met een turk getrouwd sindsdien mocht ze niet meer bij haar ouders thuis binnen, ze is zelfs niet tot de islam bekeert en draag geen hoofddoek want die jonge is in belgie opgegroeid en niet zo erg religieus is, maar puur doordat ze met een turk getrouw is mag haar ouders niet meer zien... een mooie voorbeeld van achterlijk typisch Vlaamse traditie of niet? wij hebben hier dan ook genoeg verkrachters en veel achterlijke mensen, een belg die onlangs haar vrouw met een mes neergestoken heeft, noem jij dit ook een mooie Belgische traditie?
En alstublieft begin niet over dat in marokko gebeurt het even meer als in belgie, want dit is geen slimme vergelijking, voorbeeld een christelijke land Rusland staat op top-10 van landen waar minderjarige en vrouwen worden verkracht en de daders worden dan meestal snel vrijgelaten, het is in rusland zo erg geworden dat ze nu een wet aan het voorbereiden zijn voor castratie. in belgie zijn er veel nazi's en racisten moeten wij dan belgie ook als nazische land beschamen?
Vreselijke Vlaamse "traditie" natuurlijk. Gelukkig mogen de turkse meisjes wèl met Vlaamse jongens trouwen, en hoeven die zich ook helemaal niet te bekeren, noch een hoofddoek te gaan dragen. Maar ik ken meer Turkse families die dan weer zo geïntegreerd zijn, dat ze onmiddellijk die "vlaamse traditie" gaan toepassen, met nog een een schepje bovenop en dan hun dochter niet alleen niet meer willen zien, maar er ook voor zorgen dat niemand ze nog ziet... straf hé, zo'n integratie!

Over het castreren van russische verkrachters (nieuw voor me) kunnen we dan weer in de leer gaan bij de arabieren die de door hen gevangen slaven ook allemaal castreerden om er eunuchen van te maken. Spijtig genoeg overleefde slechts 15% deze ingreep. Maar er waren blijkbaar genoeg negerkes zodat ze daar geen probleem van maakten.

Heb je zo nog van die voorbeelden?
Oud 19 maart 2012, 07:50   #135
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit topuc gaat niet over een totaal achterlijke cultuur die wetten uitvaardigt en tolereert waardoor een pas geboren baby die door haar moeder vermoord werd en de rechtbank beslist om een babymoordenaar vrij te laten.
inderdaad, daarvoor werd een andere topic geopend, waar U naar hartelust uw commentaar kan geven.
Oud 19 maart 2012, 07:54   #136
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Vo degenen die nog niet vakker zijn!!! speciale herhaling van mijn vorige posten.

p;s; in china bestaat dan ook een erge traditie, ze maken en eten graag een soep van doodgeboren baby's, heeft dat misschien met hun boeddhisme te maken?? of misschien de communisme?? maakt niet uit want alles wat moslim niet doet is niet zo erg!!! wij moeten ons toch altijd op moslims accentheren, al de rest is voor ons niet zo interessant

Cynara Cardunculus
Citaat:
eten boeddhisten en commies nu ook al kinderen? Verdorie toch! ik dacht dat het enkel de joden waren die zoiets deden
.

Ik zei dat joden eten lieverde hersenen van een kosher aap met gedroogde pruimen, eidereen weet dat dit een grapje is. als jij problemen met de humor hebt vind ik dit jammer voor u.
Oud 19 maart 2012, 07:56   #137
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
inderdaad, daarvoor werd een andere topic geopend, waar U naar hartelust uw commentaar kan geven.
wij zijn toch niet in de rechtbank en gelukkig mogen wij hier argumenten gebruiken die geen rechtstreekse verband hebben me de topic of niet?
Oud 19 maart 2012, 07:59   #138
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
.

Ik zei dat joden eten lieverde hersenen van een kosher aap met gedroogde pruimen, eidereen weet dat dit een grapje is. als jij problemen met de humor hebt vind ik dit jammer voor u.
met zulke "humor" heb ik inderdaad problemen ja. Ik vrees dat ik er het grappige niet van inzie.
Oud 19 maart 2012, 08:02   #139
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
met zulke "humor" heb ik inderdaad problemen ja. Ik vrees dat ik er het grappige niet van inzie.
daarmee wilt u dan zeggen dat jij geen moppen over de verschillende volken niet grappig vindt? bent u toevallig geen radicale islamiet?
Oud 19 maart 2012, 08:03   #140
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
wij zijn toch niet in de rechtbank en gelukkig mogen wij hier argumenten gebruiken die geen rechtstreekse verband hebben me de topic of niet?
Is een gerechterlijke uitspraak over kindermoord een "argument" in een topic over verplichte huwelijken met verkrachters?

(hoe doen ze het trouwens in geval van groepsverkrachting? Mag het meisje dan ineens ook een harem hebben?)

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be