Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2012, 18:11   #121
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ik betwijfel het ten zeerste....

Leg uit hoe volgende geboden en voorschriften uit de koran beleden kunnen worden zonder schending van de UVRM en van de burgerlijke wetgeving.

1. De koran roept op tot moord, strijd en geweld

soera 2 vers 192: En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven: want vervolging is erger dan doden. (hen= de ongelovigen

Al-an'faal:

soera 8 vers 13: ... Ik [Allah] boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.

soera 8 vers 40: En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.

Mohammad:

soera 47 vers 5: Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het.

soera vers 36: Weifelt niet noch roept om vrede, want gij zult de overhand hebben.

2. De koran verbiedt de gelovigen zich te integreren
Ali-imraan:

soera 3 vers 119: O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

An-nisa:

soera 4 vers 145: O, gij die gelooft, neemt geen ongelovigen tot vrienden boven de gelovigen. Wilt gij Allah een duidelijk bewijs tegen uzelf geven?

Attaubah,

soera 9 vers 23: O gij die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen.

soera 9 vers 123: O gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden.

Al-Hadj:

soera 22 vers 31:... Vermijdt derhalve de onreinheid der afgodsbeelden en vermijdt het valse woord.

Qaaf:

soera 50 vers 27: Die een andere god naast Allah oprichtte, doet hem de strenge marteling ondergaan.

3. Vrouwenhaat
Annoer

soera 24 vers 3: Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. ... en laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

4. Homofobie

al-aa'raaf,

soera 7 verzen 82-84: "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat. ... En wij deden een regen van stenen over hen komen.
Hoe moet je dat allemaal als moslim concreet belijden? Iemand een idee want het olijke duo fietst rond dit soort vragen altijd heen. Te genant voor hen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 18:18   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Hoe moet je dat allemaal als moslim concreet belijden? Iemand een idee want het olijke duo fietst rond dit soort vragen altijd heen. Te genant voor hen.
Zoals ik al dikwijls zei, het 70 puntenprogramma van het VB was een sprookjesboek vergeleken met dit haatdragend en tot moord oproepende boekje.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 18:41   #123
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Ik zie weinig verschil met het doordeweeks straatbeeld van Mollahbeek, Sint-Joost, Anderlecht, Borgerokko : hordes hoofddoeken.
Mijn vaststelling wordt gedeeld door andere wakkere burgers :

Citaat:
Het lompen-, vodden- en hoofddoekenproletariaat beheerst zoals nooit in de voorbije eeuw het straatbeeld in grote delen van onze steden. En in 99% van de gevallen is het import.
Lezerscommentaar in DS online

http://www.standaard.be/meningen/for...orumid=3671401
Oud 28 maart 2012, 18:41   #124
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De jaarlijkse gigazuippartij waar slechte smaak hoogtij viert in Aalst reken ik niet tot 'cultuur', zelfs niet tot folklore.

En wat kleding ea gedragsvoorschriften betreft moet je de brieven van een zekere Paulus van Tarsus eens lezen
Wat Jezus zei, vind ik interessanter dan wat Paulus zei.
Tenslotte was Paulus een echte macho en dus niet my cup of tea.
Overigens is het niet bewezen dat alle brieven die aan Paulus toegeschreven worden ook werkelijk van hem waren.
Oud 28 maart 2012, 18:46   #125
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, maar neem dan andere culturele traditie dan coma-zuipen, pissen in brievenbussen, café's onderkotsen,....
Zoals daar zijn? Handtassen pikken, voortdurend op de grond spuwen, brandende sigaretten over toiletdeuren gooien, meisjes in Westerse kleding voor hoer uitschelden (of erger)... Is dat het soort cultuur waar wij een voorbeeld aan moeten nemen?
Oud 28 maart 2012, 18:48   #126
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het openbaar kakken zag ik bij een vers geîmporteerde uit de Rif. Die was er zich niet van bewust dat er hier zoiets als een wc bestaat. Ze trok midden in het park voor de zaak mijn zus haar djellabah omhoog, deed haar gevoeg, en stapte verder.
Hun haar mogen ze niet laten zien maar de rest ... kan geen kwaad misschien omdat het stinkt
Oud 28 maart 2012, 18:48   #127
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Ik zie weinig verschil met het doordeweeks straatbeeld van Mollahbeek, Sint-Joost, Anderlecht, Borgerokko : hordes hoofddoeken.
Je bent kennelijk nog niet al te veel in Turkije of Libanon geweest dus.
Oud 28 maart 2012, 18:50   #128
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, Filosoof weet bijvoorbeeld alles over de brieven van Paulus. Artisjok en Arboreto vertellen ook regelmatig wat mag of niet mag volgens de christelijke leer.
Verlang nu niet dat ze ook nog de koran gaan leren, hé. Het zou natuurlijk praktisch zijn want dan wisten ze ten minste waarover ze praten! Maar 't is te veel gevraagd van die arme mensen
Oud 28 maart 2012, 19:08   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Tja, Filosoof weet bijvoorbeeld alles over de brieven van Paulus. Artisjok en Arboreto vertellen ook regelmatig wat mag of niet mag volgens de christelijke leer.
Verlang nu niet dat ze ook nog de koran gaan leren, hé. Het zou natuurlijk praktisch zijn want dan wisten ze ten minste waarover ze praten! Maar 't is te veel gevraagd van die arme mensen
Zouden er veel Vlaamse gezinnen zijn die hun dochters de brieven van Paulus voorhouden om hun kleding te bepalen? Denk van niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:25   #130
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zouden er veel Vlaamse gezinnen zijn die hun dochters de brieven van Paulus voorhouden om hun kleding te bepalen? Denk van niet!
Stel u voor !
Oud 28 maart 2012, 19:38   #131
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel u voor !
De Mo was wel een echte dommerik.
Als hij een beetje verstand had ,zou hij als verplichte kledij Jartellen en netkousen voorgeschreven hebben.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:38   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals daar zijn? Handtassen pikken, voortdurend op de grond spuwen, brandende sigaretten over toiletdeuren gooien, meisjes in Westerse kleding voor hoer uitschelden (of erger)...
Ja, "onze" jongens doen dat ook, dat zal dus ook een onderdeel zijn van onze cultuur.

Citaat:
Is dat het soort cultuur waar wij een voorbeeld aan moeten nemen?
Het is Cynara die opperde :
"en waarom kunnen we in Algerije niet eens een carnavalstoet met Aalsterse Jeanetten gaan organizeren? "
Vind jij dat dat het beste is dat we in huis hebben aan cultuur?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:38   #133
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ten huize Alboreto wel; zijn moeder, tantes, groottanters, oma's en zussen dragen een hoofddoek als ze naar de mis gaan.
Zo beweerde hij toch, maar misschien was het gelogen want hij vertelde dat toen hij samen met artisjok de islamitische hoofddoek zat te verdedigen.

In zogenaamde "progressieve" middens blijken veel moeders ineens de hoofddoek te dragen sinds de islamitische hoofddoekeninvasie. Persoonlijk ben ik ze nog nooit tegengekomen die progressieve Vlaamse hoofddoekadepten, maar ik kom dan ook niet vaak in het Kotrijkse boerenhinterland.

Laatst gewijzigd door Elbow : 28 maart 2012 om 19:42.
Oud 28 maart 2012, 19:51   #134
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, "onze" jongens doen dat ook, dat zal dus ook een onderdeel zijn van onze cultuur.

Artisjoks zonen doen dat waarschijnlijk gezien mama's verslaving en adoratie voor de islam en de islamitische cultuur, maar in het algemeen doen Vlaamse jongeren dat niet.
Recreatiedomeinen hebben sinds vorig striktere toegangsregels, niet om onopgevoede vLaamse jongeren te weren, maar wel om onopgevoede moslimjongeren te weren die volgens hun cultuur niet met het andere geslacht van hun soort mogen omgaan (ter preservatie van het maagdenvlies van de moslima's, en de eer van familie) en mits onbedekt zijn in hun cultuur geinterpreteerd en onderwezen wordt als een uitnodiging tot seks.
De campagnes die de overheid al lanceerde om het probleem aan te pakken waren uitsluitend gericht op verrijkersjongeren.
Oud 29 maart 2012, 09:52   #135
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is Cynara die opperde :
"en waarom kunnen we in Algerije niet eens een carnavalstoet met Aalsterse Jeanetten gaan organizeren? "
Vind jij dat dat het beste is dat we in huis hebben aan cultuur?
Het waren dus wel Marokkaanse jongens die een brandende sigaret over de deur gooiden van het toilet waarop ik zat (damestoilet!!!) maar als ik dat zeg, verwijst u zeker ook naar "onze" jongens. 't Is toch moeilijk om eens een eerlijk oordeel te vellen over zo'n gedrag als het om immigranten (of nakomelingen van) gaat en oh zo gemakkelijk om een oordeel te vellen over "onze" jongens zelfs zonder feiten! Positieve discriminatie noemt u dat waarschijnlijk voor uzelf.

Wacht, ik herhaal hier even mijn post 102, antwoord op een gelijkaardige opmerking van Filosoof. Probeer mijn mening over uitwisseling van culturen eventjes ten einde te lezen, ja?
Uitwisseling van culturele tradities moet toch kunnen?
Binnenkort is het weer het seizoen van de folklorefestivals (Edegem, Schoten, ...) Mensen van over heel de wereld worden met open armen ontvangen. Met veel interesse wordt er gekeken naar hun dansen, geluisterd naar hun muziek, tentoonstellingen over hun landen (gebruiken, cultuur) worden bezocht, voorwerpen, CD's, klederen die worden aangeboden worden gekocht enzovoort. Geen enkel voorbehoud van niemand.
Waarom mogen er dan geen specifieke voorbeelden van onze cultuur in andere landen gedemonstreerd worden?
Oud 29 maart 2012, 10:14   #136
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Jezus zei, vind ik interessanter dan wat Paulus zei.
Tenslotte was Paulus een echte macho en dus niet my cup of tea.
Overigens is het niet bewezen dat alle brieven die aan Paulus toegeschreven worden ook werkelijk van hem waren.
Dat laatste geldt voor de ganse Bijbel.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 10:25   #137
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals daar zijn? Handtassen pikken, voortdurend op de grond spuwen, brandende sigaretten over toiletdeuren gooien, meisjes in Westerse kleding voor hoer uitschelden (of erger)... Is dat het soort cultuur waar wij een voorbeeld aan moeten nemen?
Dolle inheemse cultuurpret
Nog meer dolle inheemse cultuurpret.
Nog

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 maart 2012 om 10:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 12:30   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het waren dus wel Marokkaanse jongens die een brandende sigaret over de deur gooiden van het toilet waarop ik zat (damestoilet!!!) maar als ik dat zeg, verwijst u zeker ook naar "onze" jongens. 't Is toch moeilijk om eens een eerlijk oordeel te vellen over zo'n gedrag als het om immigranten (of nakomelingen van) gaat en oh zo gemakkelijk om een oordeel te vellen over "onze" jongens zelfs zonder feiten! Positieve discriminatie noemt u dat waarschijnlijk voor uzelf.
Ga je gang. Vel eens een eerlijk oordeel over jongens die een brandende sigaret over de deur gooien.
Ik vind het not-done en laf. Dat oordeel geldt zowel voor allochtone als voor autochtone jongens die een brandende sigaret over de deur gooien.
En jij? Wat is jouw oordeel?

Citaat:
Wacht, ik herhaal hier even mijn post 102, antwoord op een gelijkaardige opmerking van Filosoof. Probeer mijn mening over uitwisseling van culturen eventjes ten einde te lezen, ja?
Uitwisseling van culturele tradities moet toch kunnen?
Binnenkort is het weer het seizoen van de folklorefestivals (Edegem, Schoten, ...) Mensen van over heel de wereld worden met open armen ontvangen. Met veel interesse wordt er gekeken naar hun dansen, geluisterd naar hun muziek, tentoonstellingen over hun landen (gebruiken, cultuur) worden bezocht, voorwerpen, CD's, klederen die worden aangeboden worden gekocht enzovoort. Geen enkel voorbehoud van niemand.
Waarom mogen er dan geen specifieke voorbeelden van onze cultuur in andere landen gedemonstreerd worden?
Specifieke voorbeelden van onze cultuur mogen in andere landen gedemonstreerd worden. Waarom zou dat niet mogen?
Maar toch niet het Aalsters carnaval. We hebben toch veel betere zaken in onze cultuur dan coma-zuipen, pissen in brievenbussen en café's onderkotsen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 18:17   #139
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
U verwijst naar één gebeurtenis die bovendien al bijna een jaar oud is. Maar u geeft 3 links ivm dat éne feit, is dat om mensen die niet graag veel links volgen te doen geloven dat er 3 aparte keren misdragingen geweest zijn van Vlaamse jongens?
Waarmee ik dit gedrag ook niet goedkeur.
Maar ik hoor u niets zeggen over de brandende sigaret die over de toiletdeur vloog en gerust in mijn haar had kunnen terechtkomen (wat naar ik vermoed ook de bedoeling was, maar soit, dat kan ik niet bewijzen).
Oud 29 maart 2012, 18:29   #140
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je gang. Vel eens een eerlijk oordeel over jongens die een brandende sigaret over de deur gooien.
Ik vind het not-done en laf. Dat oordeel geldt zowel voor allochtone als voor autochtone jongens die een brandende sigaret over de deur gooien.
En jij? Wat is jouw oordeel?

Specifieke voorbeelden van onze cultuur mogen in andere landen gedemonstreerd worden. Waarom zou dat niet mogen?
Maar toch niet het Aalsters carnaval. We hebben toch veel betere zaken in onze cultuur dan coma-zuipen, pissen in brievenbussen en café's onderkotsen.
Als een autochtone jongen zoiets zou doen, zou ik er ook iets over zeggen, ja. Maar ik ben bijna 64 jaar en heb met autochtone jongens nooit, jamais, never, niemals last gehad. En in dit geval waren het allochtonen.

U hebt duidelijk iets tegen carnaval. Is dat omdat zo'n uitbarsting van vreugde in de islam niet bestaat? Natuurlijk zijn er uitspattingen, dat is bij ieder groot feest. In Binche zal er ook wel eens iets mis gaan tijdens karnaval. Mogen de gilles dan hun kostuums, dansen en sinaasappels ook niet meer in andere landen laten bewonderen?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be