Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2004, 11:54   #121
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan
Geachte,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Toch vind ik er iets niet kloppen. Ten eerste zijn de ergste klachten niet tegen Jean-Pierre - die enkel op zeer vage wijze probeert te bewijzen dat antisemitisme iets anders betekent en dus niet bestaat, hetgeen weliswaar een vorm van negationnisme is dat volgens mij niet door de beugel k�*n - maar ook tegen een paar andere rabiate forumbewoners die u niet vermeldt.
Er klopt inderdaad een en ander niet.
Om te beginnen uw interpretatie van wat ik schrijf.
Jean-Pierres quote was slechts startpunt van mijn uitleg over mijn wijze van ingrijpen.

Citaat:
Antisemitisme kruipt waar het niet gaan kan, tot in de hoogste kringen. Voorbeelden hiervan ziet men hier dagelijks.
U heeft gelijk.
Algemeen gesteld druipt dit forum van wederzijdse haat.
  • Flaminganten zouden fascisten zijn
    Belgicisten wereldvreemde onozelaars
    Walen potveterende profiteurs
    Vlamingen onsolidaire egoïsten
    Moslims religieuze fanatieken
    Katholieken reactionaire klootzakken
    Maghrebijnen plunderende barbaren
    Autochtonen racistische onmensen
    Nederlanders schraperige vrekken
    Duitsers nazistische zwijnen
De lijst is onuitputtelijk zoals u ziet.
Nochtans mocht ik nooit van uwentwege daaromtrent een klacht vernemen.

Uw verontwaardiging van vandaag lijkt me dan ook hoogst selectief, om het zacht uit te drukken......
Slechts die vorm van haat aanklagen dewelke in uw kraampje past, lijkt me al even negationistsich tegenover ettelijke andere belaagde bevolkingsgroepen.

Citaat:
Ik probeer u dus hiermee erop te wijzen dat er wel degelijk een verschil bestaat tussen kritiek op een politiek, een volk, een persoon, en antisemitisme, dat door bepaalde individuen met misschien een iets hogere gevoeligheid, snel en onmiskenbaar herkend wordt.
Ook hier klopt een en ander niet.
U bezondigt zich (hopelijk onvrijwillig) aan puur racisme.
U schrijft een ethnische groep op gratuite wijze een hoogst oncontroleerbare onmeetbare eigenschap toe: gevoeligheid

Tot zover geen probleem. Dergelijke onzin staat de wetgever u toe vrijelijk te uiten.

Ik vermoed desondanks erger.
Zou het kunnen dat u mij hier eigenlijk aanspoort om op basis van diezelfde racistsiche gedachtengang censuur te plegen tegenover andersdenkenden?
M.a.w. zet u mij aan tot het plegen van (intellectueel) geweld tegenover mensen met andere opinie?

Zoja, dan overschrijdt u duidelijk de grens van het toelaatbare.

Citaat:
Dit alles te moeten vaststellen is voor mij en vele anderen erg pijnlijk. Waarom? Nogmaals: omdat we weten waar het in de realiteit toe kan leiden.
Waar uw betoog toe leidt is eveneens duidelijk: u verwacht niet minder dan klinkklare censuur, het installeren van een dictatuur op basis van gedachtengoed.

Voor dat karretje laat ik me niet inspannen.
Ik wens iedereen gelijk te bejegenen zonder uitzondering, strikt conform de wet en in brede zin ook volgens het forumreglement.

Peter Johan
Mr Peter Johan,

Ik weet niet of u het doorhebt, maar in uw politiek correcte en o-zo tolerante, openminded en wetenschappelijk onderlegde postje, scheldt u me beurtelings uit voor racist, negationnist, censor en dictator omdat ik u probeer te wijzen op een standpunt dat niet de uwe is en dat u tevens absoluut niet wenst te begrijpen.

Wanneer ik spreek over 'een bepaalde gevoeligheid' van sommige mensen dan meent u ook meteen dat ik het over een beperkte etnische groep heb en over 'raciale kenmerken'. Dit is echt walgelijk aan het worden. (Voor u een korte uitleg: afstammen van een door nazi's uitgedunde familie, of van ouders die als kind elke dag van de gruweldood ontsnapten, dat kan inderdaad een lichte vorm van gevoeligheid meebrengen waar u geen begrip voor wenst op te brengen omdat u dit niet wetenschappelijk meetbaar genoeg vindt. Die gevoeligheid is niet raciaal doch menselijk.)

Nu het antisemitisme op gelijjke voet zetten met alle andere ellendes van alle andere volken in dit land is prima en totaal terecht, maar laat u me alstublieft weten welke van die volkeren op transport gezet zijn - vanuit UW land - om per miljoenen vermoord te worden op basis van hun afkomst - om 'politieke redenen'!

We praten niet over hetzelfde, maar ik heb genoeg gelezen.

P. Correct
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:15   #122
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

niet aan mij gericht, maar weer zo compleet waanzinnig dat we toch even reageren....

Ah , omdat er TWEE generaties geleden in ONS land bepaalde zaken gebeurt zijn , moeten WIJ (die daar NIETS mee te maken hadden en hebben) nu joden bevoordelen en altijd gelijk geven ....

jaah dat weten we dan ook weer....
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:20   #123
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Dixit Bruut geweld:
"tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd"

en degenen die het niet hebben overleefd hadden misschien nog meer gelijk voor bg?
Dat weten we dan ook weer!
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:24   #124
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ja, dat zijn toffe gasten, ze hebben trouwens de steun van PJ waar ze fier op kunnen zijn.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:26   #125
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 13:04   #126
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mr Peter Johan,

Ik weet niet of u het doorhebt, maar in uw politiek correcte en o-zo tolerante, openminded en wetenschappelijk onderlegde postje, scheldt u me beurtelings uit voor racist, negationnist, censor en dictator omdat ik u probeer te wijzen op een standpunt dat niet de uwe is en dat u tevens absoluut niet wenst te begrijpen.
Geachte,

U beweert hier zaken die totaal uit de lucht gegrepen zijn.
Ik toon enkel aan dat uw mening als racistisch, negationistisch kan gezien worden.
Ik opper dat u misschien suggereert om zaken te censureren die u om één of andere reden niet aanstaan, wat neerkomt op een verzoek om dictatuur in te stellen, die verder gaat dan wat de wet strikt genomen van ons verlangt.

Voor het overige ken ik uw persoon niet en weet langs geen kanten of u zelf een racist of negationist bent. Wat u hier daarentegen zwart op wit post, nl. uw opinie, hopelijk alleen in deze materie, is zeker van dien aard.
U dicht los uit de pols aan bepaalde volkeren of groepen een of ander onmeetbaar onbewijsbare eigenschap toe, op grond waarvan u van mijnentwege discriminerend ingrijpen tegen andersdenkenden verwacht.
Doch wees niet ongerust: ook uw 'mening' zal ik niet knippen, daar de wetgever dergelijke minder frisse zaken tolereert.
Ook van uwentwege.

Wat betreft uw verzoek om censuur van andersdenkenden: aan opioepen tot intellectueel geweld omwille van een andere opinie geef ik geen gevolg. Dat lijk me niet in orde met de wet. Evenmin als uw oproep ertoe.

Citaat:
Wanneer ik spreek over 'een bepaalde gevoeligheid' van sommige mensen dan meent u ook meteen dat ik het over een beperkte etnische groep heb en over 'raciale kenmerken'. Dit is echt walgelijk aan het worden. (Voor u een korte uitleg: afstammen van een door nazi's uitgedunde familie, of van ouders die als kind elke dag van de gruweldood ontsnapten, dat kan inderdaad een lichte vorm van gevoeligheid meebrengen waar u geen begrip voor wenst op te brengen omdat u dit niet wetenschappelijk meetbaar genoeg vindt. Die gevoeligheid is niet raciaal doch menselijk.)
Sorry, maar ik kan bij het modereren geen rekening houden met onmeetbare en tevens onbewijsbare fantasmen als gevoeligheid.
Bovendien is dit geen kriterium waarmee ik objectief een bepaalde groep zou kunnen of mogen discrimineren, iets wat u weldegelijk wenst.........
Ik wens me in deze aan het principe te houden: iedereen gelijk voor de wet.
U mag rustig anders pleiten, ik hoef met uw discriminatoire verzuchtingen geen rekening te houden.

Citaat:
Nu het antisemitisme op gelijjke voet zetten met alle andere ellendes van alle andere volken in dit land is prima en totaal terecht, maar laat u me alstublieft weten welke van die volkeren op transport gezet zijn - vanuit UW land - om per miljoenen vermoord te worden op basis van hun afkomst - om 'politieke redenen'!
Nogmaals: geef me een objectief meetbare maatstaf voor 'ellende', voor 'gevoeligheid', en eens de wetgever hier eveneens duidelijkheid in geschapen heeft, kan u van mij ingrepen verwachten conform eventueel nieuwe criteria.

Citaat:
We praten niet over hetzelfde,
Inderdaad.
Ik praat over gelijkberechtiging, objectiviteit, wettelijkheid.
U daarentegen praat over discriminatie, debiteert racisme, spreidt selectieve verontwaardiging tentoon en verlangt natte-vingerwerk en censuur op uw maat gesneden.

Citaat:
maar ik heb genoeg gelezen.
U hebt misschien genoeg gelezen, doch mensen die een open eerlijk en volwassen debat aankunnen en aandurven, zijn meestal van oordeel dat je nooit genoeg kan gelezen hebben.
Om die reden zullen ze nooit komen vragen om censuur van andermans ideeën.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 13:14   #127
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zijn toffe gasten, ze hebben trouwens de steun van PJ waar ze fier op kunnen zijn.
Gelieve geen leugens te verspreiden aangaande mijn acties.

Ik steun niemand.

Jullie postings interesseren me als mod slechts inzoverre ze conform de wet en het reglement zijn.
De rest laat me steenkoud.

Beste bewijs:
U verzoekt om steun in de discussie via censuur, en die weiger ik te verlenen, daar wettelijk alles in orde lijkt.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 13:37   #128
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er altijd wel die niet kunnen functioneren in een ruimte waar vrije meningsuiting bestaat.
Gelukkig zijn die in de minderheid.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be