Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2013, 07:37   #121
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alle landen hebben geld nodig... en vele belastingzondaars voelen nattigheid.
Een beroemde bankrover werd gevraagd waarom hij banken beroofde. Zijn antwoord: "Omdat daar het geld is."

Bepaalde landen hebben inderdaad steeds meer geld nodig. En gaan het halen waar het is. (Zwitserland overigens heeft vreemd genoeg dit probleem niet. De begroting heeft hier elk jaar weer een overschot...)

Een van de gevolgen van de manier waarop de VS met de Zwitserse banken omgaat is dat veel banken ondertussen gewoon geen Amerikaanse klanten meer aannemen. Ik weet dat Amerikaanse expats in Zwitserland tegenwoordig behoorlijk moeilijk nog aan een bankrekening geraken. Een kennis van mij wil zo snel mogelijk haar VS nationaliteit zien kwijt te geraken.
De prospecten die mijn bank mij zendt om mij tot het investeren in hun beleggingsfonds te bewegen hebben allemaal in de inleiding de text dat ze deze producten niet aan VS staatsburgers wensen te verkopen. De VS zit in de penarie, lijkt me.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 18:55   #122
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En daarbij ligt de bewijslast wel bij de belastingdienst. Zij moeten het eerst vinden.
Dus je reed zeer kort door de bocht door belastingontduiking (algemeen) geen # misdaad (ook 1) # te noemen in CH.

Logisch, zij moeten het bedrieglijk opzicht bewijzen dan ben je pas - juridisch - een "belastingsmisdadiger" en kun je in de bak landen (het is oder...) of betaal je alles wat ze vragen...

Citaat:
Bij gewonen belastingontduiking wordt gewoon een boete gegeven ter hoogte van de ontduikte belasting.
Dus een serieuze boete als serieuze straf of niet ?

# m.a.w. de betekenis (1) van ' misdaad ' #
Citaat:
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=misdaad&lang=nn

Betekenis ' misdaad '

mis·daad (de; v(m); meervoud: misdaden)
(1) strafbaar feit; delict
(2) misdadigheid, criminaliteit: de georganiseerde misdaad

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2013 om 19:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 19:12   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een beroemde bankrover werd gevraagd waarom hij banken beroofde. Zijn antwoord: "Omdat daar het geld is."

Bepaalde landen hebben inderdaad steeds meer geld nodig. En gaan het halen waar het is. (Zwitserland overigens heeft vreemd genoeg dit probleem niet. De begroting heeft hier elk jaar weer een overschot...)
(Vreemd vind ik het niet (aan dat beetje CH dat ik gezien en ervaren heb, ik heb aangetrouwde familie in Malters, niet ver van Luzern, in Basel was ik ook 2-maal))

Maar die probleemlanden kunnen maar moeilijk naar het CH-politiek model overstappen... Bij BE mss in de toekomst zeg nooit nooit

En daardoor een zeer gewaardeerde en stabiele CHF (soms eventjes zelf té - slecht voor de export - , maar de Zwitsers wisten er snel raad mee).

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2013 om 19:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 05:42   #124
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus je reed zeer kort door de bocht door belastingontduiking (algemeen) geen # misdaad (ook 1) # te noemen in CH.
Als er enkel een administratieve boete op staat is het geen misdrijf. Als men er achterkomt dat je 1000 chf te weinig betaalt hebt dan moet je gewoon die 1000 chf alsnog betalen. Maar je komt niet voor de rechter, en het komt niet op je strafblad.
... repeat ...
Oud 8 januari 2013, 09:00   #125
Effect
Minister-President

Standaard

Ik ga niet zeggen dat Zwitserland het beste land ter wereld is, maar het feit dat zijn grenzen sinds 1500 geen morzel grond veranderd zijn, zou tot nadenken moeten stemmen. Voorts hebben ze de grondwettelijke beperking dat het leger enkel op eigen territorium mag opereren, had ieder land dat maar...
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 12:24   #126
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik ga niet zeggen dat Zwitserland het beste land ter wereld is, maar het feit dat zijn grenzen sinds 1500 geen morzel grond veranderd zijn, zou tot nadenken moeten stemmen. Voorts hebben ze de grondwettelijke beperking dat het leger enkel op eigen territorium mag opereren, had ieder land dat maar...
Ik moet je hier toch corrigeren hoor. De laatste grenswijziging van Zwitserland dateert van 1819. Bijna was er in 1918 ook nog een stuk Oostenrijk bij gekomen. Valtellina, Chiavenna en Bormio (alle drie in Italië) waren tot eind 18de eeuw dan weer Zwitsers...
Dat van "geen morzel grond" klopt niet helemaal. De Zwitsers waren ook een tijd lang behoorlijk imperialistisch, en het had niet veel gescheeld of heel Noord Italië was een kolonie van Bern geworden.

De Zwitserse pochen graag met hun lange geschiedenis, maar het moderne, democratische Zwitserland zoals we dat nu kennen dateert eigenlijk nog maar van 1848.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 8 januari 2013 om 12:32.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be