![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zijn al verschillende jaren werkloos. Zij krijgen verhoogd kindergeld. Zij krijgen studiebeurzen voor hun twee kinderen. Het oudste kind zit sinds 1 jaar op kot aan sterk gereduceerde kostprijs (subsiedies). Het koppel heeft een huisje van Ons dak, de huurprijs is zeer laag. Wie is hier de zot? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens mij zal de Vlaamse/Belgische entiteit niet vervangen worden door die van andere landen, maar zal ze veranderen. Ze is trouwens al heel wat veranderd, de laatste 2 - 3 generatie's.
Stellen dat het hier een Moslim-land wordt is overdreven. Ik zie wel een mengelmoes aan allerlei entiteiten en culturen. Ook aan mensen: blank en zwart wordt bruin. Ik geloof sterk dat de drang naar het beleven van een religie afneemt naarmate de materiële en algemene welvaart en de algemene kennis stijgt. Het is altijd zo geweest, overal ter wereld: migranten krijgen vooral in de eerste generatie veel kinderen, omdat zij in hun nieuwe wereld geen mensen rond zich hebben. De familieband is steeds de sterkste. Eens volledig geïntegreerd (dat is dan de volgende generatie of die daar achter), zal hun aantal kinderen afnemen. Zo lang ze nog in de marginaliteit leven, zullen ze blijven kweken. Dit was ook zo met de Vlamingen die naar bv Amerika en Frankrijk trokken. De teloorgang van een godsdienst kun je enkel tegen houden door mensen in materiële en mentale armoede te houden. Ik persoonlijk had liever een maatschappij gehad waar alles gebleven was zoals het jarenlang was: zonder of met een beperkt aantal migranten. Want die nieuwe aanpassing (de verandering van Vlaams/Belgische cultuur naar multicultuur) zorgt voor veel problemen en overlast. Nu, ze zijn er, dus laten we zorgen dat het voor iedereen goed is. Dat wil zeggen: investeer in de migranten die er nu zijn, en zorg dat er geen nieuwe meer toekomen. Want België zit vol. Trouwens, Amerika, Frankrijk ea konden de Belgische emigranten destijds land en werk bieden, maw die migranten konden trots verwerven. Hier in België kan men de migranten weinig bieden, behalve ocmw en andere steun. Daarmee kweekt men geen trotse burgers maar verschoppelingen.
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, geloof is mijn ogen veel belangrijker dan taal. Dit gaat immers om de waardenbalans van waaruit men het leven richt en stuurt. Vertrekkend daarvan maakt men dan een aantal keuzes, niet alleen op ethisch maar ook politiek vlak. Daarom stem ik niet voor de N-VA, daar deze partij over een aantal ethische onderwerpen een positie inneemt die ik als gelovige niet kan delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien we uw stelling enige waarheid bevatte die betrekking heeft op de islam, dan was Qatar bijvoorbeeld al lang een geseculariseerd land. Niet dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt verdacht veel op het 19e eeuwse gedachtegoed van de progressiviteit, maar die uiteindelijk niet overeenkwam met de sociologische wetmatigheden. In het milieu waar ik kerk, vindt men een sociologische verscheidenheid. Gaande van de bankdirecteur tot de eenvoudige arbeider. Met allemaal dezelfde gedeelde beleving: traditioneel katholicisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
in kringen waar welstand en kennis is, is fanatisme helemaal niet nodig, en die beleven hun Godsdienst zoals het moet beleefd worden: ingetogen en in stilte, met respect voor de medemens. Fanatisme komt vooral voor in marginale kringen, wordt gevoerd door individuen die eigenlijk weinig voorstellen, maar de Godsdienst gebruiken voor eigen doelstellingen, om er macht me te kunnen uitvoeren (door een groep voor zich te spannen, tegen andere groepen). Ik heb dus helemaal geen problemen met de (gematigde) Godsdienst op zich, als die normaal beleefd worden met respect voor ieder mens (zoals het Christendom alhier tegenwoordig beleefd worden en ook voor een deel de Islam), maar ik heb wel problemen met de fanatici zoals tegenwoordig vele Islam-groeperingen.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 30 juli 2013 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rijke Arabische golfstaten ontkrachten uw stelling. Daarnaast is het zo dat de volkse islam beleefd door bijvoorbeeld de armere bedoeïen in Noord-Afrika lang niet zo fanatiek is dan bijvoorbeeld die in de golfstaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens "gematigd"? Wat is "fanatiek"? Dat lijkt me nogal moeilijk in te vullen, daar dit heel subjectief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Wat dichter bij de deur: in Turkije (die al zeker geen derdewereldland is) zijn al redelijk vrijzinnige stromingen. Maar helaas ook nog fanatische. Het valt af te wachten hoe het daar zal evolueren.
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik daarentegen, sprak mij uit over de zeer lange termijn. Soennieten en sjiieten staan nu mekaar naar het leven zoals hier katholieken en protestanten vier, vijfhonderd jaar geleden. Maar eens komt ongetwijfeld de tijd dat ze daar totaal onbegrijpend zullen op terugkijken net zoals wij ons nu niet meer kunnen voorstellen dat de godsdienstoorlogen mogelijk waren. En afgezien daarvan, wat u vaststelt als teken des tijds, hoeveel procent van de islamietische bevolking in Brussel betreft dat?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 juli 2013 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat is nu dus verleden tijd. De islam zal ook wel eens aan kracht en macht verliezen. Als geschiedkundige weet ge beter dan wie ook dat niets voor altijd is.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 juli 2013 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel je een balans voor (oud model met twee schalen en een naald die het evenwicht aanwijst genre model van vrouwe justitia) Stel je dan het volgende voor: Links leg je de bevolking en rechts de productie/(consumptie) (liefst op duurzame basis - anders ben je aan het valsspelen). Zolang de naald rechts van het midden blijft zit je goed, gaat ze voorbij het midden naar links komen steeds meer mensen in de problemen. BTW we zijn al een hele tijd aan het valsspelen. Iets uitvoeriger uitleg kan je ook hier vinden ![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 |
|
![]() |
![]() |