Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2014, 20:44   #121
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een theorie is dus een theorie.
Kunt ge niet lezen ofzo ?
Doe je dat er voor ?
Ik sprak over een 'wetenschappelijke theorie' niet over de stroman die gij ervan maakt

Citaat:
Ja praha, moet je mij eens zien na de zomer Ik denk dat er nog gelold kan worden wanneer ik als een extremist achter mijn antwoorden ga, MET CAMERA
En mag ik zo curieus zijn ?
Wat ga je precies vastleggen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 20:53   #122
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pakt de sabeltijger als voorbeeld?
De mammoet?

Nog zo'n voorbeeld waar orchideeën stonden wiens nectar diep verborgen zat, Darwin voorspelde daarop dat er motten gingen komen met langere tongen, and indeed, they were found later in time. Evolutie is zelfs enigszins voorspelbaar soms.
En als we naar onszelf kijken? Soms zou je denken dat wij zoals een E.Coli tot op de limiet geduwd worden om supergenen te ontwikkelen. Zo zijn er mensen (redelijk wat zelfs) die dankzij de pest in het verleden vandaag een resistent gene hebben tegen AIDS en andere ziekten.Kan ook zijn dat het om de pokken gaat, weet niet meer. Maar je ziet toch de "grens" trapje per trapje verduwd kan worden. Hoe dit kan leiden tot nieuwe soorten is mij ook een vraag. We hebben onszelf als voorbeeld en zien welke diversiteit uit onszelf gekomen is op al die miljoenen jaren. Evolutie en aanpassingen hebben een zekere beperking, maar de fossielen tonen toch duidelijk dat er meerdere mensachtigen rondliepen.
Wederom zie ik de relevantie van je post niet, Peche
Je erkent, bekrachtigt ( om maar niet te zeggen bejubelen ) dat er zoiets als evolutie bestaat en grosso modo het verdomd logisch mechanisme er achter om twee seconden erna te gaan stellen dat er een 'magische' grens zou zijn
Oud 1 april 2014, 21:02   #123
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij draait gewoon gelijk de wind.
Van dino's die vogels worden naar resistentie in E.coli bacteri.
Hoe link je die samen? En dan moet ik weer cirkels draaien, wanneer we dan een organisme hoger op de evolutietrap nemen zoals insecten komen we nog niet dichtbij wat we waarnemen bij de E.coli. Wat we dan waarnemen is massale sterfte.
Er is geen 'hoger' en 'lager'

Citaat:
Bon, ik wil niet uitgepraat zijn. Maar het was jij die meeging in de theorie van veelal paleontologen en ik wil graag weten op basis van wat je dat doet. Ik kan ook op internet de plaatjes bekijken en wat lezen in boeken, maar ik blijf op mijn dorst. Ik heb hier des tijds eens van Athelas een link gekregen, 25 evidences of macro evolution. Ik raad U aan daar uw onderzoek te beginnen en te trachten een fotovoorstelling te maken van de gevonden fossielen daar vernoemd achtereen opvolgend. Duidelijk bij gezegd: geen animaties he
Het internet is niet beperkt en toont IEDER gevonden fossiel.
Dus om terug te komen naar de kern van uw betoog, wat toont volgens U aan dat de vogels uit de reptielen zijn geëvolueerd? Of praat U enkel maar de woorden na zonder ze te begrijpen?
Je moet natuurlijk moeite doen hé
( ik bedoel dat niet denigrerend )
Als je je echt wilt in verdiepen dan volstaat het niet te surfen.
Het internet is een bos waar ge de bomen niet meer ziet staan en de desinformatie is aanzienlijk ruimer aanwezig en makkelijker toegankelijk dan de de informatie.

Om je een idee te geven .....
Heb je nu al eens kunnen achterhalen dat het drogargument 'irreducible complexity' zowel logisch als met voorbeelden volledig gedebunked is ?
Oud 1 april 2014, 21:11   #124
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The origins of species is dan een hypothese en geen theorie.
Want het is een wetenschappelijke theorie die begint vanuit iets dat langs geen kanten bewezen is.
We zouden dan moeten stoppen met het de evolutietheorie te noemen, maar eerder de hypothese van evolutie.
Je weet dus écht niet wat een (wetenschappelijke ) theorie inhoudt ?

Elke theorie begint in feite met een hypothese , een aanname, een model dat beoogt een verklaring te geven van de waarnemingen.
Geen enkele theorie kan in feite bewezen worden ... in de letterlijke zin van het woord.
Je hebt enkel zoiets als 'wetenschappelijk bewijs' wat in feite niet meer is dan de waarnemingen die de zaak verder bekrachtigen ( of ontkrachten uiteraard ) ... waarnemingen dus die rijmen met die theorie.
Hoe méér van die bevestigingen hoe groter het vertrouwen in de 'juistheid' van die theorie.
Oud 2 april 2014, 05:07   #125
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
iedereen kan quotes uit zijn context rukken. Dus graag de originele bron, waarin de context van Eldredge zijn quote duidelijk wordt.
Bs'd

Bronvermelding kan gevonden worden in de OP.

Voor een poging tot weerlegging van deze citaten beveel ik voor evolutionisten de site van TalkOrigins aan, daar kan je het citaat vinden, en de contekst, en de poging tot weerlegging,
dat bespaart ons allen tijd: http://www.talkorigins.org/faqs/quot...e/project.html
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 05:12   #126
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
o jawel
in ons hele genoom is er nogal wat viraal dna terug te vinden. Om er 1tje op te noemen
Bs'd

Als je in een goed werkend computerprogramma willekeurig stukken vreemde codes van een ander programma er tussen gaat zetten, gaat het programma dan beter of slechter werken?
Oud 2 april 2014, 05:14   #127
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
een hypothese is geen theorie
Bs'd

Theorie of hypothese, het is en blijft een onbewezen verzinsel wat tegengesproken wordt door de wereld om ons heen en door het fossielenverslag.
Oud 2 april 2014, 05:20   #128
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Tiens waren dat nu toevallig de twee beweringen waarvan ik vroeg of ze aangetoond konden worden ?
Door het als het een mantra te blijven af dreunen toon je dat niet aan hoor
Bs'd

Dat is elementaire biologie. Lees is wat over recombinatie.
Oud 2 april 2014, 05:22   #129
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dus u bent van mening dat er 5000 jaar geleden of iets vroeger nog dino's rondzwierven op deze aarde. En dit, omdat u vooral niet wilt dat het boek Genesis ongelijk zou krijgen.
Bs'd

Dus u bent van mening dat fossielen met elastische pezen en soepele bloedvaten met hemoglobine en met intact DNA, dat die 80 miljoen jaar oud zijn???

Er zijn zeer veel aanwijzingen dat mensen en dino's tegelijkertid geleefd hebben.
Oud 2 april 2014, 05:53   #130
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
dus is malware ook levend?

een computervirus?

een tumor?
Je zegt daar iets. Gisteren zijn links liggen opendoen en mijn notebook is sindsdien configuratie updates aan het doen. 85 !!!!!!!!!!
Waar er telkens 3 bijkomen als ge denkt dat het gedaan gaat zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 06:03   #131
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny430 Bekijk bericht
Waarom vertoond ons DNA zo'n verwantschap met onze naaste buur de Bonobo-aap? Dat is concreet iets aantoonbaar maken. DNA van engeltjes ben ik nog nergens tegengekomen.
DNA is een puzzelstuksje dat wanneer ze 1 procent afwijkt je al een heel ander schepsel krijgt.
't Is hoe ze op mekaar passen, te perfect. Er is geen marge tot afwijken toegestaan of de hele cell valt in mekaar.
Oud 2 april 2014, 06:03   #132
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Er zijn zeer veel aanwijzingen dat mensen en dino's tegelijkertid geleefd hebben.
Bzz,

Uiteraard, zoals onderstaand fresco bvb. Onbetwistbaar bewijs.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 06:11   #133
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet meer dan een uitdrukken van een gevoel ... ik kan de geboorte van een kind ook nog steeds een 'wonder' noemen
Ik wil nu niet off topic gaan. Maar als je de daad bekijkt, hoe de spermacel zijn reis aflegt, aankomt in de eicel, begint te reageren, en te leven ....
Als je het sprookje niet meer wil zien, tot daar aan toe. Maar praat mij je nachtmerries dan niet aan.

Citaat:
Ik heb je al meermaals de reden uitgelegd waarom dat niet kan .... waarom je dat niet als een film (met dus echte bestaande fossielenplaatjes) gaat te zien krijgen.
gewoon omdat we niet beschikken over exemplaren van al de nodige tussenstapjes.
Dan toch een hypothese. Als we enkel de mens hebben om tussenstapjes te zien, maar graven NERGENS de gemeenschappelijke voorouder met de apen op.... Dan zitten we toch met oprechte vragen?
Die tussenstapjes bij de mens vertonen echter allemaal mensachtigen btw he!

Noem me btw één wetenschap die dat wel kan, Peche
Citaat:
En jouw eigenste definitie van soorten graag ... ditmaal voor eens en altijd
Je kan ze in veel groepen onderverdelen.
Warmbloedig, koudbloedig
Vissen, reptielen, amfibiën, zoogdieren, hematogenen, ....
Maar waar zijn de aanwijzingen sterk (behalve in woorden) om overgangen waar te nemen, Dat de vis een amfibie werd en de amfibie een reptiel en zo op keer uiteindelijk een warmbloedig zoogdier..
NU EENS EN VOOR ALTIJD AUB.

En ja, sinds er SOHO en dergelijke is kunnen wij al lang ECHTE FILMS van de zon maken, hetzij met filters.

Laatst gewijzigd door Peche : 2 april 2014 om 06:12.
Oud 2 april 2014, 06:25   #134
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet dus écht niet wat een (wetenschappelijke ) theorie inhoudt ?

Elke theorie begint in feite met een hypothese , een aanname, een model dat beoogt een verklaring te geven van de waarnemingen.
Geen enkele theorie kan in feite bewezen worden ... in de letterlijke zin van het woord.
Je hebt enkel zoiets als 'wetenschappelijk bewijs' wat in feite niet meer is dan de waarnemingen die de zaak verder bekrachtigen ( of ontkrachten uiteraard ) ... waarnemingen dus die rijmen met die theorie.
Hoe méér van die bevestigingen hoe groter het vertrouwen in de 'juistheid' van die theorie.
Op basis van waarnemingen die ik dan ook wil zien he!
Dus show me the stuff!
Ik heb Dawkins forum al TIEN MAAL gecontacteerd, TIEN MAAL REJECTED!
Tien maal korter, "could you please email the answer".

Ik heb nog NOOIT in mijn leven zo moeten schooien in een wereld waar iedereen zijn gelijk moet hebben.
Misschien zijn er geen waarnemingen en geen antwoorden? Enkel een strakke hiërarchie met conservatieve gedachtenstromingen?

Je kan me naar het internet wijzen, of je kan me een goed url geven waar de transitionals mooi af gaan. En dan niet van 1 op 10 spingen met bv 1 de muis en 10 eekhoorn. En dan bv 1 eekhoorn waarop 10 de aap.
Waar zijn de tussensoorten? Of enkele tussensoorten?

Weet je wat ik zie in die muis van 160 miljoen jaar oud? Een evenzelfde beest als ik ze vandaag zie rondlopen, maar dat ligt aan mij zeker?
Oud 2 april 2014, 07:05   #135
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Bzz,

Uiteraard, zoals onderstaand fresco bvb. Onbetwistbaar bewijs.
Bs'd

Dus u bent van mening dat fossielen met elastische pezen en soepele bloedvaten met hemoglobine en met intact DNA, dat die 80 miljoen jaar oud zijn???
Oud 2 april 2014, 07:17   #136
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Wederom zie ik de relevantie van je post niet, Peche
Je erkent, bekrachtigt ( om maar niet te zeggen bejubelen ) dat er zoiets als evolutie bestaat en grosso modo het verdomd logisch mechanisme er achter om twee seconden erna te gaan stellen dat er een 'magische' grens zou zijn
Verknipt van het lotje getikt.
Ik geloof in aanpassingen, verbeteringen. Zie hoe vrouwen zijn in onze soort. Weet je op wat een vrouw allemaal "selecteert"? Daar komt meer en meer verstand bij en meer en meer betere keuzes op basis van selectie. De mens zal als het milieu het toelaat nog schone gezichten krijgen en athletische moves doen waar we gaan van opkijken.
Ik geloof ook dat klimaat en voedsel daar evenals een danige impact op kunnen hebben op soorten en daar op kunnen versterken door aanpassingen.
Het enige dat ik me afvraag is hoe je daar op langdurige basis n.b. paar honderd miljoen jaar tijd een vis aan land mee krijgt. En dan bij het uitsterven van dinosaurussen een hele diversiteit bekomt op basis van sluwe knaagdiertjes.
Dat geloof ik niet. Volgens mij zijn soorten gelijktijdig ontstaan en zijn daar families uit gekomen. Toen de vis in zee zwom was er evenals iets gaande op land. En toen die amfibiën er waren, waren er ook reptielen en vogels.
Er is geen oversprong nodig om evolutie te bespreken. Laat die oversprongen eruit, and I'm there "all" the way.
Oud 2 april 2014, 07:18   #137
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Als je in een goed werkend computerprogramma willekeurig stukken vreemde codes van een ander programma er tussen gaat zetten, gaat het programma dan beter of slechter werken?
handig toch hoe je de doelen verlegt
Oud 2 april 2014, 09:50   #138
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ik vrees dat er weinig elastisch en soepels te vinden is in fossielen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:20   #139
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is misschien een goed startpunt als je daar meer over wil leren...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:40   #140
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hoe kom je erbij dat hij die allemaal in een keer geschapen zou hebben? Dat staat er toch niet?
Dat staat er eigenlijk wel. Zo schiep God de landdieren bijvoorbeeld op één bepaalde dag. Het komt er op neer dat hij al de landdieren schiep op één moment (één dag).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2014 om 10:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be