Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2014, 19:20   #121
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Voor een zeldzame keer ben ik het met je eens...
Ik ook.Ik hou eigenlijk niet van mensen die alleen maar kunnen lachen met de miserie van een ander.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2014, 19:34   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Voor een zeldzame keer ben ik het met je eens...
Momenten om te koesteren...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 12:28   #123
buitenlander
Schepen

Standaard

Alex had wel gelijk, als men het woord joden laat vallen dan gaan er spontaan een hoop anussen zich vacuum zuigen op de stoel van de zaal.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 14:59   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Alex had wel gelijk, als men het woord joden laat vallen dan gaan er spontaan een hoop anussen zich vacuum zuigen op de stoel van de zaal.
Logisch ook, tenslotte mag je van het Belgische wetboek elke genocide ongestraft ridiculiseren- en of ontkennen, maar die op de joden niet.
Oud 30 juni 2014, 15:03   #125
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ook.Ik hou eigenlijk niet van mensen die alleen maar kunnen lachen met de miserie van een ander.
volledig correct!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:17   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geef toe, andermans miserie is toch wel het beste om mee te lachen, we zijn toch mensen nietwaar.
Oud 30 juni 2014, 22:00   #127
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Wat een lelijke tekening

Wat zijn dat? Handen?????
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 22:03   #128
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geef toe, andermans miserie is toch wel het beste om mee te lachen, we zijn toch mensen nietwaar.
Net zozeer met je eigen miserie...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 12:46   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dit vind ik dus wel om mee te lachen.

Maar ja, wie kan er niet lachen met Monty Pyton :

https://www.youtube.com/watch?v=5VH4c0-p-CY

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 13:19   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is miserie en miserie.......in een hondendrol trappen is ook miserie maar niet dezelfde soort miserie dan dat je omver wordt gereden door een trein.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 13:29   #131
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het nomineren van kandidaten en het toekennen van de Darwin Award daar niet het beste voorbeeld van?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 13:36   #132
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Is het nomineren van kandidaten en het toekennen van de Darwin Award daar niet het beste voorbeeld van?
Nee want die zijn ineens van de miserie af hé.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 15:29   #133
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Met de tegenvallers van eender welke bevolkingsgroep mag gelachen worden
Eén zo'n tegenvaller voor de Vlamingen en er is er geen meer over om erover te klagen.
Ik heb het al duizend maal gesteld: Hitler had de klus moeten afmaken, dan was er op zijn minst geen jood meer in leven om erover te mekkeren.
Niks beroert de massa zo erg als den vuigen jood.
En dat intussen al tweeduizend jaar nadat ze Christus aan het kruis lieten nagelen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 15:33   #134
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Net zozeer met je eigen miserie...
Dat zouden we pas zeker zijn als er zes miljoen Vlamingen op industriële wijze over de kling gejaagd zouden zijn.
Tot dan neem ik je laconieke houding met een flink uit de kluiten gewassen korreltje zout.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 1 juli 2014, 15:35   #135
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Ik durf te betwisten dat het er een hoop zijn. Het gros van de mensen kent geen fatsoen, laat staan plaatsvervangende schaamte.

Oud 1 juli 2014, 16:03   #136
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Agnew lacht met �*lles en sleurt alles en iedereen er door. Maar toevallig is het telkens weer enkel de Joodse gemeenschap die hier aanstoot aan neemt en zelfs klacht indient. Wie zijn "vuile bek" niet kan smaken, moet gewoon niet naar zijn shows gaan kijken. En zet best een DVD van Gaston & Leo op.
Mijn vader kreeg op school in Waregem, begin de jaren zestig, van zijn katholieke schoolmeester te horen dat de joden Christus aan het kruis hadden genageld, en dat alles wat er met de joden doorheen de geschiedenis was gebeurd, inclusief de Holocaust, hun terechte goddelijke straf was.
Die gehersenspoelde jeugd stelde zich daar geen vragen bij, net zoals mijn oom er zich vroeger geen vragen over stelde dat de paters hen op internaat stonden te bekijken toen ze zich moesten douchen. Kritische vragen worden meestal maar jaren later gesteld, en in veel gevallen zelfs helemaal niet. Minstens de generatie babyboomers is nog besmet met het virus van de jodenhaat, en wordt daar tegenwoordig de dag in geruggesteund door extreem links, extreem rechts en het leeuwendeel van de moslims. Geen volk wordt vandaag de dag nog steeds meer gehaat dan de joden. De staat Israël en de bezetting is slechts een schaamlapje waarachter allerlei groepen zich verschuilen met elk hun eigen ideologische redenen om joden te minachten. De Palestijnen zijn hun condooms die ze graag aantrekken en even graag weggooien in hun zucht naar jodenbloed.
Mij boeit het niet wat Agnew staat te lullen.
Geen zinnig mens zou zich geroepen moeten voelen om op de barricaden te springen voor het recht op leedvermaak, excuseer humor, met de zwartste episode uit de Europese geschiedenis.
Dat iemand die nog het beetje fatsoen voelt om te ageren tegen Agnews wansmakelijke grappen, in de volle wetenschap dat de meute er als razende Roelandts zal opspringen met hun eeuwige dooddoeners waarachter ze het menselijk inlevingsvermogen betonneren, wordt aangeraden om maar wat naar Gaston en Leo te kijken, illustreert treffend hoe ver we zijn afgegleden in onze afgestompte moraal.
Puik!

Laatst gewijzigd door Nierika : 1 juli 2014 om 16:05.
Oud 1 juli 2014, 16:09   #137
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Wat vind je dan van grappen over de slavernij? Of grappen over Dutroux en zijn slachtoffers?
Waarom vraag je het niet gewoon zelf aan Dutroux' slachtoffers-diegene die het overleefd hebben tenminste-en aan hun ouders wat we daar van vinden?

Oud 1 juli 2014, 16:27   #138
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Och ja, lekker in groepen delen en veroordelen op basis van een bepaalde voorkeur. Waar in de geschiedenis hebben wat dat nog tegengekomen? Ach ja, de Nazi's deden dat. Joden kregen een ster, homo's een omgekeerde driehoek, zigeuners nog iets anders en dan waren er nog een paar.

En nu zijn mensen die lachen om dingen die u aanstootgevend vind laag-geschoolden. Wat tolerant van u.

Nee. Dat is geen conclusie die je hier uit kan halen.

Weet u waarom mensen geen aanstoot nemen aan wat hij zegt? Omdat ze weten dat hij het niet meent. Hijzelf kaart het aan tijdens zijn show: de mensen die er aanstoot aan nemen kennen de begrippen "sarcasme" en "ironie" niet echt goed.
"Banalisering" is het woord waar mensen als Agnew om onbegrijpelijke redenen niet op kunnen komen. Vervang "sarcasme" en "ironie" door "trivialisatie" en "ridiculisering" en hij zit er krek op. Een beetje zoals de openingsposter nazi-methodes aanwrijven omdat ie in groepen zou opdelen "net als de nazi's die de joden, de homo's en de zigeuners kentekens lieten opspelden", alsof dat hun grote misdaad is geweest.

Banalisering van het grootste kwaad is de eerste stap naar aanvaarding van dat kwaad. Onnozelaars als Agnew halen de barrières neer die dergelijke waanzin waanzin houden. Dat hij daar aardig in slaagt bewijst het gros van de reacties hier. Van eeuwige slachtofferrol (van iets waar nota bene elke in leven zijnde jood nog familie heeft verloren die hij, indien ze niet waren vermoord, nog had kunnen ontmoeten, zo lang is "eeuwig") tot de Palestijnse kwestie (waarbij de meesten die zich het lot van de Palestijnen zeggen aan te trekken terzelfdertijd islamofoob zijn en zich zonder de kans op joden te kakken geen zak zouden aantrekken van diezelfde Palestijnen), gegarandeerd binnen de korste keren worden alle registers weer wagenwijd open getrokken.

Laatst gewijzigd door Nierika : 1 juli 2014 om 16:28.
Oud 1 juli 2014, 16:36   #139
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kanker? wie wil dat nu niet !

Hans teeuwen.
Als je er ooit krijgt, laat het me weten. Als je ligt te kermen van de pijn, te schreeuwen om verlossing en te kotsen van de chemo, zal ik de eerste zijn om je te komen vragen of je eindelijk snapt waar de grens tussen stoere fantasieverhaaltjes en de werkelijkheid precies loopt en wanneer precies de grap plots niet meer grappig blijkt.

Oud 1 juli 2014, 16:38   #140
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En de topicstarter is in geen velden of wegen meer te bekennen. Beetje geschrokken van de reacties?
Heel goed mogelijk. Soms buigt een mens devoot het hoofd en moet hij erkennen dat het geen zin heeft.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be