Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 11 augustus 2014, 15:11   #121
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

The_Belgian_Kurd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Met wat hulp van de Koerden uit Turkije moet de klus toch snel geklaard zijn ?
Klopt, maar het is probleem is dat onze wapens momenteel oude
Sovjet wapens zijn. Mochten Westerse landen nieuwe geavanceerde wapens leveren, dan zouden er zelfs geen luchtaanvallen nodig zijn.
Oud 11 augustus 2014, 17:10   #122
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Klopt, maar het is probleem is dat onze wapens momenteel oude
Sovjet wapens zijn. Mochten Westerse landen nieuwe geavanceerde wapens leveren, dan zouden er zelfs geen luchtaanvallen nodig zijn.
Vandaag gehoord dat de VS wapens gaat leveren aan de koerden.
Donar is offline  
Oud 11 augustus 2014, 17:15   #123
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is dus mijn wapen Pracht stuk, niet?
Kuniochi kom naar hier en bewijs dat je niet alleen een internetgangster bent. We kunnen kennis maken en euhm jou gelijk naar je 72 shemales sturen.

En kan je dat daar zo in de winkel kopen?
Wat kost dat dan als ik mag vragen?
Welk kaliber?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 11 augustus 2014, 20:24   #124
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is dus mijn wapen Pracht stuk, niet?
Kuniochi kom naar hier en bewijs dat je niet alleen een internetgangster bent. We kunnen kennis maken en euhm jou gelijk naar je 72 shemales sturen.

Mooi wapen, ik ging zeggen om op te letten voor locatie data in de foto's maar ik zie dat er niets in staat. Best geen foto's posten van in je huis ofzo, je zou per ongeluk je locatie kunnen meesturen.
Doge is offline  
Oud 11 augustus 2014, 20:25   #125
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Vandaag gehoord dat de VS wapens gaat leveren aan de koerden.
Nice, beste nieuws van de dag.
Doge is offline  
Oud 11 augustus 2014, 21:43   #126
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Daarstraks ergens gelezen dat de koerden terug slaag hebben gekregen van ISis. Hoe staat het daar nu bij jullie ? Ik hoop echt dat jullie al die Yezidhi's kunnen ontzetten.
Wat ik niet snap is waar jullie offensief blijft. We spreken over 6000 - 10000 ISis strijders tov 100 - 150.000 peshmerga's. Waar zitten jullie elite-stijders ?

Edit: het zouden er zelf 375.000 zijn volgens CBS News ( http://en.wikipedia.org/wiki/Peshmer...003-Present.29 ).

Misschien dat Barzani een spelletje aan het spelen is om meer wapens / geld te krijgen om sterker te staan bij de onderhandelingen over een autonoom koerdistan.

Laatst gewijzigd door Yarisken : 11 augustus 2014 om 21:48.
Yarisken is offline  
Oud 12 augustus 2014, 05:20   #127
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Gisteren zat er iemand bij Knievel en Van De Brinck en die zei dat de troepensterkte van IS geschat wordt op 4000 tot 6000 man.
Dat is echt niets hé.
Ik begrijp niet hoe het dan mogelijk is zo'n groot gebied te bezetten.
Pericles is offline  
Oud 12 augustus 2014, 06:42   #128
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Gisteren zat er iemand bij Knievel en Van De Brinck en die zei dat de troepensterkte van IS geschat wordt op 4000 tot 6000 man.
Dat is echt niets hé.
Toch rond de 10.000 die momenteel in leven zijn.

Er zit echt gevaar in een leger die extreem wreedaardig is, bereid is om te sterven en een constante aanvoer heeft om de doden te vervangen. Er moeten er al 20.000 gestorven zijn sinds de oprichting dus het is veel groter en sterker dan het aantal doet vermoeden.

Vergelijk het met de no-go zones hier, de politie is veel sterker maar toch zijn ze er.

Laatst gewijzigd door Doge : 12 augustus 2014 om 06:43.
Doge is offline  
Oud 12 augustus 2014, 06:48   #129
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Toch rond de 10.000 die momenteel in leven zijn.

Er zit echt gevaar in een leger die extreem wreedaardig is, bereid is om te sterven en een constante aanvoer heeft om de doden te vervangen. Er moeten er al 20.000 gestorven zijn sinds de oprichting dus het is veel groter en sterker dan het aantal doet vermoeden.

Vergelijk het met de no-go zones hier, de politie is veel sterker maar toch zijn ze er.
Laat ze nu nog met 10000 zijn , de veroverde gebieden moeten toch bezet worden en gecontroleerd. Als je dat moet doen met dat al bij al beperkt aantal strijders, dan hou je er toch maar weinig over om effectief te vechten.
Pericles is offline  
Oud 12 augustus 2014, 06:49   #130
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is echt niets hé.
Dat lijkt me niet, er zijn er al meer als 100 uit België alleen.
Oud 12 augustus 2014, 06:58   #131
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ondertussen 400 schat ik, het was enkele jaren geleden al 300 Belgische strijders.

http://nos.nl/op3/artikel/596814-bel...eidsleger.html
Doge is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:01   #132
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ondertussen 400 schat ik, het was enkele jaren geleden al 300 Belgische strijders.

http://nos.nl/op3/artikel/596814-bel...eidsleger.html
Volgens Knievel en Van De Brinck zijn 10% van de IS strijders dus afkomstig uit Nederland en België. ^^
Oud 12 augustus 2014, 07:02   #133
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet . Het waren de woorden van een journaliste bij Knievel en Van De Brinck.
Maar zelfs met een dubbele sterkte vraag ik me af hoe dat ze dat gebied van 8 keer België gecontroleerd houden.
Pericles is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:05   #134
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet . Het waren de woorden van een journaliste bij Knievel en Van De Brinck.
Maar zelfs met een dubbele sterkte vraag ik me af hoe dat ze dat gebied van 8 keer België gecontroleerd houden.
Het zal wel veel meer als het dubbele zijn. Kijk hoeveel sympathisanten er alleen al op dit forum rondhangen.
Oud 12 augustus 2014, 07:15   #135
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ze nu nog met 10000 zijn , de veroverde gebieden moeten toch bezet worden en gecontroleerd. Als je dat moet doen met dat al bij al beperkt aantal strijders, dan hou je er toch maar weinig over om effectief te vechten.
Het is niet voor niets dat ze gemaskerd rondlopen, je leeft in een stad en je weet niet wie van je buren een Isis aanhanger is of niet. Je installeert dan een sharia rechtbank en een deel groepen die af en toe iemand oppakken, je hebt niet veel manschappen nodig om een stad te controleren.

De snelle veroveringen gebeuren volgens mij vooral door een laf leger en slapende cellen, je hebt verschillende geloven bij de soldaten en ze moeten steden verdedigen die niet hun geloof is. In de steden zelf zitten dan ook Isis strijders of aanhangers dus bij het verdedigen worden ze aangevallen op verschillende plaatsen en vanuit de stad zelf die ze proberen te verdedigen. Gevolg is dat ze en masse vluchten voordat er ook maar een echte aanval is geweest.

De Koerden zijn natuurlijk een ander beest, die vechten voor hun eigen grondgebied, hebben een overwicht in aantallen en veel oorlogservaring. Ze hebben een eigen taal en levensstijl dus de Arabieren die er rondlopen vallen op, het is voor Isis veel moeilijker om slapende cellen te installeren.
Doge is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:20   #136
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens Knievel en Van De Brinck zijn 10% van de IS strijders dus afkomstig uit Nederland en België. ^^
Ze gaan ook dood of keren terug, die Isis aantallen zijn altijd slechts een momentopname. In Engeland zijn er al een 400 teruggekeerd van de 1000+ die er vertrokken zijn, die stroom is altijd in beweging.
Doge is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:25   #137
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze gaan ook dood of keren terug, die Isis aantallen zijn altijd slechts een momentopname. In Engeland zijn er al een 400 teruggekeerd van de 1000+ die er vertrokken zijn, die stroom is altijd in beweging.
Ja dat zal zeker zo zijn, maar het geeft toch aan dat een schatting van in totaal 4000 IS strijders absurd is.
Oud 12 augustus 2014, 07:39   #138
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja dat zal zeker zo zijn, maar het geeft toch aan dat een schatting van in totaal 4000 IS strijders absurd is.
Natuurlijk, nieuwere schattingen zijn altijd hoger dan de oudere, momenteel schatten ze een 10.000 strijders op het slagveld maar volgens mij tellen ze hier de slapende cellen, trainingskampen en strijders in transit niet mee. In Turkije zitten er bv ook een pak om uit te rusten of gewond, daar moeten er al duizenden zitten. De aantallen zijn veel groter dan ze durven toegeven.
Doge is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:54   #139
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Daarstraks ergens gelezen dat de koerden terug slaag hebben gekregen van ISis. Hoe staat het daar nu bij jullie ? Ik hoop echt dat jullie al die Yezidhi's kunnen ontzetten.
Wat ik niet snap is waar jullie offensief blijft. We spreken over 6000 - 10000 ISis strijders tov 100 - 150.000 peshmerga's. Waar zitten jullie elite-stijders ?
Als je het nog niet zou doorhebben: De Koerden geven geen zak om de Yezidi's. De Koerden geven om één ding: olie. (zoals iedereen in de regio, ik neem hen niets kwalijk)

Laatst gewijzigd door Zeus : 12 augustus 2014 om 07:54.
Zeus is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:55   #140
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel veel meer als het dubbele zijn. Kijk hoeveel sympathisanten er alleen al op dit forum rondhangen.
Hoeveel? Ik heb er twee geteld. En dat waren dubbelnicks.
Ke Nan is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be