Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2014, 21:57   #121
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijkbaar gaan ze de stroom hier niet afsluiten.

Godver, al die voorbereidingen voor niks...
Arme maddox... weer niks om over op te scheppen tijdens de schaft.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 september 2014 om 21:57.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 15:48   #122
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Fonck vond het nodig het afschakelplan nog wat te wijzigen, er zou een onevenwichtig geweest zijn ten nadele van het zuiden :

http://www.tijd.be/politiek_economie...44164-3136.art

Hilarisch dat men er in dit onland niet in slaagt om de mensen van elektriciteit te voorzien, maar zich wel kan bezig houden met de cijfertjes na de komma...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 16:07   #123
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Had men zich beziggehouden met energieproblemen in plaats van de tijd te (moeten) verdoen met BHV dan had men een deftig energiebeleid kunnen uittekenen. Maar nee machtsgeile jongens moesten de communautaire kaart trekken, daar moest alles voor wijken. De kiezer gek maken met hun dorpspolitiek ten gunste van eigen belang. Uw NVA heeft in het veleden over niks anders geluld dan over Vlaamse onafhankelijkheid. Al de rest moest daarvoor wijken. Ge moet hier dus niet afkomen met alle schuld op links te schuiven. De verantwoordelijkheid van uw rechtse vriendenkliek is minstens even groot.
Dat klopt helemaal niet. Als je objectief bent zal je toegeven dat het gebrek aan vooruitzien van de vorige regeringen hier de voornaamste schuldige is.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 16:09   #124
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Niet nodig om te kopen, Wij hebben al meer dan 20 jaren een eigendom aan de kust. Maar als het aan mij lag verkocht ik het liever vandaag dan morgen. Ten eerste ben ik die West-Vlaamse afzetters spuugzat. Ten tweede mijn eigen streek is veel mooier dan de kust. Ten derde hier is veel meer te beleven dan in West-Vlaanderen.
Die linkse Limburgers toch; ze zijn links maar hebben nog een "stulpje" aan de Vlaamse kust.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 16:12   #125
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat klopt helemaal niet. Als je objectief bent zal je toegeven dat het gebrek aan vooruitzien van de vorige regeringen hier de voornaamste schuldige is.
De oppositie had desgevallend de plicht de regeringen daar op te wijzen. Maar die oppositie moest het altijd over BHV hebben. Want dat kwam hen electoraal beter uit.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 16:20   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Het verschil tussen geografisch onevenwicht en communautair onevenwicht ?

Het verschil tussen geografisch onevenwicht en communautair onevenwicht ?
Ken jij dat ?

Hier zit de sleutel tot het antwoord, in de krant van vandaag:

titel: Afschakelplan afgezwakt in Wallonië
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...c6f4ccefb6c051

Citaat:
Er worden alsnog wijzigingen gemaakt in het afschakelplan voor als er deze winter problemen ontstaan met de stroomvoorziening. Omdat bepaalde regio’s in Wallonië te zwaar zijn getroffen komt er een verdere opdeling van die gebieden. Voor de rest van het land verandert niets.

Dat meldt het kabinet van staatssecretaris voor Energie Catherine Fonck. In het bestaande afschakelplan zijn 6 zones uitgetekend die alternerend worden afgeschakeld. Maar over het algemeen zou de regio in het zuid-westen van het land (Vooral Henegouwen en Namen) voor 8 procent zonder stroom worden gezet, en het zuid-oosten (de provincies Luik en Luxemburg) voor 8,4 procent. In de rest van het land is dat nergens meer dan 5 procent. Dus is er volgens Fonck sprake van een geografisch onevenwicht.

Fonck komt daarom met deze oplossing voor het probleem: van de af te schakelen cabines uit die regio’s wordt de eerste keer dat een zone wordt afgeschakeld de ene helft zonder stroom gezet, en als het tot een tweede afschakeling komt, dan de andere helft.

Hoogspanningsnetbeheerder Elia beaamt dat. Volgens Elia zou er ook met het nieuwe plan nog steeds voldaan worden aan de doelen die vooropgesteld zijn. In Vlaanderen blijven de bestaande plannen ongewijzigd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 16:21   #127
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Die linkse Limburgers toch; ze zijn links maar hebben nog een "stulpje" aan de Vlaamse kust.
Wie noemt gij links? Is iemand links als hij niet altijd mee heult met rechts, en begrip heeft voor mensen die het door omstandigheden minder hebben in dit leven?
Mag iemand na een leven lang en veel werken, maar toch zuinig leven, het financieel iets beter hebben?
Limburgers zijn sociale mensen. Zij hebben ook oog voor de problemen van hun minder gelukkige streekgenoten. Ik merk tot mijn vreugde dat ik zo niet de enige ben op dit forum.

Laatst gewijzigd door pajoske : 12 september 2014 om 16:22.
Oud 12 september 2014, 16:29   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie noemt gij links? Is iemand links als hij niet altijd mee heult met rechts, en begrip heeft voor mensen die het door omstandigheden minder hebben in dit leven?
Mag iemand na een leven lang en veel werken, maar toch zuinig leven, het financieel iets beter hebben?
Limburgers zijn sociale mensen. Zij hebben ook oog voor de problemen van hun minder gelukkige streekgenoten. Ik merk tot mijn vreugde dat ik zo niet de enige ben op dit forum.
Daar hebben de adepten van belastingsregeringen het moeilijk mee !!

En een sociale zekerheid kan maar zeker zijn, als ze ondersteund wordt door alle mensen die werken, ondernemen, sparen en hun verantwoordelijkheid opnemen, als ze dat kunnen.
Profiteurs, hangmatters enz. moeten er dus uitgeranseld worden gelijk beschreven staat in de bijbel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 september 2014, 16:32   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet nodig om te kopen, Wij hebben al meer dan 20 jaren een eigendom aan de kust. Maar als het aan mij lag verkocht ik het liever vandaag dan morgen. Ten eerste ben ik die West-Vlaamse afzetters spuugzat. Ten tweede mijn eigen streek is veel mooier dan de kust. Ten derde hier is veel meer te beleven dan in West-Vlaanderen.
Zo is het, eigen streek eerst.
Oud 12 september 2014, 16:38   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo is het, eigen streek eerst.
Ik lees dat meer als 'eigen streken eerst'.

.

Oud 12 september 2014, 17:02   #131
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik lees dat meer als 'eigen streken eerst'.

.
Ik kan vergelijken. Gij ook? De kust zult ge wel kennen. En hoe zit het met het Maasland?

http://www.toerismelimburg.be/nl/con...van-maasdorpen

Niet vergeten de grensmaas over te steken.
Oud 12 september 2014, 17:16   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan vergelijken. Gij ook? De kust zult ge wel kennen. En hoe zit het met het Maasland?

http://www.toerismelimburg.be/nl/con...van-maasdorpen

Niet vergeten de grensmaas over te steken.
Als ik daar in de buurt kom, ga ik graag eens wandelen in het witte dorpje Thorn, net over de grens.

.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be