![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En Obomber krijgt eindelijk zijn oorlog tegen Syrie, bombarderen zonder samenwerking met Damascus is een directe aanval op de Syrische soevereine, ondanks alles. (*) Let op, ook wij in la belziek vallen nog steeds voor de verdeel en heers. Laatst gewijzigd door zonbron : 27 augustus 2014 om 17:50. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is waar de neocons op azen. Ik denk niet dat er nu een Putin zal zijn om Obama te vrijwaren van een oorlog tegen Syrië. Het kan natuurlijk ook zijn dat er steeds een 'neocon' havik aan de macht komt in de VS. De vraag is dan enkel hoe geduldig die is. In dat opzicht is Obama iets voorzichtiger, alhoewel deze vredesnobel toch ook zijn aandeel in veroveringsoorlogen en staatsgrepen kan claimen. Weeral een president die geen gewichtige rol in de geschiedenis zal spelen. Niets nieuws onder de zon.
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Obomber mag er, naar mening van het CFR, gerust op los gaan in Syrie. De Syrische soevereiniteit zou helemaal geen hinderpaal vormen omdat Damascus de controle heeft verloren over grote delen van hun grondgebied en men stelt zelfs dat Assad ISIS steunt. Dat die laatste gortige leugen welke langdurig verspreid werd ooit als voorwendsel zou dienen was reeds langer duidelijk. Dat het Westen ism. enkele golfstaatjes de terroristen steunen onder het mom van het bewapenen van gematigden, daar zwijgt men natuurlijk in alle talen over. Last night, President Obama authorized both manned and unmanned surveillance flights over Syria as a potential precursor to air strikes against the Islamic State in Syria and Iraq (ISIS). This action suggests that U.S. policymakers have come to the conclusion that the border between Iraq and Syria will no longer be a barrier to U.S. operations.http://blogs.cfr.org/davidson/2014/0...-s-operations/ The globalist organization that instructs the State Department in foreign policy decisions on Thursday said thathttp://www.infowars.com/cfr-u-s-need...-isis-attacks/ |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu eens zien hoeveel nitwits volgend jaar een hotel all-in boeken in Turkije. Als Turkije zaken doet met IS, en Europa zaken doet met Turkije, dan moet iedereen maar zwijgen over IS. Als Quatar IS 'humanitarian' voorziet, en het volgende WK voetbal in Quatar plaatsvindt (goed afgekocht), en Amerika zaken doet met Quatar die een venstertje uitnodigend openhoudt voor de westerse rijkdom, tja dan moeten we toch IS niet langer meer bekritiseren, want ze worden gesteund door regimes waar wij lustig handelsovereenkomsten mee hebben. Al dat hypocriet gedoe dat mooi gebeurt onder de de naam 'diplomatie' gaat uitmonden in een serieuse wereldoorlog. De helft van de Syrische bevolking is op de vlucht. Extreem fundamentalisten hebben zich opgedrongen in de gematigde oppositie tegen Assad (iedereen lijkt dat al vergeten te zijn en iedereen begint van alles door elkaar te halen). Ik herinner me nog dat de berichtgeving weken en maanden niet meer wist wat te zeggen over de oppositie tegen Assad. Dat is die periode geweest dat die extreme fundamentalisten zich begonnen te mengen. Ze kwamen van Libië en van elders. Uiteindelijk worden teveel mensen ontworteld. Uiteindelijk zijn er teveel mensen, en een deel ervan hoopt zich nog eens op in steden waar gedachten en frustraties fermenteren. Waar ze niet weten wanneer ze andijvie en veldsla moeten planten (nu dus). Ik zie het fenomeen IS meer en meer niet langer als een islamgeval, maar eerder als een mensheidprobleem, uitsluitend bekleedt met een islamcellofaan. Er is ook nog het klimaat. En een teveel of een tekort aan water. En de strijd daartegen of er om. De eerste helft van de 21ste eeuw wordt de tijd van de vluchtelingen. |
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een Amerikaanse reprimande is hoeveel waard? |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Banneling
|
Dit is toch totaal irrelevant omdat in westerse landen er een duidelijke scheiding is tussen kerk en staat. En via staatswege de slavernij zeer duidelijk werd afgeschaft. Zeer laat (19de eeuw) maar toch.
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Daar is de slavernij nooit afgeschaft. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Banneling
|
Dat Turkije ISIS steunt, heb ik van een VRT-nieuws uitzending, en van DS, en van CNN. MAAR het wordt in kleine zinnen gezegd en geschreven. Je hoort en leest er zo overheen.
Turkije steunt ook Hamas. Ik geef dat aan als een negatieve connatie omdat ik vind dat Hamas de Palestijnse bevolking misleidt en misbruikt. Het martelaarsdom draagt Hamas wel extreem hoog in het vaandel. Al die kinderen ... |
|
|
|
|
#131 |
|
Banneling
|
Ik vond het wel interessant om te lezen. En eigenlijk kan je je een beetje inbeelden hoe iemand wordt geïndoctrineerd. In deze discussie was wederwoord mogelijk.
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zou je je niet bemoeien als er zoveel 'overkomen' en overgekomen zijn? En niemand kan zeggen wat er zou gebeurd zijn als het westen zich afzijdig zou hebben gehouden. Voor mij is het oké: afzijdig houden. Maar dan trek ik wel de volle lijn, en alle moslims van origine terug naar hun land van origine. Dan is de zaak opgelost. |
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dat sommigen van hen, en van elders zich aangesloten hebben bij ISIS? Kijk, daar wordt te weinig informatie over gegeven. Het zijn restjes hier, restjes daar die je moet samen puzzlelen. Ik heb de indruk dat al een hele tijd iedereen maar achter de feiten hinkelt. |
|
|
|
|
|
#134 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
#135 |
|
Banneling
|
Toch wel waard om te lezen , en effe na te denken .
Het mag vooral niet blijken dat het kalifaat in de koran staat. Liegen is aangeraden om dit te verstoppen , volgens de koran. Jihad-strijders zijn helden , hun beloning komt na de dood , volgens de koran . Ongelovigen en andersgelovigen moeten dood , volgens de koran . Kritiek op de koran word steeds afgeweerd met "en kijk eens naar de anderen". Zou die koran nu misschien geen klein beetje iets te maken kunnen hebben met het feit dat de volgers steeds in conflict liggen ? Een heel klein beetje misschien ? |
|
|
|
|
#136 | |
|
|
Citaat:
Het had geen politieke of staatsrechtelijke betekenis. |
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar gruwel is maar een tijdelijke kracht. Gedoemd om ten onder te gaan. Samen met zijn uitvoerders. En hoe rapper, hoe liever. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Meneer pastoor 1959
![]()
|
|
#140 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik broccoli uit de tuin opdien op tafel, vraagt er ook niemand welk het serienummer was van het pakje zaad broccoli. Voor mij is het altijd oké als je mijn geschreven dingen niet au sérieux neemt. Qua bronnen ben ik heel kritisch. De pers trekt bij wijze van spreken elke dag een ander mantelpakje aan. |
|
|
|