![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is evident dat als de bevolking meer vuurwapens zou hebben dat er ook meer ongelukken met vuurwapens zullen zijn. Maar dat soort van evidenties heeft ons niet tegen gehouden autowegen of kerncentrales te bouwen. Het is eerder een excuus dan een serieus argument. En ook is het verband tussen legaal wapenbezit en criminaliteit niet evident. Vemont in de VS is de staat met het minste moorden (per inwoneraantal). Maar het ook de staat met zowat de vrijste wapenwetgeving. Of bv. onderzoeken in de VS tonen aan dat concealed carry legaliseren het aantal moorden doet dalen. Twee zaken die niet passen in uw theorie. Maar dat is allemaal naast de kwestie zelfs. Blijkbaar vind u dat de overheid u moet beschermen tegen uzelf. Blijkbaar heeft u dat nodig. Maar dat geldt niet voor iedereen. Ik wil dat een crimineel bang moet hebben van dat oude vrouwtje en het niet als een gratis hapje kan bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() Ja du'h uiteraard in een koffertje en ongeladen dat weet elke idioot.
Ik bedoel zoals ik al enkele mensen ken en gekend heb.. geladen in het handschoenkastje of onder de zetel. Ter verdediging... de drempel naar vanuit frustratie gebruiken is voor de een al wat lager als de andere uiteraard maar het is niet de eerste "brave" burger die niet enkel met de gedachte speelt maar er ook naar handelt...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() Waarom moet ik antwoorden op een vraag die je aan je zelf stelt?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgeving in 2006 werd unaniem goedgekeurd. Niet dat ik geloof dat die wetgeving ook maar iets met Van Themse te maken had. Men wacht meestal het goede moment af voor onpopulaire maatregelen erdoor te duwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgie bereikt de politiek zelfs dat niveau niet: het is een kaartspel van de vulgairste soort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werden naar schatting 200.000 wapens ingeleverd. Vreemd is dat er minder doden vielen door "opzettelijke doding" maar dat de schietaccidenten verdubbeld zijn. De illegale wapenhandel in Belgique is volgens de politie gestegen met 70% van de geregistreerde illegale handel tussen 2000 en 2009. Deze handel situeert zich vooral in Brussel, Antwerpen en Luik. Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zo ja, voor wélke partij? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samoerai is wellicht een beetje te hoog gegrepen voor mij, maar je brengt me soms wel op goeie ideeën, waarvoor dank trouwens. Ik heb net nog eens in m'n gereedschapskist gekeken, en daar bleken onder meer ook een klauwhamer, een set schroevendraaiers en een boormachientje in te liggen. Ik ga straks nog wat oefenen, zie ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft geen belang.
Het enige waar het dalibor om te doen was is de kans benutten om iedereen die het niet eens is met de wapenwet een geestesgenoot van Hans van Themse te noemen. ![]()
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hans Van Themse, de man die zijn volk ontwapende.
Theoretisch dan, want veel mensen nemen het zekere voor het onzekere en vegen hun voeten aan de wapenwet. En je kan het ze niet kwalijk nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat lijkt MIJ evident vermits de criminelen weten dat ze dankzij de wapenwet minder kans maken om zélf tegen een vuurwapen te lopen. Citaat:
http://www.gva.be/cnt/aid1036634/vre...ieuwe-wapenwet
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar moest men de wapens inleveren en kreeg men er zelfs niet voor betaald in België. Dat respect voor de bevolking had men in het VK dan tenminste nog wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De flikken die de wapens en masse hebben doorverkocht, die zijn wel betaald.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 2009 stelde de federale politie 8.142 keer illegaal wapenbezit vast.
Je hoeft niet te vragen hoeveel illegaal wapenbezit de federale politie NIET vaststelt....
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van die wapens die de burger om begrijpelijke redeneren weigerde te laten vernietigingen zijn natuurlijk in een illegaal circuit terecht gekomen, kan men logischerwijze veronderstellen. Bij echte criminelen. De overheid had minstens de mensen moeten vergoeden voor de inlevering van hun wapens om dat voor de hand liggend gevolg te vermeiden. Eigenlijk is de overheid verantwoordelijk voor die verhoging van de criminaliteit, door de gewone burger te willen ontwapenen. En ik geloof niet dat een zorg om veiligheid van de bevolking aan de oorsprong lag van het illegaal maken van wapenbezit in België. Dan had men dat wel anders aangepakt. Het gaat hier om iets heel anders. Iets veel griezeligers. Wie kunnen we trouwens voor dit mislukt beleid (toch vanuit het standpunt van veiligheid) voor een rechter dagen? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 november 2014 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het grotendeels mee eens.
Het zal ontegensprekelijk zo zijn dat een aantal mensen het vertikten om hun wapens in te leveren, waardoor ze illegaal werden. Maar gewone burgers schaften zich ook meer illegale wapens aan. Feit blijft echter dat er zich in het criminele milieu nog meer bevinden dan vòòr de ontwapeningswet voor gewone burgers. Veiliger is het er alleszins niet op geworden. Ik geloof evenmin dat de zorg om de veiligheid van de bevolking de drijfveer was om hen die wapenwet in de maag te splitsen. Als de veiligheid van iemand je aan het hart ligt lever je hem niet machteloos over aan criminelen die zich aan geen énkele wet iets gelegen laten. De bevolking weerloos maken komt wél een regime goed uit dat beseft dat haar einde nadert, en dat bereid is om desnoods het leger in te zetten om de macht te behouden. Dat is idd een griezelige gedachte, maar het gebeurt elke dag opnieuw ergens in de wereld. Toch denk ik (hoop ik) dat het gewoon ondoordachte domheid was van de toenmalige regering. Zoals zo vaak in dit apenland. Het is hier al j�*ren ondoordachtheid, korte termijndenken en populisme troef. Wat betreft de particraten die de bevolking beweren te vertegenwoordigen. Die weten héél goed dat dit een dikke, vette leugen is. Ze malen daar niet alleen niet om. Ze zorgen er ook bijzonder goed voor dat de bevolking hen niets kan maken voor hun desastreuze beleid. En dan weten dat macht corrumpeert, en dat absolute macht absoluut corrumpeert... De bevolking hééft nu eindelijk overduidelijk gemaakt dat het zo niet verder kan, en nòg zitten daar stekeblinden tussen die zich liever achter de maffia blijven scharen.