Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2015, 12:08   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wat versta je precies onder katholiek cultuur? Het lijkt mij dat je 'katholieke waarden' verwart met 'vrijzinnige waarden'.
geen idee. Maar ik weet wel dat het vooral niet de islamitische cultuur is die ik bedoel. En uiteraard weet jij wèl wat die islamitische cultuur betekent, net zoals je weet wat de Marokkaanse cultuur is of de Turkse cultuur. Want d�*t mogen die mensen natuurlijk allemaal behouden in onze superdiverse wereld. De Vlaamse, Belgische, katholieke of humanistische cultuur daarentegen is een onmogelijk te beschrijven utopie.

Nu goed?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 12:10   #122
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voor mijn part krijgen mijn kinderen alle culturen ingelepeld, maar ik wil ergens kunnen eisen dat ze géén moslimdrek moeten doorslikken. Waar kan ik dat nog in België?

Zal ik daarom moeten zorgen voor privé onderwijs nadat ik mijn belastingen voor moslimonderwijs heb betaald?

En anders krijg ik de "moslimlerares met hoofddoek" als rolmodel voor mijn dochters ongewenst door mijn strot geduwd?

De nonnen moesten hun habijt uitlaten, maar de moslims mogen in de katholieke scholen in hun habijt als rolmodel komen profileren?
De school heeft een deontologische code waar leerkrachten zich moeten aan houden, indien ze dat niet doen kunnen ze ontslagen worden. Zoals ik al hoger schreef: je wilt een schoolsysteem waar moslims niet kunnen worden aangenomen als leerkracht. Maar dat is totaal onrealistisch.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 12:13   #123
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik wil dat ze hun eigen scholen oprichten, daar kunnen ze hun eigenste kinderen indoctrineren met hun bloeddorstige ideologie en achterlijke ideeën.

Laatst gewijzigd door SDX : 30 januari 2015 om 12:14.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 12:14   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De school heeft een deontologische code waar leerkrachten zich moeten aan houden, indien ze dat niet doen kunnen ze ontslagen worden. Zoals ik al hoger schreef: je wilt een schoolsysteem waar moslims niet kunnen worden aangenomen als leerkracht. Maar dat is totaal onrealistisch.
Moslims kunnen gerust funtioneren in het andere net.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 12:15   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heet "tendensbedrijf" volgens het CGKR. Daarom moeten islamititsche slagers dus ook geen katholieken aanwerven, want anders is hun vlees niet meer halal.
Een katholieke school kan dus gerust op basis van hun katholieke ingesteldheid ervan uitgaan dat ze geen moslims aanwerven vermits hun algemene houding niet katholiek is.

Hoe gaat een moslimleerkracht aan onze meisjes uitleggen dat monogamie de norm is, terwijl hij gelooft (er dus zeker van overtuigd is) dan mannen wèldegelijk vier (inwisselbare) vrouwen mag hebben, die hij kan verstoten als hij daar zin in heeft? Hoe hypocriet kan je wel wezen? En let op: ze dienen dan nog als ROLMODEL... voor wie? voor de moslimleerlingen? en wat met de katholieke leerlingen? die mogen het afbollen of wat?

Vertel me even: waarom kan een moslimleerling die UIT VRIJE WIL naar een katholieke school gaat geen katholieke/humanistische leerkracht als rolmodel krijgen, en waarom moeten katholieke leerlingen die naar een katholieke school gaan een moslima met hoofddoek als rolmodel door hun strot geramd krijgen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 januari 2015 om 12:17.
Oud 30 januari 2015, 12:18   #126
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Sommigen kan je letterlijk als ROLMODEL nemen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 12:19   #127
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar gaat het om.
Ook ongelovigen zij opgegroeid met de christelijke cultuur.
Wellicht willen ze wel kennis maken met hun roots.
Ik betwijfel of een moslim geschikt is voor die job.
Als je je christelijke roots wil herontdekken moet je in elk geval niet bij het katholiek onderwijs zijn. Hoe moeilijk is dat te begrijpen? Het zijn liberale atheïsten die de invloed van het christendom systematisch hebben proberen terug te dringen, met alle dramatische gevolgen van dien. Zichtbaar anno 2015.
Oud 30 januari 2015, 12:27   #128
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen idee. Maar ik weet wel dat het vooral niet de islamitische cultuur is die ik bedoel. En uiteraard weet jij wèl wat die islamitische cultuur betekent, net zoals je weet wat de Marokkaanse cultuur is of de Turkse cultuur. Want d�*t mogen die mensen natuurlijk allemaal behouden in onze superdiverse wereld. De Vlaamse, Belgische, katholieke of humanistische cultuur daarentegen is een onmogelijk te beschrijven utopie.

Nu goed?
Ik snap echt niks van uw geraas. Ik daag u uit om een quote van mij te vinden waarin ik beweer dat de Vlaamse cultuur een utopie zou zijn. De Belgische cultuur daarentegen.. Als we het hebben over de katholieke waarden en normen hebben we het over de Bijbel en de kerkelijke traditie. Het zijn de waarden waar ik mij aan conformeer. Maar of ze voor u veel betekenis hebben betwijfel ik. Je gebruikt 'katholiek' hier gewoon als schaamlapje.
Oud 30 januari 2015, 12:28   #129
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En de bewering dat het katholiek onderwijs vandaag nog katholiek is kan ook de prullenbak in, evenals de aanname dat de meeste leerkrachten in het katholiek onderwijs vandaag nog katholiek zijn. Lees anders eerst eens na waar de discussie over gaat.
WTF. Iemand in de zaal die zich daarmee bezig houdt? O ja, die 85-jarige ex-'verzetsstrijder' achteraan.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 12:29   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je je christelijke roots wil herontdekken moet je in elk geval niet bij het katholiek onderwijs zijn. Hoe moeilijk is dat te begrijpen? Het zijn liberale atheïsten die de invloed van het christendom systematisch hebben proberen terug te dringen, met alle dramatische gevolgen van dien. Zichtbaar anno 2015.
Wat zijn die gevolgen dan precies ?
Kerkbezoek noem ik geen christelijke waarde.
Oud 30 januari 2015, 12:32   #131
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heet "tendensbedrijf" volgens het CGKR. Daarom moeten islamititsche slagers dus ook geen katholieken aanwerven, want anders is hun vlees niet meer halal.
Een katholieke school kan dus gerust op basis van hun katholieke ingesteldheid ervan uitgaan dat ze geen moslims aanwerven vermits hun algemene houding niet katholiek is.

Hoe gaat een moslimleerkracht aan onze meisjes uitleggen dat monogamie de norm is, terwijl hij gelooft (er dus zeker van overtuigd is) dan mannen wèldegelijk vier (inwisselbare) vrouwen mag hebben, die hij kan verstoten als hij daar zin in heeft? Hoe hypocriet kan je wel wezen? En let op: ze dienen dan nog als ROLMODEL... voor wie? voor de moslimleerlingen? en wat met de katholieke leerlingen? die mogen het afbollen of wat?

Vertel me even: waarom kan een moslimleerling die UIT VRIJE WIL naar een katholieke school gaat geen katholieke/humanistische leerkracht als rolmodel krijgen, en waarom moeten katholieke leerlingen die naar een katholieke school gaan een moslima met hoofddoek als rolmodel door hun strot geramd krijgen?
Het gros van het lerarenkorps in het katholiek onderwijs is niet katholiek. Ik zeg u dat er onder mijn leraren meer atheïsten waren alsook een boeddhist. Ze zouden die dus allemaal moeten buitengooien wegens niet katholiek. Ah nee, voor u moeten alleen de moslims buiten. Wel, nogmaals dan gaat het u totaal niet over katholieke waarden. En waarom ge al u pijlen op het katholiek onderwijs richt begrijp ik ook niet, vermits in uw seculier gemeenschapsonderwijs evenzeer (zoals letterlijk in uw OP staat!) moslimleerkrachten als rolmodel worden opgevoerd.
Oud 30 januari 2015, 12:36   #132
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat zijn die gevolgen dan precies ?
Individualisme, nihilisme, verlies van sociale cohesie. Demografische transitie. Enz..
Oud 30 januari 2015, 12:52   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wil helemaal niet de christelijke ROOTS ontdekken. Ik wil de liberale atheistische roots ontdekken die enkel nog in het katholieke onderwijs te vinden zijn, vermits alle andere onderwijsnetten reeds geïslamiseerd zijn.
Nog iets?

Oud 30 januari 2015, 12:54   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap echt niks van uw geraas. Ik daag u uit om een quote van mij te vinden waarin ik beweer dat de Vlaamse cultuur een utopie zou zijn. De Belgische cultuur daarentegen.. Als we het hebben over de katholieke waarden en normen hebben we het over de Bijbel en de kerkelijke traditie. Het zijn de waarden waar ik mij aan conformeer. Maar of ze voor u veel betekenis hebben betwijfel ik. Je gebruikt 'katholiek' hier gewoon als schaamlapje.
ik heb het over de westerse europese waarden en normen, je weetwel, de judeo-christelijke waarden en normen die �*lle Europeanen hebben meegekregen, atheist of protestant of katholiek.
De enige plaats waar je die Europese judeo-christelijke waarden en normen nog kan vinden waren de katholieke scholen (gemeenschapsscholen waren vooral anti-zwartrok en nu pro islamitisch) en nu worden die katholieke scholen ook verplicht pro islam.

Als je zo'n roots-katholicisme wil hebben zoals JVDB, dan geloof ik dat er ergens al Jezuietenkloosters zijn waar ze terug die waarden aanleren. Zoek eens op zou ik zeggen. Ik heb daar geen enkel probleem mee, maar zijn mijn kinderen niet naar zo'n pilarenbijtersschool sturen. Dat wil niet zeggen dat ik de standaard katholieke scholen wil laten islamiseren.

Laatst gewijzigd door circe : 30 januari 2015 om 12:56.
Oud 30 januari 2015, 18:01   #135
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik weet dat in 't katholieke onderwijs 'n hoofddoek toegelaten is (vandaar jullie mohamedaanse leerlingen), maar 'n petje of andere hoofdbedekking is verboden.
Zuiver discriminatie dus.
Waar zit het CGKR nu?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 18:05   #136
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In het katholiek onderwijs is iedere inrichtende macht autonoom en kan hierover oordelen. .
Ze mogen inderdaad autonoom beslissen maar wat ze niet mogen is discrimineren.
En in het geval dat SDX aanhaalt doen ze dan.
Oud 30 januari 2015, 18:10   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Sommigen kan je letterlijk als ROLMODEL nemen.
Oud 30 januari 2015, 18:14   #138
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door Bobke : 30 januari 2015 om 18:15.
Oud 30 januari 2015, 19:48   #139
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik wil helemaal niet de christelijke ROOTS ontdekken. Ik wil de liberale atheistische roots ontdekken die enkel nog in het katholieke onderwijs te vinden zijn, vermits alle andere onderwijsnetten reeds geïslamiseerd zijn.
Nog iets?

Waar blijft ze het halen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 19:49   #140
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb het over de westerse europese waarden en normen, je weetwel, de judeo-christelijke waarden en normen die �*lle Europeanen hebben meegekregen, atheist of protestant of katholiek.
De enige plaats waar je die Europese judeo-christelijke waarden en normen nog kan vinden waren de katholieke scholen (gemeenschapsscholen waren vooral anti-zwartrok en nu pro islamitisch) en nu worden die katholieke scholen ook verplicht pro islam.

Als je zo'n roots-katholicisme wil hebben zoals JVDB, dan geloof ik dat er ergens al Jezuietenkloosters zijn waar ze terug die waarden aanleren. Zoek eens op zou ik zeggen. Ik heb daar geen enkel probleem mee, maar zijn mijn kinderen niet naar zo'n pilarenbijtersschool sturen. Dat wil niet zeggen dat ik de standaard katholieke scholen wil laten islamiseren.
Vertel mij eens welke die judeo-christelijke waarden zijn die ik deel?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be