Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik zou stemmen op
CD&V 1 0,87%
O VLD 3 2,61%
SP.A 3 2,61%
N-VA 39 33,91%
Groen 5 4,35%
Vlaams Belang 43 37,39%
Anders 21 18,26%
Aantal stemmers: 115. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2015, 22:30   #121
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Forummacht?

Ik kan enkel concluderen dat het wat zielig gesteld is met dit forum.
Ik kan alleen concluderen dat het zielig gesteld is met u. Het forum is wat het is en de resultaten van uw enquête worden niet bepaalt door het forum maar wel door zij die politiek geïnteresseerd genoeg zijn om hier te debatteren en hun stem hebben uitgebracht.

Ik vind het veel zieliger gesteld met de rest van de bevolking die veelal wel weten wie welke doelpunt gescoord heeft en wanneer dat was en in welke match, maar die ge hier op het forum totaal niet zult tegen komen omdat ze voor geen moer interesse hebben in politiek.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 december 2015 om 22:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 23:43   #122
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het VB situeert zich aan de linkerzijde tussen de sossen en de PVDA op economisch vlak. Zo vreemd is dat niet.
als jij vindt dat je ambtenaren zacht moet afvoeren dan heb ik toch mijn twijfels over het één en ander wat je stelling aangaat.
Oud 20 december 2015, 00:38   #123
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Het komt mij voor dat bepaalde forumdeelnemers niet (willen?) stemmen op hun broodheren. Want in tegengesteld geval is dit hier toch een memorabele bevraging geworden.

Maar nu ben ik toch te weten gekomen waarom de VU destijds zo'n barslechte plaatselijke resultaten behaalde. Ik dacht dat dit omwille van het feit was dat er zwarten tussen vermoed werden.
Maar sinds Anciaux weet ik nu dat de reden was omdat er sossen tussen vermoed werden.
Maar achteraf bleek dan dat er meer PVV-ers tussen zaten.
Of was de reden omdat er geen dikke boterhammen in het vooruitzicht werden gesteld?
Ik vraag mij af wat er met de diploma's zal gebeuren die nu op de "charet" van Dewever zijn gesprongen als zal blijken dat de boterham voor sommigen maar dun zal uitvallen.
En wat ik mij vooral blijf afvragen dat is de vraag waar al die Vlamingen destijds zaten. Het merendeel van heden heeft toch mijn gezegende leeftijd!
De echte reden zal ik wel nooit met zekerheid te weten komen.
Die reden zit goed verborgen het hoofd van de nieuwe Vlamingen.
Na één periode deelname aan het gemeentelijk bestuur kon er zelfs geen volledige kieslijst meer gevormd worden. De VU had zich kapot bestuurd! Eigen schuld!!!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 01:06   #124
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En ANDERS 16,7%

Wil dat betekenen dat er daar ook nog wat %tjes bij zijn van Jean-Marie_Dedecker,? tel daarbij nog de 22 van N-VA.

En ja, ze gaan weer zeggen dat het forum niet representatief is voor heel Vlaanderen, dat is juist. Dat wil alleen maar zeggen dat, tussen de echt politiek geïnteresseerde veel meer Vlaamsstemmers zitten dan bij de rest van de politiek onverschillige Vlamingen, zij die naar het stemhokje gaan omdat ze het nu eenmaal moeten maar eigenlijk veel liever thuis waren gebleven om met hun duiven te spelen of wat dan ook. Laten we ze de liefhebbers van brood en spelen noemen.
Maar leve brood en spelen, Garry! Het leven draait helemaal niet alleen om politiek en gelukkig maar!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 01:16   #125
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen concluderen dat het zielig gesteld is met u. Het forum is wat het is en de resultaten van uw enquête worden niet bepaalt door het forum maar wel door zij die politiek geïnteresseerd genoeg zijn om hier te debatteren en hun stem hebben uitgebracht.

Ik vind het veel zieliger gesteld met de rest van de bevolking die veelal wel weten wie welke doelpunt gescoord heeft en wanneer dat was en in welke match, maar die ge hier op het forum totaal niet zult tegen komen omdat ze voor geen moer interesse hebben in politiek.
Waarin is het zielig?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 07:45   #126
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom? Wat is er dan wel zielig aan de kiesintenties van een aantal van de forumleden? Of staat "ik heb een andere keuze" bij u gelijk aan "zielig"?
Moet er echt een tekenigske worden bijgemaakt? Vb'ers achter een cordon sanitaire die op een politiek forum wat bijeen klitten om gefrustreerd in het rond te schelden en hun macht uit te roepen... is m.i. 'wat zielig' inderdaad.

Moest de peiling representatief zijn voor dit forum dan is het aantal Vb aanhangers buitenproportioneel aanwezig ivm de realiteit.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 07:52   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarin is het zielig?

Misschien in het feit dat iedereen zich een minimum aan politiek zou moeten interesseren gewoon opdat de politiek zich hoedanook aan ons interesseert.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 december 2015 om 07:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 07:54   #128
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Nogal gratuite uitspraak. Er zijn tal van politici zelf die niet eens op dit forum actief zijn. Ik wil maar zeggen... misschien komt het door de gezellige machtbedoening hier?
Oud 20 december 2015, 09:54   #129
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nogal gratuite uitspraak. Er zijn tal van politici zelf die niet eens op dit forum actief zijn. Ik wil maar zeggen... misschien komt het door de gezellige machtbedoening hier?
Gedeeltelijk gelijk. Er zijn inderdaad op dit forum een aantal mensen die alles slecht zien als het door iemand van een andere strekking geopperd wordt.
En die het niet kunnen laten van victorie te kraaien ofwel te spartelen als onschuldigen.
Voor wat betreft uw mededeling over politici wil ik U er wel op wijzen dat er zelfs zijn die in het parlement allesbehalve actief kunnen genoemd worden.
Het volstaat dat de top van hun partij bepaalde stellingen uitdoktert om hun diets te maken hoe ze het knopje moeten indrukken.
Zo werkt het in een particratie. Ze moeten wel oppassen dat ze op het moment "suprème" niet in slaap liggen of bij herhaling van deze activiteit liggen ze er volgende verkiezing misschien uit.
Trouwens wat kunnen die politici hier komen doen?
Zeggen dat ze de beste zijn? Het volstaat om al hun folders te lezen die in uw brievenbus gedeponeerd worden; juist voor de verkiezingen uiteraard; om te merken dat ze de beste zijn. Wie denkt dat trouwens niet over zichzelf?
Wij hebben zelfs ooit er ene in onze gemeente gehad die de bomen had volgeplakt met een affiche waarop stond: "De man met het hart".
Voor kiezers die niet konden lezen had hij er zelfs een groot vuurrood hart laten opdrukken. Papier is verduldig.
Ik verwacht mij bij volgende verkiezingen aan een pamflet waarop zal staan :
"de man (of vrouw) die ooit heilig wordt verklaard".
Moet kunnen.
Maar mag ik U er wel op wijzen dat het mij geen barst interesseert wat uw heilige profeet ooit zei. Ik heb zelfs geen interesse in wat onze God zegt of gezegd zou hebben. Die goden en profeten hebben zogezegd een wezen geschapen dat moordt en brandt en zijn woning aan het vergiftigen is.
Of profetisch dat geschapen wezen aanmoedigt om te doden en te branden.
Erg natuurlijk dat ook die almachtige zelf niet wil moorden en branden.
Hij is er te lui voor. Hij heeft daar dienaren voor nodig.
Maar.........hij ziet ons wel graag; die almachtige goede Heer.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 december 2015 om 10:07.
Oud 20 december 2015, 21:48   #130
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ge er nog van zou staan te kijken hoeveel politici dit forum regelmatig bezoeken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er ook daadwerkelijk op reageren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 21:52   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ge er nog van zou staan te kijken hoeveel politici dit forum regelmatig bezoeken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er ook daadwerkelijk op reageren.
Zouden die politici ook beginnen te bleiten wanneer ze merken dat sommigen hier niet weten dat met "vrij onderwijs" men eigenlijk "katholiek onderwijs" bedoelt?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 december 2015 om 21:53.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 22:18   #132
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb daar ook zo mijn bedenkingen bij.
Bij de topic waar het gaat over de aankoop van straaljagers vermeld het forum dat er meer dan 200.000 bezoekers de topic komen lezen zijn!!!!!!!
Allemaal op zoek achter kogels om in het parlement op Crembo te kunnen schieten.
Voor de rest van ons proza op dit forum is daartegenover de belangstelling
maar povertjes.
Dus wat betreft de belangstelling van politici is het nihil.
Logisch. Die weten het toch altijd beter.
Oud 21 december 2015, 00:24   #133
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik heb daar ook zo mijn bedenkingen bij.
Bij de topic waar het gaat over de aankoop van straaljagers vermeld het forum dat er meer dan 200.000 bezoekers de topic komen lezen zijn!!!!!!!
Allemaal op zoek achter kogels om in het parlement op Crembo te kunnen schieten.
Voor de rest van ons proza op dit forum is daartegenover de belangstelling
maar povertjes.
Dus wat betreft de belangstelling van politici is het nihil.
Logisch. Die weten het toch altijd beter.
Die denken dat ze het beter weten... belangrijk verschil.
Oud 21 december 2015, 02:39   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet er echt een tekenigske worden bijgemaakt? Vb'ers achter een cordon sanitaire die op een politiek forum wat bijeen klitten om gefrustreerd in het rond te schelden en hun macht uit te roepen... is m.i. 'wat zielig' inderdaad.
Schelden? Gefrustreerd?

In uw zielig brein misschien, maar alvast niet in de werkelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 03:43   #135
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na een peiling van de Franstaligen misschien tijd voor een forumpeiling? Als het vandaag Vlaamse verkiezingen zouden zijn op wie zou je dan stemmen?
1 Feit is dat we niet overeenkomen !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 11:07   #136
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schelden? Gefrustreerd?

In uw zielig brein misschien, maar alvast niet in de werkelijkheid.
Knuppel kan er nochtans wat van.

Tja, ik wens niet met oogkleppen rond te lopen. "Zielig brein" kan ook onder de noemen gescheld worden geklasseerd trouwens.
Oud 21 december 2015, 11:40   #137
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

40% sluimerend, onderdgronds ongenoegen. Nog even en het bereikt de kritische massa. Het zal de shit bij de islamietjes al zeer vloeibaar door de broek laten lopen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 11:48   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
40% sluimerend, onderdgronds ongenoegen. Nog even en het bereikt de kritische massa. Het zal de shit bij de islamietjes al zeer vloeibaar door de broek laten lopen.
40% van dit forum. niet van de Vlamingen.
Oud 21 december 2015, 17:35   #139
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
40% van dit forum. niet van de Vlamingen.
Je hebt gelijk, de Vlaming is een grote schijtluis.
Oud 21 december 2015, 20:56   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Moest de peiling representatief zijn voor dit forum dan is het aantal Vb aanhangers buitenproportioneel aanwezig ivm de realiteit.
Er heeft nog nooit iemand beweerd dat een peiling op dit forum representatief is. En er heeft niemand een tekeningetje nodig om te zien wie er precies gefrustreerd is wegens forumpeiling die niet representatief is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be