![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zo lang als het nodig is want die chroom kan lang in het lichaam blijven.
Al duurt het 40 jaar en langer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze middag sprak ik met een lasser - die ook in de NMBS-werf in Gent-Brugge werkzaam was - in wiens bloed ze concentraties Chroom-6 hebben aangetroffen (een van de zovelen) en die gast werkt nu op 'veiliger' werven aan de Waaslandhaven, in afwachting van verder onderzoek. Dat stof ging de lucht in na het slijpen van oude verf, om lasvlakken vrij te maken voor het lassen van nieuwe onderdelen aan de wagons. Ik hoop 'm deze week terug te zien, om daar meer van te weten te komen. Stand by.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 14 maart 2016 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er later medische kosten zijn omdat die persoon aan dat chroom is blootgesteld dan is het toch normaal dat de verantwoordelijken op het matje worden geroepen.
Ik hoop het echt voor zo een werkman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij analyseren eerst de risico's vooraleer ze beginnen. Beter proactief geld spenderen dan nadien op de blaren moeten zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blootgesteld aan het chroom bij afschuren van oude verflagen maar zonder voldoende veiligheidsmaatregelen.
Staat in het begin van het topic, lees jij dat dan niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Zou bij een privé firma niet gebeurd zijn. Nog een reden temeer om dat soort werk uit te besteden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist, maar de bazen moesten zorgen voor voldoende beschermingsmiddelen maar dat was niet gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() Stel dat het zo is dan is het werkvolk niet slim genoeg om niet te werken zonder voldoende bescherming? In een privé bedrijf zou zoiets nooit gebeurd zijn. Het is dus in het belang van de NMBS én het werkvolk om dat soort werk te laten doen door privé bedrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, het hangt van de bazen af om voor beschermmiddelen voor de arbeiders te zorgen.
De arbeiders moesten de oude verflagen van die treinen verwijderen maar konden niet weten dat er chroom zat in die oude verflagen. De bazen moesten dat weten en zorgen voor de veiligheid van hun arbeiders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat is de schuld van de bazen van de NMBS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schoon...
Laatst gewijzigd door Patrick M. : 15 maart 2016 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de bazen u dan dwingen om een werk te doen zonder voldoende pbm's, dan heb je een echte reden om het werk neer te gooien. Pas op, er moeten dan niet onmiddellijk treinen tegengehouden worden hé. Maar je spreekt je zelf toch ergens tegen hoor: - Enerzijds heb je geen bazen nodig, jullie kennen je werk van binnen en van buiten. - Anderzijds als er iets misloopt, zijn het de bazen geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Cheminot : 16 maart 2016 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar er waren niet genoeg beschermingsmiddelen voor al het personeel dat daar rondliep want er was een wolk van stoflucht van die verf en de baas zei toen dat ze de port maar moesten open zetten.
En ik heb gezegd dat ik mijn baas niet nodig heb om mijn werk te doen maar van iemand anders heb ik dat niet gezegd. Jullie moeten niet proberen om mijn woorden te verdraaien. |
![]() |
![]() |