Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2004, 16:49   #121
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Cool, een amateur. Ik heb zelf een machientje in elkaar gestoken:

'67 Chevy met een 350 smallblock (5700cc), corvette manifolds en high compression pistons voor een kleine 600PK als ge er Avgas inkapt (100+ octaan voor vliegtuigen, kan ik gemakkelijk krijgen omdat ik de hele dag op het vliegveld zit). Dana 70 rear (Ford), Dana 60 front (Dodge), onderaan hebben we twee stukken Dodge Chassis bijgelast voor extra rigiditeit. Vier extra leaf springs op alle vier de kanten en 2 2" blocks achteraan. Detroit lockers (positraction voor en achter zodat alle wielen onafhankelijk tractie hebben). Voor gewichtsredenen alles uitgesleurd buiten het strict noodzakelijke en het dak van de cab gesneden om plaats te maken voor een roll cage. De tank is verhuisd van de onderkant naar de laadbak. Voor de sturing heb ik een hydrolic Ram geinstalleerd, want zonder hydro-power kreeg ik de 44" Superswamper Bogger banden niet gedraaid als er modder rond zat. De rear end kwam regelmatig eens los van het frame, en ik verloor daardoor wel eens een aandrijfstang voor de achterwielen, dus ben ik op het ogenblik stabilizer bars aan het lassen die het geheel beter bij elkaar houden, en tevens de drive train beschermen. Mijn volgende project is om er vanachter ook een winch op te lassen, ik heb verleden keer eens te diep gezeten om de voorste te kunnen gebruiken. Als ik daarmee klaar ben wordt het tijd om eens te kijken naar oude legercamions hun axles en driveshafts. De onderkant van het body is ongeveer op schouderhoogte op dit ogenblik.

We gaan dikwijls met drie man naar het national Forest in Ocala om daar de trail runs te doen. Dit jaar zijn ze super zwaar omdat er zoveel regen gevallen is door al die orkanen.

Jieeha !

Daarom sucked Europa dus big time hé, ! in de states kunde nog ies me uwen auto buitenkomen !

We hadden het hier natuurlijk over gewone fabriekswagens hé Tomb, nie over monstertrucks en dat soort toestanden, ...

Nog nie gedacht van ne Caterpilar om te bouwen, ? ... Of nen hakselaar bv, daar steekt nen 800 PK motor op. ge koopt er zo 2 en de moteuren van uwen auto gebruikte als Winch hé, ... (Als we het nu toch groot aan het zien zijn... )

Pas op ne kameraad van mij heeft da ooit gezien, een of andere gast met ne Chevy pick up met daarop nen motor van een amerikaanse slee om als wich te gebruiken, ... nen mens moet zijnen auto toch kunnen lostrekken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 16:50   #122
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir
vergeet het jongen........ dat van dat honderekske bedoel ik !

nee, t'is vrij simpel

uwe "laadvloer" moet gelijk zijn/of groter dan de helft van de afstand tussen voor- en achteras....

dus ge koopt u ne landrover, ge zwiert er uw achterbank en uw achterste gordels uit, ge plaatst een plank met een opstaande rand van 30 cm vanaf uwe zetel tot uw achterdeur ét voil�*... (is uwen bak nen nissan met vijf plaatsen en een pick-up bakske dan moete der zelfs niks aan veranderen (alléén uw papieren natuurlijk))

ge kunt uwen ombouw laten keuren en ge zijt de trotse bezitter van een camionneke !8) by the way....... t'schoonst is nen groene landrover........ daar ziet ge uw stickertje van uwe vlaamse leeuw beter op hangen !

Ik hem ne zwette , daar ziede da ook goe op hangen...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 2 november 2004 om 16:54.
Oud 2 november 2004, 17:25   #123
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Jieeha !

Daarom sucked Europa dus big time hé, ! in de states kunde nog ies me uwen auto buitenkomen !

We hadden het hier natuurlijk over gewone fabriekswagens hé Tomb, nie over monstertrucks en dat soort toestanden, ...

Nog nie gedacht van ne Caterpilar om te bouwen, ? ... Of nen hakselaar bv, daar steekt nen 800 PK motor op. ge koopt er zo 2 en de moteuren van uwen auto gebruikte als Winch hé, ... (Als we het nu toch groot aan het zien zijn... )

Pas op ne kameraad van mij heeft da ooit gezien, een of andere gast met ne Chevy pick up met daarop nen motor van een amerikaanse slee om als wich te gebruiken, ... nen mens moet zijnen auto toch kunnen lostrekken...
Die kameraad van u rijdt waarschijnlijk veel in sugarsand. Ik rijdt meer in diepe modder en moeras (Florida, remember?), 600PK meer als genoeg, torque is veel belangrijker voor die toepassing.

Dit is zo ongeveer het landschap waar we doorrijden:
Oud 2 november 2004, 17:31   #124
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Dat is geen monstertruck. Mijn banden zijn 44 inch en het is een gewone truck met wat modificaties. Ik kan met mijn truck gerust de baan op zonder een boete te krijgen.

Een monstertruck zijn wielen zijn 80 inch plus, en is meestal gebouwd op een tubular frame (i.e. zelfgelast chassis). Die dingen zijn gewoon voor de show gebouwd, de mijne is gebouwd om overal te geraken zodat we kunnen gaan jagen waar niemand anders komt.
Oud 2 november 2004, 19:33   #125
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir
dat ik met een 4x4 rij is de fout van de minister !!!

gezien ik mijn landrover kan inschrijven als "lichte vracht" rij ik zogezegd met een camion die 600 € minder verkeersbelasting betaald per jaar dan een gelijkaardige wagen met een 2.500 cc diesel-turbo motor

de kleine peugeot 205 van mijn echtgenote betaald zelfs méér verkeersbelasting dan mijne camion ! en als ze de 4x4 "personenwagens" willen bannen mogen ze gerust........; ik rij niet met een personenwagen maar met een "lichte vrachtwagen"..........

ha ja de ministers maken de wet, en wij leven ernaar !
Ik pleit voor een strenge controle op het oneigenlijke gebruik van de status "lichte vracht" en een inbeslagname van de overtreders. Plus een fikse boete wegens belastingontduiking.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 21:09   #126
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Ik pleit voor een strenge controle op het oneigenlijke gebruik van de status "lichte vracht" en een inbeslagname van de overtreders. Plus een fikse boete wegens belastingontduiking.
Daar kan ik me 'gedeeltelijk' akkoord mee verklaren... Oneigenlijk is oneigenlijk... Maar langs de andere kant mag men van onze bestuurders toch verwachten dat ze wetten maken die dergelijke achterpoortjes uitsluiten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 21:40   #127
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik pleit voor een simpel systeem, waarbij al die kostelijke controles niet nodig zijn.
Oud 2 november 2004, 21:46   #128
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]oneigenlijk gebruik van 'lichte vracht' bestaat niet! Uw voertuig wordt door de autokeuring goed of afgekeurd op het statut van die wagen. Indien u voldoet aan de wet voor lichte vracht, wordt uw wagen goedgekeurd. Anders niet.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Laten we er ook op wijzen, dat het aantal voertuigen op lichte vracht miniem is (15.000) tov gewone voertuigen. Hiermee wordt bewezen dat er geen misbruik is.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]U mag ook niet vergeten,dat het statuut lichte vracht meer praktische problemen op levert (achterbank weg, tussenschot tussen passagiersruimte en koffer enz..) dan het financieel voordeel dat men eruit haalt. dus een gezin met veel kinderen is al niets met een lichte vracht voertuig.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]dat er wel zeer degelijk iets tegenoverstaat van het fiscaal voordeel is hiermee ook duidelijk.[/size][/font]
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 21:54   #129
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
[font=Times New Roman][size=3]oneigenlijk gebruik van 'lichte vracht' bestaat niet! Uw voertuig wordt door de autokeuring goed of afgekeurd op het statut van die wagen. Indien u voldoet aan de wet voor lichte vracht, wordt uw wagen goedgekeurd. Anders niet.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Laten we er ook op wijzen, dat het aantal voertuigen op lichte vracht miniem is (15.000) tov gewone voertuigen. Hiermee wordt bewezen dat er geen misbruik is.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]U mag ook niet vergeten,dat het statuut lichte vracht meer praktische problemen op levert (achterbank weg, tussenschot tussen passagiersruimte en koffer enz..) dan het financieel voordeel dat men eruit haalt. dus een gezin met veel kinderen is al niets met een lichte vracht voertuig.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]dat er wel zeer degelijk iets tegenoverstaat van het fiscaal voordeel is hiermee ook duidelijk.[/size][/font]
Leg me eens uit waarom er iets moet tegenoverstaan van staatswege als ge uw achterbank uit uw auto sleurt?
Oud 2 november 2004, 22:01   #130
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Waar ik woon:

6% BTW op de aankoop van uw nieuwe wagen.
Om en bij de $40 registratie per jaar.
ongeveer .40 per liter voor benzine.
geen keuring (Agent zal u wel tegenhouden als het te gortig wordt)

Kwa administratie kost zo'n systeem een pak minder, navenant kan er dan ook minder getaxeeerd worden. De rest is allemaal gezever. Grote SUVs rijden hier rond, alsook zelfgebouwde go-carts, kit cars, uitgebouwde harleys en rice cars. Toch zijn er statistisch minder ongevallen per inwoner als in Belgie.
Oud 2 november 2004, 22:08   #131
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Persoonlijk denk ik dat U, niettegenstaande uw zeer soft voorkomen, één van de grootste pamperdragers en egoïsten van dit forum bent... Maar ik kan me wel degelijk grondig vergissen...

Ik denk dat U iemand bent die niet (of weinig) werkt, maar evenveel moet hebben als diegenen die U moeten helpen onderhouden... En als diegenen die voor uw onderhoud moeten instaan toch nog iets meer zouden krijgen dan U, dan moet het afgepakt worden... Zo simpel is dat...

Als ik me vergis, dan wens ik me met deze reeds te verontschuldigen...

Stel (ik zeg wel degelijk 'stel') dat U ooit niet kunt weerstaan om te beleggen, beleg dan in Ontex, één van de grootste pamperfabrikanten van deze wereld... Met mensen zoals U, zit daar gegarandeerd een grote groei in
Extra verontschuldigingen zijn op z'n plaats. Ik werk verdomme keihard om de sociale zekerheid draaiende te houden. Ik verdien mijnen boterham en hou daar een mooie wagen aan over ook. Dat u net als Mambo in andere threads begint te janken dat het om jaloezie gaat, zegt mij al meer dan genoeg over uw persoonlijke ontwikkeling sinds uw 8 jaar : nul komma nul. Dat u het met platte verwijten doet is nog zieliger en bewijst dat u in de verste geen argument hebt. DIT IS DE ABSOLUTE ZIELIGHEID EN ARMTIERIGHEID VAN GEEST VOORBIJ. U hoeft ook niet meer te vertellen waarom u een 4x4 of monovolume met 15 zitplaatsen wil... in uw kleine leefwereld draait blijkbaar alles om jaloezie en de buren hun ogen uitsteken.

En meer woorden ga ik aan u ook niet meer vuilmaken. Ge zit in dezelfden bak als gm10.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 22:13   #132
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Extra verontschuldigingen zijn op z'n plaats. Ik werk verdomme keihard om de sociale zekerheid draaiende te houden. Ik verdien mijnen boterham en hou daar een mooie wagen aan over ook. Dat u net als Mambo in andere threads begint te janken dat het om jaloezie gaat, zegt mij al meer dan genoeg over uw persoonlijke ontwikkeling sinds uw 8 jaar : nul komma nul. Dat u het met platte verwijten doet is nog zieliger en bewijst dat u in de verste geen argument hebt. DIT IS DE ABSOLUTE ZIELIGHEID EN ARMTIERIGHEID VAN GEEST VOORBIJ. U hoeft ook niet meer te vertellen waarom u een 4x4 of monovolume met 15 zitplaatsen wil... in uw kleine leefwereld draait blijkbaar alles om jaloezie en de buren hun ogen uitsteken.

En meer woorden ga ik aan u ook niet meer vuilmaken. Ge zit in dezelfden bak als gm10.
Gekunt misschien antwoorden op de posts die wel argumenten bevatten? Just a hint.
Oud 2 november 2004, 22:20   #133
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gekunt misschien antwoorden op de posts die wel argumenten bevatten? Just a hint.
Jij bent tot nu toe de enige die goede redenen gaf om met een grote wagen te rijden.

En sorry hoor dat ik niet gediend ben van gezeik als dat van Chippie. Dat is het soort idioten dat als eerste staat te janken dat de vrije meningsuiting in het gedrang is.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 november 2004, 23:49   #134
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent tot nu toe de enige die goede redenen gaf om met een grote wagen te rijden.

En sorry hoor dat ik niet gediend ben van gezeik als dat van Chippie. Dat is het soort idioten dat als eerste staat te janken dat de vrije meningsuiting in het gedrang is.
Awel, maar het is toch genoeg dat sommigen goede redenen hebben om met een grote wagen te rijden opdat je die grote wagen niet zomaar kan verbieden?

Ik vind dat ge kwa veiligheid veel beter af bent met een degelijk snelheidsbeleid dan met een limiteren van de grootte van de wagen.
Oud 3 november 2004, 00:02   #135
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel, maar het is toch genoeg dat sommigen goede redenen hebben om met een grote wagen te rijden opdat je die grote wagen niet zomaar kan verbieden?
nog eens proberen :
Ik heb er niets op tegen dat een zelfstandige met een bestelwagen of monovolume gaat rijden als die dat nodig heeft en ook de vader/moeder van 5 kinderen kan genoeg reden hebben voor een halve autobus. Dat is een noodzakelijk kwaad. Het probleem echter komt wanneer het in de mode raakt en een hoop mensen die het niet nodig hebben ineens met torenhoge (veelal is de hoogte het probleem) wagens gaan rondtoeren. Het wordt ronduit irritant om de helft van elke rit aan te kijken tegen alleen maar koffer. Dus ik pleit niet voor verbieden. Wel pleit ik voor ontmoedigen. Dat kan fiscaal gebeuren (zie andere thread) op voorwaarde dat het geen additionele taks is maar een die geheel of gedeeltelijk (bij voorkeur) andere taksen vervangt (bv. die naar PK). Dat betekent nog niet dat wie zulkse wagen voor zijn job nodig heeft ook meer zal betalen. Die heeft trouwens die wagen doorgaans als bedrijfswagen ingeschreven staan en daarvoor kunnen andere regels gelden. Het is zinloos om voor een ondernemer het gebruik van een lichte vrachtwagen te ontmoedigen.

Citaat:
Ik vind dat ge kwa veiligheid veel beter af bent met een degelijk snelheidsbeleid dan met een limiteren van de grootte van de wagen.
tja... gezien jij vanuit je cockpit een overzicht hebt over alle verkeer is dat voor jou inderdaad zo. De chauffeur achter je die tegen je achteras aankijkt kan daar anders over denken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 november 2004, 01:15   #136
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jazeker, jazeker wil ik U extra verontschuldigingen aanbieden (ik had dit reeds op voorhand gedaan).
Maar U gaat me toch niet vertellen dat Uw reactie op mijn post, die ik onderaan nog eens herhaal, erg opbouwend was (of wel.). U schrijft dat de onderstaande wagens koeienvangers zijn... Zonder meer... Wel straffe toebak! Dat ik mijn verstand dat van een achtjarige is, dat kan, maar heeft U niet het recht te lachen met een mentaal gehandicapte...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

[size=6]Zijn dat koeienvangers?[/size]

Dat ze vooral vanwege het modieuze gekocht worden, dat zal wel...
Of gaat U het modieuze ook al verbieden? Toch toevallig geen aanhanger van GroenLinks en een beetje jaloers?

Citaat:
[size=4]Dat zijn koeienvangers.
[/size]
Bovendien zie je geen knijt als je achter die halve vrachtwagens rijdt. Het is heus niet veiliger als je enkel maar kan reageren op de remlichten van je voorligger. Weg met die individualistische egotripperij.

Tja, iedereen heeft zo zijn gedacht over zijn eigen postings, nietwaar? Erg geargumenteerd is uw post volgens mij niet, maar het zal perceptie zijn...
U kan U alvast gerust stellen dat mijn 4x4 niet als lichte vrachtwagen is ingeschreven en dat ik er bovendien geen enkele stap zal ondernemen om hiervan gebruik te kunnen maken...

Verder nog een gezellige nacht...

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 november 2004 om 01:22.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 07:02   #137
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Yossarian, ik heb een lichte vracht. Wat is het oneigenlijk of frauduleus gebruik?

Subaru E10 minivan, bouwjaar 1993
1000CC ,37Kw 4wd bestelwagentje
1 bestuurder en 2 passagiers + de voorgeschreven laadruimte en meer.

Comfort niks, noppolos nada.Veiligheid, vergeet het maar,mijn voeten zijn de belangrijkste schokbreker bij een ongeval,zelfs al bots ik tegen een hooibaal.

Ik ben een particulier gebruiker. Maar voor mijn hobby, en voor de vereniging waarvoor ik "leef" heb ik laadruimte nodig. Een machine zoals hier beschreven staan http://www.project2.tk + materialen + gereedschap is een beetje veel voor een personenwagen. Mijn 2.0 i Omega kon het niet laden, om maar een voorbeeld te geven.

Wat denk je daarvan. Moet ik dit beschouwen als een personenwagen, of als een gebruiksvoertuig?

Laatst gewijzigd door maddox : 3 november 2004 om 07:07.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 08:15   #138
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kameraad van u rijdt waarschijnlijk veel in sugarsand. Ik rijdt meer in diepe modder en moeras (Florida, remember?), 600PK meer als genoeg, torque is veel belangrijker voor die toepassing.

Dit is zo ongeveer het landschap waar we doorrijden:

Knap schone natuur !

Nee, dat was hier in den belgiek, die mannen gingen rijden op tankpistes van 't leger enz... Op ne keer zat Hij met zijnen defender tot over de assen in 't slijk vast, ze gingen hem er uittrekken met twee andere jeeps, die ook vast zaten, toen hebben ze er die Winch ies aangelegd en kregen ze ze wel los.
Oud 3 november 2004, 08:16   #139
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen monstertruck. Mijn banden zijn 44 inch en het is een gewone truck met wat modificaties. Ik kan met mijn truck gerust de baan op zonder een boete te krijgen.

Een monstertruck zijn wielen zijn 80 inch plus, en is meestal gebouwd op een tubular frame (i.e. zelfgelast chassis). Die dingen zijn gewoon voor de show gebouwd, de mijne is gebouwd om overal te geraken zodat we kunnen gaan jagen waar niemand anders komt.

Op wa jaagde dan, ? Varmint of meer 't grote materiaal, zoals hert, ree en eland, ?
Oud 3 november 2004, 08:20   #140
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

Het is en blijft iets voor de hobyisten of voor mensen die dat voor hun werk gebruiken, Hoeveel aannemers zijn er niet die een remorque van meer dan een ton moeten trekken, of mensen die met ne speedboat of paardentrailer onderweg, zijn, moeten wel nen terreinwagen, kopen, (of een camionette) er is niks dat dat veilig kan trekken anders. Ja ne zware mercedes of opel maar dan moete ook al naar de 2.5 liters en hoger gaan.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be