![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve het idee van een God zijn er andere verklaringen voor het ontstaan van leven op deze planeet, die wetenschappelijk onderbouwd zijn, en wanneer wetenschap en welvaart toenemen verdwijnt bij velen de overtuiging van het bestaan van een God. Maar zoals u zegt, het idee dat een God bestaat heeft dan ook niets met rationaliteit te maken maar met overtuiging, van mensen wel te verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of er een God bestaat? Ik en weet het niet. Het heelal moet ergens een oorzaak hebben, een begin. Een God? "En wie heeft God gemaakt?" is dan de eeuwige vraag. Hier komen we dus niet uit. Daarom zeg ik: ik weet het niet. En dat is een agnostisch standpunt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 december 2021 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Johannes 1:1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. 2 Dit was in den beginne bij God. 3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 12 december 2021 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de beginne was er enkel logica. Het Woord is geen juiste vertaling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Logos, Het Woord, God, dat wat is, was en altijd zal zijn. Niets te big bang: LET THERE BE
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zegt" ik weet niet of God bestaat" en dat is uw goed recht. Maar ik denk dat de mens God heeft geschapen en dat is evengoed mijn recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tekst is heel duidelijk. Meer zelfs, hij vermeldt de naam "evangeliën". Daarnaast staan er in zijn werk ook citaten uit die werken, ingeleid met een vaste formule.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is er 1 bewijs dat al die bijbelfiguren niet bestaan hebben ,
en dat is dat er geen bewijs van bestaat !! Punt aan de lijn !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens u, maar volgens heel wat farizeeën, schriftgeleerden en leden van het Sanhedrin niet. Een van de zaken die ze Hem verwijten is dat Hij de Wet schendt in zijn sabbatsheiligiging. Ook dat Hij zich uitgeeft voor iets wat Hij niet is en Zich aldus verheft tot de gelijke van de Vader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de huidige strenggelovige Joden volgen de strafbepalingen van Leviticus niet meer, omdat ze juist geen eeuwigheidswaarde hebben. Het waren bepalingen binnen een bepaalde context en voor een bepaalde tijd. Sommigen schijnen te vergeten dat de Bijbel een heel ander boek is en ook anders benaderd wordt dan bijvoorbeeld de koran.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet? Er moet niets in een wereldconcept waar dood dood is. Als iemand dit leven wil invullen door zoveel mogelijk macht en bezit te verwerven, wat zou dan wel de morele struikelsteen zijn? Dit is leven heeft geen inherente waarde en ook geen eeuwigheidswaarde. Iedereen streeft zijn eigen belang na. Altruïsme klinkt goed en geeft bepaalden dan een goed gevoel, maar er is in dit alles niets van moeten. Voelt iemand anders zich goed op een andere manier, tja, dan valt daar vanuit moreel oogpunt weinig tegen in te brengen.
|
![]() |
![]() |